Feedback

Ford Focus Electric, retras din producție în Europa: doar 61 de unități vândute în 2016

Publicat Joi, 13.04.2017
de Daniel Popescu
Comenteaza 6
Ford Focus Electric, retras din producție în Europa: doar 61 de unități vândute în 2016 - Poza 1
Ford a încetat producția europeană a versiunii electrice a lui Focus din cauza vânzărilor foarte slabe înregistrate în ultimii doi ani, mai ales că modelul oferă o autonomie foarte scăzută.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford a anunțat un amplu plan de investiții pentru dezvoltarea de modele electrice și hibride pentru următorii 5 ani, iar cel mai popular dintre acestea se anunță un SUV cu autonomie de 500 de kilometri.

Până atunci, constructorul american se confruntă cu probleme pe piața europeană în privința lui Ford Focus Electric, model a cărui producție a început în 2011. Potrivit unor date furnizate de compania de consultanță Jato Dynamics, pe Bătrânul Continent, Ford Focus Electric s-a comercializat în numai 70 de unități în 2015 și 61 de unități în 2016.

Din acest motiv, Ford a decis să retragă modelul din producție de la fabrică din localitatea germană Saarlouis. "Volumele nu sunt suficiente. Vom reveni asupra deciziei când piața se maturizează", a explicat Graham Hoare, șeful diviziei de evaluare a modelelor Ford.

Urmareste Automarket
În urma acestei decizii, Ford Focus Electric va rămâne disponibil pe numai câteva piețe europene, iar mașinile vor fi importate din Statele Unite.

Una dintre explicațiile pentru vânzările scăzute este autonomia scăzută a modelului. În varianta inițială, Focus Electric avea o autonomie oficială de 160 de kilometri care a fost apoi îmbunătățită la finalul anului trecut la 225 de kilometri prin utilizarea unei noi baterii de 33.5 kWh. Totuși, în acest an apar pe piața numeroase modele cu autonomie de peste 400 de kilometri, cum ar fi Opel Ampera-e sau Renault Zoe. De altfel, ultimul este și una dintre cele mai populare mașini electrice, cu vânzări de peste 21.000 de unități în Europa în 2016.

Via Automotive News


Comentarii (6)

  • nu inteleg de ce oamenii inca mai cumpara acest model...este cel mai slab de pe piata din clasa lui din toate punctele de vedere. dar na, oamenii nu citesc, nu sunt informati.
    9 3
  • Adica masina asta costa 40000 euro, are autonomie de numai 160km, sau mai putin in realitate, nu poate fi incarcata rapid, si nu e vina celor de la Ford pentru vanzarile proaste ci a cumparatorilor care nu sunt suficient de maturi incat sa cumpere o masina exagerat de scumpa? Buna logica au cei de Ford.
    17 2
  • lica huian: daihatsu materia se mai fabrica? Raspunde
  • În 2011 nu se așteptau la așa o evoluție a bateriilor.
    2 2
  • puteau sa schimbe bateria si gata. si mai ieftineau masina. altfel cum? credeau ca europenii sunt toti fotbalisti?
    8 0
  • Imi pare rau ca acest model s-a nascut mort :( Ford asteapta ca piata sa se maturizeze in loc sa ia o decizie matura si sa investeasca intr-o baterie mai mare. Ce marketing mai bun ar fi fost un Focus cu autonomie mare care sa arate ca SUV ul electric de 500 km autonomie nu este doar...marketing?
    Ai un model global (Focus) care se vinde foarte bine si il lasi pe fratele lui electric sa mearga doar de la priza pana la supermarket si inapoi....
    6 0
  • Poate nu e atât de simplu să pui doar o baterie mai mare; sunt necesare mai multe schimbări. Eu cred că Ford pregătește un înlocuitor pentru Focus Electric. Poate au o nouă platforma, mai adaptată noilor tendințe. Nu pot fi atât de limitați încât să nu ofere un model compact cu motor electric, tocmai acum, când piața crește exponențial. Mai aveți puțintică răbdare!
    1 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru