Marea Britanie a anunțat oficial că va interzice vânzarea de mașini diesel și pe benzină din 2030: "Doar unele modele hibride vor fi permise"

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Miercuri, 18.11.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Marea Britanie a anunțat că va interzice vânzarea de mașini diesel și pe benzină începând din anul 2030. Cu toate acestea, unele modele hibride vor fi în continuare permise.

Marea Britanie a anunțat astăzi o serie de detalii cu privire la un așa-numit Plan Verde pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon.

Una dintre cele mai importante măsuri este interzicerea vânzărilor de mașini diesel și pe benzină începând din anul 2030. Anterior, britanicii voiau să impună o astfel de lege din 2040 și au devansat ulterior termenul pentru 2035.

Cu toate acestea, unele modele hibride vor putea fi în continuare vândute. Nu este clar ce tipuri de modele hibride vor fi permise, însă cel mai probabil este vorba despre modele plug-in hybrid, care oferă inclusiv autonomii electrice de circa 50 de kilometri.

În schimb, guvernul promite investiții de 1.3 miliarde lire sterline în stații de încărcare pentru mașini electrice, în timp ce alte 500 de milioane de lire sterline vor fi alocate pentru producția de baterii.

Criticii acestui plan susțin că fondurile alocate de guvern sunt semnificativ mai mici decât cele necesare pentru că industria auto să facă tranziția spre mașini electrice.

Planurile guvernului prevăd de asemenea construcția unei noi centrale nucleare, dar și interzicerea centralelor termice pe gaze naturale în casele construite după anul 2023.

În schimb, guvernul va aloca fonduri pentru instalarea a 600.000 de pompe de căldură. Noile reglementari vor fi introduse în legislație până la sfârșitul acestui an.

Via BBC

Comentarii (12)

  • "Planurile guvernului prevăd de asemenea construcția unei noi centrale nucleare" - din pacate asta va fi solutia in viitorul nu prea indepartat la aceasta mega electrificare , pe plan global nu numai in UK, am mai spus-o pe aici. Centralele nucleare vor rasari ca ciupercile. Nu era de ajuns ca acuma toti incearca sa-si imbogateasca arsenalul de rachete , trebuia sa avem si noi tinte prioritare pt. astea..nu !? Ce-ti mai trebuie focoase nucleare ? La primul WW (si nu mai pare asa de neverosimil) va fi apocalipsa...! Suna cam dramatic..nu?..imi pare rau dar nu pot abtine cand citesc aberatiile astea ,e o exacerbare a unui scenariu negru din capul meu ..dar in orice caz nu as putea fi de acord vreodata cu solutia electrificarii nucleare pt. a combate poluarea !!!
    22 7
  • gerula
    Deocamdată nu există soluții tehnice pentru tranziția spre zero carbon. Daca vrem să renunțăm la combustibili fosili, trebuie sa punem altceva in loc. Britanicii sunt conștienți că fără nuclear nu vom putea face tranziția.
    3 1
  • mircea badea
    bravo, uk!

    si renunta la brexit, stiu ca ai glumit..
    4 14
  • UK spune clar da, 100% verde

    Şi vor fi permise doar maşinile EV şi PHEV

    Bravo UK
    4 19
  • Tare imi pare ca unii oameni de la inaltimea unor salarii marisoare si unor averi reconfortante, nu mai inteleg notiunea unei masini de 10k euro.
    Eu pot sa inteleg ca se vrea inverzirea transportului personal european (aproape insignifiant in context mondial) dar sa ordoni prin lege unor oameni sa fie bogati si sa-si permita masini de 30k euro nu e in regula.
    Sigur, preturile vor scadea dar nu stim daca in 10 ani vor ajunge la paritate cu masinile de acum. Ultimii ani ne-au arata ca nici un model care merita luat in seama nu scade sub 30k euro. Pare o bariera pe care nu vrea nimeni s-o sparga prea curand. Smart, e-up sau spring nu-s modele serioase, sunt doar masinute de cumparaturi si livrari.
    Mi s-ar parea mai ok ca in lege sa existe o conditie legat de pretul masinii: de ex ca legea sa se aplice doar daca cea mai ieftina subcompacta in 2030 nu depaseste 6 salarii medii pe economie. In felul asta s-ar impune pe termen mediu un obiectiv clar de a scadea costul masinii si toata lumea s-ar focusa pe asta.
    13 4
  • Pai si BMW unde mai vinde dieselurile alea care vor mai fi in oferta inca 20 de ani?
    Pentru cei ce nu stiu matematica 2020+20= 2040 :)
    Inca o minciuna Made in Germany ca sa pacaleasca romanasii.
    Apropo, stiati ca si prin Germania electricele si PHEV sunt destul de cautate anul asta?
    https://cleantechnica.com/2020/10/19/16-plugin-vehicle-market-share-in-germany/
    Daca o tin tot asa, cresteri de 300-400%, sigur BMW va vinde si prin Germania dieselurile si in 2040:))
    Romanii se pot bucura: jafurile diesel ale germanilor se vor ieftini si le pot aduce pe platforma in Romania.
    5 11
  • las ca smart e suficient pt majoritatea. prefer sa-i vad pe toti in smart/zoe, decat toti taranii in suv-uri si diesel.
    5 11
  • Apropo de 30.000€ maşina scumpă:
    Noi suntem săracii care au prins UE

    Şi vrem maşinile cele mai frumoase şi scumpe dar suntem cei mai săraci

    Pe timpul comunismului meritam Dacia 1300, acel Renault 16

    Azi merităm Logan, în medie, ca maşini noi

    Dacă eram Ungaria, meritam Suzuki

    Dacă am fi Germania, ei merită Golf

    Dar noi vrem direct Mercedes.

    Problemele românilor o reprezintă, ca peste tot în lume, nivelul salariilor şi discrepanţa enormă
    Dar suntem ok, noroc că suntem în UE (care este hulit de nişte nulităţi) altfel jale era de noi, acolo cu Rep Moldova, Ucraina, Serbia, Bosnia
    5 11
  • Edice vezi ma ca Dacia 1300 n-avea treaba cu reno 16 ci cu reno 12
    11 2
  • facelift
    Cine a fost pe faza, in 2017, seniorul Bob Lutz a facut predictii legate de viitorul auto. Pentru cei care nu au citit, link: https://www.motorauthority.com/news/1113643_bob-lutz-gives-grim-prediction-for-the-future-of-the-automobile.
    Din pacate se contureaza ceea ce a previzionat.Viitorul asta electric nu e pentru noi.
    3 0
  • @facelift
    Nu prea se petrece ce zicea nenea ala. Tesla o duce tare bine si isi mai construieste inca 3 fabrici. Nu stim daca o sa poata vinde tot ce vor produce fabricile astea dar de construit le construieste.
    Serviciile de ride sharing/hailing nu vor putea suporta cererea din perioadele de varf asa ca masinile personale raman o necesitate.
    Dar daca se va interzice condusul, se vor prabusi vanzarile de masini si se vor duce la fund o serie intreaga de servicii, produse si taxe asociate detineri si cinducerii unei masini. Ce stat de pe lumea asta ar vrea asa ceva? Inteleg ca mosu e batran si a vazut multe la viata lui dar de data asta a dat-o-n balarii cu predictiile lui demontate de realitate la 2-3 ani de cand le-a facut.
    4 2
  • inexorabil
    Încă o mostră de gândire din ciclul “Adio, dar rămân cu tine!”.

    Dacă aş găsi hârtie igienică imprimată cu noţiunea de “Brexit”, n-aş ezita s-o cumpăr…

    Într-adevăr, ce poate fi (imaginat) mai “eco” decât “construcţia unei noi centrale nucleare” ? Bravo, nene Boris!

    La urma urmei, ce să ne mai sfădim? Praful şi pulberea se vor alege din faimosul conservatorism de tip britanic (“aliniat”, iată, la noile directive…socialiste, ba chiar în mod exemplar!). Nu că n-ar fi fost de anticipat…La fel bolşevizarea Americii.

    De fapt, cine vrea să se convingă cum se poate trăi realmente “cât mai aproape de natură” să vină cu mine ca să-i arăt nişte locuri în care amfitrionii (întâmplător, purtători de straie tradiţionale/monahale) nici măcar nu concep să fie racordaţi la reţeaua electrică. Şi ei nu sunt constituiţi în Partidul Conservator.

    Evident că ai dreptate, dragă @pipo. “Poluarea” face ravagii doar în creierii formolizaţi ai zombilor “chipului Fiarei” (pardon, “mainstream media”).

    Apropo de “tainele” Propagandei, vă prezint un clip mai vechi, dar, în esenţă, veşnic actual…Acelaşi clip mai reliefează (la final) o idee interesantă, dar şi ea credibilă: uneori, zeloţii intoxicării mintale (sau ai torturii fizice extreme) sunt puşi la punct (adică scoşi ţapi ispăşitori, ba chiar şi eliminaţi necruţător) tocmai de către mentorii Sistemului, fiindcă marele public nu trebuie zdruncinat emoţional în fragila lui naivitate…

    https://www.youtube.com/watch?v=-F36bJ57TmM

    Mafia, cică se fac angajări în serviciile secrete, în ciuda perioadei de (co)vid, şi acolo se cere o singură condiţie, dar eliminatorie, şi anume: arta de a nu te deconspira sub acoperire. Eu, unul, te recomand cu plăcere!

    @dCi, Edikkkuku este un monstru al inculturii, al agramatismului, dar nu contează acest aspect, din moment ce este foarte îndrăgit de redacţia AM…La urma urmei, cine se aseamănă…

    @(@alex), preferi să-i vezi, dar, de fapt, ai prefera să le impui, nu? De ce? Deoarece întotdeauna, de la înălţimea insondabilă a înzestrării noastre abundente, ştim exact ce-i trebuie şi ce ar fi “normal” să vrea aproapele nostru…
    Legea liberului arbitru? Se aprobă, dar numai în sens invers: dinspre noi, nu înspre noi.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru