Feedback

Informații neoficiale: Dacia Duster va primi în ianuarie o versiune cu GPL cu motor de 100 de cai putere

Publicat Marti, 10.12.2019
de Daniel Popescu, Foto: Dacia
Comenteaza 11
Informații neoficiale: Dacia Duster va primi în ianuarie o versiune cu GPL cu motor de 100 de cai putere - Poza 1
Dacia va lansa în luna ianuarie o versiune a SUV-ului Duster cu gaz petrolier lichefiat (GPL) care va utiliza un motor TCe de 0.9 litri și 100 de cai putere, potrivit unor informații neoficiale.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia pregătește o extindere a gamei Duster chiar de la începutul anului viitor, potrivit unor informații dezvăluite de publicația franceză L'Argus.

Sursa citată afirmă că SUV-ul produs la Mioveni va fi disponibil și într-o versiune cu gaz petrolier lichefiat (GPL) care va fi echipată cu un motor TCe cu capacitatea de 0.9 litri și 100 de cai putere.

Această unitate de propulsie este deja disponibilă în gama Duster și utilizează drept carburant benzină, însă inginerii constructorului român vor opera modificările necesare pentru că motorul să folosească și GPL.

Rezervorul pentru GPL va fi montat în spațiul ocupat în mod obișnuit de roata de rezervă și va include o serie de sisteme de siguranță pentru ca SUV-ul să respecte standardele de securitate și să poată accesa inclusiv parcările subterane. De asemenea, ca urmare a poziționării rezervorului, capacitatea portbagajului nu va avea de suferit.

Preț cu 700 de euro mai mare decât versiunea cu benzină

Noua versiune Dacia Duster cu GPL va fi prezentată la Salonul Auto de la Bruxelles care va începe în 10 ianuarie, iar presa anticipează că prețul va fi cu circa 700 de euro mai mare decât în cazul versiunii cu motorul TCe de 100 de cai putere alimentat doar cu benzină. În condițiile în care varianta cu benzină are un preț de pornire de 13.550 de euro în România, noua versiune cu GPL ar urma să coste de la 14.250 de euro.

Sursa citată afirmă că Logan și Logan MCV vor primi de asemenea o astfel de versiune cu GPL, însă nu este clar dacă acestea vor fi lansate simultan cu Duster cu GPL.

Potrivit datelor oficiale furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa, Italia este de departe țara cu cele mai multe înmatriculări de mașini alimentate cu GPL: peste 132.000 de unități dintre cele aprape 200.000 de unități la nivelul Uniunii Europene în primele 9 luni ale anului.

În România, în același interval de timp, au fost înmatriculate 1.341 de mașini cu GPL, însă numeroși proprietari instalează sisteme GPL după achiziționarea mașinii, iar aceste cazuri nu sunt incluse în statisticile oficiale.

Anul 2020 va fi unul important pentru Dacia, care va lansa la Salonul Auto de la Paris din luna septembrie noile generații Sandero și Logan. Potrivit unor informații neoficiale, Sandero va împrumuta platforma și o parte dintre motoarele lui Renault Clio, în timp ce Sandero Stepway va avea o versiune hibridă de 130 CP.

Via L'Argus


Comentarii (11)

  • Nu mai stie Renault cum sa creasca pretul la Duster! Macar daca puneau un sistem mild-hybrid in loc de GPL.
    13 9
  • Adrian
    Parca era 1.0 Tce...ceva nu se leaga
    7 3
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • @Gabi Diferenta de pret o recuperezi mergand pe GPL intre 15 si 20k km. In contrast, mild hibridul costa tot cat o instalatie de GPL cu rezultate indoielnice prin testele in viata reala.
    In alta ordine de idei GPL-ul este fix ce-i lipsea lui Duster.
    Insa de motorul de 0.9 nu stiu ce sa zic. E posibil sa munceasca din greu la gabaritul masinii. Insa daca s-a descurcat defunctul 1.6 8v poate se descurca si asta micu.
    Statisticile oficiale nu spun adevarul in ce priveste GPL-ul... cred ca la nivelul parcului auto intre 3% si 5% din masini sunt pe GPL.
    10 2
  • @Adrian: e ok ce zici tu.
    Eu as fi vrut un sistem mild-hybrid in loc de GPL ca mi se pare mai modern. GPL-ul imi aduce mereu aminte de autobuzele din Bucuresti de pe vremea raposatului, cele care aveau "rachetele" montate pe acoperis si functionau cu gaz metan. Dar poate sunt eu prea batran.
    5 4
  • Chiar sunt batran, scuze vroiam sa scriu @alex
    2 2
  • Mie mi se pare o excelenta idee mai ales pentru cei care sunt "slabi de musca" si cred balariile cu banarea Dieselului. Las la o parte ca Dieselul cel mai probabil e mai eficient chiar si cu pretul mai mic al LPG-ului (motoarele pe gaz consuma mai mult gaz decat benzina). Totusi, poate fi o alternativa. An un amic care avea un Astra pe gaz cu instalatie de fabrica, si era extrem de multumit.

    Bravo Renault! Felicitari!
    4 3
  • @alex
    Cred ca este o greseala in articol, probabil este vorba de motorul de 1.0 de 100 cp. Dar nu ma mira, de la o vreme cei de la automarket sunt tot mai neglijenti. Masinile noi nu mai sunt actualizate de peste un an, greseli pe ici pe colo si asa mai departe.
    In ce priveste Duster, nu a avut niciodata motor de 1,6 , 8 valve ci de 1,6 16 valve si 114-115 cp.
    5 1
  • Gabi autobuzele erau cu CNG nu cu GPL

    eu aş vrea să văd un Duster GPL mild hibrid !!

    sau chiar GPL cu plugin hibrid
    6 4
  • Robert
    Nu cred ca pe Duster va fi pus motorul de 0,9 Tce.In primul rand acest motor are o fiabilitate scazuta pe GPL,datorita tachetilor ficsi.Motorul are tacheti pe dimensiuni exacte,fara posibilitate de reglaj9autoreglaj cum sunt cei hidraulici).GPL pe acest motor,este total inadecvat,datorita faptului ca scaunele supapelor se uzeaza dupa cca 100.000 km si este necesara schimbarea tachetilor/supape/refacere chiulasa.Cred ca mai degraba GPL va fi montat pe nul motor 1,3Tce,construti impreuna cu cei de la Mercedes,motor care are compensatori hidraulici la distributie.Din punct de vedere economic,la ora actuala nu exista rival pentru GPL in ciuda tuturor criticilor.Sunt detinator de flota,cu masini pe GPL si motorina.Masinile cu GPL la un consum de 7-8% scot o economie de cca 10 ron/100 km rulati fata de un diesel care consuma cca 5%.In plus revizile la un diesel sunt mult mai costisitoare cca 300 ron in plus.Pentru unul care face putini km nu se simte,dar pentru masini ce ruleaza cca 300 km/zi,economia este importanta.Practic la o masina noua,pe GPL in 200.000 km amortizezi costul masinii numai din diferenta revizii consum-GPL-motorina-benzina,nu discutam de reparatii care la diesel poti fi extrem de costisitoare.
    7 1
  • @Gabi ...

    bine ma Gabi, numa in Bucuresti umblau autobuzele alea ?
    mira-m-as !!!
    io stiu ca erau omologate la nivelul Romaniei ...
    de parca restul tarii ar fi undeva prin Africa ...
    ce-mi "plac" ifosele astea de Bucuresti ... blea ...

    drumuri bune sa ai ...

    PS: cu gazul pe capota, autobuzele erau tare puturoase, cind "vedeau dealu' " le apuca bîțu ... mergeau ca un om la pas de încet !!!
    la fel e și cu mașinile cu GPL, consum mai ridicat, putere mai mică, dar raportat la cele cu gaz natural ... sunt totuși ... rachete !!!:)))
    1 3
  • @nemo: Eu doar in Bucuresti am stat de cand m-am nascut asa ca pot sa dau exemple doar de aici, fara ifose de "capitalist". Cand plecam in vacante gandul imi era la joaca/distractie si nu retineam ce vedeam pana in statiunea de destinatie.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru