Informații neoficiale despre viitoarea generație Mazda 6: modelul nipon ar putea trece la arhitectură cu roți motrice spate și motoare cu șase cilindri în linie

de Cornel Șocariciu
Marti, 14.04.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Viitoarea generație Mazda 6 va fi prezentată în 2022. Conform surselor, modelul de clasă medie va trece la o arhitectură cu roți motrice spate și va fi echipat cu motoare cu șase cilindri în linie.

Mazda 6 se află pe piață de câtiva ani buni, iar producătorul nipon deja lucrează la o generație nouă. Dar odată cu viitorul Mazda 6, constructorul japonez ar urma să introducă pe piață un model complet schimbat.

Și nu vorbim doar despre exterior și interior, ci și despre arhitectură și motorizări.

Conform unor surse apropiate companiei, noua generație Mazda 6 va fi prezentată în 2022, iar niponii vor renunța la actuala platformă pentru una cu roți motrice spate. Mai mult decât atât, viitorul sedan de clasă medie va fi disponibil și cu motorizări cu șase cilindri în linie.

Informațiile cu privire la dezvoltarea unor propulsoare cu șase cilindri au apărut la începutul anului trecut într-un document publicat de Mazda cu privire la rezultatele financiare. Pe listă, apare atât un SkyActiv-X cu șase cilindri, cât și un SkyActiv-D cu șase cilindri în linie. Conform documentului, cele două motoare sunt dezvoltate pentru o nouă platformă destinată "modelelor mari".

Aceleași voci susțin că noua generație Mazda 6 va fi produsă pe o arhitectură dezvoltată în colaborare cu Toyota, iar cel mai puternic motor cu șase cilindri va livra circa 350 de cai putere.

La nivel estetic, noua generație Mazda 6 va primi elemente de design pe care le-am văzut în premieră pe conceptele RX-Vision și Vision Coupe.

Totodată, zvonurile menționează și o variantă coupe a modelului de clasă medie.

Via | Car&Driver | Motor1

Comentarii (12)

  • Ce frumos, bravo Mazda.
    Legat de colaborarea cu toyota, ma gandeam de cand au zis ei ca vor pune un sistem hibrid de la toyota ca va trebui sa le dea ceva la schimb, si probabil ca vor da tehnologia skyactiv-x la schimb pentru cea hbrid.
    9 2
  • Parere
    Tehnologia hibrid de la Toyota este la ani lumina in fata Skyactiv X- vezi noul motor de 2.0 hibrid de la Toyota care are cam aceleasi performante cu cele de la Mazda Skyactiv X la consumuri de 25% mai mici. In alta ordine de idei, Mazda o ia pe calea Honda: zero vanzari in Europa. si aia au incercat sa intre pe segmentul premium, unde nu au nici o sansa. Cand toti pun accentul pe poluare, s-au gasit ei sa reinvie traditiile de acum 25-30 de ani.
    12 16
  • Mazda 6 dintotdeauna s-a dorit sa fie putin mai sus fata de celelalte modele din oferta lor, dar sa nu uitam ca restul modelelor( 3, CX-3 si CX 30) au preturi relativ accesibile ( aprox. 21000 pt o mazda 3 cu toate dotarile de siguranta incluse), iar designul lor atat de atragator aproape ca vinde singur masinile fara nevoie de reprezentanta sau marketing, deci nu cred ca mazda va inregistra scaderi dramatice in vanzarile din Europa daca incearca sa pluseze in domeniul lux
    8 2
  • Unii pot spune că Mazda e ca frizerul ăla nonconformist care frizează absurdul. :-)
    Alții pot subscrie la zicerea lui Einstein (citat din memorie: Fără nonconformiști, evoluția / progresul ar fi moarte.)
    Și, în fine, cei mai mulți i-ar critica fiindcă așa au auzit ei la ultimele ședințe de spălare pe creieri, că anti-downsizingul e câh și provoacă buba. Eco-buba lu tanti Gaia, clar

    OK, Skyactiv-X n-o fi sistemul ideal, dar nici mai rău nu e decât râșnițele actuale care una promit pe hârtie și alta livrează odată ieșite din prăvălie. Plus că e doar la început și sigur va fi rafinat în continuare.
    Nu mai zic de revenirea la soluția clasică a propulsiei, nu aiurea păstrată de mai toate mărcile serioase în segmentele superioare.
    Concluzie: go for it, Mazda !!!
    19 4
  • Asadar noul model va ataca direct seria 3, reteta clasica, cu preturi mai mari, desigur. Succes, poate noua Mazda 6 va redeveni Bmw -ul japonez, cum a fost prima generatie.
    11 2
  • someone
    poate ca sistemul skyactive-x nu e ceea ce ar dori unii, dar nu poti nega ca e mai eficient decat cred altii. dar imaginati-va putin combinatia intre sistemul hybrid toyota si motorul de 2.0 skyactive-x de la mazda. si apoi faceti acelasi exercitiu de imaginatie cu un motor 6l de 3.0 si vreo 300 cai doar termici. in plus platforma cu tractiune spate si motor longitudinal ar aduce numai beneficii, avand in vedere ca e vorba de clasa medie.
    de acord cu drumul ales de mazda si abioa astept noile produse
    @ dan : ar fi mai mult decat frumos ceea ce ai zis tu .
    9 3
  • Andrei
    Povesti frumoase.
    O noua arhitectura cu o noua pozitionare de pret (in sus) si cu o reducere substantiala a spatiului interior din cauza motorului longitudinal. Si o pozitionare in ''gura lupului'' cu marci cu traditie.
    Am avut Mazda 6 in finala anul trecut pentru o achizitie noua si chiar daca masina mi-a placut cum era desenata si rafinamentul general, motorul aspirat de 2 litri nu ii oferea o dinamica multumitoare si a fost punctul slab al masinii, de aceea am preferat o masina a concurentei cu motor turbo.
    9 12
  • pai evident. cum dracu sa apari cu aspiratul ala lesinat? ma intreb, la asta tot asa? tot niste lesinaturi din astea?
    am un prieten care tot asa, s-a dus la drive-test cu o mazda 3 si nu i-a placut deloc motorul aspirat.
    4 12
  • Maxim impotriva curentului.
    Sa introduci 6 cilindri cand toata lumea le scoate si se indreapta chiar spre trei (seria 3). Sa treci la tractiune spate cand multi se intorc la tractiune fata.
    Sa faci in continuare motoare aspirate cand toata lumea merge pe turbo.

    In SUA Mazda are cel mai bun consum la nivel de flota din toate brandurile de volum de acolo.
    3 1
  • Valius
    Mai multa incedere ai intr-un motor aspirat (istoria o spune). Performante da, turbo e net superior. Un motor aspirat e mai fiabil si mai usor de intretinut, un turbo e invers. Cititi statisticile ce s-au facut ani de-a randul.
    11 1
  • Andrei
    @Valius: vand masina cand se termina garantia, nu ma intereseaza ca aspiratul e mai fiabil cand masina face 10 ani. La cate repere complicate are o masina noua, ca motorul e turbo sau aspirat nu mai conteaza la fel de mult. Pot pica atat de multe componente (radar, senzori, calculatoare, faruri LED, franare de urgenta, display-uri samd), incat nici nu are rost sa te mai gandesti.
    2 3
  • @Andrei, tu vorbesti acum ca un european, dar mazda vinde mai mult in afara ei. Prin alte parti nu e cu downsizing, si am impresia ca in calculele celor de la Mazda nu Europa primeaza.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru