Mazda5 se pregăteşte să-şi încheie cariera şi nu va primi un succesor

de Sebastian Toma
Vineri, 06.02.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mazda va scoate din fabricaţie monovolumul său Mazda5. Modelul nu va primi niciun înlocuitor, deoarece are vânzări prea slabe pentru a fi rentabilă învestiţia într-un succesor.

Mazda5, monovolumul cu şapte locuri din oferta mărcii nipone, va fi scos din producţie până la finalul anului curent. Vestea vine de la britanicii de la Autocar, care au primit şi confirmarea oficială din partea reprezentanţilor mărcii. Aparent, popularitatea monovolumului japonez a fost afectată serios de SUV-urile şi crossoverelr care au variante cu şapte locuri, iar modelul a ajuns să se vândă în câteva sute de unităţi pe an pe pieţe importante cum este cea din Regatul Unit.

Principala problemă în dezvoltarea unui succesor al lui Mazda5 este necesitatea adaptării unei platforme SkyActiv la acest tip de caroserie. Monovolumul japonezilor este singurul din oferta actuală Mazda care nu are o platformă SkyActiv. Iar dezvoltarea unui model complet nou doar pentru a păstra un monovolum în ofertă nu este o variantă viabilă în contextul în care această clasă de automobile nu mai este la fel ce populară ca înainte şi păleşte în comparaţie cu SUV-urile şi crossoverele de pe piaţă în ceea ce priveşte rata de creştere a vânzărilor si dezirabilitatea în ochii clienţilor.

Urmareste Automarket
Problema scăderii vânzărilor de monovolume nu a fost întâmpinată doar de Mazda, ci şi de alţi constructori care oferă această clasă de automobile. Cu excepţia lui Renault, constructorul care se mândreşte cu invenţia monovolumului modern şi care a lansat în toamnă o generaţie completă nouă a lui Espace, doar câţiva constructori de volum mai oferă monovolume în oferta lor pentru piaţa din Europa.
Chiar şi aşa, există noi apariţii în segment, în special în aria premium, deoarece o asemenea nişă poate fi exploatată în paralel cu cea a SUV-urilor şi a break-urilor pentru un anume tip de client, unul reticent la SUV-uri şi care are nevoie de mai mult spaţiu decât îi oferă un break.

Via Autocar

Comentarii (4)

  • Pai cred si ei ca vor renunta la ea. Era singura masina cu adevarat japoneza pe care o vindea mazda in Europa. Era unul dintre ultimii exponenti al genului acesta e masini de familie extrem de practice. Dar cand ai ca scop doar sa faci masini cat mai europene, nimic nu mai conteaza.
    14 1
  • pacat...dar cum sa vanda japonezii monovolume in Romania , cand nu vezi "fir" de Mazda 5, Toyota Verso, Nissan Note, etc in showroom-urile lor...piata trebuie educata, formata...bine ca BMW, Mercedes si mai ales francezii se gandesc si la familisti si vand peste 100000 buc / an
    vezi
    http://left-lane.com/european-sales-midsized-mpv-segment-2014-q1/
    10 2
  • Totusi, daca i-ar mai da o sansa, si ar lansa o noua generatie, facuta dupa noul limbaj Mazda, si putin marketing impulsiv l-ar aduce la linia de plutire, cum a reusit cu toate celelate modele, dupa 2011. Actuala generatie mi s-a parut destul de anosta, in ciuda designului curajos, datorita bordului, ca mi s-a parut prea ciudat.
    3 3
  • @ automarket: pe cand un drive test cu Citroen c4 grand Picasso, Fiat 500L diesel ...?
    4 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru