GM a înaintat un patent pentru o transmisie cu şapte trepte şi două ambreiaje

de Sebastian Toma
Luni, 30.09.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
General Motors a înaintat un patent pentru propria sa transmisie cu şapte trepte şi două ambreiaje. Aceasta va fi folosită în paralel cu o automată cu opt trepte.

Esential 2016 este anul în care este aşteptată să debuteze transmisia cu şapte trepte şi două ambreiaje dezvoltată intern de General Motors.
General Motors va lansa propria sa transmisie dublu-ambreiaj cu şapte trepte. Aceasta a fost deconspirată de un utilizator al forumul dedicat modelului Corvette, care a relevat cererea de patent pentru respectiva tehnologie, înaintată biroului de patente şi mărci înregistrate din Statele Unite ale Americii. Respectiva transmisie ar putea să fie folosită în gamele Corvette şi Camaro în viitorul apropiat, cu toate că 2016 este prima dată vehiculată pentru introducerea acestei transmisii în gamă.

GM va oferi noua transmisie în paralel cu automata cu opt trepte dezvoltată împreună cu americanii de la Ford. Potrivit primelor informaţii, GM va echipa modelele sportive cu noua transmisie cu şapte trepte, în timp ce transmisia cu opt trepte va fi destinată modelelor orientate spre confort.

GM şi Ford nu sunt la prima colaborare de acest gen. În ultimul deceniu, cele două grupuri au mai colaborat pentru dezvoltarea unor transmisii automate cu şase trepte, transmisii care au fost deja folosite şi pe câteva modele care se vând în Europa, Chevrolet Cruze şi Malibu.

Urmareste Automarket
Din păcate pentru fanii mărcilor Opel şi Chevrolet, introducerea respectivei transmisii în cele două game nu este o prioritate, având în vedere că transmisia pare să aibă o configuraţie menită să asigure montarea longitudinală a motorului.
Însă, cei de la GM ar putea să pregătească surprize în acest sens, nefiind exclusă o transmisie cu două ambreiaje care să fie potrivită şi pentru modelele cu motoarele amplasate transversal.

Via CorvetteForum | USTrademarkoffice

Comentarii (8)

  • Scrooge
    Piata auto: - Bun venit la targ. Din pacate mai avem putin si inchidem. Totusi,ce vreti sa vindeti?
    GM: - Apa calda.
    17 15
  • @Scrooge

    Ai ramas cu ceva sechele sau esti doar frustrat?
    10 15
  • Sechele si frustrat de la ce? Nu mi-am luat niciodata vreun produs GM si nici nu cred ca voi face asta. Pentru mine tot ce inseamna GM (exceptand Opel) s-a oprit undeva pe la sfarsitul anilor 70. Ce am scris era o ironie la faptul ca s-au trezit si ei cu dublul ambreiaj dupa ce toti marii producatori au introdus tehnologia. Cu atat mai mult cu cat vorbim totusi de GM, o mega corporatie americana, unde America e "raiul" cutiilor automate. Iar daca ne raportam la faptul ca acest tip de cutie (DSG) a aparut la nemti in anii 80 pe masinile de curse, a fost introdus de VAG (nu, nu sunt fan) in 2003 pe masinile sale, sa vii si tu si sa anunti anul de gratie 2016 mi se pare chiar un pic primitiv. Bine la ce conducere au nu e de mirat (vezi articolul in care Cadillac vrea sa fie ca Tesla).......parerea mea, daca-mi dai voie.
    22 9
  • @Scrooge

    Nu au zis ca vin cu tehnologie extraterestra,doar au spus ca vor introduce respectiva transmisie pe unele modele gm. Eu nu vad nimic anormal la asta.
    Rom(an)-ul comenteaza,ca deh,se pricepe la toate.
    9 6
  • Scrooge
    Nici eu nu vad si nu am spus ca vad ceva anormal. Tocmai ca este o intrare in normalitate, dar o intrare foarte tarzie pentru un colos cum e GM. Cutiile automate ale GM sunt celebre pentru "lagul" lor. Iar ce priveste "priceperea", tin sa-ti amintesc ca este un forum de pareri personale si implicit subiective. Pana si parerea ta despre vremea de afara este subiectiva.
    5 6
  • Scrooge
    Cat priveste jocul tau cu "rom(an)"-ul, se vede ca termenul e foarte folosit la tine in familie.
    6 6
  • Indiferent cine ce ar zice, Toyota rămâne etalonul transmisiei manuale, iar GM al celei automate, care pare făcută anume pentru zilele noastre (chiar eu am reuşit să "disloc" maneta unei cutii manuale din cauza folosirii excesive într-un trafic infernal, presărat cu multe stopuri şi predispus la formări de coloane). @Scrooge dispreţuieste GM fără noimă! N-am gustat "poanta" lui de la începutul topicului. Poate nu ştie câte "firsts" a oferit GM lumii auto, şi pe plan tehnic, şi în domeniul siguranţei. Dau trei exemple de premiere mondiale din partea lui Oldsmobile: banalul vitezometru de zi cu zi, liniile de asamblare pentru producţia de masă şi turbosuflanta la autoturisme. De fapt, cele mai importante inovaţii tehnologice aparţin lui GM: introducerea automatizării în fabricaţie şi a computerului de bord. Ţi se par "apă caldă" ?! Cât despre "lag"-ul pe care l-ai invocat, chiar ai idee cum reacţionează în realitate "hidramatele" lui GM? De fapt, câte "americane" ai probat? Şi unde, căci la noi nu prea se arată la vedere...Ah, dacă aş putea să-ţi dovedesc pe viu ce şi cum!
    3 0
  • gm face cele mai bune transmisii dintre constructorii americani ...
    e drept ca nu-s totdeauna cele mai revolutionare si de ultima generatie/tehnologie dar duc mult si cu mai putine probleme decit cele de la chrysler (mai nou chrysler a apelat la europenii de la ZF ca ale lor sint mai de ultima generatie si mai fiabile) si ford.
    si sa fim sinceri si asiaticii nu-s chiar in primul "pluton" ca europenii, dar important e sa mearga bine si sa nu se strice ...
    reparatiile lor sint costisitoare !!!
    pe asta cu 7 viteze gm a scos-o cu ceva mai tirziu decit concurenta, dar mai bine mai tirziu decit niciodata ... sper sa fie reusite si sa extinda gama pentru toate modelele din portofoliu ... succes gm !

    drumuri bune tuturor !
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru