Fiat retrage numele Chrysler. Compania americană va fi rebotezată FCA US

de Bogdan Mirică
Miercuri, 17.12.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Alianța Fiat Chrysler Automobile a anunțat că va schimba numele grupului Chrysler pe piața mamă, din Statele Unite. Constructorul va deveni o divizie a alianței, rebotezată FCA US.

Conținutul acestei știri ar fi trebuit să fie rezumat simplu cu „Adio, Chrysler”, însă momentul istoric nu poate fi trecut cu vederea atât de ușor. Fiat a îngropat definitiv numele companiei, chiar pe piața mamă.

Într-un comunicat oficial, conglomeratul italian anunță că actualul Chrysler Group LLC va fi redenumit FCA US LLC, ca o abreviere de la Fiat Chrysler Automobile. Practic, Grupul Chrysler va deveni divizia americană a grupului FCA, iar planurile lui Sergio Marchionne prind contur.

Esential 1925 este anul în care a luat ființă Chrysler.
Oficialii vechiului Chrysler Group nu au oferit comentarii privind decizia de schimbare a numelui, muțumindu-se să declare că această rebotezare nu afectează sediul companiei din Auburn Hills, Michigan, acțiunile, echipa de management și nici brandurile sau consiliul de conducere.

Deși au retras de pe piață numele companiei Chrysler, cei de la FCA susțin că vor continua să păstreze tradiția americană începută de Walter P.

Chrysler în 1925 și moștenirea italiană care datează încă din 1899.

Comentarii (8)

  • Si ce mama naibii de rol are treaba asta ? De ce nu ai pastra un nume greu precum Chrysler ? Cum sa-i spui "FCA" ? Idiot.
    22 4
  • marchione asta parca e o boala auto-imuna; adica se auto-distruge organismul.
    17 5
  • Pai cum de ce ?? Doar i-au cumparat italienii ; asa a procedat si Daimler ( DaimlerChrysler AG) , asa a procedat si Peugeot ( PSA Peugeot Citroen ) ,etc . Numele nu a disparut din denumirea companiei ( FCA- Fiat CHRYSLER Automobile) , ci doar nu mai e de sine statator..
    13 2
  • Poate ca Marchione ii prost si se auto-distruge dar Chrysler a inregistrat mare succes in America. Jeep a avut cresteri de aproape aproape 40% in fiecare luna a anului, ajung sa vanda ca marcile de volum care au mult mai multe modele, Chrysler cu noul 200 e pe crestere destul de mare, Dodge la fel, RAM cu 3.0 EcoDiesel vinde foarte bine, Maseratii desi nu vinde cine stie ce volume a avut 400% crestere luna de luna, ceea ce tot ii ceva avand in vedere ca majoritatea masinilor ce le vand sunt foarte scumpe. In general FCA o duce excelent in America si a inceput sa vanda aproape la fel de mult ca marii grei precum Ford. In orice caz, o duc mult mai bine decat in era Mercedes.
    15 1
  • inexorabil
    Marchionne, numai tâmpenii îţi trec prin devlă…Cine eşti tu, ca să ai dreptul de a “retrage” un nume atât de greu precum Chrysler?! De obicei, nu sunt adeptul naţionalizării, dar exact asta ar trebui să facă (şi încă rapid) guvernul SUA cu această valoare americană veritabilă, justificându-se prin înalta raţiune de protejare a renumelui consacrat istoric! N-ar trebui să apară niciun obstacol în calea cumpărării de către stat, chiar dacă presupun că toate acţiunile FCA sunt compacte, nediferenţiate, adică n-ai putea să ştii care sunt acelea strict atribuite lui Chrysler Group. De regulă, când Unchiul Sam îşi propune ceva, nu admite replică, indiferent despre ce ar fi vorba! Păi…ce-ar fi să ne convingă încă o dată că aşa este şi nu altfel !!

    În acest caz, fără nicio îndoială, avem de-a face cu un infantilism de gândire…Dar nu-i de mirare, având în vedere că, în acest Mileniu al ororilor unanim acceptate, tot felul de ageamii s-au infiltrat în structuri de conducere, unde li se pare că sunt avizaţi să “ia decizii”, să hotărască soarta unor subordonaţi…superiori (profesional şi moral), ba chiar evoluţia generală a companiilor. Măcar să nu mintă cu neruşinare! Cum vine asta: “Ştergem numele, dar păstrăm tradiţia” ?!? Or fi deliberat între ei cum să pară originali în comparaţie cu concurenţa, care procedează invers? Dar cu fanii Chrysler din State s-au consultat în prealabil sau măcar au efectuat vreun sondaj de opinie printre ei, în urma căruia să rezulte, negru pe alb, fără echivoc, dorinţa majorităţii (asta da democraţie, nu?) de a schimba denumirea clasică?
    Altă aiureală este următoarea: FCA va figura doar abreviat în SUA (@ztele, exact aşa va fi înregistrat oficial – FCA US LLC – nu desfăşurat, precum compania-mamă din Europa! - chiar în articol este specificat: “ca o abreviere”), dar numele diviziei (sau subdiviziei, cum devine acum) Chrysler va apărea, în continuare, pe maşinile sale! Dar cu sigla corporaţiei, Pentastar, ce se va întâmpla? Chiar dacă ar fi cruţată, n-aş concepe să văd înscrisă, sub faimoasa stea cu cinci colţuri, aberaţia "FCA US".

    Una peste alta, dacă autorităţile americane nu se vor implica urgent, consecinţele vor fi groaznice pe viitor…

    În loc de concluzie: domnule Walter Chrysler şi voi, fraţilor Dodge, dacă scăpaţi firimituri de pe masă, în timp ce vă delectaţi cu bunătăţi veşnice în sânul lui Avraam, nu vă uitaţi în jos! Mai bine să rămâneţi cu ce aveţi voi în memorie…
    6 10
  • Pai , ce nu intelegi , Chrysler Group nu mai exista , exista doar Fiat Chrysler Automobile ; cred ca e normal ,acum ca Fiat este 100% proprietar . Sa fim seriosi , pana la urma, daca nu intrau italienii pe fir , Chrysler era istorie inca din 2009 ; dar , oricum , numele marcii americane nu a disparut din denumire oficiala .

    PS: @Automarket, Fiat Chrysler Automobile NU este o ALIANTA .
    10 1
  • razvanis
    Va aruncati ca fetele mari la maritat.

    Daca citeati inainte sa comentati : "această rebotezare nu afectează sediul companiei din Auburn Hills, Michigan, acțiunile, echipa de management și nici brandurile"

    Chrysler e un brand, numele companiei nu este acelasi cu brandul produsului. Deci au modificat numele companiei nu brandul produsului .

    Morons !
    15 7
  • inexorabil
    @razvanis, arunci cu un epitet fără noimă! Noi nu te-am insultat, dar tu da. Gratuit...

    Nu era nevoie de nicio “rebotezare”. Din lipsă de idei sau de activitate, mintea lui Marchionne a clocit (încă) o samavolnicie. Dar, mă rog, ţie ţi se pare totul în regulă, deşi numai din două exemple elocvente ar trebui să-ţi dai seama că se apropie…sfârşitul (atât pentru Chrysler, cât şi pentru Fiat): Chrysler (subdivizia) nu atinge tărâmul european decât revopsit ca Lancia (în afară de arhipelagul britanic), dar uite că, din întreg universul Lanciei, va rămâne doar Ypsilon şi acela va fi destinat doar teritoriului italian! Şi atunci unde să se impună FCA? Va încerca marea cu degetul în China (primii paşi, deşi mai timizi, au fost deja făcuţi, dar tot nu promit nimic!), însă acolo se pare că şi în acest an, în ciuda unui uşor declin al vânzărilor generale, VAG şi GM şi-au tras partea cea mai grasă a leului.
    Aşadar, mai degrabă decât optimist sau meliorist, fii realist!

    PS: apropo de piaţa auto nr. 1 a momentului, eu prevăd că lupta dintre cei doi coloşi se va ascuţi până în 2020. Pornind de la certitudinea că apetitul chinezilor pentru maşini “aristocratice” va tot spori (desigur, în dublă ipostază – lux şi superlux – în funcţie de posibilităţi), ar fi interesant de aflat cu ce ar putea GM să contrabalanseze oferta VAG la clasa…superlux (la care Bentley urcă vertiginos în ţara Marelui Zid). Hm, nostim! Mai devreme sau mai târziu, gaşca din RC va reprofila…Cadillac (care va pasa ambiţiile sportive nedreptăţitului Buick). Îl va repune în drepturi istorice...Nu va avea de ales, fiindcă altfel va pierde urma caracatiţei din Wolfsburg la capitolul crucial venituri totale şi nu oricum, ci într-un mod iremediabil…
    7 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru