Maraton: Electricul Kia EV6 va încerca să parcurgă 5.800 km în 120 de ore

de Alexandru Monenciu
Joi, 25.08.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Modelul cu zero emisii Kia EV6 va participa la Driven to Extremes Euro EV Marathon unde va încerca să traverseze 15 țări în 120 de ore. Evenimentul este inspirat de un test de anduranță realizat de Stirling Moss în anii '50.

În 1952, legendarul Stirling Moss a condus (alături de alți 3 piloți) prin 15 țări europene în mai puțin de 5 zile. Testul de anduranță a făcut parte din campania de promovare a modelului Humber Super Snipe.

Anul acesta, evenimentul Driven To Extremes Euro EV Marathon se inspiră din testul realizat de Moss. Cei de la Max Adventure vor să-l ducă la bun sfârșit la volanul unui model cu zero emisii Kia EV6.

Maratonul constă în traversarea a 15 țări europene în doar 120 de ore, pe o distanță totală de 5.794 de kilometri. Plecarea din Oslo, Norvegia, este în 5 septembrie, iar sosirea în Lisabona, Portugalia, este programată pentru data de 9 septembrie. Adică de Ziua Mondială a Mașinilor Electrice.

Pe drum, echipa va utiliza stațiile publice de încărcare. La o stație rapidă, de 350 kW, bateria lui Kia EV6 ajunge de la 10 la 80% în 18 minute. Dacă încarci la o stație de 50 kW, acceași repriză durează 1 ora și 13 minute.

"Vrem să demonstrăm că este posibil să parcurgi o distanță foarte mare, într-un timp scurt, cu o mașină electrică [...]," a declarat Mac Mackenney, liderul de proiect.

via Kia

Comentarii (10)

  • Așa, și ? Oricum viitorul este al mașinilor pe hidrogen. Că nemții au spus că se așteaptă la un blackout cât de curând că rețeaua lor electrică nu e dimensionată pentru a susține un număr mare de mașini electrice (bine se refereau la calorifere electrice dar alea oricum consumă de 20-500 ori mai puțin).
    9 2
  • Si masinile pe hidrogen sunt departe. Pe cele cu hidrogen unde le alimentezi?
    Viitorul este mersul pe jos. :))
    13 1
  • viitorul este caleasca trasa de cai, totul eco/bio etc
    7 1
  • nu e chiar eco aia cu caii... Londra a fost salvata de aparitia masinilor...
    https://www.historic-uk.com/HistoryUK/HistoryofBritain/Great-Horse-Manure-Crisis-of-1894/

    Legat de articol ... suna bine in teorie, dar sa vedem si in practica. Cand ajunge la incarcat la o statie sa nu mearga la unele rezervate din astea de sute de kw... sa stea la rand cu toate Spring-urile si uberistii... si apoi o sa vedem daca le reuseste
    8 0
  • Seriff
    https://ziarulromanesc.de/stiri-germania/reguli-economisire-energie-in-germania-septembrie-2022/
    Se forteaza practic sa se faca economie de curent, dar promovam masinile electrice.
    Superb.
    12 1
  • Un test fără nici o relevantă. Nu dispune aproape nimeni de aceleași in condiții in viața reala: logistica pentru încărcare, timp, trasee etc.
    Omul merge unde vrea sa meargă si când vrea…
    Dacă greșesc ar trebui sa “explodeze” vânzările electricelor nu edikkk, Mircea etc?
    11 2
  • Deci maşinile electrice sunt aici. Frumoase, cu range mare, se încarcă repede, există reţea de încărcare vastă, accelerează excelent...

    Preţul este singura problemă, dar când te gândeşti cât costă termicele şi benzina / motorina....
    3 9
  • retea de incarcare vasta!
    range mare!
    Hau trezirea, ca trebuie sa mergi la munca.
    5 1
  • Da, mașinile electrice sunt aici, la o pomană distanță.
    Kia EV6 cu pomană 43.200 euro
    Kia Ceed MY23 cu rabla 17.000 euro

    Frumoasă cu spume, cu ”range” mare (sub 400 km ireali) și cu timp de imobilizare la priză nedefinit, datorită multor variabile (traseu, prize defecte, încărcări neanunțate).

    Ceed pe benzină merge peste 600 km cu un plin de 3 minute efectuat practic oriunde.
    Când din diferența de preț mai iei o mașină, are rost să te uiți măcar la prețul benzinei / motorinei?

    Troaca scumpă cu baterii, aia e singura problemă.
    9 3
  • Lipsa concurenţei.... dle Kap

    Monroe au studiat şi estimat preţul de fabricaţie pe kwh al noilor baterii Tesla de 50-60$

    La o baterie mare înseamnă 6000 $ bateriile din tot packul !!!
    Plus asamblarea packului hai un 10.000$

    De ce se vând aşa scumpe?
    Pentru că toţi vor să vândă scump, să cam fure...

    Până şi chinezii amărâţi prin skoda dealer au venit cu suvu lor la 41.000€ !!!??!?

    Deşi preţul real al maşinii este vreo 20.000-25.000€
    4 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru