Kaufland face ce nu au făcut autorităţile: 11 puncte de încărcare la nivel naţional pentru maşini electrice între Arad şi Constanţa

de Daniel Popescu
Joi, 07.04.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Kaufland lansează în România prima reţea publică de staţii de încărcare pentru maşini electrice şi hibride plug-in pe ruta Arad - Bucureşti - Constanţa.

Numărul redus de staţii de încărcare este unul dintre factorii care limitează potenţialul maşinilor electrice în România, iar până în prezent autorităţile din România s-au limitat să anunţe planuri spectaculoase fără ca acestea să fie puse în practică.

Iată însă că anul 2016 va aduce prima reţea publică de staţii de încărcare pentru maşini electrice din România, la iniţiativa lanţului de magazine Kaufland.

Astfel, Kaufland va instala staţii de încărcare pentru maşini electrice în parcările a 10 magazine din România, situate în Arad, Timişoara, Deva, Sebeş, Sibiu, Râmnicu Vâlcea, Piteşti, Bucureşti, Ploieşti şi Constanţa, la care se adaugă o staţie suplimentară poziţionata pe autostrada A2 Bucureşti - Constanţa. În acest fel, proprietarii de maşini electrice vor avea posibilitatea de a străbate ţara pe ruta Arad - Bucureşti - Constanţa fără să fie îngrijoraţi că nu au unde să încarce bateriile.

Urmareste Automarket
Primul punct de încărcare a fost instalat în parcarea magazinului Kaufland de pe Strada Barbu Văcărescu din Bucureşti şi este deja funcţional.
Până la sfârşitul lunii aprilie va fi funcţional şi punctul de încărcare din Ploieşti, iar întreaga reţea de încărcare va fi finalizată până la sfârşitul anului 2016.

Cele 11 puncte de încărcare vor funcţiona non-stop şi vor putea fi accesate gratuit atât de proprietarii de maşini electrice, cât şi de cei care au maşini hibride plug-in. Acestea permit încărcarea bateriilor atât în regim Quick Charge la o putere de 20 kW (0-80% din capacitatea bateriei în mai puţin de o oră), cât şi încărcare de viteza medie în curent alternativ (type 2) la o putere de 22 kW. Staţiile de încărcare sunt realizate de Renovatio, un grup de companii cu activităţi în industria energiilor regenerabile.

Cu această ocazie, Kaufland a achiziţionat direct de la producător şi 18 maşini electrice Volkswagen e-Golf. Majoritatea dintre acestea vor fi donate unor ONG-uri din România, trei urmând să fie utilizate de angajaţii Kaufland în scop de serviciu.

Via Kaufland

Comentarii (22)

  • Statii de incarcare
    La cumparaturi ? Super ! Deja se contureaza viziunea celor care sustin electricele: centre de shopping si mall-uri, aeroporturi si gari, parcari din zonele centrale (apropiate de restaurante sau teatre) etc.
    33 1
  • Felicitari Kaufland, excelenta initiativa ! Noroc ca avem firme private, multinationale de anvergura implicate in comunitate, in nadejdea statului primeam vestea unei inaugurari similare peste 10-15 ani. Iar la o luna -doua dupa, in lipsa de mentenanta statia de alimentare se defecta si asa ramanea ...
    40 2
  • Lexmark
    Felicitari inca o data Toyota Romania!
    Inca o oportunitate ratata...
    Grija mare sa nu v-o ia si Ssangyoung in fata voi culcandu-va pe laurii succesului de afara!
    18 10
  • 1. initiativa de nota 10
    2. interesanta promovare a propriilor modele electrice dupa ce te-ai acoperit de mizeria "gate"-ului

    3 apoi, dupa o observare de la distanta, statiile din Timisoara vor intra in colimatorul coloratilor nostri si a coloratelor balabuste aferente care cel mai probabil vor instala o taxa de intrare pentru incarcare gratuita, shafule!
    16 5
  • qwerty
    Puterea se masoara in KW, in KWH se masoara capacitatea.
    Bateriile au capacitate xx KWH, punctele de incarcare au o putere care se masoara in KW.

    Kaufland nu face acest lucru pentru "comunitate" ci pentru a atrage clienti care pe deoparte fac cumparaturi si pe de alta parte platesc pentru curent. E un business si asa e normal sa fie.

    Cum statul nu face benzinarii nici puncte de incarcare nu trebuie sa faca. Punctele de incarcare vor veni indata ce numarul de masini electrice va ajunge sa le faca profitabile. In state sunt de ex restaurante care au instalat pe banii lor puncte de incarcare, ideea e simpla, vine clientul, plateste masa plateste curentul. E nimic mai mult decat o investitie in propria afacere.
    Statul ar putea sustine astfel de investitii cu scutiri de taxe in schimb.
    26 5
  • Kaufland e retailer german, nu-i asa?

    Acum inteleg de ce n-au luat BMW i3 sau Zoe cu toate ca-i sunt superioare tehnic unui e-Golf.
    Prost sa fii noroc sa ai ! VAG a inceput destul de tarziu, dar are avantajul economiei si industriailor adiacente ce imping compania pe repede inainte. Caz clasic. Un siretlic ce a functionat mai mereu. Lasa sa traga altii greul si apoi venim noi ca "salvatorii lumii".
    Sunt scarbit de de atata ipocrizie si marketing intoxicant. Cine ma contrazice ii dau cap cu Diesegate, e-Tron etc.

    http://www.automarket.ro/stiri/audi-prinsi-cu-minciuna-e-tron-nu-dezvolta-4500-nm-ci-doar-680-nm-27343.html
    21 20
  • Articol din 2010 :

    "As we reported months ago, VW is skeptical about the short-term possibility of widespread EV adoption

    (....)

    So why the reticence on VW's part? It may have something to do with the company's dominance in the clean diesel market.

    (...)

    Tim Ellis, VW of America's President of Marketing says, diesel is an excellent interim technology between gasoline and electric vehicles. It makes sense for VW to stick with what it knows"

    sursa:fastcompany.com
    17 3
  • @qwerty

    m-as astepta ca macar distribuitorii de e.e sa puna cate o statie de incarcare la propriile sedii

    statul!?.....capetelor in colturi din ministere putin le pasa...sunt acolo sa isi ia salariile grase dupa "investitiile" facute in campaniile electorale
    12 1
  • NOTA 10
    Felicitari Kaufland! E bine ca am unul chiar in apropiere de blocul unde locuiesc. Chiar beneficiez si de parcare cand vin seara si nu gasesc pe stradute :D :D
    9 3
  • pentru @AM: daca ai inteles motivul pentru care nu au ales BMW i3, care e tot nemtesc pecum Kaufland, explica-ne si noua.

    Pe de alta parte, de la statiile astea nu se mai pot incarca si alte ispozitive/echipamente? Doar masinile? Hai ca suntem romani, nu le putem lasa parasite zi de zi.
    9 7
  • Kaufland colaboreaza cu VAG , la fel si Lidl . Si asta fiindca la fiecare promotie/concurs, ofera masini Audi .

    Pana acum a fost asa : 10 x Audi A3 , 1xAudi A6 , 1x Audi A3 E-Tron , etc
    5 4
  • pickelhaube
    neinteresant!Cam mult zgomot pt 2-3 fiare de calacat care-s prin trafic!
    6 13
  • @Volkswagen
    http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-singurii-prinsi-cu-mata-in-sac-niciun-alt-constructor-nu-a-70371.html

    Nici o flota de 1000 de electrice n-o sa va spele pacatele pentru ce ati facut industrei auto ! Lidl e oricum in bransa pentru produse expirate.
    16 9
  • Ma gandesc serios sa-mi modific o masina veche si sa o pun pe baterii/motor electric pe care sa o incarc gratis la astfel de statii.

    Bravo Kaufland, asa se face reclama nu cumparand publicitate la TV irosind banii,macar asa face-ti si ceva util si extrem de necesar in ziua de azi, implementarea masinilor electrice.
    3 0
  • vw s-a apucat de făcut cârnați
    Să vedem și cât țin ,,softurile,, vw.
    5 4
  • are cineva curaj sa puna pariu ca in locurile special amenajate vom gasi parcate bulgaroaicele sau tdi-urile manelistilor...asta pt ca vor fi amplasate in apropierea intrarii acolo unde sunt si locurile pt persoanele cu handicap...si acolo gasesti mereu cocalari sau balabuste cu n-spe plozi dupa ele; sau masini de flota cu "manivele" fara caracter ,ca de la ei in sat asa parcheaza la bufet...
    culmea e ca daca te ieie de ei mai sar si la tine...
    6 1
  • prin BV !!
    Rusine sa le fie celor de la Kaufland !
    Drumul de la Arad la Constanta trebuia sa treaca prin SB, Brasov, Ploiesti !
    Degeaba am cumparat de la ei atatia ani.. Rusine!
    4 3
  • Misto! O firma privata pune la punct o retea pentru masini electrice de vreo 800 de km in mai putin de un an, intr-o tara care nu reuseste sa construiască o autostrada. Iar atunci când se apuca de constuit, trebuie sa o darame ca nu a respectat niste norme. Si totusi nu mă leg de bani.
    Una peste asta, nu contează ce companie a facut si ce mărci de masini sunt implicate. Important este ca SE FACE CE TREBUIE. O fi un VW in poze. Dar la priza aia au acces toate mărcile. Terminati cu frustrările de copii de gradinita, gen ce a fost mai întâi, oul sau gaina. Nu v-ati saturat?
    15 4
  • cristiian
    Nu am inteles ce fel de masini electrice se pot incarca la priza. Nu de alta, dar in prezent nu exista un singur standard pt tipul de priza al masinii, al voltajului, al amperajului maxim furnizat de priza -primit de masina, etc.
    Daca pot sa-mi bag aspiratorul in priza aia, atunci o sa scada in incasari spalatoriile de covoare.
    1 1
  • Sper sa nu "intervina" statul, ca sa-i protejeze pe e-off, pe aia care au gaze...
    1 1
  • Reclama ieftina pentru Kaufland. O masina electrica exploatata in regim normal are o autonomie de 50-60 de km. Practic pe drumul amintit in titlu ar fi nevoie de 12-13 incarcari. Asta ar insemna, ca acel drum de aproximativ 820 de km s-ar face in aproximativ 10 ore + 12-13 de incarcare. E viabil? Nuuuuu
    3 2
  • ANTI-PROSTIE
    Mircea Mester a spus un lucru pe care l-au subliniat si altii in trecut:

    "Chiar și dacă producția de baterii emite noxe, sunt importante două lucruri: unde sunt produse (până la urmă, mașina finală emite zero în oraș, acolo unde e nevoie urgentă de emisii zero) și cât produce (oricum mai puțin decât se emite forând după țiței și transformând petrolul în benzină). "
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru