Ford va mai construi un model la Craiova: o utilitară care va deveni și electrică în 2024

de Paul Cosma
Marti, 27.04.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford a anunțat astăzi că va investi 300 de milioane de dolari pentru a construi un nou vehicul comercial ușor în 2023, la uzina sa de la Craiova, inclusiv o versiune complet electrică a acestuia, ce va debuta în 2024.

Fabrica Ford de la Craiova va primi o investiție considerabilă din partea constructorului american, confirmându-și poziția de uzină-cheie pentru companie.

Ford transmite că va produce un nou vehicul comercial ușor în Oltenia, începând cu 2023. Versiunea electrică a acestui model va intra în producție în 2024.

“Uzina Ford Craiova este recunoscută pentru competitivitate și flexibilitate în operațiunile sale de talie mondială. Planul nostru de a construi acest nou vehicul comercial ușor în România reflectă parteneriatele noastre fructuoase și continue cu furnizorii locali și comunitatea, precum și succesul întregii echipe Ford Craiova,” a declarat Stuart Rowley, președintele Ford Europa.

“Prin introducerea unei versiuni complet electrice din 2024, Craiova va deveni a treia noastră fabrică din Europa unde se produc vehicule complet electrice. Investiția din Craiova vine în contextul celorlalte investiții anunțate deja pentru Centrul de Vehicule Electrificate Ford din Köln (Germania) și pentru uzina Kocaeli a Ford Otosan din Turcia și trimite un semnal clar în legătură cu promisiunea noastră de a le oferi clienților din Europa vehicule comerciale cu zero emisii”.

În februarie, Ford și-a luat angajamentul ca întreaga sa gamă de vehicule comerciale din Europa să fie pregătită pentru zero emisii, complet electrică sau plug-in hybrid, până în 2024.

Se preconizează că două treimi din vânzările de vehicule comerciale ale Ford vor fi reprezentate de modelele complet electrice sau plug-in hybrid, până în 2030.

De asemenea, noul vehicul comercial ușor va fi echipat cu unele dintre cele mai avansate motoare convenționale Ford pe benzină, precum și diesel, produse la uzina de motoare Ford Dagenham din Marea Britanie. Transmisiile vor fi construite la Ford Halewood Transmissions Limited, tot în Marea Britanie.

Investiția totală Ford în operațiunile sale de producție din România – incluzând și investiția anunțată astăzi – se apropie de 2 miliarde de dolari, de la preluarea fabricii din Craiova, în 2008.

În ultimii ani s-au făcut îmbunătățiri semnificative la fabrica din Craiova; peste 600 de roboți au fost instalați pentru a îmbunătăți și eficientiza procesele de ștanțare, vopsire sau asamblare a caroseriilor și șasiurilor. Aproximativ 6000 de persoane lucrează pe liniile de asamblare de vehicule și motoare din Craiova.

Primul pas spre un viitor electrificat la fabrica din Craiova a fost făcut în octombrie 2019, odată cu lansarea producției modelului Puma mild-hybrid.

Anunțul de astăzi marchează o nouă etapă importantă, astfel că Ford este primul producător auto care anunță producția unui vehicul complet electric în România.

“Această nouă investiție în viitorul fabricii din Craiova demonstrează, încă o dată, speranța companiei Ford că guvernul din România va asigura toate îmbunătățirile cheie promise pentru a sprijini un mediu competitiv de producție în regiune, inclusiv în ceea ce privește infrastructura de transport, care este esențială”, a mai spus Rowley.

Data de începere a producției noului vehicul, precum și detaliile suplimentare despre acesta urmează să fie confirmate aproape de momentul lansării.

Via Ford

Comentarii (13)

  • ACE-Juvete
    BRAVOS Ford, slavă craioveților ! Extaziat că rămânem montatorii voștri docili cu salarii minuscule.
    31 20
  • ielectrokkk
    Daca nu le limiteaza la 180km/h viteza maxima,le doresc falimentul.Imi e frica sa mai ies din casa de cand a trecut un nebun cu 181km/h pe langa mine.
    20 18
  • @ace-prazilia
    Oi vrea si salarii ca-n Vest? Afla ca doar preturi ca-n V. avem voie!
    20 14
  • Scaunul electric
    O utilitara electrica este utila intr-o afacere precum pantoful nou la piciorul cangrenat,raportat la pret/autonomie/durata de incarcare,sa fie clarPentru alta parere,vedeti vila aia de 33 de etaje din centrul Brailei? Sa va duceti sa sunati la poarta la masonerie pana iese Edikk in papuci de casa sa va explice de ce o sa rupa piata un asemenea elctroatelaj.
    21 14
  • Bine măi Ford.... EV sau PHEV acesta e viitorul clar şi sigur
    11 27
  • @edikk
    Sigur ca da,edi K K. Electricele vor fi viitorul doar atunci cand o sa vezi catenara pe fiecare strada si pantrograful pe masini
    16 13
  • ACE - Craiova
    BRAVOS FORD - Prima masina de serie romaneasca se va fabrica in Oltenia!

    In sfarsit dupa aproape 14 ANI de promisiuni/minciuni catre FORD (a care a cumparat fabrica in 2007) onor statul roman a inceput constructia Drumului Expres Craiova-Pitesti (care a fost gandit initial ca AUTOSTRADA dar.....care intrat (subit) in/la apa damboviteana.....)

    Drumul Expres Craiova - Pitesti va fi inaugurat - se pare - prin 2023 .....pe la finalul anului...(cat mai) aproape de alegeri (sic?!)

    O ZI EXCELENTA SA AVETI!!!!!
    10 14
  • ACE - Craiova
    Scuze: Prima masina romaneasca de serie 100% electrica...
    8 13
  • Nu conteaza ce vor construi, din partea mea sa faca si biciclete, dar investitia de 300 milioane este binevenită.
    17 4
  • @Scaunul

    utilitara aia electrica va fi urcata pe auto-tren si va ajunge la prostii de occidentali. Pentru ca noi suntem desteptii continentului. Ma scuzi, doar unii dintre noi.
    9 6
  • @fanel
    Ai putinica rabdare,pe pariu ca n-o sa vanda mai mult de 1000 de bucati la desteptii aia din Vest?Sau oi crede ca aia nu se uita la costuri si nu ii intereseaza utilitatea unei masini facute doar pentru a fi pusa la munca.Iar de pret,o sa fie de la min50 000e cu cea mai mica baterie,un chilipir.
    9 8
  • @Flanel
    pai normal ca le urca in tren ca daca le trimit pe roti le trebuie vreo luna sa ajunga la vesticii aia avansati. Sau destepti, cum ziceai? Whatever.
    10 4
  • @19:30

    poate ca astia de la Ford si-au invatat lectia cu B-Max
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru