Ford şi GM vor dezvolta împreună cutii automate cu nouă şi zece rapoarte

de Bogdan Mirică
Marti, 16.04.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
GM şi Ford şi-au unit forţele pentru a dezvolta o nouă generaţie de transmisii automate cu nouă şi zece rapoarte. Ele vor echipa viitoarele automobile, SUV-uri şi pick-up-uri ale celor două grupuri.

Deşi sunt cei mai mari rivali atunci când vine vorba despre cine vinde mai mult, GM şi Ford sunt două companii suficient de experimentate pentru a lăsa deoparte aceste orgolii atunci când se vorbeşte despre beneficii financiare comune.

Potrivit unui comunicat oficial publicat astăzi, cei mai mari constructori auto din Statele Unite vor colabora pentru a da naştere unei noi generaţii de transmisii automate, cu nouă şi zece trepte.

Cutiile automate vor fi folosite de către GM şi Ford pentru automobile, SUV-uri şi pick-up-uri, principalul lor scop fiind acela de a reduce considerabil emisiile de CO2 şi consumul de carburant. Potrivit unor analişti din industrie, folosirea unei transmisii cu nouă trepte pe un model compact ar putea reduce consumul de carburant cu 10%.

Totodată, viitoarele unităţi de transmisie vor fi capabile să îmbunătăţească performanţele dinamice ale modelelor americane, urmând să exploateze mai bine resursele.

Urmareste Automarket
Jim Lanzon, vice-preşedintele GM al departamentului de inginerie a transmisiilor, a declarat că echipe de tehnicieni ale ambelor companii au început deja munca de proiectare a noilor agregate.
Colaborarea va ajuta GM şi Ford să proiecteze, dezvolte, testeze, valideze şi să distribuie cutiile automate într-un mod eficient şi cu costuri mai mici.

Pentru a garanta o modularitate perfectă a noilor unităţi de transmisie, echipa comună de ingineri va asigura dezvoltarea lor atât pentru maşini cu tracţiune faţă, cât şi pentru maşini cu propulsie spate. De producţia cutiilor se va ocupa fiecare constructor în parte, în cadrul propriei uzine.

GM şi Ford nu sunt la prima colaborare de acest gen. În ultimul deceniu, cele două grupuri au mai colaborat pentru dezvoltarea unor transmisii automate cu şase trepte, transmisii care au fost deja folosite şi pe câteva modele care se vând în Europa, Chevrolet Cruze şi Malibu.

Comentarii (14)

  • consumul se reduce din cutie.....pretul creste la pompa....consumatorul nu va simti la buget, ba dimpotriva....iar faza cu emisiile e alta discutie, mult mai complexa.
    15 3
  • inexorabil
    Da' uniti-va de tot, sa stim o treaba: General Ford. Inca va limitati la cutii, da, dar pe urma o sa invocati imperativul reducerii costurilor si la "cutiile" cele mari - caroserii - si veti zice ca si motoarele vor fi mai "bune" daca sudam cap la cap fierul meu cu fierul tau. Identitatea de marca sau de corporatie? Bleah, astea-s pentru fani retro-maniaci, incapabili sa inteleaga "valorile" economiei globaliste. Una peste alta, Zeus Profitus trebuie sa triumfe si, daca nu va amalgamati si cu Fiat-Chrysler si PSA, inseamna ca n-aveti sange in bidoane.
    12 10
  • inexorabil, nu e nimic rau in asta.
    Cum singur ai mentionat, globalizarea incepe isi a arata efectele. Apar noi nume pe piata auto, vin tare coreenii si in viitorul apropiat probabil si chinezii, deci e nevoie de anticipat si adaptat la situatia curent sau cea ce va veni in curand, altfel vor ajunge in situatii dificile ca si alte marci traditionale, cum ar fi Peugeot si Citroen, SAAB etc.
    6 3
  • Vasilica
    Un parteneriat bun GM fac cutii de viteza "super trainice" poate nu 100% dar stiu sa faca asta e clar chiar daca nu exceleaza ca un DSG.
    4 4
  • NeaNelu
    Gigantii isi unesc fortele. Bravo lor!
    7 2
  • inexorabil
    Ba este foarte rau, dragul meu @Cyrus, si stii ce anume? Moleseala noastra atot-conformista......Vrei sa ma doara sufletul pentru situatia critica a unui constructor sau a altuia? Dar pe ei ce si unde-i doare de preferintele mele ?? Am vazut la Aveo ce inseamna "rodul" colaborarii cu alt operator: pe forumurile auto americane, vei gasi despre Aveo impresii precum "the worst manual transmission ever", "critically stiff in the turns", "weaknesses of the steering", "acceleration problems". Si nu sunt simptome scoase din burta din moment ce m-am confruntat eu insumi cu ele. Plus ca motorul strict de Opel (nu Ecotec) al primei generatii te dispera (in afara de motorul 1.8 de pe Lacetti, super-reusit in varianta cutie manuala cu 5 trepte, o splendoare la condus). Dar n-o sa ma mai las in viata mea cucerit de "low-cost" si "joint-venture".
    Cat despre cutiile astea preconizate in cooperare cu Ford, presimt ca vor fi si ele un pocinog, dar nu mai comentez - timpul va dovedi ca, atunci cand vrei sa ignori calitatea (prin nefericita tactica a "comprimarii" investitiilor), si ea iti va raspunde identic si neintarziat......
    11 8
  • Daca o cutie cu 10 rapoarte reduce consumul cu 10% una cu 20 de viteze cu cat % reduce?
    Lasand gluma, eu ma gandesc ca pentru 10 rapoarte ai o gramada de pinioane si rotite ... si cu cat mai multe piese care se misca cu atat mai putin fiabil si mai scump de produs ... deci 10% reducere de carburant mi se pare putin ca sa te legi la cap.
    Nu iei pe mere ce dai pe pere.
    15 4
  • JP, daca gandim toti asa, in stilul asta catastrofic, ar trebui sa ne intoarcem la locomotiva cu aburi sau la diligenta.
    8 3
  • americani ar trebui sa reduca din cilindreea motoarelor.......asta ar fi primu pas.......
    8 1
  • Din moment ce ZF a ajuns la concluzia ca o cutie de viteze cu noua rapoarte este suficienta, iar cresterea numarului de trepte de viteza peste acest numar nu ar aduce nici o economie in plus, ci doar o complexitatea mai ridicata a cutiei (urmata de o scadere a fiabilitatii), nu cred ca directia pe care merg cei doi este corecta.
    In afara de asta, putin probabil ca acestia sa fi produs vreodata cutii de viteze automate cu peste 6 rapoarte.
    9 2
  • nu vreau sa fiu rau dar sa nu uitam ca GM vinde un hibrid sub denumirea de masina electrica. Deci, daca GM (si cu Ford) zic ca 9-10-11 trepte sunt ok...atunci asa e!
    0 3
  • AndreiRN
    Din pacate aceste cutii vor fi Made in China.
    3 4
  • @AndreiRN se numeste globalizare. Mercedes, Maserati (doar doua exemple) produc diverse componente in Romania. Nu mai zic de firme de volum care produc majoritatea componentelor in Turcia. Daca erau made in tara de origine, o masina te-ar costa de 2-3 ori mai scump (ca prin anii 20 cand putini isi permiteau o masina)
    3 0
  • @gelu Daca te referi la Volt atunci trebuie sa stii ca este o masina electrica si nu hibrida. Acel motor conventional pe benzina este folosit la producerea energie electrice, energie care apoi este folosita pentru propulsie.
    La hibrizi, dupa descarcarea bateriei, se foloseste un motor ca si sistem de prpoulsie ;)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru