Ford se confruntă cu o grevă a muncitorilor la fabrica din Germania

de Silvian Irimia
Marti, 13.05.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Muncitorii Ford de la două fabrici din vestul Germaniei urmează să intre în grevă miercuri, a declarat șeful consiliului lor de administrație luni.

În noiembrie, Ford a anunțat că va reduce aproximativ 4.000 de locuri de muncă în Europa până în 2027, ca parte a unui proces de restructurare, în principal în Germania și Marea Britanie. Această reducere reprezintă aproximativ 14% din forța sa de muncă din Europa.

Producătorul auto american a declarat că această măsură vine ca urmare a pierderilor semnificative înregistrate în ultimii ani și a unei piețe aflate într-o continuă schimbare, în care noile vehicule electrice câștigă rapid cote de piață.

Ford a dat vina pe cererea mai slabă decât se aștepta pentru vehicule electrice și pe o situație economică dificilă. De asemenea, compania intenționează să încetinească producția la fabrica sa de vehicule electrice din Köln, unde sunt construite modelele electrice Explorer și Capri.

Totodată, Ford se confruntă cu o creștere masivă a concurenței, inclusiv din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice, precum BYD. Ford, la fel ca majoritatea industriei auto, se pregătește pentru mai multe perturbări odată cu tarifele auto impuse de Trump.

După publicarea rezultatelor financiare pentru T1 săptămâna trecută, Ford a avertizat că aceste tarife ar putea costa până la 2.5 miliarde de dolari în acest an.

via Automotive News

Comentarii (2)

  • Germanica e pentru al treilea an in recesiune.
    Mai lasati gargara cu cererea scazuta pentru vehicule electrice, ca cele diesel s-au dus in cap si baza e la hibride si benzinare.
    https://www.dw.com/en/germany-economic-crisis-business-response-2025/a-71437667
    Investitorii fug de mincinosi.
    1 1
  • Pai cum adica nu e cerere, dar "Totodată, Ford se confruntă cu o creștere masivă a concurenței, inclusiv din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice, precum BYD".
    Deci nu se cer, dar se cumpara de la chinezi:))
    Cum functioneaza logica la unii oare?
    Ca si cum ai zice ca DIZAL-urile sunt pe val cand ele mai au sub 10% cota de piata la vanzari de masini noi.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru