Hyundai și dezvoltarea tehnologiei Fuel Cell: asiaticii vor să producă anual 500.000 de vehicule alimentate cu hidrogen până în 2030

de Paul Cosma
Marti, 11.12.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Hyundai a anunțat că vrea să accelereze dezvoltarea tehnologiei Fuel Cell și intenționează să producă 500.000 de mașini alimentate cu hidrogen pe an până în 2030.

Hyundai este unul dintre puținii constructori care a lansat modele de serie alimentate cu hidrogen, dar ix35 Fuel Cell nu s-a bucurat de un succes prea mare la public.

Constructorul sud-coreean este însă convins că tehnologia are viitor, motiv pentru care a înaintat strategia FCEV Vision 2030, prin care își asumă angajamentul pentru dezvoltarea sistemelor Fuel Cell.

Până în 2030, Hyundai vrea să producă 700.000 de sisteme Fuel Cell, dintre care 500.000 de unități vor fi repartizate viitoarelor mașini alimentate cu hidrogen, atât pentru autoturisme, cât și pentru vehiculele comerciale.

Asiaticii spun că o producție anuală de 500.000 de sisteme Fuel Cell va fi suficientă pentru momentul în care cererea la nivel global va ajunge la 2 milioane de unități undeva în jurul anului 2030.

Hyundai a deschis o nouă fabrică de pile de hidrogen în Coreea de Sud, unde producția anuală va fi de 40.000 de sisteme până în 2022. Uzina este menită să sprijine vânzările lui Hyundai Nexo, dar și a celorlalte modele alimentate cu hidrogen ce vor fi lansate de Hyundai.

Via Hyundai

Comentarii (3)

  • inexorabil
    Chiar și adept ȋnverșunat al combustibililor fosili fiind, am crezut multă vreme ȋn “alternativele” numite pila de combustie și biocarburanții, dar, de câțiva ani ȋncoace, am virat spre…petrolul sintetic (obținut cu ajutorul hidrogenării catalitice a cărbunelui). De ce? Fiindcă zăcămintele de cărbuni ale omenirii sunt imense și ajung pentru sute de ani, chiar dacă populația Globului va continua să crească (al treilea război mondial, eminamente nuclear, nu ar reduce-o cu mai mult de o treime). Iar faptul că SUA, Rusia și China (ȋn această ordine) se află ȋn fruntea clasamentului deținătorilor de drept ai acestor rezerve ar putea genera o nouă ordine economică, mai devreme sau mai târziu…

    Cât despre frenezia actuală a “electricelor”, consider că, ȋnflăcărându-se de la himere…eco-politice, producătorii se hazardează aruncând cu miliarde și miliarde de euro pe o tehnologie despre care nimeni nu poate să garanteze că, până la urmă, va deveni un modus pensandi/operandi/vivendi perfect implantat ȋn conștiința colectivă, precum s-a ȋntâmplat cu consumismul ȋn ansamblu.
    9 2
  • Inexo,
    Vezi că extracția cărbunelui implică excavarea a milioane de metri cubi de rocă. Știi cum arată un dezastru ecologic? N-ai vrea mătăluță să-ți construiești o casă lângă o haldă de steril?
    A! Era să uit. Deseori, rocile extrase din adâncul pământului au și doze considerabile de substanțe radioactive!
    1 1
  • Meteorologogu
    Ce-mi plac discutiile despre ecologie si bateriile cu Litiu :) ... foarte la moda dar cumplit de neprietenoase cu mediu, si ca metoda de extractie si ca proces de productie ... despre reciclare inca nu vorbim pentru ca inca mai lucreaza la asta
    Din tot ce este acum pe piata Fuel Cell, motor clasic pe hidrogen sau gaz mi se par cele mai ecologice, parerea mea
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru