Ford Puma poate fi comandat acum și cu transmisie automată cu șapte trepte

de Florin Ardeleanu
Miercuri, 17.02.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford anunță că modelul Puma, echipat cu motorul de 1.0 litru EcoBoost cu tehnologie micro-hibrid, poate fi comandat de acum și cu o transmisie automată cu șapte trepte și dublu ambreiaj.

Uniunea Europeană a impus standarde de emisii tot mai drastice, iar pentru a le îndeplini constructorii de automobile au fost nevoiți să apeleze la electrificarea motoarelor existente în gamă. Ori asta, ori să renunțe la anumite sisteme de propulsie.

Ford a ales prima variantă și a suplimentat propulsorul de 1.0 litri EcoBoost cu un sistem micro-hibrid.

Tehnologia propusă de constructorul american folosește un starter generator integrat, acționat de o curea, care recuperează energia pierdută de obicei în timpul frânării și încarcă un acumulator litiu-ion de 48 de volți.

Această motorizare echipează modele precum Puma sau Fiesta și poate fi acum alăturată unei transmisii automate DCT (dublu ambreiaj) cu șapte trepte.

Ford susține că această cutie de viteze nouă menține motorul hibrid la turații optime și îmbunătățește emisiile de CO2 cu până la 5%. În plus, mulțumită arhitecturii cu ambreiaj dublu, schimbarea treptelor se face mult mai rapid și ușor.

Sistemul micro-hibrid suplimentează cuplul motorului cu 20 Nm în fazele de solicitare, astfel că modelul Puma (1.0 Hybrid, 125 CP) echipat cu această transmisie automată DCT beneficiază de o accelerație îmbunătățită cu 4% comparativ cu varianta non-hibridă.

În ceea ce privește versiunea Puma 1.0 EcoBoost Hybrid, cu 155 de cai putere, aceasta atinge 100 de km/h în 8.7 secunde atunci când clientul bifează cutia de viteze DCT.

Noua transmisie oferită de Ford îi permite celui de la volan să schimbe treptele și cu ajutorul padelelor din spatele volanului. Această opțiune este disponibilă însă numai pe modelele Puma ST-Line X și ST-Line Vignale.

via Ford

Comentarii (7)

  • Gabriel Liicheanu
    Zicea Edikk ca manuala trebuie aruncata la gunoi dupa logica doua picioare=doua pedale. Tot dupa logica lui inteleapta,cate Volane are?
    15 9
  • 5% imbunatateste emsiile si acceleratia cu 4%, adica, nimic, intra in marja de eroare la o eventuala verificare.
    12 1
  • @tng : personal eu am simtit mult mai mult de 4% diferenta fata de motorul fara mh de anul trecut la acceleratii bruste si plecari de pe loc. Probabil per total la suta de km/h e doar 4%.
    Ontopic - da, cutia automata era de mult asteptata pe piata , eu personal cunosc 2 persoane care au renuntat la Puma chiar daca placeau masinuta f. mult ,fiindca nu avea optiune cu automata. Precizez ca ambele sunt persoane tinere care nu au experienta pe manuala, au tot asteptat aceasta automata pana de curand. Chiar ma gandesc daca sa-i "acresc" unpic si sa le dau share la acest info.
    16 3
  • Stiam ca Ford are o reputatie "f buna" cu Powershift. Si-au rezolvat problemele?
    Mai ales ca aceste tipuri de cutii automate sunt problematice.
    12 0
  • Nicu @CiprianBi
    La asta ma gandeam si eu, decat automata de la Ford, mai bine lipsa. De fapt, daca stau bine sa ma gandesc, mai bine lipsa Ford pur si simplu. Gasim masini cu mult mai fiabile la japonezii Toyota, Mazda, Honda, coreenii Hyundai si Kia, chiar si la europene Peugeot, Skoda, Renault, Opel, chiar si Dacia toate sunt mai de incredere in opinia mea.
    14 1
  • Chera Robinson
    @Nicu @CiprianBi am un focus mk4 1.0 100cp din octombrie 2018, nu am avut absolut nici o problema cu el pana acum in cei 30000km, deci cred ca depinde si de noroc aici...
    3 2
  • Apare în Europa, ceva ce americanii au de peste 50-70 de ani

    cutii automate...
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru