Drivetest BMW Seria 1 (2012-2015)

2.0 118d xDrive
BMW Seria 1 (2012-2015) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 13.08.2012
Joystick

A trecut aproape o jumătate de an de când noua generaţie a Seriei 1 de la BMW este printre noi. Sebastian a fost la Munchen în toamna anului trecut pentru a lua un prim contact cu noul model şi a condus atunci un 118i. Pentru primul test pe meleaguri româneşti am ales un diesel, motorizarea pe care credem că o vor alege cei mai mulţi clienţi din România pentru acest model compact BMW. Este vorba de 118d de 143 CP, model care are sub capotă un propulsor diesel cu patru cilindri de doi litri. A venit în echiparea Urban Line, vopsit într-un portocaliu electric şi cu jante albe. Să înceapă distracţia.

BMW Seria 1 (2012-2015)
2.0 118d xDrive

  • Pret de pornire 28.086 €
  • Pret model testat 41.887 €
  • Taxa auto 272 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

BMW a ales să îşi doteze mai toate variantele diesel ale lui Seria 1  cu acelaşi propulsor indiferent de indicativ. Este un motor turbodiesel de doi litri (1.995 cmc, mai precis) oferit în diverse variante de putere în funcţie de indicativul modelului: 116d are 116 CP, 118d are 143 CP, 120d 184 CP, iar 125d 218 CP. Singurul model care face notă discordantă este ecologicul 116d Efficient Dynamics care foloseşte un motor diesel de 1.6 litri de 116 CP. 

Modelul nostru, 118d, are 143 CP dezvoltaţi la 4.000 rpm şi un cuplu motor maxim de 320 Nm la 1.750 rpm. Propulsorul este silenţios şi elastic, cuplul mare oferind reprize satisfăcătoare. Nu este cel mai puternic diesel pe care îl poţi alege pentru noul Seria 1, dar pentru un om normal este mai mult decât suficient. Poate fi folosit fără probleme în trafic urban, iar la drum lung îţi poate pune zâmbetul pe buze. Însă un element foarte importat este cutia de viteze. Modelul nostru a venit cu transmisia automată opţională. Este vorba de faimoasa cutie automată BMW cu opt trepte. Este cea mai bună investiţie pe care o poţi face atunci când bifezi opţionalele pentru acest model. Excelentă la utilizare, este comandată prin intermediul levierului de tip joystick. Are mod sport şi poartă manuală, dacă dorim să preluam controlul. Schimbările de treaptă se fac foarte rapid, iar cutia are grijă să rulăm în cea mai bună treaptă în funcţie de stilul de condus livrând puterea către puntea spate într-un mod mult mai eficient. Dacă vom folosi acestă maşină predominant în traficul urban, atunci această cutie automată este obligatorie. Îţi face viaţa mult mai uşoară.

Consum

BMW 118d are parte de un motor extrem de eficient din punct de vedere al consumului de carburant. Bineînţeles, contează enorm modul în caer exploatezi propulsorul, dar dacă abordăm un stil de condus normal fără accelerări exagerate, am reuşit să obţinem un consum mediu de 5.5 l/100 km. Cifra oficială dată de BMW pentru 118d cu cutie de viteze automată de 4.5 l/100 km în condiţii mixte. Cifra 'real life' este doar cu un litru mai mare. 

Dacă comparăm cifrele oficiale cu cele ale modelelor concurente cu motoare diesel similare şi cutii de viteze automate, doar Alfa Romeo Giulietta cu motor diesel de 170 CP şi cutie automată raportează un consum similar de carburant. Giulietta este disponibilă şi cu o variantă de 140 CP a aceluiaşi motor, dar consumul mediu este tot 4.5 l/100 km. Un consum mai mic, de doar 4.3 litri/100 km îl găsim în dreptul noului model Mercedes-Benz A-Klasse A200 CDI. Motorul folosit de Mercedes oferă însă doar 136 CP şi este asociat cu o cutie de viteze manuală.

Performanţe

Pentru că BMW îşi respectă blazonul indiferent de clasa din care face parte modelul respectiv, noua Serie 1 nu se dezminte şi aduce un set de performanţe respectabile. Dintre rivalele cu puteri similare şi transmisii automate, BMW-ul 118d se dovedeşte a fi cel rapid. Are nevoie de 8.9 secunde pentru a atinge 100 km/oră, iar viteza maximă pe care o poate atinge este de 212 km/oră. Foarte aproape la capitolul performanţe este Alfa Romeo Giulietta, italianca având nevoie de 9 secunde pentru a atinge 100 km/oră. La fel de aproape este şi noul Audi A3 TDI de 140 CP. Doar 9.1 secunde pentru prima sută de km/oră.

Interior

BMW excelează în ultima vreme la capitolul calitatea materialelor folosite la interior. Iar faţă de generaţia anterioară a Seriei 1, diferenţele sunt vizibile. În plus, BMW şi-a asumat criticile şi a modificat Seria 1 acolo unde suferea cel mai mult: spaţiul la interior. Faţă de generaţia anterioară, avem acum un habitaclu normal. Cel de la volan şi pasagerul din faţă stau mult mai bine, iar senzaţia de claustrofobie care uneori era prezentă la generaţia anterioară a dispărut. Şi în spate lucrurile s-au îmbunătăţit considerabil, deşi Seria 1 plăteşte în continuare tribut faptului puterea este transmisă către puntea spate, iar tunelul central ocupă un spaţiu destul de mare din cel destinat în mod normal pasagerilor. 

Materialele pe care le-am găsit la bordul acestui model în echipare Urban Line sunt de calitate superioară, iar inserţiile de aluminiu dau o notă aparte. Portbagajul este suficient de încăpător pentru un automobil de clasă compactă, volumul util fiind de 360 litri.

Preţ de achiziţie

Fiind vorba de un BMW, preţurile nu sunt mici. Modelul testat de noi are un preţ de bază de 28.086 euro (TVA inclus). Peste acest preţ s-a adăugat preţurile opţionalelor. Pachetul Advantage Plus costă 3.100 euro (TVA inclus) şi conţine volan îmbrăcat în piele, comenzi pe volan. cotieră, sistem de spălare a farurilor, senzori parcare, faruri ceaţă, faruri bi-xenon, aer condiţionat automat şi alte câteva dotări. Apoi cutia automată cu opt trepte costă 1.240 euro (TVA inclus), iar jantele de 17 inch sunt şi ele 938 euro. Scaunele sport costă 604 euro, iar dacă vrem şi încălzire mai scoatem din buzunar încă 344 euro. Iar sistemul de navigaţie Professional costă 2.074 euro. Plus o listă lungă de alte dotări duc preţul maşinii testate la 41.887 euro (TVA inclus).

În ceea ce priveşte concurenţa, am folosit configuratorul Automarket pentru a ne raporta la preţul de bază. Aflăm astfel că noul Audi A3 TDI 140 CP este mai scump, preţul de bază fiind de 32.030 euro. Noul Mercedes-Benz A200 CDI are un preţ de pornire de 27.218 euro, dar oferă doar 136 CP. Un Volvo V40 D3 150 CP porneşte de la 27.776 euro, iar o Alfa Giulietta de 140 CP are cel mai mic preţ de pornire de 23.700 euro (TVA inclus).

Siguranţă

BMW Seria 1 a fost testat de EuroNCAP chiar în acest an şi a trecut examenul fără probleme. Noua Serie 1 a obţinut un scor general de cinci stele cu un grad de protecţie al pasagerilor adulţi de 91% şi 83% pentru pasagerii copii. Lista de dotări standard la capitolul siguranţă pentru noul BMW Seria 1 este completă acesta venind cu o serie de sisteme electronice plus un set complet de airbaguri, mai precis şase la număr.

Ţinută de drum

Este capitolul unde BMW a stat mereu bine, iar noua Serie 1 nu face excepţie. Chiar şi Seria 1 beneficiează de suspensia cu trei moduri de setare: Normal, Sport sau Sport Plus. În oricare din aceste moduri, suspensia este relativ fermă, dar în Normal e suficient de maleabilă pentru a fi confortabilă în oraş. Dacă aleg Sport sau Sport Plus, tranziţia este evidentă şi Seria 1 devine extrem de precisă pe viraje. Un element important pentru a obţine o ţinută de drum atât de bună este distribuţia maselor, care în cazul noului Seria 1 este 50:50. În modul Sport Plus, ESP-ul este decuplat, dar e nevoie de multă exagerare cu pedala de acceleraţie pentru a face spatele să plece. Per total, inginerii BMW au reuşit să pună un zâmbet pe faţa celui de la volan. Şi asta spune tot despre cum se comportă maşina. În oraş sau pe viraje.

Vizibilitate

La capitolul vizibilitate, Seria 1 suferă puţin la manevrele cu spatele din cauza formei lunetei. Dar BMW a avut grijă să doteze, opţional ce-i drept, acest model cu senzori de parcare şi o cameră de luat vederi. Oglinzile laterale sunt mai mari faţă de cele folosite de generaţia anterioară şi acest lucru este pozitiv pentru vizibilitate. 

Tehnologie

BMW a vrut să ţină pasul cu vremurile şi a reuşit. La capitolul tehnologie la bord, BMW-urile din ziua de azi sunt la fel de cool ca un iPhone. Poţi accesa internetul prin intermediul telefonului cuplat prin Bluetooth, exista aplicaţii pentru telefoanele inteligente, iar sitemul de navigaţie este unul dintre cele mai bune. Display-ul central este generos ca dimensiuni şi poate afişa o multitudine de informaţii. Putem alege să vedem harta sistemului de navigaţie, muzica pe care o ascultăm, agenda telefonului, sau alte două indicatoare analogice pentru puterea şi cuplul folosit. Totul foarte uşor de controlat prin intermediul butonului rotativ amplsat între cele două locuri din faţă. 

Design

La nivel de design, BMW a vrut să păstreze identitatea primei generaţii, un model care să recunoaştem, nu era cel mai frumos din lume. A reuşit să păstre un profil aproape identic, noua Serie 1 fiind uşor de identificat când este privită din lateral. Din faţă avem blocuri optice cu o formă ceva mai ciudată. Însă maşina arată mult mai bine în realitate faţă de fotografii, iar acest lucru a fost confirmat şi de numeroasele capete întoarse pe stradă. Culoarea portocaliu aprins a jucat şi ea un rol important la acest capitol, dar personal îmi place cum arată noul generaţie a Seriei 1. Modelul s-a maturizat şi acest lucru se vede şi în designul abordat. 

Nu ne-a placut

  • Design "ciudat"
  • Preţ
Date tehnice - BMW Seria 1 (2012-2015) 2.0 118d xDrive
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1995
Lungime mm
4324
Putere maxima CP (rpm)
143 (4000)
Latime mm
1765
Cuplu maxim Nm (rpm)
320 (1750)
Inaltime mm
1440
Viteza maxima km/h
212
Greutate kg
1395
Acceleratie 0-100 km/h s
8.9
Ampatament mm
2690
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
52
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
360
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW Seria 1 (2012-2015)

Ultimele teste

Comentarii (32)

  • Serie 1...ca design e odios ca si tehnica e...bmw
    17 22
  • Hai ca ne-ati plictisit de atatea BMW-uri,si mai ales de atatea dieseluri.Nu imi mai simt plamanii.Mai oameni buni,sunt si alte marci cu mare valoare si mult mai aratoase decat acestea.
    on-topic:Prin acest model eu nu vad decat copie la greu dupa Polo.
    20 36
  • un oarecare
    42 000 de euro?:))) mor de ras!pt cine nu stie sunt seria 5 pe stoc ,520d, automat, xenon, piele,prktronic, exact la 42 000 tva inclus!exorbitant e putin spus!
    41 5
  • Daca tot aveti "confuguratorul Automarket", nu are rost sa va raportati la pretul de baza, ci la un model concurent cu dotari asemanatoare.
    12 2
  • o fi el bmw dar sa platesti mai bine de 50% din pret pentru firma aia care pe unii ii face mai potenti...mi se pare grotesc!! sa nu mai vb de motorizarile diesel 2000 care nu au ce cauta pe o masinuta de marimea ei..dar ma rog atat pot 2000 143cp....suntem in 2012 wake up!!!!!!!!
    28 22
  • 42.000 cusca asta ?
    Oare cand o sa testati si voi ceva masini de buget, care isi permite tot omu ? De exemplu un test de anduranta cu Logan 1.2 de 75cp si 1.6 de 85cp sa faceti o deosebire intre motorizari, mai multe teste comparative cu dacia vs alte masini sau orice altceva, dar nu masini din astea scumpe care nu le cumpara nimeni si pe langa pretul urias sunt si urate (Juke,Seria 1,etc) !
    38 8
  • Sa dai atatia bani pe o caricatura de masina!!??????
    17 8
  • @ Automarket

    Masina e buna pentru cine si-o permite! Dar oare cine si-o permite? Nici unul, dar NICI UNUL dintre voi si nici unul, dar NICI UNUL dintre noi!
    Poate doar cei ce fac afaceri cu statul sau cu cocaina.....
    Parerea mea, impartasita si de alti useri precum ScorpyonVAG e ca ar fi bine sa testati si masini abordabile ca pret, decente financiar.
    A fost doar o parere...........!
    30 2
  • cam de unde credeti ca vin banutii?
    5 2
  • tractor13
    eu am un 318 d si fuge relativ repede pana 212 km\h apoi se opreste aici si mai mult nu vrea, am aproximativ 3300 3400 rot \min in viteza a 6 a .cu respect
    2 14
  • la banii astia cat costa bomba asta ......poti cumpara doua bijuteri care nu tie rusine sa cobori din ele ex , Infiniti G37 si Lexus CT 200h
    7 20
  • am uitat sa spun ca Hyundai Veloster Turbo e superba fata de Bmw seria 1
    20 19
  • @antonny.Ai mare dreptate,numai ca g37 costa 46.500 ,motorizarea de baza.Dar eu zic ca merita,este o masina superba ,atat la motoare cat si pentru urechea muzicala a soferului.
    2 14
  • octav71
    In primul rand, multumesc pentru poza cu locurile din spate.
    Apoi, designul - cum a facut Mercedes cu generatia A, actualul A fiind o evolutie, poate mergea ca si BMW sa mai schimbe cate ceva pe la forme?
    42.000 euro pe 143CP, este culmea fitei supreme!
    @ScorpionVAG: nu iti doresti un test cu Logan de 1,2 16V.
    7 3
  • Masina ca masina ca e hidoasa din toate unghiurile.
    Dar cand mai vezi si pretul... ai impresia ca vor sa-si bata joc de clienti si nu stiu cum.
    10 9
  • @P_N........dai in plus 4500 euro si cumperi ceva ce e baza ,dar totusi ce are masina asta merita ....... INFINITI G 37 PRESTIGIU şi RESPECT,. IMAGINE şi PERSONALITATE URBANĂ
    2 9
  • Ar trebui punctat faptul ca motorul de pe noul A are doar 1800cmc ceea ce ii da un raport de putere/litru si cuplu/litru mai bun decat acest 2.0BMW
    9 6
  • @antonny,stiu.Am condus-o mai demult,de fapt primul model.Si am ramas cu o parere f buna despre acest g37.Este o masina extraordinara,cu un motor de senzatie normal aspirat fara turbina si fara compresor.Adica are un motor care nu este dopat cu aer comprimat obtinut din compresor si din turbina,ci exclusiv din ceea ce poate motorul acesta.Si bineinteles mult mai fiabil (doar este vb despre o japoneza).
    1 11
  • Eu am 3 BMW-uri in familie luate in ultimii 2 ani. De curand am cerut pret la reprezentanta la un 328 noul model. 44 mii plus TVA. Dupa ce au aflat ca mai aveam 3 masini luate, noul pret a fost 32 mii + TVA. Ce am vrut sa spun cu asta? Ca dealerul castiga monstruos de mult, a lasat 12 mii euro la prima strigare. 42 mii pe serie 1 ? sa fim seriosi. e culmea fitei germane...dar sa vedem si cine da atat.
    17 2
  • Pai dealerul castiga monstruos de mult, toata lumea stie ca vanzatorul castiga mult mai bine la o masina vanduta decat producatorul, dar avantajul producatorului este ca produce multe si-si permite sa castige o mie sau doua la o masina produsa, dar asta e valabil pt orice produs, vanzatorul castiga mult mai bine decat producatorul. Cat despre pretul acestui serie 1...este f mult intr-adevar, in conditiile in care iti poti lua lejer un seria 3 cu peste 40 de mii, iar in jurul a 50 de mii un seria 5, dar ei sunt liberi sa puna ce pret vor.

    Acum poate unii inteleg dc prefera unii un model sh dupa cativa ani la jumatate de pret, in afara de vesticii care au cateva mii pe luna si-si permit sa faca rate, cum fac 90% ( eu si cu cateva mii pe luna tot sh mi-as lua, imi place sa raman cu niste bani in buzunar, cel putin 20 de mii in minus acopera si mama problemelor de fiabilitate, ca sunt proaste, ce sa-i faci) . Dar cu toate astea, seria 1 actual nu se vinde prost, preturile medii nu sunt peste 40 de mii, dar peste 30 de mi da, ca si concurenta de altfel, sa nu credeti ca ceilalti sunt la jumatate de pret, deci exista clientela si pt aceasta clasa.
    8 2
  • Concurenta ofera preturi mult mai bune sa stii. Noua Honda Civic, care are sistem audio premium si fiabilitate renumita,conta doar 26.000.Sau Lexus CT200h care este primul hatchback premium din lume care foloseste o propulsie hybrid costa 45.000 si este si fiabila. Ha,ha. toata stima!
    4 9
  • Si eu am toata stima pt tine, Civic este premium spui tu? Eu zic ca nu prea,cel putin nu actualul model, CT intr-adevar este mult mai ieftin la 45 de mii, isi face toti banii.
    6 6
  • Vasilica
    Daca iti ei Honda civic sau orice caricatura odioasa de la Lexus ca si pupicuristi marcii in sepcial in fata un BMW e clar ca nu esti sanatos la cap si trebuie sa mergi la un control, eventual exilat pe o insula in urmatorii 30000de ani
    8 10
  • Trebuie sa declare si altii in afara de Lexus ca ei sunt "cea mai de top" in toate privintele, deci chiar ei au declarat asta? Atunci asa este... Harman Kardon ce este? nu e de top? Iar faptul ca este rara nu-l transforma in vreun Rolls, asa sunt Lexus-urile in Europa, f rare, dc? Pt ca europenii sunt melteni si nu stiu ce pierd, noroc cu firmele de inchirieri.
    6 4
  • Eu nu stiu dc mai vorbesc cu tine, eu am spus de cateva ori ca unii sunt pur si simplu prea "inteligenti" dar e vina mea. Cei de la Lexus pot declara ce vor ei, nu este important asta, importanta este realitatea, trebui s-o vada si altii asa cum declara ei. De exemplu, daca tu spui ca esti destept, trebuie sa te cred si eu? Si vezi ca la cont acolo, la sectiunea Top " se v-a observa din comentarii" ....daca nu stapanesti bine gramatica reformuleaza si tu, mai apare si la cont asta, e ca o stampila asa, dar uite cum se aseaza lucrurile, chiar ca S-A observat din comentarii:)
    5 3
  • Sa stii ca nu este o idee rea, ideea lui Cuantic s-ar putea sa prinda pana la urma, mi-ar face placere sa ne intalnim sa-mi faci o poza, uite cu-n aparat japonez, si cu amicul tau mafia sau suedezul, oare puteti sa veniti toti 3 in acelasi timp? Ar fi o chestie extraordinara.
    5 3
  • Cand un lucru este scump si nu ti-l permiti evident ca ii vei gasi alternative mai ieftine. Multi dintre noi nu isi permit sa dea in general 20000 de euro. Ce sa mai zici atunci de un BMW care niciodata nu a fost o masina ieftina...
    Eu nu imi permit o asa masina, dar probabil ca daca as avea bani sa imi cumpar un BMW poate ca nu voi face ochii asa mari cand voi vedea preturile. Multi uita un ;ucru: BMW niciodata nu a facut masini ieftine. Iar cine a condus un BMW a inteles si de ce costa atat de mult. Viata o vezi si in functie de cat iti permiti sa platesti pentru confortul tau. Asa se face ca cel care are o masina de 10000 de euro o considera una foarte buna. Si la fel o considera si cel care a dat pe ea 40-50000 de euro.
    Apropo, nu sunt fan BMW. M-am urcat in masina asta (din pacate nu am putut sa fac un drive test), iar senzatia de calitate si sportivitate se simte inca de cand pornesti mototul: pozitie la volan joasa, scaune cu un foarte bun suport lateral, volan care se simte placut in mana, un sistem audio superb, finisari si inbinari impecabile si un sound al motorului, care, desi e diesel, nu se aude ca un simplu diesel. Cam astea sunt avantajele mele pe care le vad fata de masinile de volum (ca tot zic unii ca mai bine iti iei altceva). Este o masina care inspira calitate, lucru bine facut, dar si scump in multe prvinte. Va recomand o aaliza "la rece" si apoi sa spuneti cum de este "mai masina" un Hyundai Veloster.
    Cu un lucru insa nu pot sa ma impac deloc la masina asta: designul. In rest, jos palaria! O treaba foarte buna facuta de BMW. Defapt asta nu e o noutate. Mereu am admirat marca pentru modul in care construieste masini, desi culmea, nu sunt masini tocmai pe gustul meu.
    10 1
  • Pachetul M Sport ii schimba complet look ul. BMW stie sa obtina banii de la clienti oferind f multe optiuni si astfel posibilitati de configurare ample.
    Nu poti compara un produs premium cu unul "popular" sa zicem.
    Daca nu ar exista clienti, n ar mai lansa astfel de produse.
    Pt multi pretul pare exagerat, dar trebuie sa luam in calcul cui se adreseaza acest produs.
    2 0
  • mircea
    Motorul si manevrabilitatea sunt o placere dar are spate si stopuri de polo, mutra micuta...sincer pe afara arata saracacios, design interior sobru si util nu ca la caricaturile asiatice. Pretul e aberant. Hai sa vedem cate o saapara pe strazi.
    La o scurta privire tot pe strazi, observ multe seria 3, 5 si chiar 7 luate de noi, culmea, Romania tara saraca :) Insa greu imi vine sa cred ca un cumparator de bmw nu va alege un model din gama superioara, la aceiasi bani
    2 0
  • narcis
    e prea mare pretul
    0 0
  • @ Mircea: zici tu "design interior sobru si util nu ca la caricaturile asiatice". Deci experienta ta e atat de vasta, incat ai vazut interioarele la toate masinile asiatice! Hmmm....oricum e de apreciat ca la final recunosti ca de fapt judeci dupa ce vezi pe strada, si nu dupa ce conduci!
    0 0
  • Eu stiu ca 118 d xdrive si 318 d xdrive nu au posibilitatea de a opta pentru cutie automata...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru