Drivetest BMW Seria 3 (2009-2012)

BMW Seria 3 (2009-2012) zoom
de Bogdan Mirică
Vineri, 20.02.2009
Lipit de sosea
Faceliftul operat de BMW pe deja celebrul Seria 3 a adus o serie de imbunatatiri pe care publicul le cerea. Designul a fost retusat pentru o aliniere la noua filosofie de design iar gama de motorizari a devenit mai puternica si mai eficienta. Noul 330d xDrive poate fi usor considerat un etalon in clasa sa multumita consumului, puterii motorului si tinutei de drum impecabile.
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pentru cei care credeau ca un motor diesel nu poate oferi senzatii tari, BMW a creat celebra unitate cu sase cilindri in linie de 3.0 litri si 245 de cai putere. Tot de aceasta uzina ne-am bucurat si noi pe versiunea revizuita a modelului Seria 3. Sedanul dispune de suficienta putere pentru a inspira un comportament sportiv si pentru a oferi senzatii tari celor cinci pasageri. Cuplul motor de 520 Nm, resimtit pe o plaja mare de turatii, intre 1750 si 3000 de rpm, este una din binecuvantarile unitatii de 3.0 litri, care zvacneste de fiecare data cand pedala de acceleratie este dusa la podea. Resursele ascunse sub capota sunt directionate catre toate cele patru roti motrice prin intermediul unei transmisii manuale cu sase rapoarte care impresioneaza la fel de mult ca motorul. Desi cursa schimbatorului nu este atat de precisa pe cat ne-am fi dorit, treptele se schimba liniar si masina nu pierde putere. Diesel-ul urca in turatii rapid si se comporta ca un motor pe benzina atunci cand vine vorba de silentiozitate. Totusi, la peste 4000 de turatii simfonia pe care o ofera este una placuta pentru urechea celor care isi doresc si ceva forta de la o masina. Tot ansamblul enuntat pana acum este completat perfect de celebra tractiune integrala xDrive care preia sarcinile motrice pentru fiecare roata si te ajuta sa te mentii tot timpul pe trasa ideala.

Consum

Desi vorbim de un motor de trei litri nu este cazul sa ne facem probleme in privinta consumului. Spre surprinderea noastra si probabil a celor care il vor cumpara, BMW 330 xDrive nu este un gurmand cand vine vorba de carburant. Practic bavarezii au reusit sa gaseasca reteta perfecta: un motor puternic care nu consuma mult. Este o incantare sa vezi ca o apasare puternica a pedalei nu arunca in aer valorile consumului. Astfel, cifrele obtinute in traficul real se apropie foarte mult de cele oficiale, anuntate de constructor. Nemtii pretind ca 330d xDrive consuma 8.3 litri/100 km in mediul urban si doar 5.5 litri/100 km la "drum intins". In conditii reale de trafic insa valoarea consumului urban este de aproximativ 9.0 litri/100 km iar in mediul extraurban acesta ajunge pana la 7 litri la 100/km in conditiile in care nu menajezi prea tare pedala de acceleratie si sari frecvent peste 110-120 de km/h. Daca vrei insa sa simti intreaga capacitate a masinii si ceea ce se ascunde sub capota bavarezului trebuie sa te obisnuiesti cu un consum mediu de cel putin 8.0 litri/100 de km pentru ca turatiile inalte isi cer drepturile. Chiar si asa, pentru un motor de o asemenea capacitate consumul pastreaza valori mai mult decat rezonabile.

Performanţe

Cand vorbim despre performante trebuie sa precizam de prima data ca avem de-a face cu un sedan care accelereaza de 0 la 100 de km/h in doar 5.9 secunde, o valoarea care ar face invidios si un model pe benzina. Viteza maxima, pentru cei care vor sa incerce senzatiile tari, este de 247 de km/h insa chiar si 220 de km/h ar fi fost suficienti pentru drumurile noastre. Cuplul motor reuseste sa te impinga in scaun de fiecare data cand fortezi acceleratia, orice demarare in tromba ducand la o succesiune rapida si in ceata a decorului. Ceea ce poate parea fascinant este resursa de putere surprinzatoare pe care masina continua sa o aiba chiar si la 190 de km/h, reusind sa te smuceasca desi tu circuli mai repede decat toti ceilalti de pe langa tine. Pe scurt, veti beneficia de un diesel foarte harnic care de multe ori da dovada de exces de zel si pe care trebuie sa il tii in frau cu grija.

Interior

Cuvantul care defineste cel mai bine interiorul unui BMW, implicit si pe cel al exemplarului testat de noi, este simplitate. Simplitate nu inseamna insa si mediocritate, calitatea materialelor regasite la interior amintind de faptul ca ne aflam intr-un segment premium unde fiecare detaliu conteaza. Plasticul folosit de BMW nu este foarte estetic insa calitatea se simte la fiecare atingere. Insertiile din ceramica reusesc sa completeze foarte bine pielea fina regasita pe portiere sau pe volan. Tot de plastic vorbim si la nivelul consolei centrale, un plastic lucios care incearca sa imite inoxul. Detaliile simple, artificiile estetice care lipsesc si conservatorismul te fac sa te gandesti ca nu este nimic special la aceasta masina. Aparentele sunt salvate insa de scaunele extrem de confortabile, cu o sustinere perfecta, cu multiple reglaje, imbracate in piele fina asemeni schimbatorului, volanului si cotierei centrale. Afisajul portocaliu al instrumentelor de bord, destul de monoton la prima vedere, continua traditia modelelor germane dar este completat cu succes de celebrul sistem iDrive, pozitionat in centrul plansei de bord, sistem care inspira o doza de digitalizare in interiorul habitaclului. Daca vorbim despre spatiu putem spune ca pasagerii de pe locurile din spate vor reusi sa calatoreasca confortabil. Nu vorbim insa de dimensiuni generoase ca in cazul Seriei 5. Drept pentru care este cazul sa fim putin rezervati atunci cand ne gandim sa inghesuim trei pasageri pe bancheta din spate. De asemenea, pentru cei care se gandesc deja la o excursie la munte sau in afara tarii trebuie sa vorbim si despre portbagaj. Desi nu este cel mai generos din clasa sa, reuseste sa inghita suficient, adica 460 de litri. Este suparator si faptul ca habitaclul nu este presarat cu prea multe spatii de depozitare, soferul si pasagerii fiind nevoiti sa improvizeze daca simt nevoia unui loc in care sa isi "propteasca" telefoanele, revistele sau paharele.

Preţ de achiziţie

Pe segmentul premium nimic nu este chiar ieftin. BMW Seria 3 in versiunea entry-level 316i porneste de la 26.358 de euro cu TVA, un pret destul de piperat pentru 122 de cai putere si un minim de dotari. Cea mai ieftina versiune diesel pleaca insa de la 30.761 de euro, pentru 318d. Versiunea testata de noi, 330d xDrive va scoate din buzunarul viitorilor sai clienti incepand cu 44.863 de euro cu TVA. La aceasta suma este insa musai sa se adauge si o serie de pachete optionale care imbunatatesc confortul soferului si al pasagerilor: tapiteria din piele (1529 de euro), sistemul iDrive (2411 euro), scaunele sport pentru sofer si pasager (529 de euro), volanul sport imbracat in piele (84 de euro), farurile cu xenon pentru faza lunga si faza scurta (588 de euro) si alte cateva dotari care au urcat pretul final pana la suma de 51.163 de euro cu TVA.

Siguranţă

BMW pune pe primul plan siguranta pasagerilor sai, de aceea Seria 3 dispune de airbaguri frontale, cortina fata si spate si laterale. Un asemenea bagaj de putere trebuie tinut bine in frau de aceea BMW si-a echipat versiunea cu discuri de frana ventilate pe ambele punti, ABS, control dinamic al stabilitatii (DSC) si al tractiunii (DTC). Tot la capitolul siguranta trebuie mentionat si sistemul de bare de protectie fata si spate, cu elemente de deformare elastica, pentru impact la viteze de pana la 15 km/h. Foarte utila este si prezenta indicatorului de presiune in anvelope cu monitorizare pasiva a tuturor rotilor si indicator luminos. Pe timp de noapte, siguranta rularii este asigurata de oglinzile cu functie anti-orbire. BMW nu vrea sa ramana in urma atunci cand vine vorba despre inovatie in siguranta de aceea si-a echipat modelul si cu un sistem de franare pentru pilotul automat, care adapteaza practic viteza la cea a masinii din fata.

Ţinută de drum

La capitolul tinuta de drum trebuie sa amintim de la inceput ca exemplarul testat de noi a fost echipat cu un sistem inteligent de tractiune integrala, celebrul xDrive. Masina se comporta exceptional pe sosea, fie ca vorbim de drum mai putin prietenos sau de sosele bune, putine la numar ce-i drept. Sistemul xDrive monitorizeaza permanent cele patru roti si transmite putere celei care pierde aderenta. Mai mult decat atat, in conditiile unui viraj strans, xDrive transmite puterea acolo unde trebuie pentru a obtine o stabilitate exceptionala. De asemenea, la viteze de peste 220 de km/h masina surprinde prin stabilitate, senzatia de nesiguranta fiind complet inexistenta. Putem spune ca xDrive-ul face adevarate minuni pe drumurile virajate si iti accelereaza bataile inimii de fiecare data cand abordezi mai indraznet o curba. Nu te lasa niciodata la nevoie, fiind deosebit de greu sa ii imprimi un caracter supravirator. Chiar si atunci cand DTC-ul este dezactivat partial, BMW se tine bine pe sosea si nu iti ofera senzatii "necurate". Practic xDrive-ul face totul in cazul comportamentului rutier. Este detaliul care te face sa te urci cu incredere la volan si sa cobori cu zambetul pe buze. Tractiunea integrala isi face datoria exemplar chiar si pe drumuri acoperite de zapada unde senzatia de siguranta deplina scade in favoarea celei de exaltare maxima, nivelul adrenalinei atingand cote inalte.

Vizibilitate

Dimensiunile compacte ale sedanului iti usureaza sarcinile atunci cand conduci un Seria 3. Oglinzile laterale ofera o vizibilitate buna ca si retrovizoarea, singurele probleme putand insa aparea la mersul cu spatele. Pentru cei neobisnuiti cu dimensiunile masinii le recomandam prudenta sau un pachet de senzori de parcare. Pe timp de noapte farurile cu xenon au grija sa se adapteze traiectoriei pe care o urmezi si sa iti ofere suficienta vizibilitate pentru a rula in conditii de siguranta.

Tehnologie

Atunci cand am vorbit despre interior am rezumat totul prin simplitate. Nu este insa cazul sa facem abuz de acest cuvant cand vine vorba despre elementele tehnologice pe care BMW a avut grija sa le introudca in interiorul habitaclului. Pentru ca vorbim de un segment premium vorbim si de dotari premium: sistem de climatizare bi-zonal cu priza centrala de aer si pentru psagerii din spate, sistem audio cu magazie de CD-uri si conexiune pentru iPod, senzori de lumini si ploaie, proiectoare de ceata, cruise control, comenzi pe volan, conexiune Bluetooth pentru telefonul mobil si trei trepte de incalzire a scaunelor. Daca tot am ajuns la scaune merita sa enuntam si multiplele posibilitati de reglare electrica. Cele mai placute vor fi insa cu siguranta cele care adapteaza sustinerea laterala a pasagerului si soferului. Despre cruise control se cade sa amintim ca reactioneaza foarte rapid, atat la accelerare cat si la decelerare, raspunsul fiind unul dintre cele mai bune pe care le-am intalnit pana acum. Cireasa de pe tort va fi insa noul sistem iDrive, care beneficiaza de noua interfata, introdusa in toamna anului trecut pe noul Seria 7. Spre deosebire de vechiul iDrive, noul sistem multimedia este mult mai usor de folosit, are o interfata mai prietenoasa si se dovedeste foarte util in orice situatie. Comenzile plasate pe consola centrala sunt usor de folosit. Sistemul de navigatie se dovedeste a fi foarte util si in Romania, chiar daca informatiile nu sunt intotdeauna complete.

Design

Seria 3 a fost intens criticata pentru liniile sale destul de conservatoare, faceliftul operat de BMW anul trecut incercand sa estompeze tocmai aceste reactii negative. Foarte multe diferente nu se observa, doar blocurile optice si spoilerele fiind putin restilizate. Trebuie insa sa remarcam ca stopurile incep sa se alinieze noii filosofii de design introduse de Seria 7 si Z4, fiind totodata mult mai reusite. Jantele din aliaj si linia mai agresiv a spoilerului frontal tin sa aminteasca tuturor de veleitatile sportive ale modelelor bavareze. Designul conservator se regaseste si la interior, unde fiecare comanda isi are locul bine definit iar ergonomia este pusa pe primul plan.

Ultimele teste

Comentarii (86)

  • marius
    330d
    o masina aproape perfecta ! :x .
    4 2
  • alo domnu Mirica ,masina pana la urma are transmisie automata sau manuala asa cum se observa in poze
    3 0
  • erori
    din cate vad eu in poze, cutia de viteze e manuala nu automata(nu vad ce rost ar avea precizia schimbatorului la una automata)
    2 0
  • Adrian
    CUTIE DE VITEZA
    "din cate vad eu in poze, cutia de viteze e manuala nu automata(nu vad ce rost ar avea precizia schimbatorului la una automata"
    Corect.
    La bmw de motoare si cutii suspensii ,transmisii niciodata sa nu vorbiti de rau ca sunt cele mai bune din lume .
    Alde Hitler nu se joaca produc Bavarezii cel mai bun.
    3 1
  • Sergiu
    BMW
    Bravo BMW esti cel mai bun.
    In privinta cutii de viteze in poze e cu cutie manuala.
    Cred ca ati incurcat ceva referitor la cutie.
    BMW are cele mai bune cutii de viteze si motoare.
    3 2
  • lamuriri
    A fost o simpla eroare de tastare. Dupa cum a reiesit si din text exemplarul testat era echipat cu cutie manuala. Multumim ca ne urmariti!
    3 2
  • BMW
    Masina perfecta
    5 3
  • BMW PRAFFFF..
    La cat costa iti ei Laguna GT si mai raman ceva bani + ca arata si se misca mai bine decat caruta asta.Asta e efectul de turma daca zice unu ca e tare sar toti ......
    3 20
  • Sau mai bine iesi la un drive-test cu amandoua si o sa vezi diferentza intre premium si renault.
    11 0
  • @jiji
    Domnu jiji,

    Poate tu ai bani sa intretii un Renault. Noi fraierii fara bani ne cumparam BMW ca e mai ieftin la piese.

    Ex. BMW 530d - disc frana: 180 lei
    Renault Megane - disc frana: 500 lei

    Sa fie Renault!
    16 0
  • bogdan
    domnu jiji
    lasa sa fiu eu parte din turma si sa am bmw 330xd si sa fii tu smeker si sa ai laguna GT. Sa fii sanatos. Oricum, daca tu poti sa compari la tinuta de drum un BMW si un laguna GT tu esti praffff. Si sa mai stii un lucru: bmw a testat acum cativa ani pe seria 5 directia pe 4 roti (cum are laguna gt). faptul ca nu au introdus-o in productia de serie poate insemna si faptul ca felul in care se misca un bmw (chiar si doar cu tractiune pe spate) e inca destul de avansat incat nu au nevoie de 4 roti directionale. think about it
    4 3
  • adrian
    drumuri
    sa inteleg ca celui care a testat masina i-au placut curbele de pe barajul Siriu si cele pana in Nehoiu? ar fi fost cazul sa se lipeasca de sosea ca altfel era ri in pom dupa veverite ori dand la peste :D
    4 0
  • superb
    dupa facelift, seria 3 arata mult mai bine, motoarele diesel de 2l si 3 l sunt f performante, iar de acum poti sa le asociezi si cu tractiune integrala... pt drumurile noastre cred ca 320d xdrive este suficient, cine isi doreste mai mult poate lua "bestia" cu motor de 3l:)
    2 0
  • @automarket
    A fost scos facelift doar pentru sedan, sau beneficiaza si coupeul de o "noua fata"?

    bun articol....bravo
    3 0
  • Decimus4u
    BMW VS RENAULT
    Salutare,

    Va certati degeaba! In primul rand vorbim de clase diferite, nu avem cum sa comparam Laguna 3 GT cu BMW Seria 3. Mie mi se pare ca daca le asezam una langa alta, BMW-ul este urat si mai bine le lasam asa. In ultimul timp toti constructorii icearca sa scoata masini din ce in ce mai frumoase, numai cei de la BMW nu stiu cum sa le faca mai HIDOASE( depinde si de gusturi). Cat despre intretinere sunt ferm convins ca este imposibil ca piesele si reviziile la BMW sa fie mai ieftine decat Renault.
    Sunt sigur ca seria 3 este o masina foarte buna, economica,poate si fiabila dar totul se plateste atat in pretul masinii cat si in serviciile post-vanzare.
    1 7
  • @bogdan
    directia integrala a fost introdusa de BMW in 1989 cu Seria 8....
    5 0
  • georgis
    deci
    exista bmw si restul masinilor ..........
    6 4
  • Critic
    Rotile
    Invata sa faci poze!!! In prima poza, roata se bracheaza in dreapta, e cea mai simpla regula. Iar despre testul tau, ar fi multe de spus, insa cea mai tare remarca a fost "celebra" tractiune x-Drive. Daca cca. 10 ani vechime si performante 0 in sporturile cu motor o fac celebra, atunci quattro si s-awd cu aproape 30 de ani de experienta ce mai sunt?
    0 7
  • Claudiu
    Bai baieti...
    @decimus4u-nu stiu cum esti tu ferm convins de diferentele de pret la piese si revizii intre BMW si reno, dar te asigur ca sunt semnificative: reno-ul are piese muuuult mai scumpe. Te rog sa nu mai vorbesti/scrii din impresiile tale. Daca vrei sa ai o opinie pertinenta incearca sa te si documentezi.
    @critic- CELÉBRU adj. faimos, ilustru, mare, renumit, reputat, vestit, (înv. şi pop.) mărit, numit, (reg.) revestit, (Transilv.) hireş, (înv.) norocit, (grecism înv.) perifan, (fam.) arhicunoscut, (fig.)
    Deci celebru nu inseamna nici cel mai bun, nici cu traditie. X-drive-ul este un sistem celebru. Adica, mai pe intelesul tau, a auzit lumea de el. Incepi sa pricepi?
    Ia cineva premii pentru cele mai multe comentarii? Pentru ca altfel eu nu-mi explic de ce postati cand nu aveti nimic de spus...
    4 0
  • Renault vs BMW??? =))))
    A luat-o lumea razna... dac aam ajuns sa comparam BMW cu Renault, atunci e grav... Astept cu interes cand fanii Renault vor compara Megane Coupe cu Aston Martin Vantage V8 sau (de ce nu??!?!?) cu DB9 si vor spune ca Aston-ul este o conserva pe 4 ratoi fata de Reno-ul care are 1636525523486878 stele EURONCAP (euro in cap mai pe romaneste)

    Referitor la masina asta: o cunosc, am condus exact masina din test anul trecut la Bran (pe-atunci avea numere rosii) si confirm ca este SENZATIE! Practic nu te simti la volanul ei, ci simti ca esti TU pe sosea si ca poti face tot ce vrei, sfidand bunul simt de enorm de multe ori.
    6 0
  • www.dimphoto.blogspot.com
    cine facu pozele?
    mai bine nu puneti poze decat sa puneti poze ce arata ca baiatul ce s-a jucat cu camera mai bine ramanea la testat masina.
    netul e plin de poze decente, bine incadrate si au macar un levels in camera raw sau photoshop.
    si eu vreau sa-mi iau exact aceeasi masina, dar astept sfarsitul anului, cand cred ca va fi mai rau cu masinile "scumpe".
    pe una de asta eu nu dau mai mult de 15.000 euro
    3 1
  • andrei
    BMW
    "Noul 330d X-Drive poate fi usor considerat un etalon in clasa sa, multumita consumului, motorului si a tinutei de drum impecabile. "
    va rog sa corectati
    mare atentie
    in rest ...bmw e bmw
    3 0
  • Decimus4u
    PIESE BMW
    Domn Claudiu cred ca traiesti in alta lume tu. Incerci sa ne convingi pe toti ca negru este alb. Disc frana BMW 180 Lei??:)))))))) Inseamna ca piesa aceasta este facuta pe vapor din China sau este SH. Am sunat un prieten acum care are un BMW 525 si a zis ca un tampon de motor l-a costat 800 Ron fara manopera.Probabil ca daca il lua de pe vapor era 200 Ron :))). Hai sa fim seriosi totusi.
    Nu putem compara un Renault cu un BMW , in mare vorbind, dar pe anumite segmente sta bine si francezul. EX: Clio RS, Megane F1 Team, Laguna RS, Espace. Sunt adresate unui anumit segment de cumparatori.......
    MAS are sigut un PATE de 1310 cu care trebuie sa se duca la Remat in Martie si ne explica noua cum sta treaba cu Euroncap.
    1 7
  • andrei
    rectificare
    "...multumita consumului, puetrii motorului... "
    nu inteleg de ce a disparut, sau ati facut voi o smecherie
    oricum vad ca va miscati destul de rpd
    felicitari
    0 0
  • mircea
    @andrei
    La dispozitia voastra :)

    Multumim pentru sesizare.
    2 0
  • andrei
    test drive
    pe cand un test cu volvo c30?
    asta daca nu l'ati facut deja si nu am fost eu atent, cu toate ca in "arhiva" voastra nu exista
    astept raspuns ,daca se poate
    multumesc
    2 0
  • mircea
    @andrei
    Nu avem C30, ai vazut bine. Urmatorul pe lista la Volvo e XC60. Apoi vom face intr-un fel sau altul sa avem si c30 :)

    Multumim pentru ca ne urmaresti.

    Mircea.
    2 0
  • george becalii
    cred ca la misto a zis jiji de renault laguna (kkt) sau cum ii zice ce dracu...... poate vrea sa zica ca nu e mare diferenta intra laguna si solenza mea...asa il mai cred dar sa o ridici la rang de bmw asta e deplasat cu mintea, clar nu are toate tiglele pe casa...
    3 0
  • of of
    cunosc si eu cazuri de piese renault + piese bmw, si cu din cat m-am interesat si eu, preturile la pese renault sunt mai mari.chiar cu mult mai mari la unele chiar de 2-3 ori mai mari.service-ul la renault lasa complet de dorit, baietii aia habar nu au de nimic.am un prieten ce o avut laguna.masina din spusele lui era destul de buna, asta pana sa stricat.pretul pieselor l-a pus in cap.solutia lui? a proptit-o in copac si a luat casco pe ea.stiu ca o carcasa la de plastic la baterie la costat de 3 ori mai mult decat e la passat si exemplele pot continua.un importator de piese auto va poate confirma oricand ca in 80% din cazuri piesele renault sunt mai scumpe.

    @critic:vezi ca in multe teste bmw x versus audi quattro, audi o cam ia peste bot de la bmw si aici vorbim despre teste facute pe zapada.poti cauta linistit testul facut de pro motor.incetati sa mai ridicati audi in slavi pentru niste performante obtinute acu 30 de ani. performante 0 in sport? prietene, stai putin, unde e audi in wrc? ca nu l-am mai vazut de mult? iar te rog frumos sa nu vorbesti de performante zero.eventual implicare 0.e o diferenta.bmw nu se implica la nivel de constructor in raliuri, asta e cu totul altceva, iar tu vorbesti ca si cum se chinuie de 30 de ani sa obtina un titlu.dar daca chiar vrei sa vezi x drive in actiune, poti sa te uiti la Dakar oricand.

    modelul despre care vorbim este exceptional, punctul forte al oricarui bmw fiind bineinteles motorul si tinuta de drum.felicitari din nou si de mii de ori celor de la bmw, eu ii apreciez tocmai pentru politica lor conservatoare, reusind sa respecte traditia in vremuri cand e din ce in ce mai greu.

    felicitari si celor de la automarket pentru stire si pentru articolul detaliat despre drive test.cine vrea o parere despre acest model, linistit poate sa si-o faca pe automarket.ati testat un model puternic, care va impresionat cu performantele motorului in ciuda faptului ca modelul testat e un awd, ceea ce il face mult mai greu decat un rwd.
    4 0
  • Decimus4u
    :)))))))))
    Ma baieti daca tot sunteti asa siguri de valoarea pieselor BMW in comparatie cu Renault hai sa facem un pariu ca sa nu mai vb asa numai ca sa ne dam rotunzi. Ce spuneti?? E usor de scris fara sa stii asa ca hai sa ne intalnim undeva in Militari ca sunt si reprezentante Renault si BMW; punem banul jos si mergem sa ne interesam.
    Astept propuneri din partea voastra ca nu-mi strica niste bani!
    2 0
  • decimus
    is din mures, si nu vin in militari pentru un pariu.nu vorbim ca sa ne dam rotunzi, fiecare o auzit sau o trait asta pe pielea lui.iti spun din nou ca am vorbit la un importator de piese auto si mia confirmat ca piesele sunt mai scumpe la renault.

    dai un search pe google.iata niste comentarii de pe forumuri neutre.

    "dar vreau sa te previn ca piesele de Renault sunt INCREDIBIL DE SCUMPE! Cred ca tine de politica firmei sa isi scoata bani multi si din piese, ca altfel nu imi explic de ce uneori sunt dublu la pret fata de piese ale unor masini mai de prestigiu."

    Mack, Seb are dreptate in privinta pieselor de Renault. Sunt monstruos de scumpe, unele piese sunt chiar mai scumpe decat la BMW, care dintre granzii germani, are cea mai scumpa intretinere

    EU AM UN MEGANE SEDAN SI PIESELE SUNT FOARTE SCUMPE

    -piesele la masinile frantuzesti sant mai scumpe decat la la e46.

    renault ca si dacia ..masini scumpe . revizii scumpe si la piese nici nu mai zic...intretinere f. scumpa ..am avut renault si l-am vandut. nu-mi mai cumpar niciodata renault. mi-am cumparat masina second bmw 318 tds consum mult mai redus, intretinere ieftina, iar ca design, putere si feeling nici nu se compara.

    deci de pe spinarea noastra nu cred ca te imbogatesti. ;)
    3 0
  • Serios zici, mai Decimus?
    Am si o berlina (d-aia pe "dejectie") printre altele. Treaba cu "pateul de berlina" vine cumva de la un fericit posesor de Logan/Sandero, Clio sau megane 2? :)))
    Numa' astia ii stiu atat de inversunati impotriva daciei autohtone si pupa-n cwr renou' de parca l-ar fi apucat pe D-zeu de-un coi si au senzatia ca ei chiar au si conduc masina adevarata... Condu si tu un BMW in stare OK, si compara-l cu masini contemporane lui tot in stare OK, si vorbim dup-aia. Sunt din filme diferite man. Si asta pentru ca BMW se adreseaza unui segment de oameni, iar Renault unui segment cu totul diferit.
    Nu poti compara o masina din segmentul premium cu una de categoria "Economy Class" e ca si cum ai zice ca a zbura la Business Class e la fel sau mai nasol decat daca zbori cu tot poporu in coada avionului. Geez!
    3 0
  • toteu
    1. majoritate bmw`istilor din romania au sh`uri, si le fac revizia din piese de la magazinu` de la colt
    2. renoaiele sunt ieftine si cumparate si esti obligat sa le faci la service ca sa le pastrezi garantia... de acolo vin preturile
    3. revin din nou la majoritatea romanilor... cu bmw.... deci cum voi, cu niste amarate de bmw`uri in 4 cilindrii si rupte in 3 (in 2 ies prea bine) spuneti ca e nu stiu cat de za best. daca vreti sa spuneti de bmw`uri, vorbiti de masinile in 6 cilindrii, nu de ce aveti voi acasa, ca ce aveti acasa sunt foarte comparabile cu megane si logan(e) la 120 cai si 1 tona 300 + ...

    da asa-i romanu in general... a mea ii mai tare... (btw stiati ca majoritatea firmelor de asigurari nu au contracte cu reprezentantele VW pentru ca sunt prea scumpe ? :)) - mi s-a spus ca ma pot duce la reprezentanta ca sa mi-o repar, da eu platesc diferenta dintre preturile de la un service obisnuit si serviceul vw ) - asta chiar a fost noutate cand m-a izbit
    3 1
  • 1.corect, asta dupa ce ne interesam cat e la reprezentanta, majoritate
    2.si aici ai dreptate, multi nu au de ales.
    3.dar aici gresesti, zic eu, e absurd sa spui ca un bmw in 4 cilindri e asemanator cu loganul sau meganul, in primul rand motorul in 4 cilindri de la bmw e mult mai fiabil, dinamic si puternic, ceea ce e cu adevarat important este stabilitatea, confortul si siguranta in comparatie cu loganul si renaultul.de multe ori si consumul e mai in favoarea bmw-ului.
    si lancer evo x e tot in 4 cilindri, asta nu inseamna ca e asemanator cu loganul.

    dar sunt de acord intrun fel cu tine, nici eu nu sunt fan ca sa zic asa al bmw-ului in 4 cilindri turat la maxim cu impresii de M.un bmw adevarat incepe de la 6 cilindri.din pacate sunt multi sinucigasi dinastia la care faci tu referire, care isi iau bmw desi habar nu au unde li tractiunea la masina, doar ca sa fie in trend, au un motor de 1.6 fara ulei in baie, da ei ii dau blana pe viraj ca apoi sa ajunga vedete la ora 5 la stiri.
    3 0
  • Subaru_vs_BMW_xdrive
    verificati preturile...
    ... si performatele unui bmw 320 xdrive si un subaru legacy.
    http://bmwccro.sprinx.net/(S(cwxrnu45cujp1obocu4dwl45))/Files/technicaldata/3sedan0908_datasheet.pdf ; versus http://www.subarumotors.ro/legacy/datasheet/legacy_specs.pdf , http://www.subarumotors.ro/legacy/datasheet/legacy_echipare.pdf . Preturi: BMW 320 xdrive sedan standard = 36000 Euro , Subaru Legacy Diesel 2.0 AC = 19000 Euro cu reducere 4900 Euro. Deci fara reducere Sbaru costa 24000 Euro, preturi DDU. Iar Legacy ar fi mai degrabil comparabil cu seria 5. Cei care spuneti despre piesele BMW ieftine, de unde credeti ca vine diferenta de pret? Numai din salariul mare al muncitorului "german" care de fapt e turc, grec, pakistanez, si alte neamuri. Mai ganditi si cu capul vostru, nu numai din ceea ce au spus unul si altul. La pretul asta BMW-ul 320 xdrive este mai scump si decat un suv serios, de exemplu Nissan Xtrail (care este mai aproape de un off-roader veritabil).
    1 0
  • subaru
    apreciez mult subaru, nu contest nici raportul pret/calitate, sau ma rog pret/performante, din unele puncte de vedere e peste bmw, recunosc si ai dreptate, dar mai e un element la mijloc si anume brand-ul.cu asta vreau sa spun ca bmw sau audi sau merc au o clienetela mult mai mare si mai diversificata decat subaru, si isi permit sa aiba preturi mari, atata timp cat oamenii sunt dispusi sa dea banii, ei vor cere din ce in ce mai mult.subaru, spre surpinderea mea, si din pacate, nu reuseste sa atraga foarte multi clienti in ciuda raportului de care vorbeam, principalul motiv ar fi probabil ca e prost reprezentata ca si marca la noi in tara si sunt putini care cauta o masina adevarata.

    sunt ferm convins ca, costurile de productie pentru un bmw 320x depasesc costurile unui subaru.dar, traim intro lume in care firma se plateste, fie ca ne place sau nu.indiferent ca preturile pieselor la bmw sunt mari sau nu, la renault sunt clar exagerate.
    2 0
  • corectura
    Tractiunea integralade la BMW se numeste "xDrive", nu "X-Drive".
    1 0
  • Subaru_vs_BMW_xdrive
    daca firma se plateste....
    .... pai nu credeti ca un Mitsubishi (ca sa ne pastram in domeniul 4x4) ar trebui sa fie mai scump decat un BMW?
    Dar, surpriza, un Lancer Evo 2.0T GSR 295 CP cu Super All-wheel control costa tot 36000 Euro DDU cat un BMW 320 xdrive! Oare de ce BMW este "mai firma" decat alte brand-uri, de ex. Mitsubishi? Care sunt motivele pentru care BMW este "mai masina" decat alte masini. Nu intreb asta ca si cand as fi un novice, am aproape 40 de ani, si am mers cu destule masini. Dar cu EVO nu am mers, deci.... sunt poate subiectiv. Ii rog pe cei care "s-au dat" cu unul sa ne spuna impresiile lor!
    1 0
  • subaru forester vs bmw 320 xd
    Comparatile ca pret si fiabilitate si mai vorbim.
    1 0
  • Subaru_vs_BMW_xdrive
    pentru dumy
    Despre Lancer Evolution 2.0T GSR 295 CP: http://www.mitsubishi-motors.ro/index.php?pagid=302&m=index&carid=112&bodid=171&engid=654&action=3 ' Pret 36000 Euro fara TVA. Despre BMW am dat link-ul mai inainte. Acelasi pret. Rog scrieti analize si concluzii, nu generalitati, ok?
    1 0
  • cccccc
    cccc
    "Sistemul xDrive monitorizeaza permanent cele patru roti si transmite putere celei care pierde aderenta."
    CRED ca ar trebui sa transmita CUPLU rotii care ARE aderenta :)
    1 0
  • Decimus4himself
    Decimus4u uraste BMW-urile :))) Lui ii plac doar Mercedesurile. Asta e clar si a recunoscut-o! Prima lui masina a fost un Mercedes 300 D. A doua un Mercedes 124/250 TD. Au urmat E 220 CDI/2000, Mercedes E270/2003 si Mercedes E 320 CDI/2005. O sa urmeze un alt Mercedes cu siguranta. Chiar si sotia dumnealui are un Mercedes A Class! ...desi ma indoiesc ca ea stie ce inseamna Mercedes sau ca si-a dorit cu varf si indesat aceasta masina.
    Un om care nu-si mai incape in piele de atata Mercedes nu are cum vreodata sa aprecieze nici o piulita de la un BMW ;) Pentru el nu exista altfel de masini decat Mercedes! Va face orice e posibil sa discrediteze un BMW. In plus doar simpla posesie a unui Mercedes ii da puteri nebanuite ce-l fac sa creada ca masinile nu mai au nici un secret pentru persoana sa, iar restul, noi muritorii ce ne permitem sa comentam aici, sa fie intr-o eterna necunostinta fata de dumnealui.
    Ironiile despre "1310", le repeta in mai multe topicuri, cu toate ca am o banuiala ca scoala de soferi pe o "1310" a facut-o :D
    Drept pentru care ar fi mai interesant din partea dumnealui sa faca o comparatie de pret a pieselor si serviceului intre Mercedes si Renault decat sa-si dea cu parerea despre designul ultimelor BMW-uri :) Pana atunci ar fi de preferat sa lase aroganta deoparte si sa priveasca masinile dincolo de Mercedes ;)
    Sa Natate!
    2 1
  • bmw& altele
    am mers eu cu Evo X..un fel de rocket pe roti (gume de viteza la -3grade afara).asa ma facut testul si cu viteze pe 170-1800 pe un drum--acuma cand ma gandesc mi-i frica,atunci nu..ii o masina SUPEERBA.dar nu-i premium.ata ete.bmw=premium.mitsubishi nu-i premium.acuma daca ne luam strict dupa preturi & co..as prefera evo x fara sa ma gandesc o clipa..chiar daca consuma cat..china :))..apropos..legat de consum:si eu am condus 330xd-ul cu 231 CP si nici vb de consum mediu de 8 l..la stilul meu arata 13-14 l consumul mediu..si nu am mers cu 200km/h..ci numa acceleratii,depasiri,acceleratii,franari..evo X la stilul asta arata 17l :))..
    iar despre Subaru..sincer NO COMMENT..nu aveti la drive test un lecacy?tare as fi curios cum merge masina aia(nu ma supar daca faceti rost de 3.0i cu 245CP :D:D pt drive test).daca subaru nu-i masina calitativa,atunci Bmw ii caruta(aici ma refer stric la calitate/fiabilitate/robustete si nu la faptul ca ii premium&blabla).si lecacy ii premium,si 2.0D boxer
    1 1
  • ...
    ii mult mai ieftin ca si 320d..da la roman nu-i scoti din cap vw&audi&bmw..ii maare snob..la premium mai sunt lexus,infinity etc..si la alte marci mai sunt honda,toyota,mazda,subaru...dar ma rog..fiecare cu gusturile lui si banii de care dispune..personal,nu mai imi place bmw pt ca deja intra in era turbo..urmatoarele m-uri vor fi turbo.unde arta?unde-i ingineria bmw cand facea m-urile aspirate si statea langa honda cu motoarele aspirate?vremuri apuse.intram in era turbo & compresoare
    1 1
  • Decimus4u
    Fan Adevarat
    C3PO poponar iti doresc sa fii macar fan Ziuarul Adevarul sau Libertatea. Stii care-i problema? Scoala am facut-o pe Dacia dar nu am ramas la Dacie..
    INCA MAI ESTE VALABIL PARIUL CU PIESELE DAR VAD CA NU SE BAGA NIMENI....
    Asta inseamna ca toti vorbiti doar sa va aflati in treaba.
    1 0
  • @sthou
    Bravo prietene!In sfarsit cineva care are habar despre fiabilitatea japonezelor in special Subaru.Daca ar fi sa aleg intr-e un 320 si un Forester parca mai ok e Forester-ul.cred ca are vreo 3 avantaje:calitate,pret,si poti sa te dai cu el si pe la munte.O sa zica lumea da ,dar asta e SUV si nu e nici de fite.Problema e ca este si un pic mai ieftin decat un 320 de un 320xd nu mai zic,si nici cu tractiunea 4x4 de la Subaru nu te faci de cacao .Cred ca sunt niste amanunte importante in alegerea unei masini.Mai ganditiva baieti inainte sa aruncati cu banu.
    1 0
  • @decimus
    decimus, daca am intrat (noi) pe automarket, avem acces si la google.oricine poate da search pe google, si poate afla care are piese mai scumpe.cred ca toti stim ca o sa pierzi.am pus si eu cateva comentarii de pe forumuri de la oameni care le-au avut amandoua.acuma daca or fi si ei prosti nu stiu.

    @shtou:ai dreptate cand zici de turbo la bmw, nici eu nu sunt multumit de politica lor, dar din pacate nu au ce face, pentru ca trebuie sa tina pasul cu audi.

    subaru si evo sunt cred ca singurele japoneze care le apreciez.iar tractiunea integrala la subaru sincer cred ca este peste bmw.in ceea ce priveste preturile dintre ele, am explicat din punctul meu de vedere de ce sunt asa de mici comparativ cu bmw.sa nu uitam ca nu vb doar de bmw, la fel sta si audi, mercedes etc.sunt de parere ca daca subaru ar avea clientii bmw-ului, ar avea preturi apropiate.
    0 0
  • Decimus4u
    Piese
    Mowgli eu cand vorbesc de piese nu inseamna ca ma duc la coltul pietii sa cumpar piese pentru masina, intelegi?
    Mergem la reprezentante si facem comparatie; hai sa nu ne luam dupa unul si dupa altul care scrie pe forum.
    DACA TU ZICI CA PIERD ASTEPT UN MESAJ DE LA TINE SA-MI ZICI CA VII SA NE INTALNIM IN MILITARI CA SUNT REPREZENTANTE RENAULT SI BMW. DACA NU VENITI SA NE CONVINGEM TACETI ... CA SUNTETI PRAF. CARE ESTE BARBAT SA FACA UN PARIU SAU NU AVETI NICI BANI SA VA .. DAR IMI SPUNETI MIE DE PIESE.
    Care din cei care scriu aici are o masina mai stralucita in afara de C3PO , care nu are nici permis dar isi da cu parerea de masini.
    0 0
  • Decimus4u
    CENZURA
    Sa stii ca nu mai are nici un farmec mesajul de mai sus daca ai cenzurat dedicatiile pentru toti experimentatii.....Mircea fa te rog un reportaj cu toate costurile de intretinere la marcile cunoscute; ar fi interesant sa stie unii papag... baieti nu de alta dar par penibili...
    MIRCEA eu vreau sa pun un pariu cu ei si promit ca banii castigati o sa ti-i dau tie sa ne mai incanti cu tot felul de stiri... Dar dupa cum se vede situatia nu se ingramadeste nimeni sa se convinga live asa ca
    0 1
  • ..
    @mowgli..ai si nu ai drepate vis a vis de faptul ca daca subaru ar avea clientii lui bmw altele ar fi preturile..poate aici in europa pt ca,in sua culmea:plin de subaru outback..si nu ii o masina deloc scumpa acolo(la banii lor),ci ii o masina comuna si foarte apreciata..iar bmw si in sua are preturi premium..poate subaru a preferat sa ramana in privinta etichetei cu masina medium(si un constructor mai exclusivist in privinta vanzarilor de masini..culmea nu a falimentat din cauza asta)..pe cand honda se baga deja la premium cu noile modele..dupa cum si toyota ramane la comun si baga lexusu la inaintare la eticheta premium(naspa ca deja au montat diesel si pe is..pana acuma erau exclusivisti,numai benzine,dar ce sa faci..criza economica,poluarea etc).ata ete
    ca o parere strict personala,4x4 de subaru cea mai buna de asfalt si printre cele mai bune si off road(chiar printre elite).si nu sunt putine teste care sa ateste treaba asta..acuma sa fim realisti:subaru are traditie si experienta in 4x4 comparativ cu bmw..nu contest calitatile bmw ului(mi-ar trebui m3 -ul asta nou cu v8 ooioi sau m5 cu v10) dar prefer un 4x4 de subaru asa pt linistea mea sufleteasca pe strazile din romania care sunt foarte curate..si curatate perfect de zapada,noroi,mizerie etc.
    0 0
  • bmw 330xd
    pe mine unul nu m-a impresionat 330xd-ul in urma cu 2 ani cand l-am condus.intr-adevar puternica masina,stabila,dar nu m-a "atins"..si adunand preturile la optinale,ca doara tre sa-ti dotezi masina ca-i bmw si nu-l iei chel ca te faci de rusine in fata unuia cu renault care are de toate din standard..ajungi la niste preturi.......:(((((((..iar la pretul ala poti cumpara masini serioase:lexus IS-F..masina asta m-a IMPRESIONAT..am ramas perplex..v8 aspirat &co...superb.
    0 0
  • corect
    daaaa.4x4 subaru este... imbatabil.daca te uiti la o cutie de conserva urata ca dracu de la subaru, cu 70 de cai, tot 4x4 era.deci sistemul lor cu diferentiale active, la ora actuala este imbatabil zic eu.cat priveste costurile, sunt de acord cu tine, dar vorbeam de europa, iar in sua, si preturile la bmw sunt mai mici.

    @decimus:te rog frumos poarta-te ca un om civilizat.nu trebuie sa ne faci papagali ca nu suntem de aord cu tine.eu nu team insultat, imi sustin punctu de vedere.nici macar nu citesti posturile.tiam spus ca nu fac 700km pentru un pariu.hai sa incercam sa vorbim polticos unul cu celalalt.sta in firea omului si a masculului in special sa fie "teritorial" si sa-si sustina ideile cu inversunare.la fel fac si eu la fel faci si tu.dar hai sa nu insultam ca suntem totusi pe un forum si nu in spatele blocului.
    1 0
  • AI DREPTATE
    in regula, gata prostiile!!!! Suntem seriosi de acum.... Am o dilema si nu stiu daca ma puteti ajuta: subaru merge cu Benzina sau cu Orez UNCLE BEN?
    0 2
  • Subaru
    chiar si cu orez daca ar merge tot e mai fiabil decat BMW si mai ieftin.Vezi ca au super dicount la Legacy iar Forester-ul il iei cam cu 30-32 de mii E full.320cred ca seduce pe la 35-36 de mii,sa nu mai vb de 320xd.
    0 1
  • Decimus4u
    Subaru
    Dumy ce masina ai???
    0 0
  • @Decimus4su
    BMW320
    0 0
  • BMW
    Frumoase masini dar modelele mai vechi... Daca este ala de 150 CP stiu ca este racheta. Sa o stapanesti sanatos....si fara evenimente.
    Plimba-l si pe MOWGLI ca e disperat sarcul :))))))
    0 0
  • bmw
    masina din poza daca va uitati atent nici macar nu e 330xd. e doar 330d. in privinta asta ati gafat-o rau!!!:))))
    0 1
  • @Yonu
    Nici nu ar fi trebuit sa ma obosesc sa-ti raspund. Daca ai fi citit textul complet si ai fi rasfoit toate pozele ai fi aflat ca sistemul de notare de la BMW, inclusiv pozitionarea sa s-a schimbat. Te invit sa te uiti in continuare la poze si apoi sa revii cu un comment mult mai pertinent. Asa ca nu stiu cine a gafat!
    1 0
  • perferinte.........
    BMW este o masina pt fanii acestei marci, nu pretind ca este o masina buna sau proasta ca nu am de unde sa stiu, dar personal ca si aspect (ext-int) as prefera oricand FORD sau AUDI, mi se par mai reusite ca aspect, acum am o Corsa si un Logan, dar am avut Sierra si Mondeo mai vechi, iar acum ma gandesc serios la un Focus II cu motor diesel de 110 cp, aveti ceva sugestii la adresa acestei masini ? am condus una zilele trecute pana la Sinaia si inapoi si s-a purtat destul de bine............toate bune
    0 0
  • decimus
    eu sincer nu stiu de unde tragi tu concluzia ca is disperat, si nici nu stiu ce ai cu mine.dar vezi ca si MOWGLI are bmw, asa ca stai calm.
    1 0
  • Subaru_vs_BMW_xdrive
    World Peace...
    .... dupa cum bine spunea Miss Agent Secret. Fratilor, nu va mai umflati ganglionii fara rost, haideti sa ne folosim neuronii pentru dezbateri tehnice. Eu sunt in cautare de o noua masina, pe care o vreau neaparat un 4x4 SUV. Dar m-a dat gata oferta asta de la Subaru Legacy.... si totusi parca totusi ceva mare m-ar proteja de toti nemernicii care, zilnic, vor sa se suie peste mine prin Bucurestiul asta natal si nefericit! Dupa tot ce s-a discutat aici, credeti ca se poate trage concluzia ca, pentru clasa "turisme", cel putin, BMW si 4x4 nu este chiar o alegere fericita? Si in cazul asta .... oare ce mai ramane..... numai tractiunea spate? Astept sugestii pentru noua mea masina, pret limita cam 30000 Euro incl. TVA
    0 0
  • forester?
    http://www.automarket.ro/masini-noi/subaru/forester-17/

    cred ca le impaci amandoua.daca as vrea turism as merge pe subaru sau bmw.xdrive-ul la bmw este foarte "capabil" pe generatiile noi.poate chiar peste quattro.oricum, tractiune spate in favoarea tractiunii fata.clar.

    subaru consuma destul de multisor.
    0 0
  • 4x4 SUV < 30000 euro
    Forester e o masina buna. Chiar foarte buna pentru o masina de familie in Romania. Consumul e in limte normale pentru clasa sa, intre 9 si 13 litri la suta. Pana la urma e un 4x4. Varianta diesel nu-i la fel de "spectaculoasa" ca cea de 2,5 turbo, insa daca nu ai pretentia sa participi la curse de masini e cat se poate de convenabila din punct de vedere economic.

    http://www.automarket.ro/stiri/subaru-forester-diesel-in-romania-de-la-23590-euro-14944.html

    Daca totusi preferati benzina ca si carburant, mai exista si varianta de 2 litri, Forester 2.0 X
    Forester e o masina fiabila, comenzi directe, stabilitate buna , mai pe scurt placuta la condus. La finisajele interioare s-ar mai fi putut lucra. Fara sa fie masiva se descurca mai mult decat onorabil inafara soselei, iar pretul se incadreaza in cei 30000 de euro cu TVA inclus. Doar varianta Turbo ajunge undeva peste 33000 cu TVA.

    http://www.automarket.ro/masini-noi/subaru/forester-17/
    (acelasi link)

    In acelasi pret si cu performante bune se mai incadreaza Toyota RAV4 2.0 WT-i sau dieselul de 2.2 sau Mitsubishi Outlander 2.0 Invite - tot TDI.
    Cel mai bine e sa le incercati pe rand la cate un drive test pentru ca parerile pot fi subiective in functie de confortul fiecaruia.
    0 0
  • Decimus4u
    @ Mowgli
    Daca este masina din poza sincer mai bine iti iei Logan la 4900 Euro cu conditia sa-ti duci BMW-ul la Remat. Eu zic sa te gandesti la varianta asta, scapa Romania de harburi. :)))))))
    0 1
  • e30
    bmw-ul din poza e un m3 mai scump decat mertzanul tau.dar daca vorbim de un e30 simplu din 90 intretinut e mai scump decat un logan 2006-2007 si asta spune multe.parca ziceai ca iti plac bmw-urile vechi.si nu te mai lauda pe aici pe forum cu mertzanul tau ca neam cam saturat.serios acuma, esti patetic, si laudaros.daca tu la 19 ani aveai ceva mai bun decat un bmw e30 si un renaul 5 luate din bani mucnitit din greu, atunci comenteaza.daca nu, cat mai putine revizii la masina ta.si incearca sa-i respecti pe cei din jur, mai ales la varsta care o ai, ar trebui sa fii mai intelept.sa-ti mai spun ceva, pe mine daca ma pasioneaza un model, eu pentru ala ma zbat, asta inseamna pasiune pentru o masina.si daca as avea un cont gras in banca, tot o masina sub '90 mi-as lua te asigur.fi cuminte.
    0 0
  • Decimus4u
    BMW
    O fi un M3 dar iti reamintesc, poate ai uitat, merge sigur la Remat.
    Poate sa fie super M daca este de 18 ani tot un jaf este chiar daca are sute de cai. Tot respectul pentru cele din 1999-2004, super frumoase.
    Ca sa aduci din germania o epava care arata bine, spun unii, din 90 toamna inseamna ca ai probleme grave....
    0 0
  • Decimus4u
    Mowgli
    Imi pare rau batrane dar iar m-am luat de tine!!!! :))))))) ce sa facem daca ne plac cei mai buni!!!!
    Multa bafta!!!!
    0 0
  • bmw
    bafta si tie prietene, cu cea mai mare sinceritate.asa este, ai dreptate.fanii bmw sau harjonit cu fanii mercedes de cand ii lumea.dar trebuie sa facem front comun impotriva amenintarii audi cu pretentii de sportiva bmw si de luxoasa mercedes.daca mercedes ia motoare de bmw atunci hai sa semnam un tratat de pace.se bat pe 2 segmente diferite.nam nimic cu audi, asta pana cand vad reclamele lor demne de mila in care is bat joc de mercedes si bmw.uite... partial sunt de acord cu tine, sunt prea multe jafuri de bmw in tara asta.corect.dar un bmw fie el si din 70 un 2002 turbo, e istorie omule.degeaba zici tu.mai ales unul reconditionat... e ceva de vis, pentru noi astia mai old-school.sincer acuma, te-ar lasa sufletu sa duci la remat o frumusete de cobra demna de orice muzeu mercedes?nu cred.sau daca nu ai prea multi bani si iti iubesti marca, ce faci?iti iei un model care ti-l poti permite.si oricat de vechi, sau oricat de harb, atata timp cat ai o pasiune pentru masina aia si o respecti, iti garantez ca zambesti la volan fara sa-ti dai seama.

    imi cer scuze celor de la automarket si utilizatorilor de la abaterea de subiect, dar am spus, se simte lipsa unui forum, sau macar a unor mesaje private.am scris-o si pe blog-ul lui Mester, sper ca vom avea si astfel de facilitati, tocmai pentru a evita astfel de abateri de la subiect, si de ce nu pentru a ne cunoaste mai bine si a forma o comunitate automarket.
    0 0
  • Mircea
    La rece
    Cand vrei sa iti cumperi o masina, sau orice alt lucru, trebuie sa lasi deoparte ideile preconcepute si fidelitatea pentru o anumita marca. Trebuie sa gandesti la rece si sa alegi cea mai buna oferta, cel mai bun raport calitate/pre/performanta.
    Nimeni nu o sa iti dea un premiu ca ti-ai schimbat BMW-ul cu un alt BMW dar, in schimb, o sa iti ia frumos banutii. De multe ori ajungi sa cumperi doar iluzii.
    0 0
  • Subaru_vs_BMW_xdrive
    sa nu radeti...
    ... de mine, dar pana sa ajung la drive test cu Subaru Forester, m-am programat la unul cu Renault Koleus. Costa 26000 Euro inclusiv TVA, motorul de 2 litrii diesel (nu ma pasioneaza ff tare sa rup asfaltul sub roti), cutie automata, versiunea de dotari Privilege, distributie pe lant, bazat pe platforma de la X-Trail. Urmeaza, in ordine, VW Tiguan 1.4 TFSI, Opel Antara, respectiv Chevrolet Captiva, Legacy, etc. La Toyota RAV4 m-am gandit de mult, am inteles ca este o masina buna (nu ma refer la brandul Toyota, care pt mine inseamna fiabilitate deosebita, am avut o Toyota Tercel pe care am vandut-o cand ajunsese pe la 275000 Km), dar nu m-a impresionat in mod deosebit. Tinem legatura si va multumesc pentru sfaturi!
    0 0
  • felicitari
    e ok ca te interesezi cu adevarat si experimentezi sub propria talpa diferite masini,multi isi iau masini dupa pareri, review-uri etc.incearca cat mai multe modele, analizeaza bine pentru ce scop iti iei masina, iar apoi cred ca poti lua linistit o masina de care sa fii multumit.sper sa ne mai tii la curent cu viitoarele experiente si mai ales cu decizia luata.Incearca si un forester, asa de curiozitate macar.Ar fi interesant vw-ul.ai putea sa incerci sa intrii pe forumuri dedicate marcilor sa aflii si parerile altora referitoare la modelele care le ai in vizor.cum e cu piesele, cu reviziile, cu service-ul si multe alte aspecte care trebuie sa le iei in considerare si dupa achizitionare.bafta si sa ne tii la curent.
    0 0
  • Decimus4u
    Un sfat
    Cand a aparut Koleos in Romania am facut drive test cu toate modelele pluc toata concurenta: tiguan, santa fe, rav 4,tucson.... Din punctul meu de vedere cea mai buna motorizare se gaseste pe Koleos 2.0 DCI 175CP. Cea mai buna tinuta de drum o are vw Tiguan care este ceva mai mititel decat ceilalti.
    Oricum raman la parerea mea ca cea mai buna motorizare diesel este pe Koleos; performante foarte bune si consum mic.
    0 0
  • @everybody
    Deci m3 e30 e jaf de remat?atunci un pontiac gto din 69 e la fel un gunoi nu?asta oare e mentalitatea de azi...istoria e un gunoi?un search pe google arata ca majoritatea prefera e30 fara de e36 si e46.Mentalite de cocalari.Cati aveti masini care au facut legende in motorsport?
    1 0
  • @ SUV 2x4
    TDI-ul de 2.0 litri de la VW (echipeaza multe modele VW , inclusiv Tiguan si nu numai VW) este un motor foarte fiabil.
    0 1
  • @ SUV 4x4
    *4x4, rectificare. M-au luat tastele pe dinainte ;)
    0 1
  • marius
    Automarket
    cand testati un Seria 7 ? :D
    0 1
  • Subaru_vs_BMW_xdrive
    de la Subaru la Nissan
    Salut prieteni. Nu stiu daca se va mai uita cine pe dicutia asta, avand in vedere ca a trecut 1 luna de la ultimul post, dar trebuia sa va spun care este finalul povestii. Am luat Nissan X-trail (noul X-TRAIL), motor 2,0L dCi 150CP "All Mode 4x4" transmisie manuala, versiunea SPORT. Ce sa va spun, m-a dat pe sapte oferta, masina are 40% reducere, pret de lista 33500 Euro cu TVA, pret oferta 20300 Euro cu TVA. Culoarea kodai mauve - vedeti link-ul: http://www.worldcarfans.com/2070306.012/page2/new-nissan-x-trail-debut-at-geneva . Este exact ce mi-am dorit, la un pret absolut incredibil. Multa bafta tuturor!
    1 0
  • Madalin
    Pentru mowgli
    Mowgli numai bine,fan BMW ;),cu toate ca modelele noi mi se potrivesc mult mai bine decat cele vechi,iubesc marca asta
    sportivitate,eleganta,confort,design,totul imi place la bmw
    singurul care nu-mi place este pretul :D,dar..pt pasiune se fac sacrificii
    Salutari
    0 0
  • Cum ati apreciat cu 8 puncte din 10 siguranta masinii cand are 5 stele Ncap?
    Inca ceva: ce inseamna DTC dezactivat partial? Daca nu stiti va spun eu: la o apasare de buton se dezactiveaza ASR-ul si la a doua si stabilitatea
    bafta
    1 0
  • Masina e perfecta ... ador firma bmw ..the best
    0 0
  • piese renault/piese bmw
    referitor la diferentele de pret intre piesele de bmw si renault explicatia este urmatoarea : in mare parte piesele de bmw se gasesc in portofoliul producatorilor after-market in timp ce piesele renault nu,astfel fiind nevoit in cazul renault-ului sa cumperi piese originale.ceia ce inseamna preturi exorbitante.in plus va mai spun din proprie experienta ca renault are o strategie bine pusa la punct vis-a vis de piesele de schimb si am sa va dau si un exemplu: daca se strica un cap de planetara in 80 % din cazuri esti nevoit sa cumperi planetara intreaga pentru ca nu gasesti separat doar capul(doar pe la dezmembrari) exemplele ar putea continua dar ma opresc aici si sustin faptul ca bmw-ul este mai ieftin la piese decat renault-ul.P.S : lucrez in domeniul piese after-market intamplator am ca masina de servici un renault si masina personala un bmw fapt ce mi-a permis a-mi lua libertatea de a face acest comentariu
    1 0
  • bmweficient
    bmw vs renault:)))
    http://www.trilulilu.ro/00070707000/c1c113999cc289
    SI CU ASTA SPUN TOT
    0 0
  • mas
    Practic nu te simti la volanul ei, ci simti ca esti TU pe sosea si ca poti face tot ce vrei, sfidand bunul simt de enorm de multe ori.

    Excelenta remarca . Exact de asta incerc sa evit cat pot bmw intalnite in trafic.
    0 0
  • Intretinerea corecta!
    "Marse: Poate tu ai bani sa intretii un Renault. Noi fraierii fara bani ne cumparam BMW ca e mai ieftin la piese.

    Ex. BMW 530d - disc frana: 180 lei
    Renault Megane - disc frana: 500 lei"

    Mda, de aceea crapa o gramada prin BMW-uri la mana a saptea. Franeaza in ultimul moment, ca de - au bemveu - si sucombeaza.

    Tovarasu` Marse, sa-ti explic cum e cu piesele de schimb:

    1. Number One, prima strigare, doar piese si echipamente echipare de fabrica (OEM), pe care scrie BMW, Renault, Merc etc. Ai prins ideea, da` n-ai tu fata de echipare originala, dupa cat costa discu` tau de la BMW. Piesele de origine sunt verificate de producatorul autovehiculului si GARANTATE. Pricepi tu, baiete, asta inseamna ca BMW-ul tau sau al altuia franeaza asa cum au gandit bavarezii. La 180 RON discul de la 530d, dupa cum ne informai maret, tu nu mai ai frane de BMW. Doar iluzii in capul tau si nu intentionez sa te jignesc. Eventual sa-ti salvez viata de profan cu gura mare.

    2. Number Two, a doua strigare, piese de calitate asa-zis originala, certificate de prestigiul producatorilor acestora (Brembo, ca sa pricepi), dar care nu au omologare din partea producatorului masinii. In principiu, merg si astea, cu mentiunea ca exista si aici mai multe calitati de fabricatie. Mai ieftine (cu mult) decat echiparea OEM.

    3. Number Three, a treia strigare, adica ce ai tu pe masina. Disc de 180 bucata care sa opreasca ditamai hardughia de 1,8 tone la gol si cuplu de peste 500 nm. Da, amice, poti sa-ti pui viata in mainile producatorului unui disc de 530d care costa "imensa" suma de 180 RON, adica nici macar 50 de euro. Sigur, cunoastem gargara ca nu e nicio diferenta, sunt bune etc. Pana cand mori ca n-ai putut frana la timp - asa e, sunt foarte bune. Nu te mai intreb care e limita de uzura. Daca nu vezi prin disc, inseamna ca e bun, nu-i asa?!

    Concluzia ar fi ca multi din cei carora le curg balele dupa o masina premium habar nu au cu ce se mananca intretinerea acestora. Nu mai vorbim de un brand sportiv prin definitie ca BMW, unde mentinerea sistemelor la parametrii initiali este vitala.

    Desigur, bat degeaba in tastatura. Baiatul asta cu 180 RON discul are probabil un jaf cumparat la 180.000 km pe bord (300.000 reali) si face maximum 10.000 pe an, daca se nimereste sa-i deconteze cineva motorina pentru 5.000. Dracu stie cum se face, dar astia cu putini km umfla statisticile decedatilor pe drumurile publice. La 180 RON discul, nu trebuie sa ne mai mire.

    La multi ani!
    3 0
  • dale dreacu in masini uzate ,,avusem diverse marci auto.. doar nemtesti si benzinare .. pana mai cativa ani n urma cu cresterea distatei d munca..mai tot timpul am schimbat cate ceva..in bmw,,uri am una de 190 mi km cumparatat d la unic proprietar la vreo 140. acu recent schimbat turbina..si sfaraie discurile planetarerele vreo doua bucse si amortiz p spate,, fac medie km 70 zilnic e bun x drive... dar la zapada iarna ,, e imbatibil cu raport 35,, 65 spate dar cu consum fratioare.. nu d 6.. 7 l cum iti sic astia ,, consum i fac de 9 .10,, si piesele originale upss tataie ma arde buzunaru la originale. in avntrenu p fat tre sa bag 800 euroi.. plus ina vreo 2..300 p amort .. Asadar.. lassam comentarii fara d rost unuia care face doar 9 10 mi km anual.. eu fac 35 40 mi.. se duc piesele repede p xdrive. tinand ca stau pe zona muntoasa in IT si i dau forja ..
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru