Renault reinventează producția de automobile: costuri mai mici pentru fiecare vehicul

de Alexandru Monenciu
Joi, 07.12.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul Renault intenționează să reinventeze producția de automobile printr-un plan denumit Re-Industry. Până în 2027, francezii au ca obiectiv reducerea costurilor industriale pe vehicul: cu 30% pentru mașinile termice și cu 50% pentru cele electrice.

De câțiva ani încoace, Grupul Renault și-a propus să revoluționeze modul în care produce mașini. Spre exemplu, rezultatele de calitate au înregistrat progrese, nivelul de fiabilitate a vehiculelor s-a triplat în ultimii 2 ani, iar Grupul se află în top 3 producători mondiali în ceea ce privește performanța energetică și emisiile industriale de CO2.

Mai mult, a fost primul producător care a adoptat un Metaverse industrial. Acesta integrează 12.000 de dispozitive conectate în întreaga lume, două milioane de rapoarte de date în fiecare minut și 3 miliarde pe zi.

Metaverse-ul celor de la Renault asigură o producție mai rapidă, reducând în același timp costurile și amprenta de carbon a proceselor industriale. Numai în 2023, acest Metaverse le-a permis francezilor să economisească 270 de milioane de euro.

Acum, Grupul Renault anunță Re-Industry, un plan de transformare a sistemului său industrial. Printre obiectivele francezilor se numără reducerea costurilor industriale pe vehicul, până în 2027, după cum urmează: 30% pentru vehiculele termice și 50% pentru cele cu zero emisii.

De asemenea, prin reinventarea producției și dezvoltarea de procese inovatoare, Renault vizează un timp de fabricație de numai 9 ore pentru viitorul Renault 5 electric.

Timpul de dezvoltare al unui vehicul va scădea de la 3 la 2 ani.

Prin conectarea tuturor stațiilor de lucru și, de fapt, a întregului ecosistem, Grupul urmărește o reducere cu 60% a timpilor de livrare.

Nu în ultimul rând, Grupul Renault țintește către un sistem industrial mai flexibil și anunță fabricarea a 8 vehicule noi în uzinele sale. La fabrica din Curitiba, alături de Renault Kardian, francezii vor produce un al doilea model pe noua sa platformă modulară.

În Turcia, la uzina din Bursa, Grupul va asambla 4 modele noi până în 2027.

via Renault

Comentarii (14)

  • Da, dar tot Renault e și unii, știm noi cine, vor stâmba etern din nasurile snoabe.
    12 5
  • Dacă Renault recunoaște că și-a triplat fiabilitatea este clar (cred) că nu-i vorba doar de snobism. Percepția clienților nu se schimbă că spune un raport sau un articol… Pe vremea când aveam un Ford un prieten avea un Espace (un model pe care mi l-am dorit și eu), dar bătăile de cap care le-a avut cu Renault-ul m-a convins să mă orientez spre altceva… nici Ford nu stau mai bine.
    Pe de altă parte în ciuda faptului că este cunoscută fiabilitatea deficitară, Renault a vândut binișor ajutați și de piețele emergente.
    Renault sunt entry-level și dacă nu vor dureri de cap ar trebui să facă ceva mai bine ceea ce fac. Pe “zona” Renault prețul a contat mult și criteriul va fi cel mai probabil esențial și pe viitor.
    5 5
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Deci tu îi crezi că fiabilitatea a crescut de 3 ori dar afirmi ca sunt entry level și ne dai exemple din trecut?

    Dacă a crescut de 3 ori acum e bine. Sunt fiabile. Snobule :))
    7 4
  • Chiar îmi era dor de cum se laudă un constructor ca va face economii importante, multe multe, iar prețul final va fi cu 15-20 % mai mare, deci pentru cine sunt aceste declarații ? Pentru acționari, nu pentru clienți.
    10 2
  • Banditos
    Votacul fluviu o fi pe receptie? Cat "nutret" e in articolul asta, pfff!
    7 1
  • E sub Dacia papuc, ii montează GPS.
    5 1
  • Mda, și unii o să creadă că vor putea să scoată o Dacie de 5000€.
    2 0
  • salutare eu sunt unul d ala multumit cu ford
    zi si tu ce motorizare ai avut. Eu cu 1.5 turbo benzina n am avut nici o problema pana acum, a trebuit sa schimb niste semeringuri de la planetara dinspre cutia de viteze . In rest bujii, placute de frana si o bieleta de directie pe dreapta ( de la gropi cred). Si vreo 5 seturi de stergatoare. ceea ce e cam ciudat totusi
    2 5
  • Andrei
    Mesajul anterior e ironic, sper. Can in care, felicitări, e fină ironia.
    4 0
  • @11:23
    daaa si eu am fost foaaarte multumit de ford, atat de multumit incat am dat bairam cand am scapat de el, cu mancare si bauturi bune la discretie si nu mi-a parut rau deloc de banii cheltuiti cu acea petrecere, pentru ca altfel as fi dat inzecit insutit mai mult in continuare pe reparatii si in plus stateam mereu cu morcovu-n dos ca ma putea lasa oricand in drum. vorbim aici de masina noua luata din reprezentanta, ca sa fie clar. am simtit o reala usurare sufleteasca cand l-am vazut dus, dar atentie, n-am fost magar sa dau teapa, cumparatorul a fost complet informat. azi daca imi da cineva moca un ford am sa-l refuz cu zambetul pe buze, da-mi mai degraba o maslina, o aluna, ceva acolo, un covrig, o merdenea :))
    5 1
  • 2.0 TDCI… motorul fără probleme chiar l-am apreciat la un Mondeo SW. În rest etriere, compresor climă, electromotor, pompă apă, termo cupla, senzor ax cu came (asta a fost tare enervant), degrivare parbriz, angrenaje reglare scaun (în repetate rânduri unele) samd. Luând în calcul costul de achiziție (avea deja aproape 100.000 km) și costul pieselor pentru cei aproape 500.000 cât a parcurs mașina, nu-i așa rău… dar se poate mai bine. Ideea era că nici Espace nu avea o reputație mai bună așa că a câștigat X-max la aceea vreme, cel puțin pentru mine.
    1 1
  • Banditos
    Am avut/am Ford (noua.... din reprezentanta, dooh!) si cea mai scumpa piesa care s-a dus mai degraba din cauza "lor" a fost pompa de vaccum si senzorul de oxigen. Restul (arcuri fata, amortizoare, etc) pun pe seama drumurilor de la noi si a recomandarii producatorului (kit-ul de distributie). Consumul mai crescut de combustibil din ultimii 2-3 ani (din totalul de 10 cat are masina si peste 200.000km) il pun pe seama schimbarii de stil de viata, respectiv utilizare preponderent in oras. Asamblarea deficitara a interiorului este compensata de headling si feeling-ul pe viraje. O masina buna pentru mine. Pentru cei carora li s-a parut o pacoste...ghinion de nesansa.
    1 1
  • Sa vedeti Opelul de la Astra H incoace, ce tarabe, de noi.
    0 0
  • dopdecada
    Și cu siguranță aceste economii și reduceri de costuri se vor reflecta în prețul final al mașinilor, care va scădea în consecință. /s
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru