Franța vrea să introducă o taxă de 50.000 de euro pentru supercaruri și mașini de lux: măsura ar putea intra în vigoare din 2022

de Paul Cosma
Vineri, 09.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Franța vrea să mărească taxele pentru mașinile cu emisii ridicate de CO2. Un proiect de lege propune ca, din 2022, taxele să ajungă la 50.000 de euro pentru supercaruri și mașini de lux. În prezent, taxele impuse de francezi pentru aceste vehicule se ridică la 20.000 de euro, cele mai mari din Europa.

Guvernul de la Paris a elaborat un proiect ce vizează majorarea taxelor pentru mașinile ce emit cantități ridicate de CO2.

Supercarurile și mașinile de lux sunt direct vizate, taxele pentru achiziția acestora urmând să crească la 50.000 de euro în 2022. În prezent, aceste “penalități” se ridică la circa 20.000 de euro și sunt cele mai mari din Europa.

“Acestea ar fi vești proaste pentru supercaruri și mașinile de lux și exclusiviste,” potrivit analiștilor de la Jato Dynamics.

Potrivit proiectului de lege, mașinile cu emisii de peste 225 g/ km vor fi taxate cu cel puțin 40.000 de euro în 2021, respectiv 50.000 de euro în 2022. Taxele nu pot să depășească 50% din valoarea mașinilor.

Mărci precum Lamborghini, Ferrari, Bentley, Rolls-Royce sau Porsche vor fi puternic afectate, susțin analiștii, dacă legea va intra în vigoare.

Via Automotive News

Comentarii (14)

  • Tembelus Rex
    Vreau și eu în România (și nu cred că sunt singurul)...... măcar pe jumătate, măcar pe sfert...... știu veti veni cu replicile " ești frustratul de serviciu; pune mâna muncește și cumpara-ti și tu, oamenii ăia muncesc din zori până în noapte ba trogloditule - plătesc impozite grase la stat, plătesc salarii la alții, e normal să se bucure de niște mașini adevărate; nu-i așa că sunt acrii strugurii; să moară capra vecinului - nu ne mai facem bine că nație". NU DRAGILOR......e bine ca în viața asta, boieria și prostia să se plătească! Deh obrazul subțire....Și mai tare ar fi să-i taxeze pe cei cu mașini de genul....luate la second hand.....păi ori suntem boieri ori nu? Vrem să epatăm, vrem imagine, bășini în cap, fițe și figuri, dotări bsi devalorizări masive? Vedeți că se devalorizează mașina dar nu și costurile de deținere și întreținere.......Atelierul de Detailing, 99 vehicules, Cu și despre mașini ......au tot amintit și dezbătut meteahna asta a unora din noi......
    7 20
  • BigDildo
    Ce-s alea mă? „Supercaruri”?
    De unde ați învățat cuvântul ăsta? Din almanahe?
    11 10
  • @LittleDildo
    E aceeasi "greseala" des intalnita ca atunci cand vorbesti de diskete, mausi, harduri, monitoare...cravate, etc.
    4 10
  • @LittleBrain
    Pentru cei a căror cultură se reduce la citire mesajelor de pe facebook sau whatsapp, da, e o „greșeală” des întâlnită.

    „Disketă”, „hard”, etc. - astea sunt neologisme intrate în limba română. Ele sunt denumirile unor lucruri noi, care nu existau înainte, care nu aveau un corespondent în română și au fost preluate ca atare.

    „Car” are un corespondent în limba română: „mașină” (sau automobil). „Supercar”se poate traduce ușor și frumos prin „supermașină” sau, în cazul nostru, prin „mașină supersport” ori simplu „supersportivă”.
    13 3
  • la noi ar fi interesanta o astfrl de masura....
    2 7
  • @@LittleShit
    Tie iti iese cultura prin toate gaurile si in vorbirea curenta folosesti doar supermasina. Niciodata supercar. Dispari cu prostiile astea!
    4 4
  • @BigShit
    Nu, nu am folosit niciodată cuvântul „supercar”. Stiu că nu poți înțelege asta. Nici nu mă așteptam.
    1 3
  • Corocsenie Adrian
    Cine crede ca celor care cumpara masini de lux le pasa de 50 de mii de euro se inseala. Franta stie bine asta si de aceea profita de pe urma lor sa le mai stoarca niste bani pt. ca oricat le-ar pune taxa tot vor plati si vor cumpara masini de lux. BVO Franta ! BVO si celor care nu le pasa de taxe si platesc oricat pt. ca fara ei nu s-ar mai face nimic.
    6 9
  • Adrian
    Ia uite votantii liberalismului din Romania, cum sunt ei de acord sa taxeze discriminatoriu in functie de avutie. Alooo, dragi liberali anti-ciumă, asta e o masura socialista!
    Dar voi rezistati acolo tare.
    8 6
  • Socialu' pentru magrebienii cu 15 copii trebuie sa se plateasca de undeva.
    9 5
  • @cocorsenie."BVO si celor care nu le pasa de taxe si platesc oricat pt. ca fara ei nu s-ar mai face nimic"- eu traduc asta in bravo sclavetilor care nu caraie chiar daca se iau si 10 piei de pe ei prin tot felul de taxe si impozite abuzive pentru ca cineva trebuie sa tina in spate si huzureala socialista si tot felul de "discriminati" care n-au
    muncit legal niciodata dar se puieaza ca iepurii.
    7 4
  • @Tatraurs
    Sclavetii care platesc 50.000Euroi ???....bai loosere!
    5 6
  • @da bai, "telijentule",exact asa. Orice taxa abuziva si discriminatorie pe care o platesti fara sa-ti pese chiar daca "n-o simti" te transforma intr-un sclavete care munceste pentru altii(pentru trantori si aia cu biciul).
    6 3
  • Romania e destul de sus in ce priveste taxarea masinilor. Asta la nivel oficial.
    Impozitul pentru un 5-6 litri se duce spre 2000 euro pe an. In 5 ani dai 10k euro impozit la stat.
    La un 3.2 litri dai 1000 euro pe an impozit. La un 2.7 dai 500 euro.
    Sigur, bahetii hadevarati n-are cunostinte de asa ceva. Motoarele mari is pe cine stie ce firme in faliment, persoane cu handicap, persoane fara adapost, Bulgaria, Moldova etc. Dar cand vine vorba de consum, is suparati ca ii papa 13-15%, adica dublu fata de un Logan.

    Iontopic. Frantujii e "prostuti" la faza asta. Taxeaza emisiile in loc sa taxeze pretul de achizitie.Sunt puzderie de masini de peste 100k euro cu emisii sub 225 grame. La Porsche, seria 911, Carrera cred ca sunt sub 225 grame. Toate limuzinele de la Lexus, BMW, Audi, Mercedes au variante hibrid cu emisii sub 225 si exemplele pot continua.
    Dealtfel frantujii nici nu-s mari consumatori de supercaruri si masini de lux. Nu au unde sa se dea cu ele. Si daca vor intr-adevar o anume masina care-i suprataxata la achizitie, o cumpara in general sh la 2-3 ani de afara. Am cunoscut o retea de samsari pe ruta Romania-Franta care aduceau din Franta 308, Laguna, Cactus etc si duceau in Franta tot ce era SUV si limuzine mari de 2-3-4 ani vechime. Odata cu cresterea taxarii asteia, fenomenul o sa se inteteasca. La fel cum s-a intamplat la noi cu taxa auto/timbrul de mediu. Oamenii s-au orientat spre masini cu taxe cat mai mici sau au inmatriculat masinile in BG
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru