Mașinile electrificate, a doua cea mai mare cotă de piață în România, în februarie

de Tiberiu Safta
Sambata, 16.03.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui nou raport al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile, cota de piață a mașinilor electrice și hibride a ajuns la 25% în luna februarie. Cele mai vândute mașini au fost cele cu motoare pe benzină.

Cele mai noi date furnizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) arată că în luna februarie au fost vândute 11.171 de autoturisme, mai puține cu 9.5% față de aceeași perioadă din 2023. În funcție de motorizări, cele mai multe autoturisme vândute în țara noastră în februarie au fost cele cu motoare pe benzină. Aceste vehicule dețin o cotă de piață de 57.5%.

A doua cea mai mare cotă de piață la finalul lunii februarie a fost cea a mașinilor electrificate (electrice și hibride). Astfel, aceste mașini dețin o cotă de piață de 24.9%. Mașinile pur electrice au o cotă de piață de 9.9%, ceea ce înseamnă un plus de 1.5% față de aceeași perioadă din 2023. Cea mai vândută mașină electrică a fost Dacia Spring, cu 451 de exemplare comercializate, o scădere de 19.5% față de anul trecut.

Imediat în spatele modelului de oraș se află Tesla Model 3 (170 de unități), Tesla Model Y (122 de exemplare), Hyundai Ioniq 5 (38 de mașini) și Renault Megane E-Tech (30 de bucăți).

Cu privire la mașinile hibride PHEV, cel mai vândut model în februarie a fost Toyota RAV4 (54 de unități), urmat de: Mercedes-Benz GLE (40 de exemplare), Ford Kuga (40 de mașini), Hyundai Tucson (26 de bucăți) și Mazda CX-60 (25 de mașini).

În clasamentul mașinilor hibride convenționale, Toyota C-HR a fost cel mai bine vândut model, cu 178 de exemplare comercializate în februarie.

Podiumul este completat de alte două modele Toyota: Corolla (160 de bucăți) și RAV4 (150 de mașini).

La final, mașinile cu motoare diesel dețin acum o cotă de piață de 17.6%. Vânzările de mașini cu acest tip de motor au crescut cu 21.6% față de februarie 2023.

via Profit

Comentarii (17)

  • George Simion
    nu mai moare dizalul odata?
    3 7
  • Dizăl Rulz Forevăr
    Nu există sa ceva, numai minciuni! Dizăl Rulz Forevăr, bei!
    4 5
  • “Compania lui Elon Musk a transmis că Prețurile vor crește cu 1.000 de dolari pentru toate versiunile modelului Y, de la 1 aprilie“. Anterior, la începutul lui martie, Tesla a majorat pe piața americană prețurile versiunilor Model Y Long Range și a celor cu tracțiune spate, și nu a precizat în mod explicit dacă creșterea din aprilie va veni peste cea din martie.”
    Ce? Cum? Nu se ieftinesc BEV-urile? Nu era Y miezul din dodoașcă??? Nu avea Tesla 49.99% marja de profit? Offf la naiba, cum am spus încep belelele la Tesla
    Scula lui Manole… ai legătură, te rog să nu dezamăgești dai să sune ;)))
    4 4
  • Era inevitabila creșterea prețului la Tesla, după ce în 2023 a făcut reduceri mari doar pentru a câștiga o cotă mai mare de piață, dar nu era sustenabil doi ani la rând, sau mai mulți, la sfârșitul anului trecut am intuit acest lucru, este de bun simț economic, a scăzut profitul în urma reducerilor.

    Vor urma și mărcile chinezești, puternicele subvenții din partea statului nu vor ține la nesfârșit, iar mâna de lucru ieftină din China nu mai e chiar ieftină .
    4 3
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Hop și buletinul de știri să ne țină la curent cu obsesia lui, foarte sănătoasă, de altfel.

    Hai să îl ajutăm, să nu sufere bolnavul: bravo! bravo! Cunoscătorule, vizionarule, tot ce spui tu se adeverește.
    4 2
  • Unii dintre voi vă dați mari cunoscători dar nu sunteți în stare sa coroborați informațiile.
    Noul Tiguan diesel e 50.000 euro!!!
    Poate ca electricele nu se ieftinesc, sau nu se ieftinesc repede, dar ICE în mod evident se scumpesc accelerat.
    In comparație, electricele devin mai ieftine, da.

    In plus....cât era Model Y la lansare? Deci s-a ieftinit, nu?
    7 2
  • Prețul unui ID.4 a scăzut cu vreo 20% în 3 ani. Dar vine Putz sa observe ca Model Y se scumpește cu 1000 euro după ce s-a ieftinit cu mult mai mult decât atât. Și mai trage și concluzii despre toată piața EV.

    Ți-a obosit neuronul, amice.
    9 1
  • Andrei
    Model Y - 43000 euro
    Model Y Long Range 50000

    Tiguan diesel Advanced 44000
    Tiguan diesel R-line 50500
    8 2
  • Iar se amesteca hibridele de tot felul cu electricele? Unele sunt conditionate de priza altele nu sunt.
    1 2
  • adrian
    pai la succesul asta mai este cazul sa subventionam?
    2 1
  • @adrian
    Auzi, n-ar fi și cazul ca statul sa nu mai subvenționeze extracția de gaze? Înțeleg ca au mare succes, mai toate lumea folosește. Și acasă și în industrie.
    4 1
  • adrian
    pai sa nu mai subventioneze extractia de gaze si petrol.
    eu nici nu stiam ca se dau subventi, stiam ca se platesc redevente. dar nu sunt de acord nici cu subventiile pentru extractia de petrol si gaze.
    2 1
  • @adrian
    A, ok. Pai eu zic sa militezi pentru asta mai întâi că ne costă mai mult și deteriorează clima. Când rezolvi problema atunci te aștept sa militezi împotriva subvenționarii electricelor. Subvenție care costă bugetul mult mai puțin dar în schimb îmbunătățește calitatea aerului și deci reduce costurile cu tratarea bolilor cauzate de noxe.

    A, am uitat.... Programul rabla nu tot subvenție e?
    3 0
  • @adrian
    Revedente = trebuie sa dea aia ceva la stat după ce au primit de la stat dreptul sa exploateze zacamandul.
    E ca și cum ți-ar da ție cineva un teren agricol sa îl cultivi și sa vinzi produsele, dar cu condiția sa dai 40% proprietarului. 60% îți rămâne ție și nici nu a trebuit sa cumperi terenul, dacă înțelegi ce vreau sa zic.
    3 0
  • adrian
    stiu ce sunt alea redevente.
    numai nu am exemple de subventii acordate celor care platesc redevente.
    ca daca as avea exemple as fi si impotriva lor.
    la programul rabla ma refer si eu - sa fie scos cu totul sau uniformizat - aceeasi bani indiferent daca masina este electrica sau benzina.
    sa nu intelegi gresit. si eu sunt impotriva poluarii. dar grav de tot. as interzice complet sticlele de plastic si aparatele de ras din plastic.
    1 0
  • @adrian
    Subvenția e profitul pe care îl face firma care extrage gazul.
    Ala e venit pe care statul îl dă lor în loc să îl păstreze dacă extracția s-ar face prin firmă de stat. Adică miliarde de euro.

    Și asta oricum nu e singura subvenție. Uite:
    "Ministerul Energiei prezintă Schemele pentru subvenție energie și gaze pentru această iarnă. Compensarea acordată consumatorului casnic va fi consemnată distinct în factura emisă de furnizor"

    "România are, probabil, cea mai scumpă schemă de subvenționare a energiei electrice și gazelor din UE, dar și printre cele mai mari prețuri în contractele cu consumatorii"

    "În România, subvențiile au fost acordate furnizorilor de energie și nu direct consumatorilor, ca în alte state."


    Sticle si aparate de ras de plastic se pot recicla. CO2 din atmosfera distruge viitorul generațiilor care vin după noi. Copiii tăi vor plăti din greu pentru a mai putea trăi.
    Iar celelalte noxe te îmbolnăvesc inclusiv pe tine.
    3 1
  • Adrian
    Păi văd că subvențiile sunt pentru furnizori ca să nu mărească prețurile. Producătorii sunt alții. Producători->transportatori->distribuitori/furnizori->consumatori.
    Unde în lumea civilizată sunt firme de stat pentru extracție? SUA? Marea Britanie?
    Și scrie în citatul tău că subvenția este pentru consumatori consemnată în factura de la furnizori.
    Dar să se scoată, nu spun să nu se scoată. Dar una este să se scoată subvențiile pentru toți consumatorii de gaze și electricitate și altceva este eliminarea subvenției pentru mașinile săracilor care nu își permit să dea 50.000 de euro pe o mașină nouă și au nevoie de 5.000 de euro ajutor ca să nu vândă mașina cu care merg la drum lung.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru