Elon Musk: “Vom folosi un nou tip de baterii pentru producția modelelor Tesla de la Berlin”

de Paul Cosma
Joi, 08.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Șeful Tesla, Elon Musk, a declarat că modelele construite la fabrica de lângă Berlin, începând din 2021, vor beneficia de un nou tip de baterii, iar acest lucru înseamnă anumite “riscuri” din punctul de vedere al producției.

Tesla construiește în prezent o fabrică în Germania, în apropiere de Berlin, iar Elon Musk a făcut recent o vizită “pe teren” pentru a discuta cu autoritățile locale și pentru a verifica stadiul lucrărilor.

Constructorul american are planuri mari pentru prima uzină pe pământ european. Elon Musk susține că Tesla pregătește o schimbare radicală de design pentru viitoarele sale modele ce vor fi produse în Germania.

Potrivit ultimelor declarații făcute de Musk, modelele Tesla ce vor fi construite lângă Berlin, începând de anul viitor, vor fi echipate cu un nou tip de baterii, fapt ce înseamnă anumite “riscuri” din punctul de vedere al producției.

Noile baterii ale constructorului american promit o capacitate mai mare de stocare a energiei, dar și o mai mare ușurință în producția acestora. Tesla vrea să reducă la jumătate costurile de producție în cazul bateriilor până în 2030.

Dacă noua tehnologie își va dovedi utilitatea, Musk spune că fabricile din Fremont și Shanghai vor face tranziția către noile baterii în cel mult doi ani.

Producția modelului Tesla Model Y la fabrica din Germania este programată să înceapă în a doua jumătate a anului viitor.

Via Reuters

Comentarii (7)

  • unplictist
    Se va folosi noul tip de baterie diesel-ion
    11 6
  • Octavian
    Adica unele mai proaste asa ca pt Europa
    8 9
  • Adică piata europeană va fi una in care se vor face experimente...
    9 8
  • Culmea, Europa va avea bateriile mai bune ca SUA !!

    Sunt bateriile prezentate la Tesla Battery / investors day, cele mai butucănoase !

    Şi asta pentru că Tesla, nu este precum companiile vechi, ci face... continuous integration... să zic aşa.

    Are ceva bun, şi poate pune în producţie, pac.... o şi pune.

    Nu aşteaptă tăieri de pamblici sau alte prostii cu ierarhii comerciale.
    5 6
  • LiFePO4 - tehnologia este relativ veche, problema era pretul/kWh. Sunt mai sigure decat cele Litiu-ion si printr-o reciclare inteligenta ar putea duce pretul la sub 100$/kWh.
    Musk știe el ce știe. Sistemele staționare de stocare a energiei in rețea, ca varianta de reciclare a noilor baterii auto ar putea duce Tesla la statutul de companie energetică.
    3 1
  • Touche

    Bravo dle DS
    2 3
  • Mecanicu'
    Daca nu era Tesla, nu facea nici dracu' masini electrice!

    VW a lansat ID3 pe piata cu softul varza...constructorii traditionali de automobile fac totul pentru a-ti baga piciorul in ele de masini electrice...folosesc baterii de putere mica pentru o autonomie cat mai redusa, matriale mai proaste decat pe fosile, totul la un pret mult mai mare!

    Abia astept ca fabrica Tesla din Europa sa functioneze si sa pot cumpara o masina corecta fara taxe de import
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru