Înmatriculările de mașini noi din România continuă declinul: scădere de 22% în februarie

de Paul Cosma
Luni, 01.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Februarie a adus și ea o scădere a înmatriculărilor de mașini noi din România. Datele arată că aproape 6.900 de unități au fost înmatriculate, cu 22% mai puține decât în februarie 2020.

Piața auto locală își continuă declinul, având o scădere de aproape 40% după primele două luni ale anului.

După ce ianuarie a adus o scădere de 50% a înmatriculărilor, datele prezentate de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) arată că în februarie au fost înmatriculate 6.897 de mașini, cu 22% mai puține față de aceeași lună din 2020. 

Astfel, în ianuarie și februarie au fost înmatriculate doar 12.901 de mașini noi, în comparație cu cele 21.325 de exemplare din perioada ianuarie-februarie 2020. 

În ceea ce privește mașinile second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora în februarie 2021 a fost de 32.375 de unități, în scădere cu aproape 7% față de februarie 2020. 

Dacia conduce clasamentul pe mărci după primele două luni, cu 2.034 de mașini noi, constructorul de la Mioveni fiind urmat de Ford (1.372) și Toyota (1.304). 

În top 10 se mai află, în ordine, Hyundai (1.298), Skoda (1.102), Volkswagen (936), Renault (666), BMW (612), Suzuki (552) și Mercedes (519). 

Via ACAROM

Comentarii (12)

  • Oare cine mai cumpără mașini noi pe criza asta ???
    Ps: Dacia este o conservă :)))
    14 18
  • Dricul Mircea
    Kein problem,e doar pentru 14 zile carantina(si blocajul economic) si apoi o sa va lasam sa reveniti la normal,asta am auzit in martie anu' trecut:))) ete ca se facu 2021 martie si acum unii raman uimiti ca economia scartaie si nu inteleg de ce. "Noroc" cu bancile si supermarketurile ca au avut profituri record... De fapt,merge atat de bine economia de 10 ani incoa',ca vorbesc ai mai mari numa' de reset.
    11 3
  • Clientii se pastreaza pentru electrice, Edikk asteapta sa depuna avansul, inca nu este hotarat
    24 2
  • Tembelus Rex
    Cauzele sunt complexe și au multe fațete (ca la diamante :) ). Scăderea Dacia se datorează și tranziției la generația a III-a dar și prețului acestei generații care by the way de azi s-a mărit cu 200 de euro Sandero, 300 de euro Stepway și 200 de euro Logan in versiunea Acces și Comfort. Essential- ul a fost scumpit cu 350 de euro. Chestie psihologică.....au mirosit că în România Logan Essential va fi cea mai vândută (probabil). Cu Rabla, fără nici o dotare extra, culoare albă, fără nici un discount tot scoți Loganul Essential la 10 000 euro, motorul de 90 sau 100 de cai cu GPL. Sce e mai ieftin evident. Mult mai ieftin.

    Și Duster s-a scumpit!

    Puma a întrecut Dusterul la înmatriculări in 2021 (momentan).

    Altele sunt problemele - 1. Renault 666 bucăți nu-i a bună.
    Y
    2. Este total aiurea să intre BMW-ul și Mercedes-ul în top 10 în detrimentul altor mărci de volum. Asta înseamnă că bogații s-au îmbogățit și mai mult (cu unele excepții), săracii sărăcesc văzând cu ochii iar clasa de mijloc se subțiază pe zi ce trece.

    3. Toyota crește deoarece sunt pe val hybridele, toți asociază motorizarea hibrid cu Toyota nu că au dobândit brusc românii dragoste de marca asta.

    4. Unde este Opel, Fiat, Citroen, KIA etc. mărci mai abordabile să zicem.... mă repet este total aberant și anormal să fie prezente mărci premium raportat la PIB -ul țării, salariul minim, salariul mediu, coșul zilnic, nivelul de trai, speranța de viață etc.

    5. Mulți își păstrează banii la ciorap, unii au rămas fără servici ( și asta e o mare problemă), alții trag de " bijuteriile" de la începutul anilor 2000 că cică sunt trainice -DESI AU BANI, alții vor premium de banii unui Logan etc etc mă opresc că o dăm iar în polemici.....
    15 3
  • Tembelus Rex
    Unde sunt......(scuze)
    5 1
  • Moldovean
    Volkswagen locul 6, Toyota locul 3, în tandem cu vânzările bune ale Toyotei în Europa (vezi Yaris). Pare că se schimbă gusturile clienților. Ford e pe 2 datorită lui Puma. Deja îl văd tot mai des în București, sunt vreo 2 deja și în cartier la mine pe o rază de 300 metri să zic.
    14 0
  • Au luat-o razna cu preturile, pt niste dotari de 2 bani ... faceti un sondaj printre soferi sa vedeti cati folosesc toate prostiile alea de assist-uri care urca preturile enorm ... niste bullshituri... or fi de ajutor pe la altii, dar la noi chiar deloc, am auzit oameni speriati de aceste assisturi care intervin total aiurea in comportamentul masinii si majoritatea le dezactiveaza oricum...
    13 1
  • @Sorin da...pai nu mai pot merge la aspiratie. Nu mai pot sta lipiti de portbagajul tau. Nu mai poti merge cu 100Km/h in localitati ca-ti urla masina...practic te forteaza sa respecti niste reguli de bun simt...dap...te cred...romanii sunt revoltati...le afecteaza statutul de maimute...Romanul este mai tare decat fizica...pacat ca fizicii nu-i pasa...de asta si avem atatia morti pe sosele.
    2 2
  • Tembel pur, adevărat şi indiscutabil, n-am încotro în cazul tău; trebuie să aplic (de fiecare dată) tactică fănelă: rotiţă-rotiţă-rotiţă…

    Voi înceta doar în momentul în care îl vei lua în cârcă pe idolul tău Dincă, pentru a-l transporta până în incinta EuroNCAP, unde să joace rol de manechin viu (ca să ţi se împlinească hatârul “psihiatric” şi “civic”). Sau, dacă preferi rezultate şi mai concludente, poţi traversa Oceanul, ca să ajungi la durii de la IIHS. Numai că aţi avea nevoie de o barcă – stai să rup o foaie de hârtie.

    PS. Bogaţii se clasifică doar în două categorii (perpetuu antagoniste) : cei emolari şi cei non-emolari (pe aceştia din urmă, care sunt nişte microbi comparativ cu primii, îi voi ajuta cu tot ce-mi stă în putinţă, astfel încât să crape osânza pe ei de huzur şi doar aşa, ca să-şi muşte degetele de pizmă egalitariştii “capitalişti”, care zi şi noapte asudă luptând împotriva “comunismului” şi “corupţiei”).

    PPS. By the way, eşti un cârnat romglez.
    2 1
  • Tembelus Rex
    @ Inexorabil ......e ultima replică pe care ți-o dau (nu că ar fi vreo dramă sau pierdere pentru tine). Totuși în comentariul de la articolul ăsta îmi exprimam niște păreri personale vis a vis de scăderea pieței. Nu atacuri la persoană, nu nimic.

    Dincă nu e idolul meu! Ai făcut o fixație cu chestia asta. Nu ai înțeles nimic din ce am vrut să spun. Nu sunt adeptul eugeniei și nici nu-mi convin mesajele de pe pietrele din Georgia, SUA. Stai calm că nu ajungeai tu in locul lui Dincă...... Tu pupă-l în continuare pe Dincă......a apropo are un contracandidat nou....."tinerelul" de 68 de ani din Onești. Trebuie testată noua generație de Sandero .... să vedem 3 sau 4 stele?

    Mulțumesc că m-ai făcut cârnat!

    Multă sănătate îți doresc! Rămâi pe calea Adevărului - a Ortodoxiei!

    PS: decât să polemizez cu tine mai bine citesc articole auto, mă uit la Robert Adam pe turații, Atelierul de detailing, Autovantage, 99 vehicles etc.
    2 0
  • Pe calea catolicismului n-aş călca neam…Mai ales că a consfinţit cea mai înduioşătoare lege morală: uciderea păcătosului pentru păcatele comise, astfel Vaticanul călcând sub copite şi mesajul, şi etosul Evangheliei. Ehei, şi câte suflete mutilate de “credinţa” catolică trăiesc bine mersi ca ortodocşi botezaţi…Trebuie să fii tembel ca să nu le depistezi!
    0 1
  • mircea badea
    multumiti guvernului "de dreapta" securistic!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru