Germania încearcă o nouă amânare a votului de limitarea a emisiilor de CO2

de Sebastian Toma
Luni, 30.09.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Germania a blocat votul în Consiliul European privind noile norme referitoare la emisiile de CO2 ale automobilelor noi.

Esential 90 de grame de CO2 pe kilometru este media la nivel de gamă pentru automobilele produse în 2020, conform actualei propuneri de schimbare a legii.
Germania a blocat pentru a doua oară votul privind noile norme CO2 pentru automobile. De data aceasta, nemţii au blocat votul folosind alte state membre şi făcând presiuni asupra acestora, printre care se numără şi Irlanda. Guvernul de la Berlin doreşte o slăbire a noilor reguli, care implică o medie de 95 de grame CO2 la nivel de gamă pentru toate modelele noi produse în Uniunea Europeană. Iniţial, doar producătorii germani de automobile doreau susţinerea acestei măsuri, dar producătorii francezi şi-au schimbat şi ei punctele de vedere şi susţin această iniţiativă.

Nemţii propun o perioadă de adaptare de patru ani, care să ajute constructorii de automobile să-şi adapteze motorizările şi gamele la noile reglementări şi ca regula să se aplice doar la 80% din modelele produse în 2020.

În prezent, emisiile medii ale automobilelor noi produse în Europa sunt la nivelul de 130 de grame pe kilometru, iar scopul noii reglementări este de a aduce această medie la 95 de grame pe kilometru până în 2020. Acest prag este echivalentul unui consum de carburant de 4 litri la sută în regim mixt, completează cei de la Automotive News.

Urmareste Automarket
Francezii şi-au schimbat poziţia după ce au fost presaţi de partenerii lor de alianţă, printre care se numără Nissan, Daimler şi General Motors. În trecut, constructorii din Franţa solicitau impunerea noilor limite privind normele CO2 pentru că acestea i-ar fi avantajat semnificativ, gamele lor fiind concentrate pe motorizări cu emisii scăzute de CO2. Între timp, partenerii lor le-au atras atenţia că această măsură ar fi problematică pentru propriile portofolii şi cele trei mărci franţuzeşti şi-au schimbat poziţia.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (1)

  • AndreiRN
    Interesul poarta fesul.
    Lasa ca vin hibridele si electricele din import.
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru