Renașterea unei legende: noul Ferrari 849 Testarossa

de Tiberiu Safta
Miercuri, 10.09.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari a dezvăluit oficial noul 849 Testarossa. Acesta este succesorul vechiului SF90 Stradale și este a patra mașină a mărcii italiene care poartă celebrul nume Testarossa.

Constructorul italian de mașini exotice tocmai a readus în gama sa un nume legendar după o pauză de 34 de ani. Mai exact, este vorba despre noul Ferrari 849 Testarossa, un model plasat în gamă sub F80 și care este succesorul vechiului SF90 Stradale.

Noul Ferrari 849 Testarossa este al patrulea model al mărcii italiene care poartă acest nume celebru. Primul model a fost 500 Testa Rossa, un prototip creat special pentru competiții lansat în 1956. Al doilea model care a primit acest nume a urmat chiar în anul următor, fiind vorba de celebrul 250 Testa Rossa. Și acesta a fost tot un prototip de curse. A treia mașină care a purtat numele Testarossa a fost lansată în 1984 ca model de serie și a fost produsă până în 1991. În acel an, Ferrari Testarossa a fost înlocuit de modelul 512TR, care a rămas în producție până în 1994.

Cel de-al patrulea Ferrari Testarossa a fost creat pentru a înlocui vechiul SF90 Stradale. Design-ul său exterior este caracterizat de linii ascuțite și geometrice. Caroseria are un design inspirat de prototipul de anduranță Ferrari 512 S, care a concurat la începutul anilor '70.

Față de predecesorul SF90 Stradale, noul 849 Testarossa aduce un pachet aerodinamic îmbunătățit. Astfel, noul model de performanță generează o forță de apăsare de 415 kilograme la o viteză de 250 km/h, mai mult cu 25 de kilograme față de modelul pe care îl înlocuiește. De asemenea, răcirea pentru frâne și motor a fost îmbunătățită cu 15%.

Interiorul noului Ferrari 849 Testarossa seamănă cu celelalte modele din prezent ale mărcii, însă primește câteva detalii unice. De exemplu, în consola centrală este montat un ornament care seamănă cu baza unui schimbător de viteze manual, inspirat de modelul F80. Aici avem și un volan nou, cu numeroase comenzi fizice și care include și butonul de pornire și oprire a motorului. Nu lipsește nici un sistem multimedia nou compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.

MOTOR V8 HIBRID DE 1050 CP

Sub capota noului Ferrari 849 Testarossa se ascunde un propulsor hibrid cu încărcare la priză. Acesta este alcătuit dintr-un motor V8 de 4.0 litri bi-turbo, care dezvoltă de unul singur 830 de cai putere.

Motorul termic funcționează împreună cu 3 motoare electrice, unul în spate și două în față, care livrează 220 de cai putere.

Astfel, întregul propulsor dezvoltă 1050 cai putere, ceea ce reprezintă un plus de 50 de cai putere față de SF90 Stradale. Motorul este cuplat la o cutie automată cu 8 trepte și cu dublu ambreiaj. Cu acest propulsor, Ferrari 849 Testarossa accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 2.3 secunde și atinge o viteză maximă de peste 330 km/h. Bateria care alimentează partea electrică are o capacitate de 7.45 kWh și îi permite lui 849 Testarossa să ruleze electric până la 25 de kilometri.

Pentru noul model este disponibil și pachetul Assetto Fiorano. Cu acest pachet, Ferrari 849 Testarossa are o greutate redusă cu 30 de kilograme, mai multe elemente din fibră de carbon și titaniu, un pachet aerodinamic îmbunătățit și o grafică specială pentru exterior.

Deocamdată, Ferrari nu a dezvăluit prețul noului model.

via Ferrari

Comentarii (7)

  • Ce sunt chestiile alea de deasupra stopurilor????

    Daca modelul de acum 34 de ani avea o oarecare aresivitate in el, avea si eleganta pe masura, ori asta e doar...o masina din Transformers.

    Man, a luat-o rau de tot la vale designul la Ferrari.
    1 1
  • Catalin
    Pentru a nu se asemui cu Șpring, a trebuit să fie aplicat acest design statement, cum se spune sa ne violenteze ochiul.
    0 2
  • Jian de la Calafat
    Se numesc apendice aerodinamice.
    Ferrari nu are in filosofie utilizarea eleronului spate pentru produsele de mare serie, sustinand ca deterioreaza estetica.

    Personal, am rămas fară cuvinte la vizualizarea noului limbaj de design Ferrari.

    P.S.Limbuții au fost întotdeauna italienii.
    1 2
  • Probabil ca daca nu ai bani sa te duci macar pana la reprezentata sa le vezi pe viu nu are rost sa ai opinii.
    Totusi, urate mai sunt noile Ferrari. Si interioarele si exterioarele.

    @Jian - daca eleroanele erau urate sa le spuna cineva ca aceste apendice sunt grotesti.
    2 3
  • Destul de ciudat designul, nu foarte caracteristic Ferrari.
    2 1
  • Ferrari
    Iarna poti curata drumurile cu lama din fata. :)
    1 2
  • Jian de la Calafat
    Calingura

    Italienii vad lucrurile diametral opus.
    Se considera, de cele mai multe ori si pe buna dreptate, cordonul ombilical al desfatarii vizuale.
    Apasarea aero se poate obtine si-ntr-o alta abordare comparativ cu cea mai "rudimentara".
    Sigur, astfel trebuie recurs la o calibrare extrem de atenta a fluxului de aer atat sub masina, dar mai ales a elementelor de caroserie cele mai expuse privitorului.

    Avand in vedere ca un astfel de model nu se intalneste tocmai des cu circuitele, deci cu utilizarea la limita, Ferrari considera ca pot oferi suficienta apasare aero si fara a deteriora semnificativ agreabilitatea estetica a modelelor sale.

    N-ai constatat, Ferrari are alt target comparativ cu Porsche, nu manifesta interes pentru cronometru pe diverse trasee, primordial pentru Ferrari fiind valorile de acceleratie si top speed + simfonia inegalabila a unui V12, astea-s detaliile primordiale pentru majoritatea celor care le trec pragul.
    Tocmai de aceea, este de neconceput pentru Ferrari ca vreunul dintre modelele oferite sa n-ajunga sa bifeze banala borna de 300 KM/H.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru