RECORD: Rimac Nevera R stabilește 24 de recorduri mondiale. Cea mai rapidă mașină de serie în repriza 0-400-0 km/h

de Tiberiu Safta
Vineri, 11.07.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Rimac Nevera R a stabilit 24 de recorduri mondiale noi. Modelul exotic electric al croaților este acum cea mai rapidă mașină de serie din lume de la 0 la 400 km/h și înapoi la zero, un record deținut până acum de Koenigsegg Jesko.

În urmă cu 2 ani, Rimac Nevera a stabilit nu mai puțin de 23 de recorduri mondiale într-o singură zi. Multe dintre recordurile stabilite atunci au rămas în picioare până recent, însă unul din recordurile stabilite de Nevera a fost "furat" de către Koenigsegg Jesko. Mai exact, modelul suedez a stabilit anul trecut un record mondial pentru cea mai rapidă mașină de serie care accelerează de la 0 la 400 km/h și care ajunge înapoi la 0.

Pentru a-și lua revanșa în fața suedezilor, Rimac a creat o versiune și mai puternică pentru Nevera. Aceasta se numește Nevera R și este propulsată de 4 motoare electrice care dezvoltă 2107 cai putere. Modelul croaților va fi produs în doar 40 de exemplare.

Noul Rimac Nevera R tocmai a spulberat recordurile stabilite anterior de Nevera obișnuit, dar și cel deținut până acum de rivalii de la Koenigsegg. Astfel, Rimac Nevera R este cea mai rapidă mașină de serie de la 0 la 400 km/h și înapoi la 0. Această repriză a durat 25.79 secunde, Nevera R fiind mai rapidă cu puțin peste 2 secunde față de Jesko.

Alături de acest record, Rimac Nevera R a stabilit recorduri mondiale pentru cea mai rapidă mașină care accelerează de la 0 la 100 km/h, de la 0 la 200 km/h și pentru cea mai mare viteză maximă, printre altele.

Rimac Nevera R a reușit sprintul de la 0 la 100 km/h în doar 1.72 secunde și a stabilit o viteză maximă de 431.5 km/h.

Lista întreagă cu toate recordurile mondiale stabilite de Rimac Nevera R poate fi văzută în clipul de mai jos.

via Rimac

Comentarii (7)

  • BEțiV
    Masina pierde 1% din baterie la fiecare 2 secunde, in aceste accelerari
    4 0
  • Jian de la Calafat
    Da si nu.
    Preponderent, nu.

    Repriza 300 - 400 km/h, chiar modesta.
    Pana la 186mph se descurca rezonabil, ulterior devine puturoasa.
    Cu 5 motoare la dispozitie n-are nicio scuza, chiar aveam alte asteptari.
    0 0
  • Comparatia electrice/ice e in alta categorie fata de motoare cu reactie/elice. Cuplul e mult mai usor de obtinut la electrice, de unde si caracteristicile dinamice net superioare. In plus, in baterie electricitatea nu e obtinuta din arderi ca la motoarele ice sau cu reactie. Inginerii de materiale au poate cea mai grea sarcina din era moderna, si anume sa gaseasca o modalitate de crestere a energiei electrice stocate intr-un volum & greutate minima.

    Masina poate pierde 1% din baterie la fiecare 2 secunde, dar un motor de Bugatti e gol in 12 - 15 minute la putere maxima. Probabil nici Koenigsegg nu sta mai grozav. Performanta nu se face din ciupitul francului. Daca vrei recorduri mondiale, bagi banul in absolut tot ce e legat de recordul ala, inclusiv (sau mai ales) in cheltuielile de utilizare.
    Oricum, pentru mine performanta obtinuta din electricitate e mult mai eleganta, mai curata si mai brutala. Cand vad putzoii cum pacane din esapamente la masini moderne, cu mana scoasa pe geam, mi se pare ca industria s-a intors in epoca de piatra. Fiecare cu pasarica lui.
    0 0
  • Elektrikkk
    Asta nu e maşină de mers cu sticla de pișu.
    Este maşină de mers de la vilă, hotel la cazino, restaurant de lux

    QED
    2 0
  • Nu se poate ca o electrica sa faca asa ceva.
    Doar cele cu motoare termice sunt in stare de performante demne de luat in considerare.
    @Betiv: si la o termica banuiesc ca ii schimba motorul cu totul dupa o tura mai tare pe circuit.
    Sau tu crezi ca alea sunt mai bune?
    Romanii "e" experti!
    Trebuie sa vina acum Bemve cu un dizal cu 4 turbine ca sa arate ce poate.
    0 3
  • @ Mihai
    Mai, atat esti de frustrat, ca vezi pasarele si unde nu-s. Ce legatura au dieselurile cu comentariul meu, mai ales ca eu am avut doar benzinare? ;-)))
    In al doilea rand, era doar o observatie legata de consum, nu era legat ceva strict de elctrice.
    In al treile rand, poate l-ai vazut pe polonezul ala cu Bugatti, care a mers cu peste 420km/h pe autostrada, Nu am auzit ca a trebuit sa schimbe motorul.
    3 0
  • Mihai este un copilaș de 6-7 ani… nu te mai obosi, pierdere totală de timp și energie. A avut un scurtcircuit cu ceva timp în urmă și este irecuperabil. Are tot felul de spasme, tresăriri, vedenii… cu SH-uri, BMW diesel, turbine, cocalari etc… Este pe tratament, dar evident nu funcționează ;)
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru