FOTO: Cum arăta un BMW Seria 7 cu dotări standard în anul 1994

de Lestyan Bela
Sambata, 27.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un BMW 730i E38 din anul 1994 a fost scos la vânzare în SUA. Limuzina surprinde prin faptul că este nivelul de echipare de bază. Este fascinant să vezi un model dedicat luxului lipsit de opțiunile la care te-ai aștepta.

Rareori întâlnim mașini luxoase în echipare standard. Așa cum este cazul acestui BMW Seria 7. Mașina se află la vânzare pe un site de licitații din Statele Unite. Totuși, modelul este de origine europeană, din Spania mai exact. Este vorba despre un 730i E38 din 1994 și primul aspect interesant este motorul. Chiar dacă are o capacitate cilindrică de 3.0 litri, nu este vorba despre un motor cu șase cilindri în linie, după cum am fi obișnuiți în cazul unui BMW. Propulsorul în cauză este un V8 cu o putere de 215 de cai.

Adevăratele detalii fascinante ale mașinii sunt legate de dotările ei. Sau mai bine spus, de absența lor. Pentru început, motorul V8 este cuplat la o transmisie manuală în cinci trepte. Char dacă modelul este din anii 1990, la vremea aceea, limuzinele germane erau deja destul de des configurate cu transmisii automate, inclusiv modelele BMW.

Poate cutia de viteze nu este așa de surprinzătoare. Seria 7 E38 era disponibil cu o cutie manuală și pe alte motorizări.

Dar surprinzătoare sunt cu siguranță scaunele din stofă cu ajustare manuală. Tot manuală este și reglarea climatizării, iar în spatele ornamentului din lemn situat deasupra radioului, se află un casetofon.

Suntem obișnuiți să vedem limuzinele europene, în special cele nemțești, pline de tehnologii și echipamente premium. Lipsa lor transformă acest exemplar într-o raritate.

Via: autoblog.com

Comentarii (26)

  • Frumos!
    Pana si in versiunea cheala arata mai cu bun gust decat toate mizeriile premium de acum pline cu 100 de ecrane basite. Am mers cu asa ceva,versiunea full,Bmw-ul seria 7 de mai sus si Bmw-ul e39 au fost ultimele masini adevarate construite de Bmw.
    44 9
  • Ehe, manuala pe seria 7, E38 a fost ultimul cu asa ceva.

    Din pacate mai exista putine exemplare in stare buna, ma uitam acum cativa ani dupa unul, singurul aspect care nu-mi placea, fata de E39, era ca interiorul parea putin mai vechi, cu toate ca impartea mare parte din butoane, consola, ceasurile, dar la exterior arata superb si astazi.
    35 4
  • @dan_grc
    Eu eram cat pe ce sa-mi salt unul din Germania dar de la Alpina. N-am facut-o pentru ca n-am dorit sa platesc zeci de mii de lei pe an impozit mizerului stat roman.
    33 7
  • Catalin
    Cars and bids?
    4 11
  • Frumos intr-adevar! Chiar daca interiorul pare imbatranit, totusi, este foarte curat si facut cu bun gust. Si pun pariu ca materialele nu se compara cu mizeriile eco din ziua de azi. Inclusiv anumite modele de Mercedes.

    Ambele SLK-uri si C Class-ul meu din 2002 au avut casetofon. Mercedes a oferit casetofon in versiunile de baza pana prin 2005. Oh, apropos, inclusiv maretul si exclusivistul SLR venea tot cu casetofon. Deci, se purta si la altii. E drept ca integrarea cu un telefon mobil in ziua de azi vine cu foarte multe avantaje, dar si dezavantaje. De exemplu, eu inca astept ziua in care companiile de asigurari vor primi unda verde sa verifice clientii cu ce viteza merg, prin telefoanele care le au la ei.

    Volanul e foarte reusit si el. Iar exteriorul seriilor 3. 5 is 7 este impecabil pana in perioada Chris Bangle. Abia in ultimii ani pot sa spun ca imi plac din nou BMW-urile la exterior. Este foarte ciudat, ca sunt masini care sunt foarte atractive vizual, si totusi nu ma vad vreodata sa cumpar ceva de la ei. Never say never though:):):)
    33 3
  • Nicolae Yoga
    Daca ar scoate baietii aceeasi masina acum,nimic schimbat,adusa doar la zi la ce te obliga Ue sa ai in standard si atat,sunt sigur ca s-ar vinde ca painea calda.La fel si Mercedes si Audi.Mi-as lua azi un Audi a6 c4 nou sau un Bmw e39 2021,un Mercedes w124.Vise,niciodata nu o sa mai avem parte de asemenea masini.
    26 5
  • Hai sa stric eu seria de comentarii pozitive, consens total si manute verzi.
    "Nu se mai fac masini ca odinioara" - stereotipul arhicunoscut.
    Reactiile la acest articol explica clar tipologia majoritara de cititor automarket: trecut de prima tinerete, neadaptat la transformarile prezente, cu venituri nu prea mari, siguri pe ei ca ei stiu mai bine decat mucosii care vin din urma, cu argumente lipsa sau care se bat cap in cap.
    "Daca ar scoate bmw un exemplar ca asta, pfoai ar rupe", si apoi iti povestesc cum si l-ar cumpara second hand.
    Va deranjeaza ecranele, si vreti sa vedeti neaparat ace la vitezometru. Hazliu, comentariile si voturile banui ca le dati de pe telefoane cu rotita.
    Daca era cerere erau pline masinile de ace.
    Nu va impiedica nimeni sa faceti o comuninate Amish, insa propovaduiti una si faceti alta.
    O consolare ar fi ca si generatia electrica de acum, va avea aceeasi retorica in momentul schimbarii tehnologiei: "Pe vremea mea erau display-uri elegante, nu telepatie ca acum" :)))
    15 36
  • Ai fi printre putinii care ar cumpara o masina noua cu tehnologii din anii 90. Asta daca chiar ai da banii pe asa ceva.
    7 30
  • @Gabia
    Corect,ba,o sa-mi iau un Vw id3 cu punte semirigida si tamburi pe spate,super tehnologie din 2021.Te pricepi 0 la masini !
    35 8
  • Andrei
    Varianta facelift a fost si este cel mai frumos Serie 7 facut vreodata. De un bun gust desavarsit.
    26 3
  • Ce aminitiri! Masina asta era pe coperta primului numar al revistei Auto Pro. Am umblat jumatate de oras pe la toate chioscurile de ziare sa gasesc revista doar pentru ca BMW Serie 7. Si era exact anul...1994.
    24 4
  • inexorabil
    Mafia şi amintirile (emoţionante) cu…BMW.
    Posibil să nu fi urmărit niciodată un film mai prost ca ăsta.
    25 9
  • Maestre, aceste cuvinte ne doare, așteptam "mai mult ca atât" de la dumneavoastră..
    5 17
  • Corocsenie Adrian
    E de pe vremea cand se fabricau automobile nu masini tip avioane de vanatoare. Ce trece de anul 2000 si rare modele pana in 2010 unde isi avea platformele de pana in 2000, sunt absolut inferioare ca design, emotie oferita si calitate. Aproape ca in ziua de azi masinile noi mai ieftine sau non premium arata mai bine ca cele premium si de lux unde la cele scumpe, kitsch-ul este la el acasa.
    17 2
  • Daca nu conduceam si modelele vechi dar si pe astea noi sa pot face o comparatie, poate ca-ti dateam dreptate. Sa stii ca si tinerii injura noul interior de golf 8 care nu mai are butoane nu numai oamenii in varsta,sa ii trimitem si pe ei sa isi faca o comunitate Amish pentru ca vor butoane cand vor sa faca mai rece in masina? Stii ca display-urile sunt puse pe masini pentru reducerea costurilor,nu?Ca nu sunt nicio mare branza in materie de evolutie auto? Iar cu "telefonul cu rotita",cand conduc prefer rotita sa micsorez volumul in loc sa bag doua degete pe display, "decat mucosii care vin din urma" -Iti scrie un om tanar acum care niciodata n-a crezut ca varsta iti da autoritatea sa judeci pe altii mai tineri,dar,5 min am rezistat pe un post tv cu muzica de acum iar la cei de varsta mea e la moda ca barbatii sa se penseze,sa isi lacuiasca unghiile sau sa scape de parul de pe picioare,daca asta e evolutia,eu ii zic pas,la fel ca si noilor masini.Iar cu viitorul auto iti spun eu care o sa fie retorica peste 30 de ani ,"pe vremea mea oamenii detineau masini in proprietate,nu carsharing si mai le si conduceau singuri neavand nevoie de un pasaport sa isi paraseasca orasul ;)
    21 5
  • @vali Bineinteles, romanu` s-a nascut critic, intotdeauna stie mai bine ce-ar trebui sa faca altul, mereu are o alegere mai buna in aceeasi bani - daca i-ar avea, mereu altul e 'mai prost' doar pentru ca are alte gusturi & nevoi, mereu nemultumit de nou doar pentru ca n-are si el noul. Pe de-o parte, e normal, suntem frustrati pentru ca am fi putut fi departe, si totusi nu suntem, iar aici nu lucreaza aproape nimeni, ci doar ne plangem :))
    2 24
  • @Madal
    Ti-am citit de doua ori comentariul,de doua ori n-am inteles absolut nimic din ce-ai scris
    14 6
  • @vali-sunt de acord cu tine ca multi se opun noului doar sa aiba o parere, dar este un aspect atat emotional cat si logic pentru care sunt apreciate masinile mai vechi, deci formulat corect si cu argumente, valid. In primul rand as incepe cu designul exterior care a evoluat intr-o directie strict comerciala, diluand imaginea de marca solida cel putin a producatorilor premium. Mai exact, BMW-ul din poza era usor identificat ca un BMW in comparatie cu cele noi, iar compromisurile pentru a crea o forma curenta cu orice pret erau mai putine. In al doilea rand, cu toate ca tehnologia a avansat considerabil din '94, calitatea produsului finit este mult mai mica. La momentul respectiv era o balanta sanatoasa intre a face profit si a crea un produs bine definit de valorile marcii pe cand acum balanta merge foarte tare in directia de a face profit ( ca si totul in ziua de azi). Un alt aspect sunt tabletele si ecranele de care se abuzeaza in designul modern care nu cred ca vor "imbatrani" frumos. Sunt ca un trend de moda care acum prinde dar in opinia mea si nu numai. peste ceva ani vor arata ca un kitch mai ales din cauza ca nu sunt prea bine integrate in designul interior al masinilor ci mai degraba lipite dupa terminarea produsului (aproape la toate). In acelasi timp sunt curios cat de usor vor putea fi gasite ca piese de schimp cand vor incepe sa se strice,. stiind cat de greu se gasesc piese la masinile vechi care merita sa fie intretinute/colectionate.( sigur asta este o chestie valabila doar pentru cele scumpe si care pot deveni clasice). Din punct de vedere emotional sigur aceste modele au insemnat la vremea altceva prin a poseda unul dintre ele fata de acum. Dar asta este o chestie strict emotionala. Si sunt de acord cu cei mai multi ca o masina din generatiile mai vechi in stare foarte buna ofera o satisfactie mult mai mare pentru un iubitor auto decat una dintre variantele "de unica folosinta" din prezent. Pentru a merge la piata sau la munca o masina noua in garantie este recomandabila dar pentru "inima" si pasiune mereu te indragostesti de cate una veche.
    23 1
  • @Nicolae Yoga, te pricepi maxim la masini daca compari o limuzina de 5 metri si motor V8 cu o compacta electrica!
    Sunt sigur ca daca inginerii de la VW au decis sa monteze tamburi pe spate la ID3, este o solutie suficienta pentru destinatia masinii si modul cum va fi condusa. Probabil ca a fost si o decizie legata de costuri. Dar, ma rog, tu poate esti genul racer, ce merge cu 100 prin sate si 150 in afara. Daca e asa, ti-ar trebui discuri de Porsche si pe fata, si pe spate, asa ca te inteleg!
    6 20
  • Pentru manzul cu cas la gura. aka @vali. Pai inainte sa te arunci cu afirmatii neinteligente, poate ar if indicat sa-ti faci un pic de cultura auto. Inclusiv sa conduci niste masini de generatie mai veche, nu doar de-astea noi. Cu varsta si cu putin noroc o sa vezi ca incepi sa percepi altfel lucrurile.

    De vreun an ma uit sa schimb R Class-ul sotiei. Pana acum am testat un CLA si un GLC. In materie de tinuta de drum, confort, materiale si finisaje, dezamagirea e uriasa. Asta comparat cu ce exista in curtea Mercedes. De altii nu vorbesc ca n-are rost. La clasele mai mici doar incepand cu generatia noua de A Class si derivatele poate sa mai spuna ca seamana calitativ cu clasele mai mari, demne de 2021.
    22 3
  • Cel mai frumos ”șeptar” ever.
    19 0
  • @@Madal E ok, treci la urmatorul, mai sunt si alte comentarii la articol pe care le poti citi si pe care le poti intelege sau nu.
    3 20
  • @Madal
    Nu mai scrie aici. Sunt si asa destule comentarii scrise de analfabeti functionali. Nu mai e nevoie de inca unul.
    17 9
  • @@Madal Marlanie si grobianism, e plina Romania de d-astia ca voi, pseudo-elitisti ignoranti plini de ifose, fix voi sunteti motivul pentru care nimic nu se schimba p-aici, niciodata. Da, cu siguranta n-o sa mai scriu doar pentru ca spui tu sau pentru ca nu esti in stare sa intelegi un text simplu, asta apropos de analfabetismul functional pe care nu prea l-ai inteles, cum era de asteptat. Asta e ultimul raspuns pentru tine, caci si-asa ti-am acordat prea multa atentie fara s-o meriti. Poti sa canti in continuare daca n-ai altceva mai bun de facut, dar pentru mine este pe "mute", mai esti si-un troll fara cont caci nu esti in stare sa-ti asumi balivernele. Hai pa !
    2 16
  • Noroc cu tine ca ridici media.
    No, amu te-ai linistit?
    13 6
  • Multumesc pentru raspunsurile la postarea mea, mai civilizate decat ma asteptam recunosc...
    In fond, conversatiile au ca scop constientizarea celorlalti ca exista o alta perspectiva decat a lor si mai putin convingerea interlocutorilor.
    Cele doua tipuri de judecati una bazata pe emotie, cealalta pe ratiune trebuie sa ramana totusi in echilibru, iar explicatiile sa fie insotite de argumente din cele doua sfere. Spun asta pentru ca la o motivatie de genul "emotional", nu mai comentez, e preferinta fiecaruia.
    Oricum ganditi-va cat de subiectivi suntem: acum 100 de ani, doar cei mai bogati conduceau automobile, iar pornitul/condusul/intretinerea lor e ceea ce azi ar parea tortura. Insa erau din cale afara de fericiti.
    "Cas la gura" nu am, sau ma rog in sensul ca nu-s tanar. Daca e in sensul ca n-am condus seria 7 din anii 90, atunci cred ca am.
    Pe logica asta, nostalgicii din anii 60 o sa-ti spuna ca habar nu ai ce inseamna masina: formele rotunjite, eleganta, liber de orice sistem de asistenta, pasiune pura.
    3 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru