Grupul Volkswagen va folosi o singură platformă electrică pentru toate modelele sale viitoare

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 14.07.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul german de automobile tocmai și-a prezentat planul de marketing pe următorii 10 ani. Volkswagen intenționează ca toate modelele Grupului să fie dezvoltate pe o platformă electrică unică.

Producătorul din Wolfsburg și-a prezentat, în urmă cu puțin timp, planul de marketing pe următorii 10 ani. Așa cum era de așteptat, accentul cade pe electrificare, sustenabilitate și scădere de costuri.

Înainte de toate, Volkswagen vrea ca marja operațională să crească de la 7-8% cât este în prezent, la 8-9% până în 2025. Cu aceste fonduri în plus, germanii intenționează ca, pe viitor, toate modelele Grupului să fie dezvoltate pe o arhitectură electrică unică, denumită SSP (Scalable Systems Platform).

Primul model construit pe această arhitectură ar urma să fie succesorul cu zero emisii al lui Audi A8, anunțat de conceptul Grand Sphere. În prezent, Volkswagen utilizează nu mai puțin de cinci platforme. Numărul lor va scădea inițial la două și în final la una. Acea SSP de care pomeneam mai sus.

Totodată, mașinile dezvoltate pe arhitectura SSP vor împărți același sistem de operare inteligent și axat pe condusul autonom.

În următorii patru ani, Volkswagen vrea să ofere primul său serviciu de mobilitate autonomă în Europa.

Acesta va ajunge, ulterior, și pe teritoriul Statelor Unite ale Americii.

Nu în ultimul rând, gigantul german se gândește la un design unic pentru baterii, costurile urmând să fie reduse cu 50% din această cauză. De producția lor se vor ocupa șase giga-uzine din Europa, a căror capacitate va ajunge la 230 GWh până în 2030.

Volkswagen nu a uitat de reciclarea acestor baterii, pentru ca impactul lor asupra mediului înconjurător să fie unul minim.

via Volkswagen

Comentarii (5)

  • curentatu
    Mândră-i corabia, iscusit cârmaciul și luminos viitorul - cântau aplaudacii acu +3 decenii.
    Deși nu credeau o iotă.
    Unică-i e-platforma, verde salvarea și dulce electrocuția - lălăie urmașii lor, abia acum convinși că albu-i negru.
    20 5
  • VAG s-au trezit complet. Asta spune această ştire.

    Nu mai este nici un dubiu privind viitorul şi se îndreaptă serios spre electric şi renunţă la vrăjelile din trecut.

    Este clar acum, că VAG va rămâne unul din pilonii mondiali auto.

    Bravo măi germanilor.
    5 20
  • Tot VAG a adoptat in cadrul grupului acum nspe anii platoforma MQB, iar dupa multe chinezarii au copiat ideea!! Si BMW au vazut ca ideea este buna.

    Sunt fan acei romanasi 0 barat cu 1 neuron care ne expica ei cum stau lucrurile si unde greseste o mega corporatie trebuia sa faca ca el (el abia a luat BAC-ul)
    2 2
  • Traducere nemijlocită: imperativul calităţii totale zace pe ultimul loc al e-agendei. Fiindcă…spuneţi-o răspicat, e-lacheilor: nu “reducerea costurilor” constituie obiectivul vostru prioritar, ci reducerea DRASTICĂ a costurilor. Adică e-prostimii i se vor livra Teslawagen-uri.

    Şi terminaţi odată cu (ab)uzul termenului “mobilitate”. Care semantism i-l atribuiţi, domnilor? Cel mai probabil, acesta: “capacitate de a se schimba, de a se transforma; variabilitate”. Că doar nu…”vioiciune”. Păi cum, din moment ce tartorii e-molari (sic!) vor neapărat viteză maximă de 30 km/h prin oraşe? Iar interurban nu cred că se intenţionează impunerea de limite peste 90 km/h.

    Aaa, de fapt sugeraţi mobil-itate, adică să folosească e-imbecilii mobilele din dotare (desigur, pe durata călătoriei e-autonome) până se vor înroşi. Păi aşa, vorbiţi cu noimă! Dar ce v-ar costa să plasaţi o amărâtă de cratimă (mobile-ity) ? Sau şi în privinţa asta faceţi economie?? Măi neo-scoţienilor!

    Deci, e-aburiţilor, aţi înţeles ce vă aşteaptă, nu? Recte acelaşi dulap, pardon, aceeaşi maşină, dar cu mici (ca să nu scriu “neînsemnate”) diferenţe de la un model la altul.

    Oricum, bucuraţi-vă! Până când veţi fi transformaţi în saci de cartofi umani, va mai curge apă pe Senne.

    Mafia (12:08), nu tu însuţi ni te adresezi, ci…potrivnicul din tenebre: “Ce argumente pretindeţi, bă?! N-am, nu înţelegeţi că-mi stă în fire să n-am??? Pur şi simplu a venit vremea schimbării, a hegemoniei noului…Cu orice preţ! De ce? Nu-mi mai puneţi întrebări tâmpite! Iete aşa vrea pulpa mea şi basta! Aşa decretez eu pe obosita asta de planetă dată mie ca plocon de Sus, din cauza păcatelor voastre.
    Sclavii mei în trup se mulţumesc din plin cu *argumentele* pe care le stabilesc eu, la loc de cinste figurând *poluarea* (şi cu cât neagă ei mai vehement existenţa mea, cu atât îşi însuşesc mai bine minciunile mele!), numai vouă vă arde de dezbateri inutile, care oricum vă mânâncă din timpul mântuirii.
    La rândul meu, eu sunt sclavul samavolniciei, nu doar al mândriei”.

    PS. “Vrăjelile din trecut” v-au făcut şi vouă burta/guşa mare, măi detestabil de ingrat Mafănikkk! Ba chiar nu s-ar fi putut constitui familiile care v-au dat naştere, dacă ele n-ar fi beneficiat de o minimă bază materială (indiferent de regimul politico-ideologic aflat la Putere!), care s-a datorat ŞI (subliniez acest adverb) transporturilor rutiere (în care mult prea hulitul Diesel a jucat, joacă şi va mai juca…timp de decenii un rol CRUCIAL).
    Dar ce să le pretinzi e-orbeţilor cărora li s-au răpit irisurile în mod ocult? Ei reprezintă o cauză cu desăvârşire pierdută (în primul rând în privinţa…dialogului/comunicării). Aşa vor şi intra în pământ. Nimeni însă nu le mai poate izbăvi nefericitele suflete…
    2 6
  • Subtitrare: vom continua sa facem masini cat mai ieftine dpdv calitativ pe care le vom vinde la preturi astronomice.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru