În noiembrie, Ford a anunțat că va reduce aproximativ 4.000 de locuri de muncă în Europa până în 2027, ca parte a unui proces de restructurare, în principal în Germania și Marea Britanie. Această reducere reprezintă aproximativ 14% din forța sa de muncă din Europa.
Producătorul auto american a declarat că această măsură vine ca urmare a pierderilor semnificative înregistrate în ultimii ani și a unei piețe aflate într-o continuă schimbare, în care noile vehicule electrice câștigă rapid cote de piață.
Ford a dat vina pe cererea mai slabă decât se aștepta pentru vehicule electrice și pe o situație economică dificilă. De asemenea, compania intenționează să încetinească producția la fabrica sa de vehicule electrice din Köln, unde sunt construite modelele electrice Explorer și Capri.
Totodată, Ford se confruntă cu o creștere masivă a concurenței, inclusiv din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice, precum BYD. Ford, la fel ca majoritatea industriei auto, se pregătește pentru mai multe perturbări odată cu tarifele auto impuse de Trump.
După publicarea rezultatelor financiare pentru T1 săptămâna trecută, Ford a avertizat că aceste tarife ar putea costa până la 2.5 miliarde de dolari în acest an.
via Automotive News
Mai lasati gargara cu cererea scazuta pentru vehicule electrice, ca cele diesel s-au dus in cap si baza e la hibride si benzinare.
https://www.dw.com/en/germany-economic-crisis-business-response-2025/a-71437667
Investitorii fug de mincinosi.
Deci nu se cer, dar se cumpara de la chinezi:))
Cum functioneaza logica la unii oare?
Ca si cum ai zice ca DIZAL-urile sunt pe val cand ele mai au sub 10% cota de piata la vanzari de masini noi.
dar de ce la germani nu se duce fmi cu lista..?!
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/dealerii-auto-germani-incep-sa-intoarca-spatele-marcilor-din-china-nu-exista-cerere-preturile-mai-mici-au-ramas-doar-un-mit-inclusiv-in-romania-22029044
Koreenilor le-a luat 20 de ani sa castige o cota de piata cinstita, meritata si muncita cu niste masini foarte corecte la pret corect. De unde si pana unde da faliment industria europeana pentru c-au venit 3 vapoare cu masini din China.
Si mai lasati-o jos cu DIZAL ca a fost o consecinta directa a politicilor europene de incurajare a emisiilor scazute de CO2 si a taxelor mari pe combustibil. Inafara Europei unde dieselul a avut cote de peste 50%, nu prea a fost lumea atrasa de motorizarile astea.
Sa fim seriosi, nu au facut "Vali and Co." pandemie, razboi, imigratie, ecofascisme si alte nebunii. Si nici votantii lui Simion nu i-a impins pe cei de la Ford sa-si dea fabrica la fier vechi si sa faca alta pentru electrice care nu prea se vand cat sa tina o intreaga fabrica pe linia de plutire (Fabrica a produs BEV in 3 luni cat producea ICE in vremurile bune intr-o saptamana!!!!). Nu i-a impins nimeni sa arunce la cos toata experienta de zeci de ani in constructia de masini ICE ascultand toata influencerimea si presa ca lumea o sa fie in limba peste noapte dupa BEV.
Izbitul in zid e o consecinta a directiei in care liderii momentului au orientat caruta in care ne aflam cu totii. America a ales alt birjar decat cel care i-a indreptat spre zid. Cel vechi tinea hățurile direct spre zid si au zis sa schimbe birjarul. Bun rau, nu conteaza. Altul sa fie ca pe cel vechi il cunoastem. Si prin Europa apar din ce in ce mai multe voci care zic ca nu e buna directia. Romania nu face exceptie. Asta e o consecință nu e o năzuință.