Final de drum. Jaguar va renunța la electricul I-Pace până în 2025

de Alexandru Monenciu
Joi, 17.08.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai recente informații, Jaguar va renunța la electricul I-Pace. Acest lucru s-ar putea întâmpla până la jumătatea anului 2025.

În primăvara anului 2018, Jaguar a prezentat SUV-ul electric I-Pace, iar câteva luni mai târziu începeau livrările pe piața europeană.

În tot acest timp, constructorul britanic a învățat multe lecții în ceea ce privește electrificarea, iar acum vrea să folosească tot ce a învățat pentru viitoarele modele cu zero emisii ale mărcii.

Se știe că Jaguar intenționează să renunțe la toată gama actuală de modele, iar în locul lor să vină noi modele cu zero emisii. Fostul șef al companiei susținea că, în acest context, I-Pace va fi păstrat, dar noul CEO, Adrian Mardell are alte planuri.

Într-un interviu acordat celor de la Autocar, Mardell a declarat că I-Pace va fi înlocuit în curând, cel mai probabil până la jumătatea anului 2025.

Totodată, el a mai spus că mai marii companiei au între 9 și 12 luni să decidă când se va întâmpla asta mai exact.

Viitoarele modele Jaguar vor fi dezvoltate pe o arhitectură nou, denumită JEA. Primul model din noua eră va debuta în 2024 și va fi pus în vânzare un an mai târziu.

via Carscoops

Comentarii (15)

  • “În tot acest timp, constructorul britanic a învățat multe lecții în ceea ce privește electrificarea”… pe banii clienților bine’nțeles și așa cum fac mai toți.
    25 4
  • Dacă vrea sa schimbe toată gama și sa renunțe la variantele cu ardere internă, de ce renunță la I-Pace ? De ce-au renunțat la XJ electric ? Au făcut un mare bullshit, n-au scos nici succesor termic pentru XJ, nici electric . După părerea mea Jaguar se află într-o fundatura din care nu mai știe cum sa iasă.
    21 1
  • @ Dutz(a)
    Te-am luat la rost, in trecut, cand nu eram de acord cu tine.
    Dar acum sunt 100% de acord cu tine.
    1 1
  • Mircea Badea
    cred ca vor sa spuna ca vor face un upgrade la el.
    3 8
  • A fost o maşină electrică făcută în grabă, deci neserioasă care are .... Emoţii negative din partea clienţilor.

    De aceea pornesc de la zero cu noi modele, noi arhitecturi.
    3 14
  • @PMC
    De un miracol are nevoie toata industria auto care marseaza pe electrificare. Miracolul inseamna o baterie ieftina (10-20$/kwh), din materii prime abundente, usoara (maxim 2-3 kg/kwh) si rezistenta la minim 2-3 mii cicluri. Pana atunci toata industria merge pe gheata. Si ncep sa apara ceva crapaturi in gheata. Cam ce zicea Dutz pe aici in ultima vreme.

    "Compania chineză CATL a făcut eforturi pentru a-și menține poziția de lider în industrie, cu toate că se confruntă cu provocări din cauza scăderii cererii și a presiunii exercitate de producătorii de mașini electrice de a diminua costurile. Acest război al prețurilor are loc, pe fondul scăderii vânzării de mașini electrice din acest an, notează Reuters."

    https://www.euronews.ro/articole/bateria-pentru-masinile-electrice-care-se-incarca-in-10-minute-a-fost-lansata-ce
    11 2
  • "constructorul britanic a învățat multe lecții în ceea ce privește electrificarea"

    Pe banii cui?

    Ah, OK, nu pe ai mei, atunci... bine! :))))))
    16 2
  • Andrei
    Explicația e, ca de obicei, mai complexă decât ne povestesc ignoranții aroganți.

    I-Pace a fost o mașină mult peste orice ofereau alți constructori "tradiționali", la vremea lansării (cab forward design, platforma EV dedicata), dar nu s-a vândut bine pentru că a venit prea devreme în Europa.

    Ulterior a fost depășit dpdv tehnic, pe o piață care se mișca foarte rapid.

    Acum JLR merge pe o platformă cu totul nouă, și deci următoarele modele for fi radical diferite. Ok, puteau să numească unul din viitoarele modele tot I-Pace, dar probabil vor să vina și cu o nomenclatură nouă.
    3 11
  • Sa nu mai zici nimic de BMW sau VAG, ca sar "meseriasii".
    Cat despre Jaguar, dragii nostri, se stie ca au cele mai proaste motorizari ICE.
    Studiile din Marea Britanie arata clar ca Jaguar si Land rover sunt cele mai proaste alegeri. Deci ei sunt varza la masini in general, nu doar la electrice.
    Cam multi constructori auto, mai ales germanii, ei s-au bazat pe clientela care cumpara design in ultima vreme.
    Vanzarile de electrice sunt in crestere si sunt timpi de asteptare de ani la unele Marci, cu exceptia Tesla care rupe.
    Pe cand dieseluri gasesti pe stoc ca nu prea mai au clienti prin vest. Doar estul consuma fumigene.
    Sunt cateva site-uri prin Romanica, gen Autolatest care fac multa galagie pe electrice, dar promoveaza Tesla, probabil ca primesc ceva cascaval de la ei sau importator.
    https://insideevs.com/news/680428/europe-plugin-car-sales-june2023/
    Deci vanzarile sunt in crestere, asta e clar.
    Restul e gargara ieftina.
    https://uk.motor1.com/news/678505/electric-vehicles-outsell-diesel-europe-first-time/
    Deci, pentru posesorii de BMW care nu stiu engleza: s-au cumparat mai multe electrice decat dieseluri, chiar daca voi nu vreti, parerea voastra nu conteaza!
    Chiar si benzinarele, desi detin primul loc, sunt in scadere ca procent pentru ca a crescut numarul de masini electrice vandute.
    5 15
  • Da o geana mai atentă la ultimele 4 luni din 2022 VS vânzările pe 2023 (pana acum)… cu cât trebuie sa crească vânzările la electrice in ultimele 4 luni in 2023 sa mai discutam de creșteri si pe sfârșit de an?
    Cum am spus comparația 2023 cu 2022 (ma refer ianuarie-august) nu este relevantă bine’nțeles din punctul meu de vedere.
    Este doar o parare personală… care poate fi greșită ;)
    12 3
  • ati sters si aici ce am scris.
    ce sa mai spun? halal sa va fie
    9 2
  • @dutzu
    In iunie MG4 a fost cea mai vanduta masina electrica compacta, si Tesla a vandut mai multe masini ca intreaga industrie auto italiana
    2 9
  • @dutzu
    Chinezii aduc in Europa modelul BYD Seagull cu 12.000 euro si anuleaza Dacia Spring
    2 9
  • Da de ce nu compari cu industria din Camerun?… care industrie italiană?… aaaa FIAT, fără nuanță GRI, “pentru o Italie colorată”. ;)
    Sa nu uit… felicitări TESLA, încă fac o treabă bună!!!
    9 1
  • Tu îți iei un pescăruș de ăsta?
    PS… toți cei care au luat Spring, au luat țeapă?
    Dacă-i 12.000 si statul da de la săraci pomana 10.000 o iei cu 2.000?
    Dacă-i așa… îmi iau si eu, doar două ca sa ajungă la toată lumea ;)
    Lăsând glumele la o parte, cred ca este periculos ce se întâmplă cu politicile sinucigașe ale chinezilor.
    Apar tot mai multe semne de recesiune, vestita companie imobiliară a cerut insolventa in SUA cu datorii de miliarde, iar in ultima perioada multe zeci de miliarde au fost retrase din China de către investitori.
    Statul chinez vinde dolari la greu pentru a tine in frâu devalorizarea monedei lor.
    Este doar o alta perspectiva la care eu as fi atent… ;)
    Si nu in ultimul rând, am o problema cu felul obsesiv in care unii vin si comentează, exagerează sau denigrează orice clasică, de parca ei sunt 100% green si toată problema este ca unii încă au diesel… nu am o problema cu Electricele (mai puțin mizeria de subvenție) sunt produse care trebuie sa-si dovedească utilitatea si sa se fie vandabile, deci poți sa iei o pauza cu știrile/ link-urile ca nu schimbă nimic. Ai fost indus in eroare.
    13 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru