Kia ar putea renunța la dezvoltarea unei noi generații Stinger: vânzările nu s-au ridicat la așteptările oficialilor

de Cornel Șocariciu
Vineri, 24.04.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Vânzările lui Kia Stinger nu se ridică la așteptările oficialilor, iar conform unor surse apropiate companiei, asiaticii ar putea renunța la o nouă generație. Cu toate acestea, în cursul anului va fi lansat Stinger facelift. Modelul promite atât modificări exterioare, cât și îmbunătățiri pentru interior.

Kia Stinger a fost prezentat publicului în 2017 în cadrul Salonului Auto de la Detroit, iar GT-ul a fost descris drept cel mai rapid model de serie produs de constructorul asiatic până în prezent. Stinger a fost considerat de la început un vector de imagine al companiei și a reușit să stârnească admirația multor specialiști într-un timp scurt.

Cu toate acestea, surse apropiate companiei spun că reprezentanții Kia ar putea renunța la o nouă generație Stinger. Motivul? Vânzările nu s-au ridicat la așteptările oficialilor.

În 2019, pe piața din Europa, Kia Stinger a înregistrat vânzări mai slabe comparativ cu 2018, iar în primul trimestru al acestui an (afectat puternic de pandemia de coronavirus SARS-CoV-2), situația nu este în favoarea GT-ului asiatic.

De asemenea, în toamna anului trecut, unul dintre oficialii Kia a menționat că "Stinger nu se descurcă atât de bine raportat la estimările făcute".

Totodată, reprezentantul companiei a ținut să precizeze că oamenii aflați la conducerea Kia trebuie să aibă răbdare în ceea ce privește GT-ul.

Deși o nouă generație Stinger încă se află sub semnul întrebării, asiaticii pregătesc un facelift pentru actuala versiune. Surse apropiate companiei spun că vor exista modificări exterioare importante, dar și îmbunătățiri la nivelul interiorului. Totodată, motorizarea de top (V6 de 3.3 litri cu 370 CP) ar urma să fie și ea modificată.

Conform rapoartelor, Kia Stinger facelift va fi prezentat în lunile următoare.

Via | Motor1

Comentarii (17)

  • Daca avea pe bot semnul de la "bemveu,mercedez sau vosvagen" s-ar fi vandut ca painea calda si erau toti cu bale la gura de placere cand o vedeau.Incepe de la 33000 euro,turbo pe benzina,automat si foarte bine echipat,pret de passat chel dar cu performante superioare.
    18 7
  • Cred ca vanzarile slabe au fost pe toate pietele, deci nu poti invoca " bemveu si vosvagen ".

    Coreenii au crescut foarte mult, au o imagine mai buna fata de unele marci europene vechi, da nu pot avea succes chiar pe orice segment, chiar daca ofera preturi mai mici, deci mai trebuie sa treaca timp sa-si formeze o imagine si mai buna. Din partea mea, sper sa mai astepte cateva decenii, le recunosc meritele, dar expansiunea lor este in dezavantajul unor marci europene, in special cele frantuzesti, deci pentru mine ordinea trebuie sa fie Europa, SUA, apoi Asia.

    Desigur, puteti sa dati banii asiaticilor doar ca sa va razbunati pe europenii si americanii lacomi, dar s-ar putea sa va para rau in viitor, trebuie mentinut un.echiibru, altfel asiaticii acapareaza tot, nu doar lumea auto.
    20 7
  • Dan_grec. Sa nu ii plangem de mila pe constructorii europeni ca si-au facut-o cu mana lor.Eu unul pot sa zic ca mi-au bagat mana in buzunar iar eu am fost fraier si i-am lasat. Mi-au vandut niste mizerii la suprapret cu care am stat mai mult cu ele in service. Patriot european nu o sa mai fiu pe banii mei,din partea mea,triadei germane ii doresc falimentul ca merita cu varf si indesat.
    16 9
  • Nu vei vedea falimentul triadei, probleme au mai degraba marcile de volum europene, fiecare este liber sa cumpere ce doreste, dar asa cum se exagereaza cu marcile nemtesti, vad ca se incepe si cu cele coreene, lucrez in domeniul pieselor de schimb, crede-ma ca pe termen mai lung iti baga mana in buzunar si asiaticii, cumpara-ti o asiatica noua daca ai bani, la mana a doua platesti la greu cand iti pica ceva, sau chiar sa nu gasesti deloc, in cazul unor modele ceva mai vechi.
    14 5
  • Asa e,la o banala kia ceed ,un cap de planetara(cap,nu toata piesa) costa de la 2500lei in sus. Dar,un claxon original de logan costa 500lei,750 lei biton,nu se gasesc aftermarket,e drept,tai firele si pui de la altii. La Renault la fel,ca la asiaticele,nu prea gasesti piese aftermarket si sunt foarte scumpe.
    9 3
  • Ca e greu de gasit piese la asiatice...Acum 5 ani prietena mea avea logan facelift. Claxon ars,am cautat pe toate site-urile online,nimic. M.am dus la magazin cu copia talonului,nimic,0. M-am dus la reprezentanta,da,avem,ton sau biton? Biton! 750lei cu tva. Multumesc,sa fie la voi acolo.. Am pus unul de sub 70 lei,am cumparat papuci,am taiat fire,a mers. E drwpt,am schimbat si blocul de lumini,ala costa 100lei aftermarket,am gasit pe toate drumurile. Acum imi comand din china,state,coreea cam orice piesa vreau la umn sfert din pretul de aici,vine mai greu dar ajung,le comand onli e pe aite urile de profil daca nu gasesc.
    6 6
  • @Tatraurs: si eu le doresc un faliment rasunator, mai ales alora de la VAG. Pentru ce au facut cu scandalul Diesel si unde au adus lucrurile, inca mai sper sa ii bage in faliment miile de clienti cu procese pana se kk pe ei. Si spun asta ca si cumparator, am o masina VAG. Dar tot le-o doresc sa si-o ia in mufarina in cel mai dur mod posibil.

    @Dan_grc: ce recomanzi, daca asiatica SH nu, europeana nu? Intreb pe bune, daca lucrezi in domeniu, orice informatie ar fi pretioasa pentru cine doreste sa ia masina si nu are criterii foarte clare.
    10 5
  • Salutare,

    Depinde ce ai nevoie, break, sedan, suv, crossover, sa fie benzina, diesel, hibrid si totodata, ce buget ti-ai propus pentru o noua masina? Si vrei noua sau SH?

    Numa bine!
    3 3
  • As vrea sedan, Diesel cu transmisie automata. Bugetul nu as vrea sa depaseasca 23k (nu pret de lista, ci final, negociat). Noua sau SH, in functie de care e oferta mai buna. Daca ar fi SH, nu as vrea sa aiba mai mult de 2 ani si 50k de km rulaj.
    4 0
  • @PMC

    Am spus ca ordinea, dupa parerea mea, ar trebui sa fie europene, americane, apoi asiatice, nu recomand o marca anume, fiecare face ce crede, dar este gresita ideea ca asiaticii sunt sfinti si corecti.

    @Tatraus

    Da, la Renault am patit si eu asta, n-am gasit un amarat de burduf dispre cutie la un.Scenic 1, al tatalui meu, adica deloc, nici pe original, dupa saptamani de cautari mi-a spus un mecanic ca se potriveste burduful de la Ford Focus sau C-max, prima generatie, difera doar un mm la diametru, doar asa am rezolvat. Foarte ciudat la o marca europeana raspandita.
    13 2
  • Ok, ca optiuni ai urmatoarele:
    - Ford Mondeo - poti scoate una noua, sau de reprezentata de 1 an vehcime la un 20-22k, pe configuratia solicitata de tine. Cu toate ca au preturile mari [asa le pompeaza ai, ofera discounturi pe masura sa atraga clienti (e doar o chestiune de marketing sa umfle discountul preturile sunt la fel in piata)] - dezavantaje: rata de devalorizare mare;
    - Ford Focus Sedan - modelul actual - te poti incadra lejer la el.
    - Renault Talisman - Pret de achizitie mare la un model nou, dar un model de 1 an vechime, (recomand 1.6 dci 130 cp cu automata caci are cel mai bun raport performanta/consum) il poti gasi la aproximativ 19-22k.
    - Renault Megane Sedan - Evita motorul de 1.5 dci e puturos, dar are consum bun, 1.6 dci 130cp e varianta cea mai buna, nou e in jur de 22-23k, SH in jur de 16-17k.
    - Opel Astra Sedan - ce se mai gaseste pe stoc, model iesit din gama, iti recomand un mare NU. e un jeg de masina, depasit tehnologic, foarte rigid, iar directa e cat se poate de proasta, subvireaza foarte mult.
    - Opel Insignia, modelul actual - nu achizitiona noua, deoarece in un an, pierde 40% din valoare, daca vrei modelul acesta, cauta SH, gasesti pe la 15-18k in functie de dotari, din 2018.
    - Skoda Octavia - Grupul VaG, nu prea multe de spus, sunt decente, dar rigide pe suspensii, iar pretul de achizitie e mai mare, dar isi si pastraza mai bine valoarea de piata fata de modelele enumerate mai sus, Preturile noi sar de 24k ( discount aplicat), iar SH undeva la 18-19k pentru specificatiile tale.
    - Skoda Superb - per total, acelasi lucru ca la Octavia, doar ca are o tinuta de drum mai buna, din punctul meu de vedere, merita diferenta de 2k peste Octavia (la un model SH) daca mergi pe aceasta marca.
    - Volkswagen Passat - din punctul meu de vedere, daca vrei Superb, ia un Passat, am fot in discutii cu diversi dealeri din tara si in acest moment, pot scoate modelul facelift, cu motor 2.0 150CP, cu DSG, sub 25k eur cu discounturile aplicate, SH undeva la 18-21K. Valoare de revanzare peste Skoda.
    - Kia Optima - Model facelift 2018, o gasesti la nemti SH, Motor de 1.7 sau 2.0 diesel, automata, pret undeva intre 15-18K eur. Valoare buna in raportul dintre pret/optiuni/fiabilitate.
    - Hyundai i40 - In esenta Kia Optima - putin mai rafina, pretul de achizitie SH putin peste cel al Kiei, iar valoarea de revanzare este aceeasi. Depinde mult de gusturi aici.
    -Hyundai I30 Fastback - Nu e tocmai sedan, are deschiderea cu hayon, dar gasesti o masina aproape noua, sub 20k Euro.
    - Mazda 3 Sedan - Motorul de 1.6 e decent, nu grozav, piese scumpe, pret de achzitie undeva la 20k pentru un model SH, noi nu le mai gasesti.
    - Mazda 6 Sedan - Pret pentru una noua, sare de 30k, motoarele diesel sunt de 2200 cmc, deci impozit si asigurare mare, pretul pentru piese mare (intra in concurenta cu premium aici, sesizabil peste VW, ca si comparatie ), una SH o gaseste in just de 19-22k, din nou cu cele mentionate mai sus.

    Spor in cautari, sa gasesti ceea ce trebuie.
    11 3
  • Clique
    Dacă nu scrie bămveu haudi, mercedes, subaru, evo, fărrari șamd. clar că nu dă bine..

    Când spui la o domnișoară că ai Kia, s-a terminat discuția.

    Vorba aia, nu-i cu valoare bo$$
    15 1
  • fan skoda
    Ca sa fi cineva, sa ai valoare, trebuie sa ai BMW, Mercedes, Audi, VW, Skoda, Porche.

    Daca nu ai una dintre aceste marci, esti un nimeni, n-ai valoare.
    Daca n-ai bani BMW, Mercedes, Porche, Audi....
    Daca n-ai bani de astea, exista SKODA !

    Daca vrei o masina care sa fie frumoasa, fiabila, ieftina, samd., poti merge cu incredere catre Skoda.
    6 12
  • @@PMC: Merci mult pentru raspuns. O sa tin cont cu siguranta cand o sa ma decid. Salvez postarea ta.

    Din variantele trimise de tine, cred ca Mazda 6 SH e cea mai buna idee.

    Merci inca o data!
    9 2
  • andrei
    fan skoda: ca de obicei, bati campii. mentalitatea cu "valoarea" e valabila in romania, nicidecum peste tot. iar asta nu s-a vandut bine global.
    oricum, sa incluzi skoda pe lista cu porsche.....e ceva, fractura de logica e majora la tine.
    7 2
  • Stimati domni.....nu "claxonul " costa 750 lei....blocul de comanda lumini costa 750 lei, care are inclus butonul de comanda pt claxon.
    6 3
  • Stimate gigel,am zis mai sus,blocul de lumini(ala care da,include butonul de claxon) l-am gasit aftermarket la 100lei.In rest,cum am spus mai sus,750 lei un amarat de claxin biton la reprezentanta.
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru