Koenigsegg îşi bate propriul record: One:1 este cea mai rapidă maşină de serie pe Spa Francorschamps (VIDEO)

de Mircea Meșter
Marti, 21.07.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Marca suedeză de supercar-uri Koenigsegg reuşeşte să doboare toate recordurile în materie de viteză pe circuitele lumii. Modelul One:1, cu cei 1340 de cai putere ai săi, a stabilit noul timp-reper pe circuitul belgian de la Spa Francorschamps.

În timp ce marii constructori auto se luptă pentru întâietate în diverse ramuri ale industriei auto, mărcile nou-venite în această lume reuşesc să le ia faţa la nivel tehnologic şi tehnic, anunţând reuşite care acum cinci ani ar fi părut complet imposibile. Iar după ce Tesla Motors a demonstrat că maşinile electrice nu trebuie să fie neapărat lente şi în mod sigur pot să aibă o autonomie sănătoasă, suedezii de la Koenigsegg fac o demonstraţie de forţă pe circuitul de la Spa Francorschamps, acolo unde marca nordică tocmai a bătut timpul record pe tur pentru o maşină de serie.

Conform unui scurt comunicat publicat de Koenigsegg, modelul One:1 a reuşit să parcurgă un tur de circuit la Spa în 2:32.14, doborând anteriorul record, care îi aparţinea de asemenea mărcii suedeze: 2:33.26. Rezultatul realizat de Koenigsegg One:1 este cu 5 secunde mai bun decât cel semnat de Mclaren P1 şi cu 7 mai bun decât cel al lui Porsche 918 Spyder.

Vă reamintim faptul că modelul Koenigsegg One:1 dispune de un motor de 1340 de cai putere şi de o masă proprie de 1340 de kilograme, raportul 1:1 fiind şi originea numelui inedit al supercar-ului nordic. 

Comentarii (11)

  • Tot mai inceata e decat o masina de GT3 (515hp/1190kg-timp 2:19.089) care are raportul de 2,31kg/CP si care costa mai putin (~440k $); cauciucurile de curse sa faca aceasta diferenta de >13 secunde ? ma indoiesc.

    http://www.blancpain-gt-series.com/results?filter_season_id=1&filter_meeting_id=7&filter_race_id=29

    sau in FIA WEC, cei care participa si la LeMans, la categoria GT, timpul a fost de 2:16.840

    http://www.fiawec.com/races/6-hours-of-spa-francorchamps/results-and-chrono.html

    Daca vorbim de LMP1 deja e Nebunie : 1:54.767
    6 10
  • ca sa nu mai mentionez ca pe suzuka (unde si acolo koenigsegg s-a laudat ca a batut recordul) e cu doar 1.36 sec in fata unui "amarat" de GT-R

    http://fastestlaps.com/tracks/suzuka.html
    3 5
  • Anvelopele conteaza enorm. Si da, fac diferenta.
    9 2
  • serios? chiar atat incat sa anuleze raportul ala kg/hp mai mare de 2x?
    da-mi si tu o referinta; eu am dat.
    oricum si koenigsegg are cauciucuri sport (nu de curse); stiu ca nu e cu danubiana sau *** energy saver;
    are michelin pilot super sport; practic niste semislickuri; sunt aproape ca cele de curse
    1 2
  • Erata: Michelin pilot sport cup 2, care sunt facute pt circuit si omologate pt strada, conform Michelin.
    Michelin pilot super sport sunt pt Agera R
    2 0
  • @ioi "aproape ca cele de curse" amice, esti grav in eroare.
    Cu banii unui set de Micheline pilot sport nu cred ca-ti cumperi un slick cat de cat. Stiu concurenti la viteza traseu montan care dadeau 200 de euro pe un slick, atentie, second hand!!!

    Cei de la autocar au testat Megane 265 cu cauciucuri de strada si slick-uri de circuit. Rezultatul ? 1:16::40 vs 1:13:20. Acuma da-ti seama la Spa Francochamps, pe o masina de 1300 de cai, cam ce diferente or fi ?

    Daca ai impresia ca un slick nu difera cu nimic decat ca nu are striatii, iarasi esti in eroare. Compozitia unui slick este mult diferita, ala nu-i un cauciuc gandit sa te duca mii de km. Cu un slick dai cateva ture si il arunci la gunoi.

    Sa nu vorbim ca o masina construita pentru curse pe circuit, are complet alte setari ale suspensiei, motorului, alte plaje de turatii si curbe de cuplu, benzina cu cifra octanica 105-110, la 5 euro/litru si asa mai departe.
    8 1
  • @mowgli
    ok "amice"; cifra octanica da caii, asa ca...
    legat de megane, diferenta e de < 3 sec; sa zicem la Spa unde turul a fost de peste 2 sec sa zicem ca diferenta ar fi de 6 secunde; hai 13; dar si asa inca ramane diferenta de peste 2 ori mai mare la raportul kg/cp;

    si daca vrei sa stii, acum na-m rabdare sa caut, o sa vezi ca si un michelin pilot sport cup 2 poti sa-l dai gata in cateva ture; si astea is "cele mai cele" cauciucuri pt masini de strada, pentru a te da cu ele pe circuit.

    si da, difera, nu doar prin striatii, DAR TU AI IMPRESIA CA MICHELIN I-A PUS STRIATIILE SI N-A LUCRAT SI LA COMPOZITIA CHIMICA?

    Si daca ai impresia ca pilot sport cup 2 e ieftin, mai incearca. la o janta pe 20" e 2000 ron; deci 200 euro e fix pix
    http://www.compari.ro/anvelope-c3615/michelin/pilot-sport-cup-2-xl-305-30-zr20-103y-p212911780/

    Asa ca "amice" mai da-mi niste minusuri si hai tot fara BIBLIOGRAFIE
    4 7
  • _steli
    @ioi
    Nu pot sa zic ca nu este ok intrebarea ta legata de diferenta de timp obtinuta de cele 2 tipuri de masini, dar nu doar raportul putere/greutate conteaza. Aici ma refere in special la:
    1. Suspensie - nu cred ca trebuie sa explic ceva aici este cat se poate de clara dif. la amortizare respectiv balans.
    2. Anvelope - si aici ati acoperit destul de bine in discutia de mai sus
    3. Cutie viteze/ambreiaj - asta este poate cel mai important aspect. Numai din timpul necesar sch. treptelor de viteza se recupereaza ceva secunde ( nu as sti sa aproximez cate), dar ce sa mai vorbim despre etajarea cutiei. Cutia este setata optim pt. regimuri de viteza mai mici, dac accelerari mai rapide (cutiile sunt mai scurte), astfel pot sa reduca f. mult timpul scos.
    4. Greutatea si dispunerea greutatii - sunt convins ca Agera 1:one are centrul de greutate mai sus.
    Sigur mai sunt si alte aspecte care imi scapa, dar ...
    PER TOTAL - Agera este o masina completa, construita sa faca multe lucruri foarte bine, iar o masina de competitie este facute strict pt. curse. Compara de ex. diferenta de viteza maxima dintre cele 2 si aproape ti-ai raspuns la intrebare.
    2 0
  • Pai da...
    @Ioi, citez "ok "amice"; cifra octanica da caii" : cam vaga afirmatie, puterea nu vine din cifra octanica, ci de la motor... Adevarat ca cifra octanica ridicata permite o compresie mai mare fara sa apara detonatii si implicit vei avea ceva mai multi CP la regimuri si presiuni mari, dar diferenta fata de un carburant de pompa cu RON101 nu este foarte mare fara modificari la motor! Diferenta intre o masina setata de curse si una de strada este data si de raportul benzina/aer. La masini de "serie" raportul este centrat la 1 (totusi are niste norme de depoluare de trecut), pe cand la cele de circuit se merge cu amestec bogat. Vezi ca alt aspect care influenteaza puterea masinii (in ecutia de calcul este termen de grad 1) il reprezinta contra-presiunea esapament (CPE). La masini de curse, CPE este foarte mic, pa cand la cele de serie norma de zgomot este reglementata, si mai ai si catalizatoare pe traseu...
    La o prima vedere este usor sa faci compar intre masini serie de strada si cele speciale de circuit, dar daca intri in detalii diferente sunt uriase! De aia nu compari o masina de srada cu un monopost de F1....
    0 1
  • @ Pai da
    dar ce legatura are toata polologhia ta cu cifra octanica si puterea samd; ideea e ca masinile GT3 au caii aia si ONE:1 are caii aia;
    ca si daca ar avea reactor nuclear, tot caii aia i-ar avea; oricum GT3 are 515 cai si K are 1340; deci ce pl vorbim???
    unde dai si unde crapa.
    crezi ca ma impresionezi ca ai zis de raport de compresie si gata, wow m-am udat si tot ce ai zis tu devine adevarul absolut???
    Pai da... (nu-i asa) cum vrei sa zici tu
    0 0
  • @Pai da
    "amice" folosit de mine si cu care m-ai citat, a fost prima data folosit de tine; deci tu citezi citatul meu din tine? LOL
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru