Hyundai a lansat noul Ioniq 5: SUV compact cu până la 306 CP și autonomie de 480 kilometri

de Florin Ardeleanu
Marti, 23.02.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După o campanie lungă de promovare, Hyundai a lansat oficial noul Ioniq 5. SUV-ul cu zero emisii este așteptat să debuteze pe piață pe parcursul acestui an.

Conceptul Hyundai 45 a debutat în 2019, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt. Prototipul făcea trimitere la chiar primul model Hyundai de serie, Pony, și anunța un SUV compact, sau chiar mediu, cu zero emisii.

Momentul debutului comercial a sosit. Însă versiunea de serie nu mai poartă numele Hyundai, întrucât mașinile electrice ale brandului sud-coreean vor fi regăsite sub titulatura Ioniq. Așadar, numele său este Ioniq 5 și tocmai a debutat oficial, după o perioadă lungă de promovare, presărată cu multe imagini și clipuri video teaser.

Ioniq 5 este construit pe noua arhitectură avansată G-EMP și măsoară 4.635 milimetri în lungime (+13 mm comparativ cu Tucson), 1.890 mm lățime, 1.605 mm în înălțime, iar ampatamentul este de 3.000 de milimetri (mai mare cu 32 mm decât Tucson). De aici și descrierea de SUV compact, cu dimensiuni de clasă medie.

DESIGN PRELUAT ÎN MARE PARTE DE LA CONCEPT

De cele mai multe ori, designul conceptului se reflectă într-o mică masură în versiunea de serie. Nu este și cazul noului Ioniq 5, care a păstrat liniile angulare, mânerele ușilor care se retrag în caroserie, camerele video care înlocuiesc oglinzile exterioare (pe anumite piețe), jantele cu diametrul de 20 de inch și farurile sau stopurile cu LED de la conceptul 45.

Pentru interior, SUV-ul cu zero emisii propune două ecrane de 12 inch pentru instrumentarul de bord digital și pentru sistemul multimedia, plafon panoramic, panouri solare opționale și foarte multe elemente confecționate din materiale reciclate.

SPAȚIU INTERIOR URIAȘ

Ampatamentul de 3.000 mm se traduce printr-un spațiu interior mai mult decât generos.

Tot pentru confortul pasagerilor, scaunele sunt cu 30% mai subțiri decât în mod obișnuit, iar consola centrală culisează pe o distanță de 140 milimetri.

Cu toate scaunele în poziție normală, volumul portbagajului este de 531 litri, însă prin rabatarea locurilor din spate se obțin 1.591 de litri.

Fiind gândit de la început ca o mașină electrică, noul Hyundai Ioniq 5 are un spațiu de depozitare și în partea frontală. În funcție de versiunea aleasă, volumul acestuia este de 57 sau 24 litri.

TRACȚIUNE INTEGRALĂ ȘI PÂNĂ LA 306 CAI PUTERE

Clienții au la dispoziție două baterii: 58 kWh sau 72.6 kWh. Versiunea de bază vine echipată cu un singur motor, poziționat pe puntea spate, și bateria de 58 kWh. În acest caz, cel de la volan dispune de 170 CP și 350 Nm, suficient pentru un sprint până la 100 de km/h în 8.5 secunde.

Același acumulator poate fi alăturat unei tracțiuni integrale, deci, implicit, avem două motoare electrice care dezvoltă 235 CP și 605 Nm cuplu pentru o repriză 0-100 km/h în 6.5 secunde.

Dacă optezi pentru bateria de 72.6 kWh și un singur motor electric, Hyundai Ioniq 5 îți pune la dispoziție 218 CP, 350 Nm și are nevoie de 7.4 secunde pentru a ajunge la 100 de km/h.

Cel mai puternic Ioniq 5 pe care îl poți achiziționa este cel cu bateria de capacitate mare, două motoare și tractiune integrală.

În această configurație, SUV-ul dezvoltă 306 CP, 605 Nm cuplu, iar suta de kilometri pe oră este atinsă în 5.3 secunde.

ÎNCĂRCARE LA STAȚII RAPIDE CU PÂNĂ LA 350 kWh

Mulțumită arhitecturii avansate, cu infrastructură de încărcare la 800 V (al doilea model de serie din lume, după Porsche Taycan) și putere de încărcare de până la 350 kWh, repriza 10 % - 80 % durează doar 18 minute. Pentru o autonomie de 100 de kilometri este suficient să petreci 5 minute la o stație cu încărcare rapidă.

În ceea ce privește autonomia maximă, Hyundai declară 480 de kilometri (calculați în regim WLTP) pentru versiunea cu roți motrice spate și baterie de 72.6 kWh.

În 2022, constructorul asiatic este așteptat să extindă gama Ioniq cu un nou model (Ioniq 6), iar în 2024 va debuta pe piață și Ioniq 7, un SUV cu zero emisii, de dimensiuni mai mari.

via Hyundai

Comentarii (44)

  • pe langa baterie si motor si stilul usor retro, este impresionant ce reuseste sa faca o platforma electrica pentru spatiul interior : la 4.6 metri are ampatament de seria 7, audi a8 etc.
    38 6
  • ACE - Craiova
    O masina chiar simpatica - chiar daca nu pare a fi un SUV adevarat.

    Impresionant volumul portbagajului.

    Nu stim insa cat este GARDA LA SOL si nici preturile chiar daca va intra in vanzare din luna iunie 2021.

    MULT SUCCES HYUNDAY!!!!
    42 15
  • Hyundai Ionică
    N-are tamburi pe puntea spate precum Vw id.3 si id.5 deci e complet involuat.
    31 22
  • Hyundai
    Arata foarte bine!

    Abia o asteptam in showroom si la drive test!

    Sa speram ca va fi o sursa de inspiratie si pentru producatorii europeni de automobile.

    Asteptam cu foarte mare interes raspunsul europenilor la capitolul eficienta si autonomie!
    Stim ca se poate!
    25 16
  • netam-nissan
    la fel de impresionant și cât curent suge, că 350 kilovaci sunt destui pt un bloc cu 10 etaje.
    iar vreo mie de ionique d-astea egalează sigur orașe ca brașovu la consum.
    doreii enel trebuie să aibă deci multă liță groasă pentru siguranțe prăjite.
    53 29
  • Era interesant de știut și prețul pentru a putea face o comparație realistică cu vw ID4. Chiar dacă vw are bateria un pic mai mare, la design, clar, Ioniq este net superior, iar la interior este de departe mai elegant.
    31 11
  • @netam-nissan
    Vezi a ți-a dat cu virgulă, mai calculează o data.
    11 31
  • @netam-nissan.
    La fel de impresionant mi se pare si ce se intampla acum in Texas,au bagat cativa amerloci radiatoarele in priza c-au ramas fara caldura si surpriza,a crapat reteaua electrica,au murit(la propriu) de frig in case,Texas nu Vaslui :). Cica eolienele si panourile solare si-au dat si ele demisia cand au vazut ce frig e. Binenteles,mucles total la electrizati,partile negative le baga sub pres dar ne vand noua gogosi umplute cu ecologie si presarate cu prafuri care vindeca plamanii copilasilor.
    38 23
  • @netam-nissan deci una din părţile proaste ale maşinlor electice ar fi producerea penelor de curent? Din cauza electricelor vom muri de frig, ce sfârşit tragic are şi omenirea asta...
    16 26
  • @@netam-nissan.
    ce treaba are o retea invechita de distributie a energiei electrice cu productia si utilizarea de masini electrice?

    nu-mi fac griji ca cei din Texas nu vor reusi sa inlocuiasca reteaua de distributie a energiei electrice!

    Este o buna ocazie pentru Romania sa ia aminte si sa-si refaca reteaua de distributie a energiei electrice pe bani de la UE!

    Nu este un motiv pentru a renunta la productia verde de energie electrica: solar, eolian, hidro si la nevoie folosirea centralelor nucleare - in sua se pun in functiune centrale nucleare de ultima genratie capabile sa consume deseurile nucleare deja existente, fara sa produca altele noi.
    13 33
  • @@12:25
    Lasa gargara,au avut si acum 30 de ani aceeasi problema,si acum vreo 18 dar acum s-a agravat.O minciuna asta cu reteaua invech ita,a fost un fake news care a fost demontat
    Atat a putut duce.Tu zi-mi de ce n-au mers eolienele pe ger ai panourile solare,tot invechite si ele,nu? Vezi ca toata Europa are reteaua invechita,mai ales aici pe la noi,sa ne apucam s-o schimbam pe banii tuturor sa ii incarci tu electrica la bloc. Hai baieti,macar 100 000 Tesle in co...priza in acelasi timp intr-o capitala vest europeana si s-a dus pe apa sambetei toata propaganda voastra verzuie.ps.in 2023 renunta Germania la energia nucleara( dar si-a deschis o centralanpe carbuni cu durata de funciltionare pana in 2050). Nu caraie nimic verzii la ei,doar la noi cixa sa le inchidem. Pps Sa vezi preturi la curent la nemti daca inchid nuclearele din 2023,sa vezi ce o sa mai radem.
    29 20
  • Voltiq
    Tare aș vrea să aflu utilitatea acelor panouri solare montate pe plafonul mașinii!
    16 14
  • @@@12:25
    bine ma, hai sa ne intoarcem la pestera pt ca asa vrei tu!

    Incepi sa inchizi din mine dupa ce ai rezolvat cu sursele alternative...
    asa va place sa rastalmaciti astfel incat sa nu se schimbe nimic si sa fie cum vreti voi! Nimic nu se poate, totul e imposibil!

    Surpiza: O sa faca si Romania ce fac si celelalte tari civilizate!
    Ca doar nu o sa luam lumina de la tine, nu?
    13 28
  • @voltic panourile solare ar da energie cat sa raceasca sau sa incalzeasca habitaclul cu 5 minute inainte de a te urca in ea..sau sa bagi masina din strada in garaj
    18 9
  • Pre,tu esti greu de cap?" Incepi sa inchizi din mine dupa ce ai rezolvat cu sursele alternative",pai am zis mai sus,Germania a terminat chiar acum de construit o mare electrocentrala pe carbuni dar inchide cica nuclearele sibtipa la noi sa le inchidem pe celende carbuni. Carbuni ia de la Ucrainieni,cei romanesti le put,ne-au pus de la ue sa mai inchidem din mine.
    21 14
  • Carbuni o sa ia de la ucrainieni si polonezi . Si ca sa vedeti cat pot minti,cautati stiri cu Germania si carbuni,in toate,mai ales in alea vechi,se jurau ca in 2018 o sa inchida toate centralele pe carbuni,cand colo ei deschid dar ne obliga pe noi sa le inchidem si sa platim cerificate verzi.
    https://e-nergia.ro/o-noua-termocentrala-pe-carbune-datteln-4-urmeaza-sa-intre-in-functiune-in-germania-sambata/
    20 10
  • Este ok ca ONG-urile pun presiune pe Guverne pentru a accelera adoptarea de solutii eco de producere a energiei - asta e rolul ecologistilor, isi fac treaba!

    Pe de alta parte numai un Guvern format din oameni care au absolvit scoala ajutatoare ar inchide tot inainte de a avea un sistem viabil si functional de producere a energiei electrice...

    aia e strategia germaniei sa deschida centrale pe carbuni, poate au bani de amenzi, poate dupa ce platesc amenzi le da pe plus...

    noi trebuie sa facem ce trebuie...poate noi vrem sa mai facem 4 centrale nucleare de ultima generatie care sa consume tot deseul radioactiv depozitat in Romania?
    care e problema?

    voi observati ca omul asta se plange ca si cum tot sectorul energetic din Romania ar sta pe umerii lui? :)))
    9 28
  • Te rog,n-o da la intors si nu duce in derizoriu discutia,ma plang pentru ca nu suport dubla masura.
    1-Germania ne bate obrazul sa inchidem centralele pe carbuni(si minele),sa ne pierdem independenta energetica dar ei isi deschid altele la greu si ne tin si lectii de ecologie.
    2-zici ceva de energia nucleara,anul asta le-am dat un sut chinezilor cu care trebuia sa terminam celelalte reactoare nucleare de la Cernavoda,cica o sa le faca americanii lla sfantul asteapta pe bani x 10 mai mult ,asta daca n-o s-o privatizam fortat. Pun aici un link,ai 14 minute de urmarit,fa-o,te rog si apoi mai vorbim.
    https://m.youtube.com/watch?v=f1Pgr9CL9ls&feature=emb_title
    17 10
  • netam_nissan
    https://www.gandul.ro/financiar/macroeconomie/energie/avertisment-transelectrica-alimentarea-cu-energie-a-bucurestiului-devine-din-ce-in-ce-mai-dificila-problema-termoficarii-risca-sa-arunce-capitala-in-bezna-19571489

    mea cupla, brașovu consumă deci mult mai puțin ca o mie de ionique ipotetique cu ștecherele-n prize.
    bucale+ilfo-vale papă-n vârf de sarcină +/- 1000 megavaci-horă.
    adică 15 la sută din toată țarina, deci cât (doar) trei mii de ionique-n prize.
    30 12
  • Asadar o retea electrica invechita nu are treaba cu ideea de a trece masiv pe electric, dupa 2030 ? Dar cu ce are legatura, cu productia de lapte ? Sunt foarte putine tari care au retele ce pot duce mai mult, restul trebuie sa faca investitii colosale, toate guvernele vorbesc de energii eco, facem dregem, dar nu se face mare lucru in acest sens, este nevoie de fonduri colosale, dar ei viseaza 2030 interzicem termicele, dupa aia vad ei, taxeaza masinile ramase sa finanteze investitiile in energiile eco, vor avea o surpriza.
    25 12
  • @netam_nissan
    "​În România, la fel ca în toate celelalte state membre ale Uniunii Europene, clădirile pentru care recepția la terminarea lucrărilor se efectuează în baza unei autorizații de construire emise începând cu 31 decembrie 2020 trebuie să respecte standardul nZEB ("nearly zero energy building"), informează Energy Policy Group (EPG), în cadrul proiectului "România eficientă". Adică, trebuie să aibă un consum de energie aproape egal cu zero, asigurat în mare parte din surse regenerabile de energie, dar și printr-un grad ridicat de eficiență energetică."

    Obligația este valabilă pentru orice nouă clădire privată, indiferent că sunt locuințe individuale, blocuri multifamiliale, clădiri de birouri sau alte tipuri de spații.

    Prevederile sunt incluse în Legea nr. 101/2020, ce modifică Legea nr. 372/2005 privind performanța energetică a clădirilor și care transpune Directiva 2018/844/UE din 30 mai 2018 de modificare a Directivei 2010/31/UE privind performanța energetică a clădirilor și a Directivei 2012/27/UE privind eficiența energetică.

    Noroc ca nu se ocupa netam-nissan de energie ca ne-am da dracu'!...sper ca nu se ocupa...
    11 32
  • Aproape ca arata prea bine ca sa fie adevarata. Spun asta gandidu-ma ca ar trebui sa fie un model de volum . Sa vedem preturile ,desi personal nu ma astept la vreun miracol si nici nu cred ca vom vedea preturi similare cu ale termicelor nici in urmatorii ..xzeci de ani. Singurul lucru pe care nu-l inteleg (pe langa nervura aia in diagonala de pe laterala de zici ca a fost pliata ) este de ce insista producatorii sa le numeasca SUV-uri.
    18 7
  • @copiator xerox
    daca vrei raspunsul la intrebarea nr.1 ar trebui sa muncesti, sa studiezi si sa-ti pui mintea la contributie...

    2. la intrebarea 2 raspunsul este: ce dracu vrei sa cauti cu comunistii chinezi in Romania?
    6 23
  • Interiorul foarte frumos, foarte modern, orientat puternic către confortul şoferului .... mai ales că nu trebuie să danseze sârba cu picioarele în 3 pedale şi să jongleze cu mâna dreapta pe schimbător în maţele maşinii.

    Poţi să ai doar stânga pe volan, dar poţi să ai şi doar mâna dreaptă pe volan,
    poţi să ții ambele mâini pe volan - în cazuri când eşti în pericol.... liniştit fără să te gândeşti că trebuie să muţi mâna dreaptă pe un schimbător şi să mai faci o acţiune suplimentară!!

    Deci electricele / termice automate sunt mai sigure, (şi) din acest punct de vedere, faţă de manuale termice.
    6 22
  • Adelin
    Absolut penibila capacitatea bateriei, doar vreo 8 kWh mai mult decat Kona. Avand in vedere dimensiunile sensibil mai mari, plus evolutia bateriilor, orice baterie sub 100 kWh pentru acest model mi se pare o rusine, o jignire adusa clientilor.

    Restul nici nu ma mai intereseaza.

    Dezamagire uriasa :(
    19 15
  • @adidasi bascheti
    Ok,pct 2 ce caut cu "chinezii comunisti",bine ma,stangistule,dar alternativa care e? Iar cu amerlocii? Iar ai chef de un Bechtel,de-un Microsoft? Iar platim sa ne trezim cu ochii in soare?
    14 10
  • bla bla
    Masina e interesanta atat ca design cat si specificatii. Sper ca pretul sa fie sub 50k euro.

    Cata prostie in comentarii, ceva de speriat. De la idioti care au impresia ca eolienele si panourile solare sunt de vina pentru penele de curent din Texas. Bai muppet, toate sursele de productie a energiei au cedat. Deci inclusiv Gaz si carbune. Si ca sa nu ramai la stadiul tau de prostie, cei care au avut panouri solare pe casa + baterii de stocare a energiei(gen Tesla powerwall) au fost foarte putin afectati.
    Cat despre infrastructura electrica invechita si ca o sa ne coste mult. Pai bai muppeti, infrastructura invechita trebuie modernizata oricum. Cu si fara masini electrice. Asta se stie de multi ani. Plus ca se face treptat si se creeza locuri de munca. Ma intreb daca si acum 50-60 de ani cand s-au finantat si construit aceste infrastructuri au fost idioti care s-au plans ca o sa coste prea mult. Sau cand Eisenhower a finantat infrastructura rutiera a SUA.
    Ba, voi astia ce va impotriviti la orice progres sunteti limitati rau, din punct de veder intelectual.
    11 23
  • @bla bla
    toti dezaxatii s-au aciuat pe aici si vor sa duca discutiile in zona de spalat pe creier de la Antena 3
    7 22
  • @blabla
    "eolienele si panourile solare sunt de vina pentru penele de curent"n-a zis nimeni asta,ba, ci ca nu te poti baza deloc pe ele mai ales pe ger si ca fac foarte putin curent(alea solare pur si simplu nu merg pe inghet chiar daca e soare afara)mai citeste cu atentie comentariile inca o data.Sau esti analfabet functional?Noi am inteles ca tu te crezi destept si ancorat cu picioarele in realitate,treaba nasoala e ca tu esti fix invers.Cand nu te duce capul sa intelegi un text simplu,normal ca ti se par toti limitati si impotriva progresului,e trist cand vezi oameni cu inteligenta sub medie,relativ educati dar care se cred incredibil de destepti si incep sa jigneasca cu superioritate.
    15 12
  • Alo Trogloditu'
    sunt multi cititori de pe site-ul asta care au masini electrice si au panouri solare

    Nu trebuie sa vii tu sa le explici ce se intampla

    Panourile solare functioneaza si la -10 grade. Nu despre asta este discutia.

    Problemele apar cand sunt si precipitatii si alte fenomene meteo si ger.

    Sunt fenemene meteo extreme si da, cad liniile de inalta tensiune, cad panouri, cad eoliene, cade tot! La zeci de ani se intampla in anumite regiuni si asa ceva...
    dar in restul de 98% din timp, totul functioneaza ok...

    Vezi ca aici nu stai de vorba cu partenerii tai de table si cu pensionarii de la tine din cartier...la ei poate merge vrajeala, la noi nu!
    11 21
  • "Fenomene extreme iarna, in rest este ok", sa vedem, vara pe canicula cand milioane de aparate de aer conditionat merg non stop, ghici ce se intampla ? Intrebati locuitorii din New York si marile metropole, blackout in fiecare saptamana, desigur, cateva milioane de electrice nu s-ar simti.

    In Texas sunt peste 20 milioane masini, si jumatate daca ar fi electrice, situatiile de criza energetica n-ar fi o data pe an. Retelele trebuiesc oricum renovate, asa este, dar pentru consumul actual, pentru zecile de milioane de electrice, plus camioane si utilaje, ca viitorul este electric cica, este nevoie de un mare surplus de electricitate, cine crede ca va fi obtinut doar din surse eco traieste intr-o lume paralela, sunt doar cateva exceptii, gen Norvegia, care face in continuare bani din petrol si investeste in energii eco, ajutati fiind si de faptul ca nu are multi locuitori, dar vor trebui sa renunte la petrol, sa-l lase in pamant, daca chiar le pasa de planeta, n-am auzit sa spuna ca in cativa ani se vor opri, ci doar ca " in viitor vor lua in considerare ", normal, este vorba de foarte multi bani.
    18 8
  • Johnny
    Zoro acela de pe lateral, bordul si triungiurile formate pe grila si spate sunt putin neinspirat realizate. Din pacate in linii mari asta personalizeaza masina si tot astea estompeaza din formatul geberal care aduce putin a retro
    8 4
  • @Alo,trogloditu'
    "sunt multi cititori de pe site-ul asta care au masini electrice si au panouri solare" asta e gluma anului:)))) in afara de edikk care isi bea cafeaua dimineata la piscina personala incalzita cu panouri solare si are 3 Tesle in garaj,sa ridice doua degete aici aia multi care au panouri solare si masini electrice. "Multi" :))) Si las-o mi usor cu troditul ca aici nu vb cu taica-tu.Multi,multi,multi)))
    15 12
  • Eu nu fac decât de vreo trei ori pe an drumuri mai lungi de 500 km, cred că n-aș avea o problemă cu acumulatorul mai mic, de 58 kWh. Tracțiunea integrală e bună, dar nu e neapărat necesară. E ok și tracțiunea pe spate pentru că la mașinile electrice sunt altfel distribuite masele și apasă suficient pe roțile motoare ca să nu patinezi iarna.
    16 5
  • Chiar nu stiam la ce se foloseste spatiul ala central eliberat. Deci acolo se pun pantofii!
    Ce marketing! :))
    13 7
  • E prima masina de la Hyundai care are un design independent, fara copieturi de pe la toate marcile auto de succes. Bravo lor pentru asta!

    Bateria de 72kWh o sa duca pe vreme buna masina asta vreo 350 de km probabil.

    Problemele raman cu pretul ridicat, cel mai probabil peste 50.000 Eur, cu incarcarea bateriei care va dura peste 24 de ore la priza normala si cu uzura bateriilor care dupa vreo 4 - 5 ani o sa-si piarda masiv din eficienta. Astea sunt bateriile pe care le avem la ora asta...

    In rest, asa cum am mai indemnat lumea, ii rog pe cei entuziasmati de povestea asta cu masinute cu baterii sa sara cu banu'! :) Acum se vede daca a fost dragoste adevarata. :)) Aveti o oferta tot mai stufoasa, babaetzi! Marcati banu'! Ca de dat din clantza toti suntem buni. :)
    9 9
  • bla bla
    @PMC Trebuie sa fii masochist sa-ti incarci masina electrica la priza normala, cand poti sa-ti montezi un wallcharger de 11kW (e vreo 400-500 de euro) care o sa reduca durata de incarcare la un 6-7h (adica peste noapte).
    Uzura batetiilor dupa 4-5 ani nu este asa mare pe cat crezi tu. Citeste niste forum-uri si ai sa vezi ca dupa 200k kilometri pierzi in jur de 10% din capacitate
    @@bla bla
    Muppet, in Texas inclusiv centralele pe gaz si carbune au cedat.
    Eolienele si panourile solare produc energie si iarna. Cat de muppet trebuie sa fii sa scrii un comentariu fara sa faci un minim de research? Eolienele pot functiona pana la -40 de grade celsius. Vezi parcurile eoliene din tarile nordice. Panourile solare sunt chiar mai efficiente iarna (nu se supraincalzesc), dar datorita zilelor mai scurte, output-ul lor per total este mai mic.
    Eu zic sa te opresti in a comenta la articole ce tine de energie regenerabila sau autoturisme electrice. Iti arati ignoranta
    6 9
  • bla bla
    @PMC 350 km autonomie pe vreme buna din 480 declarati? Esti cam pesimist... cel mai probabil un 400-420km. Suficient pentru a traversa Romania cu o singura oprire de 10-15 min pentru o incarcare a bateriei si a soferului cu o cafea si o gustare
    Stim ca tu cu al tau tractoras poti face 1000 de km cu un plin fara oprire. Bei cafeau din termos si iti faci nevoile fiziologice in scutec pentru adulti.
    6 8
  • bla bla
    @CiprianBi sau poti sa treci usor de pe scaunul soferului pe cel al pasagerului cand un muppet parcheaza prea aproape de usa soferului. Sau invers
    3 9
  • Johnny
    As vrea sa cred ca bateriile nu se uzeaza mult dupa multe incarcari, deocamdata cei care sustin asta, vorbesc din carti si nu din experienta.
    Telefonul meu Samsung mai functiona aproape o ora de la stadiul de 5% si dupa 3 ani, trece de la 5 la 1% in mai putin de 1 minut. Scaderea capacitatii e drastica si ma intreb totodata daca energia respectiva nu e si risipita din moment ce se consuma asa repede? Sau incarca mai repede si afiseaza imprecis...nu stiu explicatia insa ma tem ca multi vor experimenta problema pe spatele lor...
    1 5
  • ...deja-vu...si am gasit Lancia Delta HF integrale "Evoluzione"...din profil; cam cu aceleasi proportii.
    5 3
  • Dle Johnny , bateria telefoanelor nu are nicio legătură cu cele auto

    La telefoane sunt făcute pentru alte caracteristici, în niciun caz durata de viaţă a bateriei... nu mai bine mai cumperi un telefon la 2-3 ani ?

    :)))

    @bla bla, te cerţi degeaba cu unii (puţini). Ei nu ştiu nici cine a fost Eisenhower şi unul din rolurile lui în SUA.
    Ideea lui este încă folosită și azi, chiar şi 20-20 cu covid19...
    În perioadă de criză, statul vine şi investeşte masiv (infrastructură de obicei)
    ca să tempereze criza şi deci ieşirea din ea chiar
    Smart man.
    4 5
  • bla bla
    Johnny Vorbesc din experienta celor care conduc masini electrice de ani de zile. Intra pe un forum Tesla si vezi acolo.
    Cum a zis si Edikkk, bateriile telefoanelor nu sunt la fel cu cel al masinilor electrice. Au alte prioritati si alta chimie. Chiar daca la baza sunt tot Litiu-ion
    2 2
  • bla bla
    Edikkk nu cred ca sunt asa putini. Vezi numarul de manute rosii ce le primesc cei care sunt pro-electrice (nu ca m-ar interesa personal). Sunt multe capete seci pe automarket, ce sunt anti-electice si tot ce inseamna energie regenerabila. Dar nu ca s-ar baza pe ceva concret sau adevarat. Gen Jonny, care habar nu are ca bateriile pentru telefoane si masini electrice sunt diferite. Dar el ca majoritatea romanilor stie mai bine si nu se lasa "fraierit" de astia cu masini electrice.
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru