Formula E prezintă noul monopost pentru sezonul 2025: mai rapid decât un monopost de Formula 1

de Tiberiu Safta
Luni, 29.04.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Formula E a dezvăluit oficial noul monopost Gen3 Evo, cu care echipele din seria electrică vor concura începând din sezonul 2025. Noul monopost aduce tracțiune integrală și un timp de accelerație chiar mai mic și decât un monopost de Formula 1.

Cu ocazia etapei de la Monaco, Formula E a prezentat oficial noul monopost Gen3 Evo. Noua mașină de concurs va fi folosită de către toate echipele de Formula E începând din sezonul 2025. Față de actualul monopost Gen3, noul Gen3 Evo va putea fi recunoscut după o aripă față cu un design nou și după un nas mai ascuțit față de monopostul din prezent.

Cele mai mari noutăți aduse de Gen3 Evo sunt de natură tehnică. Astfel, viitorul monopost de Formula E primește, pentru prima dată, tracțiune integrală, mulțumită unui motor de 68 de cai putere care va antrena roțile din față. Majoritatea puterii va fi transmisă în continuare de către motorul electric de 476 de cai putere care antrenează roțile din spate.

În schimb, tracțiunea integrală nu va fi permanentă. Motorul electric din față va funcționa doar în sesiunile de calificare și doar în anumite condiții în timpul cursei. Tracțiunea integrală va fi activă doar la startul cursei și atunci când piloții activează modul Attack, care oferă un plus de putere pentru o perioadă limitată de timp.

Datorită acestor modificări, monopostul Gen3 Evo va putea accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 1.86 de secunde.

Asta face ca viitorul monopost de Formula E să fie mai rapid cu 30% față de un monopost de Formula 1 până la 100 de km/h și cu 36% mai rapid decât actualul Gen3. Mai mult, viteza maximă a noului Gen3 Evo este de 322 de km/h, iar anvelopele Hankook vor oferi o aderență îmbunătățită cu 10% și conțin materiale reciclabile și prietenoase cu mediul în proporție de 35%.

Noul monopost Gen3 Evo va debuta competițional începând cu următorul sezon de Formula E.

via Formula E

Comentarii (4)

  • George Simion
    era de asteptat. totusi ce e prosteala de tactiune integrala, vor merge prin zapada?
    3 0
  • Pilotii adevarati de monoposturi folosesc doar tractiune spate. Se vede ca Formula E este un fel de F1 clasa C. Cine o mai vazut monoposturi cu tractiune integrala? Inteleg la raliuri, unde ai diferite suprafete de rulare, dar pe circuit?
    Daca nici pana acum nu a reusit sa ma atraga cursa masinilor de tuns iarba, cu siguranta nici pe viitor nu voi fi interesat.
    Si de ce nu folosesc circuite de curse disponibile, doar curse pe circuite provizorii in orase? Ce gluma de competitie.
    3 2
  • Insider.com
    „Red Bull anunță plecarea lui Newey marți”
    (n.r. astazi)

    Newey a fost rugat să se concentreze pe proiectul de hypercar RB17, dar nu își dorește acest lucru, deoarece pasiunea lui este încă de Formula 1.
    Se pare că geniul britanic a căzut de acord cu echipa sa actuală cu privire la rezilierea contractului, ceea ce înseamnă că i se va permite să plece mai devreme și, astfel, să înceapă să lucreze mai devreme pentru un nou angajator.
    Se spune că britanicul este în negocieri cu Ferrari, dar Aston Martin încearcă să-l recruteze pe ultima turnanta pe designerul de top.
    2 0
  • Maverick
    Nici măcar nu merita comentata asemenea știre, mașinile astea de tuns barba.In continuare se încearcă promovarea acestor aberații numite mașini electrice.
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru