Honda FCEV Concept prefaţează viitoarele vehicule cu hidrogen ale japonezilor

de Sebastian Toma
Joi, 21.11.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Honda a adus la Salonul Auto de la Los Angeles conceptul FCEV. Acesta prezintă trăsăturile estetice care vor inspira succesorul lui FCX Clarity, automobilul alimentat cu hidrogen produs în serie de cei de la Honda.

Esential 480 kilometri este autonomia estimată a noului sistem de propulsie cu pile de combustibil realizat de Honda.
Honda FCEV Concept a fost prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Los Angeles. Pe lângă o potenţială direcţie de design pentru succesorlul lui FCX Clarity, conceptul se mândreşte cu un tren de propulsie de nouă generaţie, capabil să furnizeze o autonomie de peste 480 kilometri doar cu un rezervor de hidrogen. Inovaţia la conceptul FCEV de la Honda este integrarea întregului sistem de propulsie cu pile de combustibil sub capota motorului, ceea ce permite introducerea unui habitaclu cu cinci locuri şi un portbagaj generos, spun cei de la Honda.

Spre deosebire de automobilele electrice, Honda FCEV este alimentat cu hidrogen, deci realimentarea durează doar trei minute. În plus, sistemul de alimentare este cu 60% mai puternic faţă de cel al lui FCX Clarity, graţie unor pile de combustibil cu o densitate de putere de 3 kW/L.

Versiunea de serie a acestui sistem de propulsie va fi disponibilă începând cu anul 2015, anunţă reprezentanţii Honda. În baza colaborării cu General Motors, acest sistem de propulsie ar putea să ajungă şi sub capotele modelelor din Detroit, cei doi parteneri semnând un parteneriat în iulie 2013.

Urmareste Automarket
Honda FCX a fost primul vehicul alimentat cu hidrogen produs în serie. Încă din 2003, acesta se mândrea cu capacitatea de a porni şi funcţiona la temperaturi sub punctul de îngheţ al apei şi a fost şi primul vehicul cu pile de combustibil oferit în leasing unui client persoană fizică.
Honda a oferit modelul FCX doar în California, în cadrul unui program special de test. Pe lângă costuri, vehiculele alimentate cu hidrogen suferă de aceeaşi problemă ca vehiculele electrice – lipsa infrastructurii de staţii de alimentare dedicate, fiind necesare pompe speciale pentru realimentarea unui automobil cu hidrogen.

Via Honda

Comentarii (3)

  • Arata bestial. Combinatia perfecta: 4 locuri, forma similara lui Prius, electric!
    4 4
  • @lorinczi.thomas = are 5 locuri
    Am un prieten care a condus masina FCX Clarity in GERMANIA, mergea bestial, CV are 2 trepte, una pentru mers inainte si una inapoi, viteza maxima ~ 160 km/h.
    masina s-a vandut prin si in europa/asia, nu numai in SUA.
    atentie - NU E MASINA ELECTRICA !!!

    http://automobiles.honda.com/fcx-clarity/ - acuma 1-2 ani a avut si un facelift
    2 2
  • @LEE, sa zicem: 4 adulti si un copil!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru