Ferrari, cel mai profitabil constructor în funcție de profitul obținut pentru fiecare mașină vândută: peste 86.000 de euro pe unitate

de Daniel Popescu, Foto: Ferrari
Vineri, 10.04.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari este constructorul auto care obține cel mai mare profit pentru fiecare unitate vândută, de peste 86.000 de euro, în timp ce Tesla a înregistrat pierderi de 168 de euro pentru fiecare mașină comercializată în 2019.

Compania Jato Dynamics a realizat o amplă analiză cu privire la gradul de profitabilitate al producătorilor auto în funcție de numărul de mașini comercializate pe parcursul anului 2019.

Datele analizate arată că Ferrari a fost constructorul auto care a obținut cel mai mare profit raportat la fiecare unitate comercializată: 86.369 de euro.

Rezultatul nu este însă surprinzător, în contextul în care italienii au comercializat anul trecut puțin peste 10.000 de unități, producția fiind în mare parte limitată pentru a putea păstra caracterul exclusiv și de a solicita preturi mari.

"Adoptarea rapidă a noilor tehnologii, abilitatea de a se adapta la schimbări și un departament de marketing impresionant au permis celor de la Ferrari să navigheze cu succes prin această perioadă dificilă", menționează Jato în raport.

Pentru a ajunge la același profit de peste 86.000 de euro, BMW trebuie să vândă nu mai puțin de 30 de mașini, în timp ce Toyota reușește o performanță similară după vânzarea a 44 de unități, iar Volvo după 45 de unități.

În schimb, Nissan are parte de un profit similar după vânzarea a 926 de mașini.

La polul opus, Tesla a înregistrat anul trecut pierderi de 61.6 milioane de euro, astfel că în medie a pierdut 168 de euro la fiecare mașină vândută. Rezultatul este însă mult mai bun decât cel din 2018, când Tesla pierduse în total peste 346 de milioane de euro.

Via Fiat Group World

Comentarii (5)

  • Bravo Ferrari ! Incredibila performanta financiara. Interesanta si mentinerea valorii in timp: pe un 458 Italia care in 2010 a costat, nou, vreo 210.000 Euro, inca se solicita circa 140.000 Euro ! Nu mi-e clar daca da cineva banii astia … si nu m-ar mira ca masinile sa stea cate un an-doi inainte sa-si gaseasca noul proprietar … Oricum un vis intangibil pentru cei multi.
    14 4
  • si mi amintesc ca existau retarzi care credeau marketing ul celor de la Bugatti care spuneauca pierd bani la fiecare model vandut
    1 3
  • Profitul ar trebui calculat procentual, raportandu-ne la pretul unui model. Daca eu cer pentru o masina 500.000 de euro si fac profit 100.000, insa altul cere 100.000 si face profit 30.000, el face mai putin per unitate comercializata, insa mai mult daca ne raportam la pretul respectivului model (in primul caz profitul e 20%, in al doilea in jur de 33%). Deci inca un tabel degeaba.
    7 3
  • Nu stiu de ce Porsche nu e pe lista. Si ei faceau profit foarte mare pe masina vanduta !
    3 1
  • In grafic este scrie "Op. profit" ceea ce inseamna profit Operational care nu este egalcu profitul Net.:
    1. Costurile nonOperationale (marketing, functii support, etc...) nu sunt incluse si este extrem de important pe ce serie de masini se aplica. Cu cat numarul de masini priduse este mai mare cu atat mai usor este de acoperit costurile nonoperationale.
    2. Profitul net (real) nu este cunoascut.
    3. Titlul promoveava o informatie incorecta iar graficul este interpretat eronat :)
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru