Inginerie financiară post-Dieselgate: profitul Volkswagen a scăzut cu 86% în primele 3 luni ale anului, dar celelalte branduri cresc

de Daniel Popescu
Miercuri, 01.06.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Profitul Volkswagen a scăzut cu 86% în primul trimestru al anului ca urmare a politicii de a direcţiona pierderile celorlalte mărci din portofoliu către brandul principal al grupului german.

Scandalul Dieselgate a obligat Volkswagen să opereze schimbări majore în modul în care îşi organizează afacerile. Pentru a proteja cât mai mult celelalte branduri din cadrul grupului, pierderile înregistrate de acestea din cauza scandalului Dieselgate au fost practic transferate către marca Volkswagen, element ce explică rezultatele financiare contrastante.

Astfel, grupul Volkswagen a înregistrat o creştere a profitului de 3.4% în primele 3 luni ale anului comparativ cu perioada similară din 2015, de la 3.33 la 3.44 miliarde de euro, chiar dacă veniturile au scăzut cu un procent similar, la 51 miliarde de euro.

În schimb, brandul Volkswagen a înregistrat o scădere abruptă de 86% a profitului, de la 514 la numai 73 de milioane de euro, situaţia fiind astfel "salvată" de celelalte mărci ale grupului.

Urmareste Automarket
Profitul Porsche a crescut de la 765 la 895 de milioane de euro, în timp ce Skoda a marcat o creştere de 30%, la 315 milioane de euro.
Inclusiv profitul Seat a înregistrat o creştere puternică, de la 33 la 54 milioane de euro, în ciuda faptului că producătorul spaniol traversează o perioadă mai puţin prolifică. Singurele excepţii de la regulă au fost Audi, care a înregistrat un profit similar de 1.3 miliarde euro, şi Bentley, care a înregistrat pierderi de 54 de milioane de euro.

"Compania a obţinut rezultate respectabile în condiţii dificile. 2016 va fi un an de tranziţie pentru Volkswagen în care vom realinia grupul", a explicat Matthias Mueller, CEO-ul Volkswagen.

Chiar dacă nu a fost menţionată explicit, politica de transferare a pierderilor de la brandurile secundare către marca Volkswagen a fost evidenţiată şi de analiştii de pe piaţa de capital. "În cele mai multe circumstanţe, celelalte branduri primesc rambursări pentru costurile pe care le au în legătură cu Dieselgate", a precizat o instituţie de profil către investitori.

Via Motor1

Comentarii (13)

  • Mare minune sa nu ajunga Hyundai-Kia pe locul 2 la vanzari......iar VW pe 6 -7 :)))))))....... Unde sunteti voinicilor ? :)))))
    11 49
  • Lupul isi poate schimba parul, dar naravul ba!
    Ingineriile financiare merg mana-n mana cu ingineriile software pentru a pacali investitorii la bursa. Ne arata inca odata ca nu s-au vindecat.
    48 20
  • @Sergiu Hyundai-Kia sunt momentan pe 5 in spatele Renault-Nissan, existand in 2015 o diferenta de 650.000 de bucati intre cele doua grupuri. La cei din urma se adauga de anul asta si Mitsu care au avut anul trecut o productie ~1.2 mil. bucati. Pana la locul 2 mai e, tinand cont ca GM de pe 3 au avut o productie in 2015 de 9.8 mil. bucati. Renault-Nissan-Mitsu au avut anul trecut o productie de 9.53 mil. de bucati si sunt singurii care pot ajunge pe 3 in momentul de fata, asta cu conditia ca GM sa scada ca vanzari, ceea ce nu s-a mai intamplat de ceva vreme.
    37 2
  • Noroc cu romanii, polonezii, bulgarii care mai cred in VW.
    In vestul Europei, inclusiv Germania lucrurile sunt clare : dupa 2 ani orice VW e da la "casat" catre estul Europei.
    35 18
  • Retete de post?
    Apropo de titlul pus de Automarket cu "post-Dieselgate", acum voi cita exact Automotive News, una din sursele lor:
    "VW still has a long way to go to put the crisis into the past."

    Deci nu prea e "post"...
    25 2
  • @mihai , sa stii ca in continuare vw este pe primul loc la vanzari in europa. Pe bune bulgarii? :)) rup aia vanzarile. Iar despre germania asa procedeaza ei cu orice masina , le tin 3-4 ani si porma le schimba cu modelul nou , ceea ce nu e rau deloc. Multe achizitii la ei sunt prin leasing operational care le permite sa schimbe masina dupa un timp relativ scurt fara nici un cost. Tu scrii degeaba fara sa ai idee ce indrugi.
    @sergiulica , ai citit articolul ? Se pare ca nu , vw grup a avut crestere de 3.4% la profit. Avand in vedere dieselgate vw daca iese tot pe 2 va arata cat de neclintit sunt , stiu ca o sa te oftici cum sunt sigur ca pana la sf anului vei mai schimba 10 nick-uri.
    Motoarele alea japane cam cand si ele un premiu, macar la o categorie? Un cer activ macar? A da , am uitat 'e fiabile'.
    16 30
  • Chiar nu-i momentul sa ridici in slavi jegurile astea umane! Asta daca nu vrei s-o dai in penibil si sa-ti chestionam caracterul si integritatea.
    29 7
  • @Mda,

    La acest pasaj iti dau dreptate : '' Multe achizitii la ei sunt prin leasing operational care le permite sa schimbe masina dupa un timp relativ scurt fara nici un cost''. Ar fii intersant ca acest sistem sa fie si in Romania. Sa iti permita sa schimbi masina care se afla deja in leasing cu alta noua. In rest debitezi abundent ca deobicei. Toyota este in continuare NUMARUL UNU IN LUME si CEL MAO VALOROS BRAND DIN LUME. Lasa Europa, ca nu-i centrul universului . Mai este America, Rusia, Asia, Tarile Arabe unde marca japoneza face legea.

    @Andy. Lasa asa, te-ai facut de ras deja .
    4 18
  • clientul reorientat
    Pierderea e pierdere.
    8 2
  • Ție îți pasă de premii? Cu ele mergi? Atunci ia 1.0 l ecoboost, să vedem cam cum te ajută premiile când rămâi cu mașina în drum.
    Tu încă mai crezi în premii după atâtea știri despre cum se dau premiile? http://www.thelocal.de/20140120/adac-boss-cooks-car-award-votes
    Deci votează 3409 persoane și germanii zic că au fost 34299 :))
    Eu zic că e cazul să îți iei un Golf cât mai repede că e foarte bine votată. Și neapărat 1.2 sau 1.4 TSI că sunt cele mai fiabile.
    7 5
  • @@Mda. Te lupti cu morile de vant pe aici. E ca si cum ai invata pe orb sa scrie sau sa citeasca. Oricum de la mine ai un +1. Ai multa rabdare spre deosebi de mine :D
    2 6
  • @@mda treaba cu problemele la 1.2 si 1.4 e rezolvata de mult , incercati totusi sa vorbiti de chestii actuale. La fel si cea cu adacul si golful care nu are nici o treaba cu premiile engine of the year pe categorii.
    Redundanta asta in a baga aceeasi placa arata ca o discutii de pustani in cartier.
    3 2
  • @sergiu acest sistem de leasing operational exista si in romania , firma la care lucrez exact asa a luat masinile iar la 3 ani se iau altele noi ca model etc.
    Am vazut ca tot o tii cu toyota , ai precizat si alte tari dar ai uitat intentionat China. Cat despre lasa europa , nu prea poti spune asta pentru ca 1. Eu traiesc in Europa. 2. Este cea mai competitiva si pretentioasa piata . O piata unde se practica f mult leasing-ul operational de catre companii iar avand in vedere ca masina se schimba repede ( max 5 ani) fiabilitatea cu care se lauda japonezi este 0 in aceste cazuri. Identic cu cei care cumpara premium si schimba masinile f des. Toyota in europa are motoare , modele extrem de slabe oricat i-ai sustine tu. Nici mazda care este mai bine asezata european nu are mari succese.
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru