Feedback

Hyundai a înregistrat un nou record de autonomie cu modelul electric alimentat cu hidrogen Nexo: 778 de kilometri

Publicat Luni, 09.12.2019
de Daniel Popescu, Foto: Hyundai
Comenteaza 25
Hyundai a înregistrat un nou record de autonomie cu modelul electric alimentat cu hidrogen Nexo: 778 de kilometri - Poza 1
Hyundai a înregistrat un nou record de autonomie cu modelul electric alimentat cu hidrogen Nexo: 778 de kilometri - Poza 2
Hyundai a înregistrat un nou record de autonomie cu modelul electric alimentat cu hidrogen Nexo: 778 de kilometri - Poza 3
Hyundai a anunțat că un exemplar al modelului electric alimentat cu hidrogen Nexo a parcurs o distanță record de 778 de kilometri și a rămas cu o autonomie estimată de 49 de kilometri.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Hyundai a devenit recent cel mai mare producător de mașini electrice alimentate cu hidrogen din lume, pe baza creșterilor semnificative de vânzări înregistrate în Coreea de Sud.

Constructorul asiatic a anunțat acum că a reușit să doboare recordul pentru cea mai lungă distanța parcursă cu un astfel de model între două reîncărcări.

Astfel, un exemplar Hyundai Nexo a parcurs 778 de kilometri pe un traseu din partea de nord a Franței, iar la final a rămas cu o autonomie estimată de 49 de kilometri. Mașina a fost condusă de Bertrand Piccard, elvețianul care a devenit primul om care a făcut înconjurul lumii cu un balon și, ulterior, cu un avion Solar Impulse alimentat doar cu energie solară.

În cazul în care ar fi condus o mașină cu motor cu combustie internă, experimentul ar fi generat 111.2 kilograme de dioxid de carbon, iar volumul total de aer purificat este de 404 kL, echivalentul cantității de aer pe care îl respira 23 de adulți într-o zi.

"Prin această aventură am demonstrat că nu este nevoie de vehicule experimentale pentru a bte recorduri. Oricine o poate face cu vehicule cu zero emisii. A început o nouă era în performanță, în avantajul protecției mediului", a declarat Piccard.

Via Hyundai


Comentarii (25)

  • Asa da. Hidrogenul ESTE o alternativa reala la combustia interna. Mai trebuie gasite metode imbunatatite de a-l capta si inmagazina, dar sunt convins ca o sa reusasca pana la urma. Sunt convins ca va deveni o alternativa REALA la tehnologiile cu combustie.

    Asa cum sunt convins ca bateriile n-au niciun viitor pentru transport (cu exceptia bicicletelor si trotinetelor).

    In Hidrogen ar trebui investiti mai mult bani, nu aruncati pe subventii pentru masini cu baterii.
    26 16
  • 111.2 kilograme de dioxid de carbon in 778 Km?
    Ma poate lamuri cineva?
    8 6
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Daca o masina obisnuita emite in jur de 200 grame/km, ai cam 20 kg/100km.
    6 6
  • Lucian
    @M
    Par sa fi facut o comparatie cu o masina echivalenta pe combustie interna ce produce aproximativ 142g CO2/km: 142g * 778km = 110kg CO2.
    1 1
  • Clique
    Imediat o să apară electrificații lui Musk să explice ei cum EV-urile sunt net superioare și că ele vor salva planeta
    5 2
  • StefanV
    Deci emite 20 kg la 100 km in timp ce consuma 7 litri de benzina. De unde o lua restul? Din aer?
    Halal logica...
    2 1
  • 100 g/km euro 6d înseamnă 10 KILOGRAME CO/CO2 pe 100 km

    Problema este alta MINCIUNA GROSOLANĂ că hidrogenul ar fi verde !!!??

    În niciun caz NU ESTE.
    7 8
  • bulshet..hidrogenul oricum nu e viitorul, sunt prea periculoase, prea scumpe, pre scumpa infrastructura, sunt doar experimente.. in 2,3 ani electricele o sa acapareze piata putin cate putin
    1 10
  • zamaraii
    Mai cititi de cateva ori ce scrie!!!

    "În cazul în care ar fi condus o mașină cu motor cu combustie internă, experimentul ar fi generat 111.2 kilograme de dioxid de carbon..."
    12 4
  • zamaraii
    Ca sa o lamurim: pe site in germania ca acolo se comercializeaza!

    CO2-Emission kombiniert: 0 g/km

    Cum se obtine e alta mancare de peste. Nici benzina sau motorina nu are incluse emisiile din timpul obtinerii, nu?
    10 3
  • (i)nexo
    nexo = 2wd 4.63m 163 cp 69k euro totusi complet echipat. nici nu are optionale
    scump dar nu prea ca-i echiv. electrica + autonomie dubla la nemti
    la noi e mort in cort ca nexo-nexam statii h2. da bine la imagine articolu desi confuz
    perspective are dar mai e mult pana departe
    21 3
  • articol si mai verde ratat de a.m. cu tema Greta dusa la conferinta de spalat creierase o.n.u. in spania cu un seat mii electric
    dupa venirea din sua cu miliardo-iahtu din carbon beton platit de incasatorii taxelor trecute prezente si mai ales viitoare pe tot ce respiram

    saraca schizoida isterica inconstienta merita mila ca e folosita urat
    dar o vad curand cu garzi pretoriene in e-gretamobil mai ceva ca papa.
    23 13
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • Mai oameni buni: pentru 778 Km la un consum mediu de 8litri/100 Km rezulta vreo 64 de litri de combustibil.
    Pot fi 111.2 kilograme de dioxid de carbon in 778 Km cu un consum de 64 litri de combustibil?
    Ma poate lamuri cineva?
    1 3
  • zamaraii
    Deja se inmultesc analfabetii functionali si pe AM. Cred ca si eu voi urma calea domnului Vianu!

    Numai bine!
    3 3
  • @M
    Diferenta de greutate vine de la moleculele de O2 absorbite din atmosfera.
    In cazul Metanului formula reactiei de oxidare e urmatoarea:
    CH4 + 2O2 => CO2 + H2O + energie
    In cazul benzinei reactia e similara.
    Insa niciodata masa compusilor care intra in reactie nu e mai mica decat masa compusilor care rezulta in urma ei.
    5 2
  • ignition
    colegu #ignis credeam ca a lamurit tema definitiv cu arderile. a scris cam mult insa si aici mai mult de 3,4 randuri nu se digera
    masinile cu h2 produc apa dar nu si noxe teoretic. consuma insa o2 tot en gros ca sa produca curent
    curent care e carat de bev cu ele in loc sa ia o2 din aer
    ce este neclar nu vad

    si da separarea-extractia hidrogenului cere combustibili fosili deci polueaza
    h2 e doar purtator de energie si ars in ice si recombinat in h2o in pila de combustie care produce curent cu randament subunitar clar
    14 2
  • ignition_2
    citat mai clar poate
    O pilă de combustie are un anod, un catod și un electrolit. Ea este alimentată cu un combustibil (H2) și cu aer. Oxigenul din aer, necesar arderii combustibilului, este ionizat la catod. Ionii migrează apoi în electrolit pentru a ajunge la anod unde se produce oxidarea combustibilului

    În timpul funcționării, electrozii nu suferă nicio modificare structurală, ei servind doar ca suport pentru reacție. La anod are loc oxidarea catalitică a hidrogenului atomic, iar la catod reducerea catalitică a oxigenului atomic. Fenomenul de oxidare și reducere catalitică are loc în regim trifazic (gaz—lichid—solid) la suprafața catalizatorului conform reacției globale:

    H2 + 1/2 O2 → H2O
    13 2
  • @alex. Ratași numărătoarea.
    Rezultă două molecule de H2O.
    adică 4 hidrogeni bagi, 4 hidrogeni scoți.
    4 oxigeni bagi, 4 oxigeni scoți.
    Carbonul e numai unu'.

    Chimia este simplă dacă știi să aduni și să înmulțești.
    Nu dă cu radical (dă cu radicali, dar sunt de altă natură.)

    E ca la sex. Ce intră, trebuie să și iasă. Mai se produce acolo ceva, energie (de sămânță).

    Referitor la combustibilul ars și la producția de CO2.

    Făcui un calcul simplificat și a dat că la arderea a 36 kg de izooctan (C8H18 - benzină 100) rezultă 111,2 Kg CO2.

    Adică 36 kg înseamnă cam 4,63 kg/100 km, luând în calcul densitatea benzinei e cam 0,75 g/cm3, rezultă grosso modo cam 6,2 l/100 consum pentru mașina pe benzină , care ar fi mers aceeași distanță.

    Mașina pe hodrogen produce H2O, adică apă,
    13 1
  • @Zamaraii
    Daca cineva nu stie chimie sau vreo alta stiinta, dar cere ajutorul celor din jur nu e de blamat.
    Multumesc lui Ignis ca a venit cu explicatia pe care tu - plin de tine nu ai dat-o, dar in schimb ai fost sarcastic.
    Poate ar fi bine sa faci ce ai zis, sa urmezi calea lui Vianu.
    8 3
  • @Zamaraii: se poate obtine cu 0 emisii, prin banala electroliza, care se poate face cu energii verzi, ca tot e la moda acum sa fim cu totii verzi. Sa dea drumul la eoliene si la panouri si sa faca hidrogen cu 0 emisii, cine-i opreste? Asa e, analfabetismul functional e la cote mari. :)

    PS: Drum bun, cale batuta, see if anybody cares. :)
    3 3
  • gretax
    radeti voi harapi verzi dar mai vb prin 202x cand unitatea de taxare a CO2 si din aerul expirat se va numi GRETA
    mno, va meritati soarta ...insa de ce si eu la gramada cu voi ??
    10 1
  • Nu îmi vine să cred....

    " CO2-Emission kombiniert: 0 g/km "

    Da, la folosirea hidrogenului sunt zero emisii

    DAR LA PRODUCEREA LUI SUNT MARI EMISII DE CARBON ! FOARTE MARI!

    Că se face şi prin electroliză... cazuri izolate....

    GROSUL 95% SE PRODUCE DIN GAZ METAN ŞI ABUR!

    Naivilor.
    5 3
  • Damaris1995: Sa dau bara jos sau nu? Raspunde
  • ce irationali
    Pentru naivii ca Edikkk care o dau cu "la fabricarea hidrogenului sunt mari emisii de CO2". Una e sa polueze o fabrica si alta sa polueze orice mucos. La fabrica se pot controla emisiile la cos, se pot reduce. Repetati asta in creier de cate ori va vine ideea asta de doi lei. La fel e aia cu "producerea curentului polueaza". In viitor nici producerea nu va mai polua. Acum polueaza si fabricile si masinile si toate impreuna. Inainte doar fabricile si nici acolo pentru ca se vor putea controla emisiile. Ce va mai place sa aparati mizeria de petrol si sa aruncati cu noroi in alternative. Cred ca il beti si la masa in loc de vin. Oricum, papagalii latra, electrificarea merge inainte.
    2 7
  • @Edica: tu chiar nu pricepi o propozitie simpla? Am spus mai sus: cine ii opreste sa foloseasca energii regenerabile PENTRU PRODUCEREA HIDROGENULUI???????? Sa foloseasca ei panourile solare si morishtile eoliene pentru produs hidrogen. Lasand la o parte misto-ul evident, asta ar fi o intrbuintare cu adevarat ecologica si folositoare pentru umanitate. De ce? Pentru ca in timp ce a dori sa folosesti energia eoliana pentru uz casnic sau industrial e un cretinism, pentru producerea de hidrogen e util. Energia electrica pentru uz casnic e necesara teoretic tot timpul. Dar pentru producerea hidrogenului, ne putem margini sa o folosim doar atunci cand bate vantul sau soarele.

    Capisci?
    4 3
  • Costul, preţul, banii dle PMC !

    NIMENI pe pământul ăsta nu v-a produce hidrogen prin electroliză dacă prin gaz metan este de x ori mai ieftin !

    Simple as that
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru