Mai devreme în această vară, Rimac Nevera R a stabilit nu mai puțin de 24 de recorduri mondiale de viteză. Printre recordurile trecute în numele hypercar-ului electric croat a fost și acela de cea mai rapidă mașină de serie în repriza 0-400-0 km/h. Mai exact, Rimac Nevera R a parcurs această repriză în 25.79 secunde.
Înainte ca Rimac Nevera R să-și facă apariția, recordul pentru această repriză fusese deținut anterior de către rivalii suedezi de la Koenigsegg. Chiar dacă Rimac a reușit să ia recordul de sub nasul lui Koenigsegg, marca suedeză nu s-a lăsat bătută și a revenit cu modelul Jesko Absolut pentru a încerca să recucerească acest record important în lumea mașinilor de înaltă performanță.
Și iată că, la doar o lună după ce Rimac a stabilit acel record, Koenigsegg tocmai a trecut pe numele său recordul pentru cea mai rapidă mașină de la 0 la 400 km/h și înapoi la 0. Astfel, Koenigsegg Jesko Absolut a reușit să parcurgă această repriză în 25.21 secunde, fiind mai rapid cu 0.58 secunde comparativ cu Rimac Nevera R.
Pentru a putea recuceri acest record, Koenigsegg a modificat transmisia lui Jesko Absolut și a recalibrat motorul pentru performanțe mai bune.
De asemenea, modelul exotic a primit și un nou sistem de control al cuplului care îi permite lui Jesko Absolut să controleze și mai bine aderența. Noul record a fost stabilit în Suedia, pe pista aerodromului de la Orebro. La volanul lui Jesko Absolut a fost Markus Lundh, pilotul de teste al mărcii.Koenigsegg Jesko Absolut are sub capotă un motor V8 bi-turbo de 5.0 litri care dezvoltă 1622 de cai putere. Prin comparație, Rimac Nevera R este un hypercar electric cu 4 motoare electrice care dezvoltă împreună 2107 cai putere.
Alături de recordul pentru cea mai rapidă mașină de serie în repriza 0 – 400 – 0 km/h, Koenigsegg Jesko Absolut a mai "furat" încă două recorduri deținute până acum de Rimac Nevera R. Modelul suedez este cea mai rapidă mașină de serie care accelerează de la 0 la 400 km/h, cu un timp de 16.77 secunde, o diferență de 0.58 secunde. Totodată, Jesko Absolut deține acum și recordul pentru cea mai rapidă mașină de la 0 la 250 mph și înapoi la 0, o repriză realizată în 25.67 secunde, mai rapid cu 0.53 secunde față de Rimac Nevera R.
via Koenigsegg
Nici nu s-a uscat bine cerneala după lamentabilul exercitiu de marketing al gloabei Nevera, că ierarhiile au fost imediat asezate in matca lor fireasca de unica solutie care nu a facut niciodata cunoştinţă cu eșecul, ICE.
Nerozii pot invoca faptul că disputa a fost inegală, ICE avand la dispozitie 8 pistoane, iar abordarea BEV doar 4 motoare.
Sunt o persoana extrem de conciliantă, tocmai de aceea este cel mai indicat moment sa ofer nerozilor niscaiva compasiune....