Feedback

Ferrari a pierdut dreptul de a folosi numele Testarossa în Germania, în favoarea unui producător de jucării

Publicat Luni, 07.08.2017
de Bogdan Mirică
Comenteaza 6
Ferrari a pierdut dreptul de a folosi numele Testarossa în Germania, în favoarea unui producător de jucării - Poza 1
Un tribunal din Germania a decis că Ferrari nu mai poate folosi numele Testarossa pe teritoriul țării. Numele a fost atribuit unei companii de jucării.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Testarossa a scris o pagină importantă din istoria Ferrari, fiind unul dintre cele mai dorite supercaruri din anii '80 și unul dintre cele mai populare, întrucât 10.000 de exemplare au fost produse între 1984 și 1991.

Deși numele este asociat imediat cu brandul italian, acest lucru este pe cale să se schimbe în Germania, unde un tribunal din Dusseldorf a decis că titulatura Testarossa nu mai poate fi folosită de Ferrari, pentru că nu a mai fost utilizată în ultimii cinci ani.

A primit în schimb numele o companie germană denumită Autec AG, care produce jucării, biciclete și chiar mașini de bărbierit.

Urmareste Automarket
Numele modelului Ferrari vine de la 250 Testa Rossa, o mașină care a concurat în Campionatul Mondial din 1957 și a ieșit învingătoare. De asemenea, numele are legătură și cu carcasa roșie a motorului V12, întâlnită și pe mașinile de curse și pe cele de stradă.

Din fericire pentru italieni, Ferrari mai poate face apel asupra deciziei în cadrul unei curți superioare, însă este neclar dacă Scuderia va continua duelul legal.

via motor1


Comentarii (6)

  • iar daca vor avea liber in restul Europei si vor lansa, in viitor (si mai putin in Germania), un model cu denumirea de Testarossa cu atat mai mult il vor face mai valoros.

    1-0 pentru Italia
    5 3
  • "...numele are legătură și cu carcasa roșie a motorului..."
    Ce carcasă?! Testa sau testata înseamnă chiulasă, cap, țeastă. Capacul chiulasei era vopsit în roșu.
    6 1
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • scamel
    @LR
    intre cap si carcasa nu e mare diferenta. numai umplutura.
    3 3
  • testa grossa
    @ LR,
    Stii vorba aceea: daca taceai, filozof ramaneai! :))
    Testa in italiana inseamna Cap/Capac (in niciun caz chiulasa) si nu este acelasi lucru cu testata, altfel masina s-ar fi numit .... testata rossa:))
    Testarossa tradus inseamna "cap rosu", dar trebuie sa o iei in sens figurat, respectiv "capatul rosu al motorului" . Practic, toata partea de inchidere finala a motorului era rosie, inclusiv fisele de la bujii.
    Avand in vedere ca la Testarossa avem un motor V12 la 180 grade, chiulasa este in lateral si nu deasupra motorului.
    Ca atare, afirmatia ta ca numele provine de la "Capac de chiulasa vopsit in rosu" este gresita, deoarece CAPACUL este un element de acoperire ce se aseaza DEASUPRA.
    Autorul articolului foloseste, pentru ultima parte a motorului, fraza "carcasa rosie a motorului". Avand in vedere definitia (carcasa= imbracaminte metalica exterioara a unui sistem tehnic), carcasa este un termen mult mai indicat a fi folosit decat "capac" (se aseaza DEASUPRA).
    Ca sa-i dau dreptate lui @scamel , la unii intre capac si carcasa difrenta este numai de ...umplutura.
    1 3
  • @testa vida

    "Avand in vedere ca la Testarossa avem un motor V12 la 180 grade"

    La 180 de grade e deja un motor cu cilindri opuși, cunoscut și ca "boxer". Ce ai între urechi? Vaselină?

    N-ar fi rău dacă ai cunoaște sensul și etimologia cuvintelor carcasă, cap, țeastă, chiulasă.
    1 1
  • @testa vida:

    Apropo, știi care sunt diferențele dintre "expresie", "propoziție" și "frază"? Pe măsură ce crești, poate înveți să îți ștergi singur mucii.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru