În urmă cu 2 ani, Rimac Nevera a stabilit nu mai puțin de 23 de recorduri mondiale într-o singură zi. Multe dintre recordurile stabilite atunci au rămas în picioare până recent, însă unul din recordurile stabilite de Nevera a fost "furat" de către Koenigsegg Jesko. Mai exact, modelul suedez a stabilit anul trecut un record mondial pentru cea mai rapidă mașină de serie care accelerează de la 0 la 400 km/h și care ajunge înapoi la 0.
Pentru a-și lua revanșa în fața suedezilor, Rimac a creat o versiune și mai puternică pentru Nevera. Aceasta se numește Nevera R și este propulsată de 4 motoare electrice care dezvoltă 2107 cai putere. Modelul croaților va fi produs în doar 40 de exemplare.
Noul Rimac Nevera R tocmai a spulberat recordurile stabilite anterior de Nevera obișnuit, dar și cel deținut până acum de rivalii de la Koenigsegg. Astfel, Rimac Nevera R este cea mai rapidă mașină de serie de la 0 la 400 km/h și înapoi la 0. Această repriză a durat 25.79 secunde, Nevera R fiind mai rapidă cu puțin peste 2 secunde față de Jesko.
Alături de acest record, Rimac Nevera R a stabilit recorduri mondiale pentru cea mai rapidă mașină care accelerează de la 0 la 100 km/h, de la 0 la 200 km/h și pentru cea mai mare viteză maximă, printre altele.
Rimac Nevera R a reușit sprintul de la 0 la 100 km/h în doar 1.72 secunde și a stabilit o viteză maximă de 431.5 km/h.Lista întreagă cu toate recordurile mondiale stabilite de Rimac Nevera R poate fi văzută în clipul de mai jos.
via Rimac
Preponderent, nu.
Repriza 300 - 400 km/h, chiar modesta.
Pana la 186mph se descurca rezonabil, ulterior devine puturoasa.
Cu 5 motoare la dispozitie n-are nicio scuza, chiar aveam alte asteptari.
Masina poate pierde 1% din baterie la fiecare 2 secunde, dar un motor de Bugatti e gol in 12 - 15 minute la putere maxima. Probabil nici Koenigsegg nu sta mai grozav. Performanta nu se face din ciupitul francului. Daca vrei recorduri mondiale, bagi banul in absolut tot ce e legat de recordul ala, inclusiv (sau mai ales) in cheltuielile de utilizare.
Oricum, pentru mine performanta obtinuta din electricitate e mult mai eleganta, mai curata si mai brutala. Cand vad putzoii cum pacane din esapamente la masini moderne, cu mana scoasa pe geam, mi se pare ca industria s-a intors in epoca de piatra. Fiecare cu pasarica lui.
Este maşină de mers de la vilă, hotel la cazino, restaurant de lux
QED
Doar cele cu motoare termice sunt in stare de performante demne de luat in considerare.
@Betiv: si la o termica banuiesc ca ii schimba motorul cu totul dupa o tura mai tare pe circuit.
Sau tu crezi ca alea sunt mai bune?
Romanii "e" experti!
Trebuie sa vina acum Bemve cu un dizal cu 4 turbine ca sa arate ce poate.
Mai, atat esti de frustrat, ca vezi pasarele si unde nu-s. Ce legatura au dieselurile cu comentariul meu, mai ales ca eu am avut doar benzinare? ;-)))
In al doilea rand, era doar o observatie legata de consum, nu era legat ceva strict de elctrice.
In al treile rand, poate l-ai vazut pe polonezul ala cu Bugatti, care a mers cu peste 420km/h pe autostrada, Nu am auzit ca a trebuit sa schimbe motorul.