Lamborghini Diablo: 35 de ani de la nașterea unei legende

de Tiberiu Safta
Vineri, 26.09.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lamborghini sărbătorește 35 de ani de la momentul lansării modelului Diablo. Succesorul lui Countach a fost primul model al mărcii conceput în epoca Chrysler și a fost pentru scurtă vreme cea mai rapidă mașină de serie din lume.

Constructorul italian marchează 35 de ani de la debutul lui Diablo, un model care a propulsat Lamborghini către succes. În cei 11 ani de producție ai lui Diablo, din 1990 până în 2001, modelul exotic a fost cel mai vândut din istoria mărcii. Mai mult, Lamborghini Diablo a fost primul model care a adus numeroase tehnologii prezente și la modelele de astăzi ale mărcii.

Povestea lui Lamborghini Diablo a început în 1985, atunci când marca italiană a început să lucreze la Proiectul 132. Acest proiect a fost conceput pentru a servi ca succesor pentru legendarul Countach, dar și pentru a crea cea mai rapidă mașină de serie din lume. Primele prototipuri erau desenate într-un stil apropiat lui Countach. Odată cu preluarea mărcii de către Chrysler în 1987, design-ul a evoluat și mai mult cu forme rotunjite până când s-a ajuns la forma finală din 1990.

Lansarea oficială a lui Lamborghini Diablo a avut loc în ianuarie 1990, cu ocazia Raliului Monte Carlo din acel an. Modelul exotic a primit numele unui taur care a purtat o luptă celebră în 1869 la Madrid cu legendarul matador Jose de Lara, cunoscut ca El Chicorro. Debutul lui Lamborghini a fost un succes instant. Primele comenzi au fost primite chiar înaintea lansării mașinii.

La momentul lansării, Lamborghini Diablo avea sub capotă un motor V12 aspirat natural, de 5.7 litri, capabil să producă 492 cai putere și un cuplu de 580 Nm.

Cu un timp de accelerație de la 0 la 100 km/h de 4.5 secunde și o viteză maximă de 337 km/h, Lamborghini Diablo a fost, pentru puțin timp, cea mai rapidă mașină de serie din lume.

Diablo este primul model din istoria mărcii și primul model de serie din lume care a folosit fibră de carbon în construcția sa. Șasiul tubular a fost acoperit de o caroserie din aluminiu în combinație cu oțel și cu inserții din fibră de carbon. De asemenea, Diablo a fost și primul model al mărcii care a venit echipat cu dotări ca scaune reglabile, geamuri electrice și un sistem audio semnat de Alpine.

Prima evoluție a lui Diablo a apărut în 1993, odată cu lansarea versiunii VT. Această versiune a introdus tracțiunea integrală. În același an a apărut și Diablo SE030, un model creat pentru a marca la acea vreme 30 de ani de existență ai mărcii. Această versiune avea un motor mai puternic, care dezvolta acum 525 cai putere. A existat și o versiune Jota, care dezvolta 596 cai putere. În 1995 a apărut și varianta Roadster pentru Diablo VT.

A doua schimbare majoră a apărut în 1998, imediat după ce Lamborghini a intrat sub umbrela Audi. În acel an, Diablo a primit un facelift care aducea faruri fixe în locul celor escamotabile, ABS și un motor cu cilindree mărită de la 5.7 litri la 6.0 litri.

Versiunea Diablo GT, lansată în 1999, are un motor de 575 cai putere, ceea ce i-a permis să atingă o viteză maximă de 338 km/h. Versiunile VT 6.0 și 6.0 SE au fost ultimele ale lui Diablo înainte de finalul producției în 2001, fiind produse în total 2903 exemplare. Modelul a fost înlocuit în acel an de către Murcielago.

Lamborghini Diablo a fost și modelul care a deschis oportunități pentru marcă în lumea motorsportului. Marca italiană a lansat în 1996 primul său campionat monomarcă, numit Super Sport Trophy. În această serie a concurat modelul Diablo SV-R, produs în doar 32 de exemplare.

Mai târziu au apărut alte versiuni și mai rare, precum Diablo GT1 Stradale, produs în doar două exemplare și cu un motor de 655 cai putere. A urmat apoi și Diablo GT-R, versiunea de circuit a lui Diablo GT, construită în 41 de exemplare și care a concurat în campionate europene și japoneze pentru GT-uri.

via Lamborghini

Comentarii (1)

  • Primele mele două postere au fost cu Lamborghini Diablo și Ferrari F50, 35 de ani, wow .
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru