Range Rover Electric, primul vehicul electric JLR dezvoltat de la zero pe platforma Modular Longitudinal Architecture, este echipat cu o baterie de 118 kWh, oferă 542 CP și 850 Nm cuplu.
Întârzierea afectează și alte vehicule electrice JLR. Modelul electric Range Rover Velar, a cărui producție era programată pentru aprilie 2026, ar putea fi de asemenea amânat. Un Defender electric este planificat pentru producție la începutul anului 2027.
De asemenea, două modele electrice Jaguar, parte din rebrandingul mărcii, sunt probabil întârziate cu câteva luni. Primul, un GT electric de 100.000 de lire bazat pe conceptul Type 00, urmează să intre în producție în august 2026, iar al doilea model este așteptat în decembrie 2027.
Decizia JLR vine pe fondul unor provocări semnificative, inclusiv o scădere a vânzărilor cu 15.1% în trimestrul încheiat în iunie 2025. Această scădere este cauzată parțial de tarifele impuse de administrația Trump, care au dus la o suspendare temporară a exporturilor către SUA.
Pentru a reduce costurile, JLR a lansat un program de plecări voluntare pentru până la 500 de manageri din Marea Britanie.
Totuși, un acord comercial între Regatul Unit și SUA, care reduce tarifele la 10% pentru primele 100.000 de exporturi, este de așteptat să stimuleze vânzările.
JLR, deținută de Tata Motors, a rămas profitabilă timp de 10 trimestre consecutive.Range Rover Electric trece printr-un program riguros de testare pentru a atinge aceste standarde. JLR l-a descric fiind drept cel mai intens program de testare realizat vreodată pentru un model Range Rover.
Reversul e valabil? Dacă cererea e mică livreaza mai repede? În cazul ăsta ar putea să le vândă cu 1 milion lire bucata. Ar scădea cererea instant.