Grupul Renault a raportat pierderi de 8 miliarde de euro în 2020: “Anul 2021 va fi dificil”

de Paul Cosma
Vineri, 19.02.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul Renault a publicat rezultatele financiare pentru 2020, având pierderi-record după scăderea vânzărilor, a veniturilor și a profitului.

Renault anunță că 2020 a fost puternic afectat de COVID-19. Vânzările grupului francez au fost de 2.95 milioane de unități, în scădere cu 21% față de 2019. Veniturile au fost și ele în scădere cu 21% față de 2019, ajungând la 43.5 miliarde de euro.

Pentru 2020, pierderile grupului se ridică la 8 miliarde de euro, cu o valoare diminuată în semestrul al doilea, la 660 de milioane de euro.

Francezii spun că și-au atins țintele europene de emisii (autoturisme și vehicule utilitare ușoare), fiind lideri pe segmentul vehiculelor electrice

Grupul subliniază că este afectat de criza globală de cipuri electronice și “se dedică în întregime limitării cât mai mari a impactului asupra producției.” Potrivit estimărilor sale, Renault ar putea “pierde” o producție de 100.000 de mașini în 2020. 

“După un prim semestru afectat de COVID-19, grupul și-a schimbat semnificativ performanța în cea de-a doua jumătate. (…) Prioritatea este profitabilitatea și generarea de numerar, așa cum am anunțat în cadrul planului nostru strategic Renaulution.

2021 va fi dificil, având în vedere incertitudinile legate de criza din domeniul sănătății, precum și penuria în aprovizionarea cu componente electronice,” a spus Luca de Meo, CEO-ul Groupe Renault.

Via Renault

Comentarii (20)

  • Manu Mugurel
    Doar 8 miliarde de euro !!!!
    :))))
    18 3
  • Dănuț Alin Niță
    Strategia de a majora preturile nu cred că funcționează la un brand low cost.....Acum urmează concedieri masive la Mioveni !!!!!!!
    20 8
  • Floarea Decalota
    Venituri scazute cu 19%? Kein problem,marim preturile cu 30%, ne laudam cu asta si asteptam ca fraierii sa decarteze banul.Ce naiba mai sunt 8 miliarde de euro in ziua de azi,intrebati-i p'aia cu masinile cu fiabilitatea VAGă!
    15 4
  • Parnae Caramfil
    Pardon,nu 19% ci 21.
    10 4
  • Carlos
    5 din cele 8 miliarde pierdere sunt cauzate de Nissan, Mitsubishi și Samsung Motors.
    15 4
  • @carlos
    Sa faca atunci Mitsubishi Logan si Samsung Sandero.
    15 3
  • Rafael
    Prețurile la gama Dacia , au luat-o razna
    Scumpirea din 2020 cu 10% , se vede in vînzări
    ESTE lowcost la prețurile astea ....sau mediu/premium
    Au gresit prin scumpire.
    Oamenii comunică între ei nu pot fi înșelați.
    22 5
  • Situatia actuala i-a prins pe multi in situatii nu tocmai bune, cu probleme inaintea pandemiei, Renault si Nissan sunt bagati bine in...problema, anii viitori sunt cruciali, mai ales cu maririle de preturi anuntate de Renault.
    21 2
  • Florin
    12.500euro un logan cu motor de drujbă , este foarte scump.
    Avem variante mult mai fiabile/ieftine : hyundai i30, fiat tipo,honda,mazda.
    21 10
  • Mai exact ce reprezintă cei 8 mld?... diferența între încasările din 2019 fata de 2020?,...au cheltuielile mai mari cu 8 mld decât încasările? Ca eu nu înțeleg...
    12 4
  • Johnny
    Sa nu ia urma Fiat- ului cu crestrea profitului pe termen scurt in dauna investitiilor. E elementar pt un economist de ex. ca o actiune de acest gen e faliment sigur. Fiat s- a scos printr- o fuziune, dar Renaul t ce spera? Nu vad nicio alta electrica sau planuri clare de noi modele, aceiasi prafuita Zoe...mult in urma VW care n- aveau nicio electrica acu 3- 4 ani
    12 2
  • Al Bundy
    Acum vor veni, după aceste pierderi, cu pretențiile de a primi ajutor de la stat. Deja din Franța au primit. Nu sunt de acord ca statul român să acorde un posibil ajutor.
    12 2
  • Pai când roman cumpara o zoe cu bani de la stat...se poate spune ca și statul roman contribuie la veniturile reno
    12 0
  • Lucian
    Cu toata jecmaneala de la service-urile autorizate, cu toate recomandarile "calculatorului" de a schimba aproape totul an de an la revizie, tot pe pierdere ies... ba chiar cu 8 miliarde...

    Poate daca veti lucra cinstit si nu va veti mai jecmani proprii clientii prin service-urile autorizate veti ajunge si voi pe plus...
    11 2
  • VW a ajuns la ID.5 şi ei ce fac ???

    Zoe aia cu răcire cu aer şi cu tot felul de prostii.... abonament, leasing baterie...

    Vai de capul vostru Renault
    7 10
  • Electrikkkkk... nici tie nu îți merge mult mai bine stai fără grija
    16 8
  • Al Bundy
    Se spune că totul în viață se plătește. Non calitatea din anii 2000 plus preturile mari la piese au făcut că Renault sa piardă mulți clienți. La ora actuala, prin preturile comunicate pentru noile modele Dacia, consider că s-a exagerat maxim. De fapt nu e prost cine cere, e prost cine dă. Exista alternative mult mai rentabile, chiar au SH. Faptul că au modelat frumos noile modele dar motorizările si prețurile sunt punctele slabe, e o problemă mare.
    15 4
  • Foarte adevărat, @Al Bundy. In extenso, se întâmplă ceva suspect inclusiv pe plan economic, de când cu "pandemia", implicit cu "criza". Zici că s-ar fi vorbit toate firmele (cumva uitând dinadins de spiritul concurenței?!) să urce prețurile din pix, fără nicio jenă și --- aici devine captivant --- INDIFERENT de nivelul calității oferite (adică inclusiv în aria specială pe nume low-cost!). Cel mai probabil, scopul clocit este...eliminarea alternativelor pentru fraieri, pardon, pentru clienți. În traducere liberă: va fi ca la piață, unde săltăm la unison prețurile pentru aceleași categorii de produse, iar legea probabilității ne va asigura tuturor profit, unora mai mult, altora mai puțin, dar clar pentru toți, tocmai fiindcă mușteriii nu vor avea încotro...Iar mașina s-a transformat într-o necesitate în zilele noastre, așa gândind chiar și bogătanii, chit că pare că tot nazurile le dictează atitudinea și comportamentul.
    11 0
  • Al Bundy
    @inexorabil - sunt întru totul de acord cu tine, exista un soi de cartel, numai că există diferențe notabile în ceea ce privește nivelul de calitate. Putem spune, spre exemplu, că Renault a ajuns oarecum la nivelul lui Peugeot in materie de preturi, dar în privința calității percepute si a prestației mașinii, exista o diferență mare in favoarea Peugeot. O mișcare inteligenta din partea Peugeot este accesul pe piața americană prin prisma achiziționării Fiat Chrysler. Singurul punct forte al Renault îl reprezintă motorul diesel, dar treptat vor renunța la acesta, se pare. După părerea mea, renunțarea la motoarele diesel din partea oricărui constructor, reprezintă o mare eroare, acestea au devenit foarte curate!
    9 1
  • Johnny
    E interesant cum fuziunea PSA-FCA e perceputa ca o preluare de catre PSA. Eu cred ca lucrurile stau destul de diferit, daca nu chiar pe dos. Cel mai mare actionar 15% e italianul Exon, ceilalti nu depasesc 7%. Presedintele noului grup este John Elkan, seful Exon. Desigur nu are majoritate dar e primul " de la butoane". Deci de ce preluare a PSA vorbim?
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru