Grupul Renault și alți giganți din domeniul tehnologiei au înființat o „republică” dedicată mobilității din viitor

de Alexandru Monenciu
Joi, 15.04.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul Renault, Atos, Dassault Systemes, STMicroelectronics și Thales își folosesc cunoștințele dobândite până acum și creează Software Republique. Vorbim despre un ecosistem deschis (pot adera și alți parteneri) pentru mobilitate inteligentă și durabilă.

Americanii de la Boston Consulting Group, o companie de consultanță în management, prevăd că piața globală a mobilității va crește cu 60% până în 2035, ajungând la 11 trilioane de euro.

Vehiculele cu zero emisii și serviciile post-vânzare sunt două dintre componentele care vor contribui la această creștere.

Cinci giganți din domeniul auto și tehnologic, respectiv Grupul Renault, Atos, Dassault Systemes, STMicroelectronics și Thales, vor să contribuie la dezvoltarea unei mobilități inteligente și durabile, prin creearea de sisteme și software de care să beneficieze atât companiile, cât și orașele, regiunile și, nu în ultimul rând, persoanele.

Tocmai de aceea, și-au unit acum forțele și au fondat Software Republique. Mai exact, un ecosistem deschis, dedicat inovației, la care vor putea adera și alți membri.

Inteligența artificială, securitatea cibernetică, conectivitatea, electronica încorporată și tehnologia virtuală vor juca un rol important în perfecționarea acestor noi produse și servicii.

TREI DOMENII PRINCIPALE DE COOPERARE

Cei cinci parteneri se vor folosi de expertiza acumulată în toți acești ani și vor coopera în trei domenii principale. În primul rând vorbim de sisteme inteligente, care să faciliteze conectivitatea sigură între mașină și mediul său digital și fizic.

Apoi, este nevoie de o serie de sisteme de gestionare a datelor, pentru a optimiza fluxurile pentru teritorii și companii.

Pentru o schimbare de informații cât mai eficientă, utilizatorii și operatorii trebuie să aibă un aport substanțial.

Primii prin selectarea celui mai bun mijloc de mobilitate, în funcție de timp, confort sau nivelul energiei, și cei din urmă prin îmbunătățirea serviciilor.

Totodată, autoritățile publice trebuie să gestioneze situațiile de urgență și evenimentele speciale, iar planificatorii urbani să anticipeze eficient planurile de utilizare a terenurilor.

ÎNCĂRCAREA MAȘINILOR ELECTRICE FĂRĂ INTERVENȚIA UTILIZATORILOR

Ultimul, dar cu siguranță nu cel din urmă, este ecosistemul energetic, necesar pentru a simplifica experiența de încărcare a unui vehicul cu zero emisii. În acest sens, Software Republique intenționează să dezvolte noi tehnologii și servicii care să permită recunoașterea automată a unei mașini electrice, conectate la un punct de încărcare compatibil, astfel încât procesul să se desfășoare fără vreo intervenție din partea utilizatorului.

Partenerii Software Republique vor, de asemenea, să înființeze un fond de invesțitii pentru a finanța diverse start-up-uri din domeniul tehnologiilor de mobilitate inteligentă.

via Renault

Comentarii (2)

  • Terminator, Sarah & John Connor, pe ei, tată!
    6 3
  • pai ce servicii de post vanzare?!
    La ce se gandesc astia?
    Parca masina electrica te scuteste de cheltuieli de intretinere, asa se zice.
    7 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru