Începe destrămarea imperiului? Volkswagen ar putea vinde divizia de camioane din cauza scandalului Dieselgate

de Daniel Popescu
Marti, 09.02.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul Volkswagen este deschis la posibilitatea de a vinde sau de a lista pe bursă divizia de camioane formată din mărcile Scania şi Man, din cauza problemelor financiare înregistrate în urma scandalului Dieselgate.

Esential 13 miliarde de euro este capitalizarea mărcii Man pe bursa de la Frankfurt
Volkswagen a susţinut până în prezent că nu intenţionează să vândă niciuna dintre cele 12 mărci pe care le deţine, în caiuda efectelor negative asupra planurilor financiare ca urmare a scandalului Dieselgate.

Constructorul german a anunţat însă vineri că amână pe termen nelimitat publicarea rezultatelor financiare pentru anul precedent, element care a stârnit o serie de controverse cu privire la situaţia reală a companiei.

La câteva zile distanţă, Volkswagen a dezvăluit că ia în considerare vânzarea diviziei de camioane formată din mărcile Scania şi Man sau o eventuală listare pe bursă, ambele variante fiind optime pentru a obţine bani lichizi cu care să acopere despăgubirile pentru trucarea testelor de emisii. "Avem toate opţiunile pe masă cu privire la o posibile preluare, dar luăm în calcul şi o listă pe bursă", a explicat un purtător de cuvânt al diviziei de camioane Volkswagen.

Scania a fost listată pe bursă de la Stockholm până în 2014, în timp ce Man este listată şi în prezent pe bursă germană şi are o valoare de piaţă de 13 miliarde de euro. Totuşi, oficialii Scania şi Man au refuzat să comenteze posibilitatea că divizia de camioane să se desprindă parţial său integral de Grupul Volkswagen.

Celelalte 10 mărci deţinute de Grupul Volkswagen sunt Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducaţi şi divizia de vehicule comerciale Volkswagen.

Via Reuters

Comentarii (9)

  • Daca la masini au facut inselatoria, oare la camioane care sunt exclusiv pe motorina, oare n-au masluit rezultatele ????
    23 11
  • Cei care mi-au dat minus, mai bine ar aduce argumente; eu m-am bazat pe antecedentele VW
    14 9
  • @ioi

    Mentalitatea firmei (indiferent cum se numeste ea) se transmite catre fani sau/si clienti. Chestie fireasca dealtfel.

    In cazul de fata, reactia va fi tipica: pe shest se dau "raspunsurile" pentru ca nu poate fi vorba de argumente.
    12 7
  • @vianu.

    Aveti dreptate, dar sunt fani si "fani"; sunt unii obiectivi (motiv pt care au ales sa fie fanii unei marci) si ultrasii (cei mentionati de dv.)

    Si eu sunt fan si posesor de TSI (prin posibilitatile de tuning datorata turbinei, nu neaparat prin superioritate), dar vreau sa fiu obiectiv, nu sa am ochelari de cal.
    8 8
  • Scania si MAN. Poate cei mai buni constructori de camioane din lume isi murdaresc numele din cauza unor nerusinati. Sper ca Volvo sau Iveco sa puna mana macar pe unul din ei.
    10 10
  • Un lucru nu prea l-am inteles din acest scandal. Dacă erau atât de simplu de remediat motoarele trucate, atunci de ce nu au fost corecti de la început? Este putin probabil ca puterea si consumul masinilor sa rămână la fel. Volkswagen are in ofertă un motor diesel 2.0 TDI de 110 cp, care nu trucheaza testele de poluare , desi performantele sale sunt comparabile cu cele ale motoarelor de acum 10-15 ani. Mi-e ca actualele 2.0 TDI vor pierde din putere vreo câteva zeci de cp pentru a putea respecta normele de poluare.
    Mă întreb ce motivație ar avea un potential client de Volkswagen in a mai achizitona un model VAG...
    11 3
  • inexorabil
    M-am frecat la ochii…minții. Ești chiar tu, @LauCalin? Nu cred să fi văzut la tine o exprimare atât de…dură, dar este limpede că, din postura de fan / utilizator VW, te-a supărat rău potlogăria cu emisiile și probabil că nu-ți va trece prea curând.

    Personal, mă pronunț categoric ȋmpotriva “ciopârțirii” VAG-ului. Pe de altă parte, nu ȋncape ȋndoială că ambele mărci de autovehicule grele sugerează excelența ȋn calitate. Dar, ȋn momentul de față, cine are disponibilități de 13 miliarde €, ȋn caz că, să zicem, MAN ar fi scos la vânzare? Dintre toți constructorii lumii, doar Toyota a realizat un profit net ȋn 2015 de peste 15 miliarde €, dar mi s-ar părea neverosimil să se arate interesată de vreo divizie germană sau, dacă da, atunci nu la prețul menționat (chiar dacă, desigur, acesta este justificabil).

    Nu știu de ce, dar a ȋnceput să mă apuce…mila de VAG. Vorba unui clasic: o minciună sau o cacealma rămâne o pată de neșters, oricâte adevăruri sau lucruri bune te-ai strădui să oferi după aceea…De-aia o să tot jubileze Toyota de acum ȋncolo: IgnitionKey-ul cretinilor și Dieselgate-ul nerușinaților (te citez, Lau!) au picat cum nu se putea mai bine pentru japi ȋn acest deceniu bramburit și se pare că au cutremurat lumea auto mai abitir decât cutremurul propriu-zis (2011).
    7 4
  • @inexorabil

    Si eu sunt utilizator si sunt tot atat de revoltat....
    4 0
  • AndreiRN
    Chinezi asteapta cu lada de bani sa intre pe piata camioanelor mari.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru