Iranul interzice înmatricularea mașinilor americane, însă măsura afectează și Honda, Toyota și câteva mărci germane

de Bogdan Mirică
Marti, 15.11.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Autoritățile iraniene au interzis înmatricularea mașinilor americane și a celor produse în Statele Unite. Honda și Toyota, precum și alte mprci germane, sunt și ele afectate de interdicție.

Știm că Iranul nu a avut niciodată o relație tocmai prietenoasă cu Statele Unite, însă măsurile aberante au fost ținute în frâu. Până recent, când autoritățile locale au interzis importul produselor provenite din Statele Unite. Printre ele și mașinile americane.

Poliția iraniană se confruntă cu un val de plângeri venite din partea clienților de mașini americane, întrucât aceștia nu-și pot înmatricula automobilele. Poliția a anunțat deja că nu mai emite plăcuțe de înmatriculare pentru mașinile produse în Statele Unite.

Chiar și Honda și Toyota au fost interzise pentru că produc anumite modele în SUA. Există însă și scăpări ale legii, cum ar fi aceea că un iranian i-a cumpărat soției un Toyota Prius și nu a primit numere de înmatriculare, deși hibridul este produs în Japonia.

Urmareste Automarket
Potrivit Uniunii Importatorilor de Mașini din Iran, aproximativ 500 de vehicule produse în SUA și Germania așteaptă să fie înregistrate.
Și cu cele germane este o problemă de aceeași natură. Măsura este una considerată abuzivă, pentru că toți clienții și-au plătit taxele necesare înmatriculării. În plus, dacă sunt prinși la volan cu numere false sau expirate, acești clienți riscă să petreacă un an în închisoare.

Interdicția importului de produse americane a venit în mai 2016, dar s-a aplicat mai târziu mașinilor. Liderul iranian Ali Khamenei a declarat că ”nici măcar americanii nu mai sunt interesați să cumpere mașinile lor din cauza masei mari și a consumului ridicat. De ce ar trebui să cumpărăm noi mașini americane de la o fabrică falimentară? Asta este foarte ciudat.”

Comentarii (13)

  • carcotasu
    "nici măcar americanii nu mai sunt interesați să cumpere mașinile lor din cauza masei mari și a consumului ridicat" .. sigur ca fix de asta isi faceau americanii probleme
    25 1
  • "Știm că Iranul nu a avut niciodată o relație tocmai prietenoasă cu Statele Unite"- total fals, pana la caderea sahului in anii '70 Iranul era cel mai apropiat aliat al SUA din regiune.
    33 1
  • Adevaratul motiv il reprezinta suspensiile spate, complet demodate. Ramane un mare semn de intrebare cum de aceasta decizie loveste si-n unele modele japoneze, care au suspensie spate triplu link.
    24 18
  • @Dan Grecu, ce fel de ierburi pui in plic ca sa aberezi atata ? Simpaticule :)
    18 20
  • Nu răcnește niciun “democrat” că acolo sunt ȋncălcate flagrant “drepturile omului” ? Dacă aș fi eu Trump, aș șterge Iranul de pe fața pământului – islamismul (ȋn general, păgânismul) este palma supremă dată creștinismului.

    Bun, am ȋnțeles, nu vor “americane”, dar, din câte știu eu, Iranul importă, ȋncepând chiar din acest an, cele două “pitice” de la Opel, Corsa și Adam. Dacă s-ar sui ȋntr-una ayatollahul plmele, ar fi imposibil să nu-i sară ȋn lentile sigla “GM” de pe geamul lateral. Deși, legalmente, firma este interzisă, ȋnsemnul ei tot l-ar zgâria pe creierul ăla ramolit. Și de când a devenit bagabontu’ ăsta, care-și terorizează propriul popor, o voce autoritară pe plan auto, de crede el că știe cum sunt mașinile americane sau germane?

    Măi, Mafiuță (meseria ta este auto), nu știu ce bea Dan, dar se vede treaba că tu nu prea te cultivi; ȋn caz contrar, ai fi aflat sigur că verbul “a abera” nu mai face demult carieră ȋn instituția limbii române.
    Bobică Ivanică Mădălică, nu te ȋnveți niciodată minte, hm? Totuși, dacă se va produce vreodată minunea minunilor, adică dacă te vei ȋnzdrăveni, vei avea de la mine, drept cadou, un imbatabil și elegant Lexus ES 350 (dar numai dacă nu te vei plictisi de Bugatti-urile și Ferrari-urile cu care te tot trambalezi).
    Hai, gata, nu-ți mai acord atenție, că iarăși ȋți crește cota de piață și iarăși coboară cu liftul “Lexus, amazing in motion”.
    9 9
  • Adrian
    Dar de ce ne intereseaza pe noi desșre viata altui popor si felul in care este el condus? Sa-si vada fiecare de ograda lui si sa traim linistiti. Ca de-aia sunt atatea conflicte si de-aia apar reguli de genul asta, pentru ca unii se cred superiori si-si baga nasul unde nu le fierbe oala.
    3 3
  • bob.sticle
    Eu nu mai tin minte prea multe din iran ca mau prins cu sticla in mana si miau taiat jumatate de creier, ca sa ma lasa in viata. De atunci in Romania toata lumea se sperie de mine cand le vorbesc in autobuz de LS 430 sau Mazda 6. ce prosti
    8 6
  • carcotasu
    profil inexorabil pe site-uri matrimoniale: "iubesc plimbarile lungi pe plaja, filmele de actiune dar si cele romantice, sa particip in cruciade, rebusuri si comentariile lungi pe automarket care nu legatura cu articolul. "
    4 5
  • @carcotasu
    de mult nu am mai ras asa bine!!!
    :)))))
    1 4
  • Profil @carcotasu pe peretele unui bloc de mahala: “Comod căruia i-e lene să apese Caps Lock pentru a scrie “Automarket” cu majusculă, deși tasta cu pricina se află chiar lângă “A”. Zăbăuc incapabil de a asimila precizarea repetată a lui @inexorabil conform căreia, cu cât ȋi va ignora pe “fanii” lui de pe Automarket, cu atât aceștia se vor afunda ȋn ridicol”.

    Dragă amatorule de mistificare, intervenția mea de mai sus a atins chiar subiectul și se cheamă că este o opinie personală. Și prima ta postare poate fi calificată astfel (bravo, monșer! și eu am contribuit la acel scor la zero care te onorează, ba ȋncă de două ori – o dată de acasă și o dată de la slujbă – dar, axiomatic, orice faptă bună trebuie pedepsită); ulterior ȋnsă, ți-ai permis o scornitură belicoasă și complet lipsită de imaginație și de umor.

    Acum vei zice că ai prevăzut replica mea. Ai prevăzut-o, dar nu văd cum ai putea s-o parezi…
    4 1
  • carcotasu
    @inexorabil k
    1 4
  • Pana la urma aberant este faptul ca acesta masura vizeaza masini care au fost deja cumparat de la dealeri iranieni. Trecand peste acest aspect, avand in vedere embargoul aberant impus de US Iranului ani la rand.

    @new
    Corect. Dupa ce n-a mai fost sahul, Unchiu Sam s-a imprietenit cu o alta "democratie" din zona ... Irakul lui Sadam. Ca sa nu mai vorbim de alti campioni ai luptei pentru libertatile individuale si drepturile universale ale omului care au beneficiat de prietenia sa ... Augusto Pinochet, mujahedinii din Afganistan, regimul saudit care a decapitat mai multi oameni decat ISSIS etc ...
    3 1
  • Voi turna gaz peste focul aprins de Misha…

    Deși voi rămâne pe viață un ȋmpătimit al “canapelelor” americane (orice tentativă de a mă “vindeca” se va solda cu intensificarea ȋndârjirii mele), totuși, distincția ȋntre a admira industria auto de peste Ocean și a ȋnțelege politica externă a SUA trebuie făcută! Aceasta din urmă este “dinamitată” de multe păcate grele, ȋncepând cu pârjolul atomic de la Hiroshima și Nagasaki. Oricât l-aș simpatiza pe Trump, nu ȋncape nicio ȋndoială că și el va fi manipulat de…Pentagon, alias adevăratul centru al puterii statului american. Generalii nu iau ȋn considerare maxima lui Clemenceau: “Războiul este o problemă mult prea importantă pentru a fi lăsată ȋn seama armatei”. Ei joacă ȋntr-un alt film, asigurând și regia: “Acei oameni minunați și contractele lor babane cu furnizorii de armament”.

    Ȋn orice caz, nu-i poate ȋnvăța nimeni pe americani cum să-și conceapă afacerile. Mai țineți minte faza cu GM din al doilea război mondial? A supt bani din ambele părți: a fost principalul susținător material al Aliaților (avioane, tancuri și armament), dar i-a ajutat și pe naziști, prin intermediul lui Opel (grație mai ales camionului de anduranță Blitz, preferatul Wehrmacht-ului). După terminarea conflagrației, inclusiv GM a primit ovații binemeritate din partea lumii civilizate și eliberate, dar, pe șest, i-a tras de mâneci pe mai-marii Aliaților: “Ce-ați făcut, dragilor? Ne-ați bombardat fabricile din Germania? Dreptul internațional spune că avem proprietate legală asupra lor, deci suntem perfect ȋndreptățiți să vă cerem despăgubiri!”. Ce argument forte le-ar fi stat ȋmpotrivă? Și uite așa au săltat bani ȋncă o dată, ceea ce probabil că a constituit temă de seminar pentru multe facultăți cu profil economic: “Prietenia dintre succes și etică ȋn afaceri” :)
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru
Descarcă aplicaţia Automarket