Ford se confruntă cu o grevă a muncitorilor la fabrica din Germania

de Silvian Irimia
Marti, 13.05.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Muncitorii Ford de la două fabrici din vestul Germaniei urmează să intre în grevă miercuri, a declarat șeful consiliului lor de administrație luni.

În noiembrie, Ford a anunțat că va reduce aproximativ 4.000 de locuri de muncă în Europa până în 2027, ca parte a unui proces de restructurare, în principal în Germania și Marea Britanie. Această reducere reprezintă aproximativ 14% din forța sa de muncă din Europa.

Producătorul auto american a declarat că această măsură vine ca urmare a pierderilor semnificative înregistrate în ultimii ani și a unei piețe aflate într-o continuă schimbare, în care noile vehicule electrice câștigă rapid cote de piață.

Ford a dat vina pe cererea mai slabă decât se aștepta pentru vehicule electrice și pe o situație economică dificilă. De asemenea, compania intenționează să încetinească producția la fabrica sa de vehicule electrice din Köln, unde sunt construite modelele electrice Explorer și Capri.

Totodată, Ford se confruntă cu o creștere masivă a concurenței, inclusiv din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice, precum BYD. Ford, la fel ca majoritatea industriei auto, se pregătește pentru mai multe perturbări odată cu tarifele auto impuse de Trump.

După publicarea rezultatelor financiare pentru T1 săptămâna trecută, Ford a avertizat că aceste tarife ar putea costa până la 2.5 miliarde de dolari în acest an.

via Automotive News

Comentarii (9)

  • Germanica e pentru al treilea an in recesiune.
    Mai lasati gargara cu cererea scazuta pentru vehicule electrice, ca cele diesel s-au dus in cap si baza e la hibride si benzinare.
    https://www.dw.com/en/germany-economic-crisis-business-response-2025/a-71437667
    Investitorii fug de mincinosi.
    3 8
  • Pai cum adica nu e cerere, dar "Totodată, Ford se confruntă cu o creștere masivă a concurenței, inclusiv din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice, precum BYD".
    Deci nu se cer, dar se cumpara de la chinezi:))
    Cum functioneaza logica la unii oare?
    Ca si cum ai zice ca DIZAL-urile sunt pe val cand ele mai au sub 10% cota de piata la vanzari de masini noi.
    5 5
  • Un motiv pentru care diesel-urile au cota mica este si faptul ca au fost scoase din oferta, ca de exemplu Dacia. Pai un Bigster 1.5 diesel ar fi fost interesant. A scuze, polueaza in UE dar vandut 1 km mai incolo in Moldova, nu mai polueaza. Ramane poluarea la moldoveni.
    7 1
  • George Simion
    fmi is coming soon here! votati cu dacii daca vreti mai bine!

    dar de ce la germani nu se duce fmi cu lista..?!
    0 1
  • Mai usurel cu cererea de masini chinezesti. E mai mare curiozitatea decat cererea. Iar preturile sunt departe de "miracol".

    https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/dealerii-auto-germani-incep-sa-intoarca-spatele-marcilor-din-china-nu-exista-cerere-preturile-mai-mici-au-ramas-doar-un-mit-inclusiv-in-romania-22029044

    Koreenilor le-a luat 20 de ani sa castige o cota de piata cinstita, meritata si muncita cu niste masini foarte corecte la pret corect. De unde si pana unde da faliment industria europeana pentru c-au venit 3 vapoare cu masini din China.
    Si mai lasati-o jos cu DIZAL ca a fost o consecinta directa a politicilor europene de incurajare a emisiilor scazute de CO2 si a taxelor mari pe combustibil. Inafara Europei unde dieselul a avut cote de peste 50%, nu prea a fost lumea atrasa de motorizarile astea.
    7 0
  • @valerica
    Germania stagneaza de 3 ani, nu este in recesiune, apoi ce treaba are dieselul cu stagnarea economica ? Da patria lui Musk ce rezultate are pe primul trimestru ? Mac mac, macani fara rost, dieselul este pe strazi, vezi c-ai uitat sa vorbesti de Bmw .
    6 1
  • Asa e @valerica,doar ca valica posteaza si ea dupa centura ca nu are clienti.
    1 1
  • Vali and Co. ați fost “rugați” în fel și chip să aduceți valoare, informații, opinii pertinente dacă se poate din observație directă despre mașini, dar nu, voi votacii lui Georgescu și Simion aveți doar reflexe necondiționate, este bubu cam peste tot din cauza celor slabi ca voi… să vedem dacă ne izbim sau nu de zid și chiar nu vreu asta că nu vă “duceți” doar voi… patrioților!!!
    3 0
  • @Dutz
    Sa fim seriosi, nu au facut "Vali and Co." pandemie, razboi, imigratie, ecofascisme si alte nebunii. Si nici votantii lui Simion nu i-a impins pe cei de la Ford sa-si dea fabrica la fier vechi si sa faca alta pentru electrice care nu prea se vand cat sa tina o intreaga fabrica pe linia de plutire (Fabrica a produs BEV in 3 luni cat producea ICE in vremurile bune intr-o saptamana!!!!). Nu i-a impins nimeni sa arunce la cos toata experienta de zeci de ani in constructia de masini ICE ascultand toata influencerimea si presa ca lumea o sa fie in limba peste noapte dupa BEV.

    Izbitul in zid e o consecinta a directiei in care liderii momentului au orientat caruta in care ne aflam cu totii. America a ales alt birjar decat cel care i-a indreptat spre zid. Cel vechi tinea hățurile direct spre zid si au zis sa schimbe birjarul. Bun rau, nu conteaza. Altul sa fie ca pe cel vechi il cunoastem. Si prin Europa apar din ce in ce mai multe voci care zic ca nu e buna directia. Romania nu face exceptie. Asta e o consecință nu e o năzuință.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru