Feedback

Înmatriculări în România în prima jumătate a anului: piața de mașini noi a crescut cu peste 19%, segmentul second-hand a scăzut cu 7%

Publicat Miercuri, 10.07.2019
de Daniel Popescu
Comenteaza 6
Înmatriculări în România în prima jumătate a anului: piața de mașini noi a crescut cu peste 19%, segmentul second-hand a scăzut cu 7% - Poza 1
Românii au înmatriculat 71.600 de mașini noi în prima jumătate a anului, în creștere cu peste 19% comparativ cu perioada similară din 2018, în timp ce volumul înmatriculărilor de mașini second-hand a scăzut cu peste 7% la aproape 218.000 de unități.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Piața auto din România și-a continuat evoluția pozitivă și în prima lună de vară a acestui an, potrivit unui amplu raport publicat în această săptămână de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Datele oficiale arată că în România au fost înmatriculate în luna iunie 14.082 de mașini noi, în creștere cu 15% comparativ cu iunie 2018. Ca de obicei, Dacia rămâne marca preferată a românilor, cu 3.773 de unități, însă volumul este în scădere cu 1% comparativ cu iunie 2018. Pe locul doi în topul lunii iunie s-a poziționat Renault cu 1.381 de unități înmatriculate (+83%), în timp ce Skoda a înmatriculat 1.222 de unități pentru a încheia luna pe locul 3. Alte două marci au trecut de pragul de 1.000 de unități, și anume Ford și Volkswagen.

Pe baza acestor date, la nivelul primelor 6 luni ale anului, piața de mașini noi a ajuns la 71.620 de unități înmatriculate, în creștere cu 19.23% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Dintre acestea, 21.377 de unități poartă sigla Dacia, iar marca de la Mioveni a înregistrat o creștere consistentă de 30% a înmatriculărilor la nivelul primelor 6 luni ale anului. Aproape toate mărcile de volum au înregistrat creșteri puternice la înmatriculările de mașini noi, în special Toyota, Nissan și Renault. În schimb, Volkswagen este singura marcă din top 10 care a înregistrat o scădere a înmatriculărilor (-3%).

Înmatriculări mașini noi ianuarie-iunie 2019 

Loc Marcă Înmatriculări
ian.-iun. 2019
Evoluție
1 Dacia 21.377 30.31%
2 Renault 6.187 64.59%
3 Skoda 5.567 2.94%
4 Ford 5.312 12.81%
5 Volkswagen 5.159 -3.08%
6 Opel 3.922 15.35%
7 Hyundai 3.386 33.57%
8 Toyota 2.921 41.59%
9 Nissan 2.362 82.11%
10 Suzuki 2.031 4.05%

Înmatriculări mașini second-hand ianuarie-iunie 2019

Între timp, piața auto de mașini second a continuat să înregistreze o scădere ușoară a înmatriculărilor. În luna iunie s-au înregistrat 33.610 de unități second-hand înmatriculate, în scădere cu 11% raportat la perioada similară a anului trecut. Astfel, la nivelul primelor 6 luni ale anului, românii au înmatriculat 217.701 de unități, în scădere cu 7.28% comparativ cu perioada similară din 2018.

Pe o piață în scădere, anomalia este reprezentată de Dacia, care a înregistrat o creștere cu peste 43% a înmatriculărilor de mașini second-hand. 

Prin urmare, piața auto din România a continuat tendința de reducere a decalajului dintre înmatriculările de mașini noi și cele second-hand. În prezent, la fiecare 4 mașini înmatriculate, una este nouă, iar celelalte trei sunt second-hand, după ce în anii trecuți au existat perioade în care se înmatricula o singură mașină nouă la cinci mașini second-hand.

Loc Marcă Înmatriculări
ian.-iun. 2019
Evoluție
1 Volkswagen 53.341 -10.00%
2 BMW 21.916 -1.45%
3 Audi 20.468 -6.71%
4 Opel 19.918 -21.30%
5 Ford 18.272 -15.96%
6 Mercedes-Benz 12.114 -0.53%
7 Skoda 10.191 -3.72%
8 Renault 9.160 -9.34%
9 Dacia 4.612 43.23%
10 Peugeot 4.528 -11.04%

Via DRPCIV


Comentarii (6)

  • O piata normala si functionala, dupa eliminarea timbrului de mediu. Ar mai trebui reduse impozitele pentru motoarele mari si supraacciza la combustibil. Atunci am fi la 100% din potential.
    8 4
  • Nu, nu asta-i cauza. cauza este ca s-au cam saturat unele persoane din romania sa se tot plimbe pe la diversi meseriasi cu joarsele lor...si sa piarda vremea. Plus ca unele firme de ITP au cam icneput sa faca ITP-ul pe bune...prin urmare, nu multe masini SH aduse de dincolo, nerulate in tara, det inute de bunicute pt mers la piata mai trec ITP-ul.
    10 2
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Piata s-ar reglementa intradevar daca s-ar reduce impozitul de capacitatea cilindrica si ar intra mai degraba gradul de poluare in ecuatie.
    2 2
  • Tembelus Rex
    E o gluma proasta cu reducerea impozitului sper. Macar asta sa ii sperie pe unii ghiorlani sa se limiteze la 2 000 de cc. pe langa impozitele actuale trebuie bagat odata pentru totdeauna impozitul ala pe norma de poluare, cilindree, emisii, COMBUSTBIL, chiar vechime de ce nu? Nu sunt bogat , nu ragai de bani, am un castig modest dar prea e bataie de joc.......la 18 ani pac sa-i luam masina....stai nu sunt locuri de parcare ...nu conteaza.....luam diesel desi poate ne miscam hoitul doar 2-3-4 km apoi oprim....ITP il facem la misto, filtrele de particule le dam jos ca suunt scumpe, masinile le reparam cu piese din dezmembrari (si aici nu ma refer la o portiera buna sau far bun)sau surse dubioase....ne punem folii pe geamuri care sincer pe mine ma deranjeaza ....spre exemplu nu pot vedea printr-o luneta foliata strasnic daca aia din fata mea pun frana..... nu prima masina ci urmatoarele din fata ei.....DEH NU SUNT SMECHER CU SUV SA AM VIZIBILITATE......

    NU NE CUMPARAM MASINILE CONFORM CU VENITURILE SI CU STATUSUL SOCIAL.... (cum mama masii o fi fi chestia asta cu venit 0 si masina premium in curte, sau masina mai scumpa decat casa, sau telefonul mai scump decat masina ......vedeti cate paradoxuri....... NU tinem cont de costurile totale si finale atunci cand luam masini.......Ne complacem - unii din noi.... ca sunt unii care chiar nu au posibilitati...deci cum spuneam ne complacem in a tine masini de la inceputul anilor 2000 mult si bine (desi nu sunt in cea mai buna stare tehnica - exista si exceptii.....)

    CE bine era daca si la tabelul de Second Hand-uri erau aceleasi marci .....sa nu fie cele trei....dar asta e revenim din nou la mentalitati si imagine......
    2 1
  • Oooo.. deja putem spune ca piata auto e chiar normala. Raportul de 1:3 (noi:sh) e absolut decent.
    Deci "jos ciuma rosie" pentru ca ei sunt de vina pentru situatia asta inacceptabila. Auzi tu .. de la 1:6 sa scada raportul la 1:3 cu toate ca au scos taxa auto si au mai si restituit-o in oarecare masura.
    2 0
  • @Tembelus
    Tembelus Tembelus. Smecherii aia rai pe care ii urasti tu asa mult oricum isi iau ce masina vor ei inclusiv Diesel de sase mii de litri. Taxele astea tot pe tine, fraierul de serviciu, te lovesc. Ai fi avut si tu altfel o masina mai buna cu care sa-ti faci treaba mai bine, mai sigur si mai repede, dar te obliga astia sa-ti iei niste junghiuri submotorizate, setoase si nefiabile si tu ca tembelul aplauzi asta. Dormi fericit. Ai salvat planeta. Lucrul asta nu se cheama decat spalare de creier.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru