Mazda6 facelift: modelul nipon primeşte un retuş discret la doi ani de la debut

de Sebastian Toma
Joi, 20.11.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mazda a aplicat un facelift pentru modelul său de clasă medie, la doi ani de la debutul pe piaţă al acestuia. Restilizarea este discretă şi aduce în plus mai multă tehnologie, confort sporit şi o antifonare îmbunătăţită.

Mazda6 a primit un facelift discret la Salonul Auto de la Los Angeles. Acesta împrospătează gama de clasă medie a japonezilor şi păstrează proaspăt unul dintre cele mai frumoase modele din segment. Restilizarea i-a adus lui Mazda6 o nouă grilă frontală, blocuri optice frontale şi posterioare cu LED-uri, o antenă mai discretă, jante noi din aliaj şi două culori noi în paletă. Versiunea europeană a lui Mazda6 va avea mici modificări la nivel estetic, care reprezintă înlăturarea diferenţelor estetice dintre un model vândut pe piaţa din SUA şi unul vândut pe Bătrânul Continent. Gama de motorizări a modelului nipon este neschimbată, sau cel puţin aşa anunţă comunicatul emis odată cu lansarea de peste Atlantic.

Habitaclul lui Mazda6 a fost modificat ceva mai mult decât exteriorul prin acest facelift. În primul rând, japonezii au îmbunătăţit antifonarea, au folosit materiale de calitate superioară şi au aplicat finisaje mai atente. Consola centrală a fost modificată, iar afişajul multimedia de şapte inch este acum montat altfel pe bord, pentru a marca prezenţa sistemului Mazda Connect.

Mazda6 are acum frână de parcare comandată electronic, noi scaune faţă şi spate şi un nou model de tapiţerie. Modelul japonez de clasă medie promite acum mai mult confort şi o călătorie mai silenţioasă, totul sub protecţia sistemelor de siguranţă din gama i-Activsense, care au rolul de a recunoaşte potenţialele pericole şi să avertizeze şoferul, respectiv să încerce să evite accidentul în cazul în care configuraţia permite acest lucru.

Urmareste Automarket
Pentru moment, nu există informaţii referitoare la gama de motorizări la care apelează japonezii de la Mazda pentru noua variantă a modelului lor de clasă medie.
Există posibilitatea unor mici îmbunătăţiri ale eficienţei în rândul unor propulsoare şi transmisii, dar trebuie să aşteptăm debutul european al modelului pentru a afla noutăţile de la acest capitol.

Via Mazda

Comentarii (16)

  • Un model de referinta in desingul actual, care pana acum a avat de suferit din cauza antifonarii si a interiorului nu pre inspirat. Sper ca cu acest facelift Mazda 6 sa fie un lider in aceasta clasa, iar daca ar scoate si motoare cu cilindree sub 2000 cmc cu siguranta s-ar vinde bine si in Europa, poate si in Romania. Pret bun, performante-consum excelente, desing superb. Bravo Mazda !
    44 7
  • Suleyman Cunoscatoru
    Cat de bine poate sa arate :).
    35 5
  • La exterior schimbari minore (din ce-mi dau seama doar DRL-uri cu o forma noua si grila fata modificata), in schimb un mare plus la interior, au pus multe elemente de pe noua Mazda 3 + frana de parcare electrica. Inca nu-i la nivelul 2015 la capitolul interior (a se vedea ceasurile de bord cam vechiute - comparativ cu ce e acum pe Passat sau Mondeo), dar ofera suficient raportat la pret.
    Cred ca cea mai buna veste e ca diesel-urile vor fi disponibile si cu tractiune integrala.
    Abia astept sa o vad in showroom si sa o compar cu modelul actual.
    16 1
  • Interiorul este la ani lumina in urma concurentei, dar exteriorul este foarte frumos!
    8 23
  • mazDA !!!
    20 5
  • Cea mai frumoasa masina din acest segment. O masina moderna, rafinata, tinereasca si cu personalitate. Interiorul la acest facelift se poate compara cu modele premium din acest segment. Finisajele atat pe bord cat si pe centrul consolei pana la cotiera sunt realizate in piele, caitatea interioara este peste concurenta actuala. Ma bucur ca ceasurile de bord au ramas clasice , fara prea multa tiganie cum au facut la noul Passat ,cu acele instrumente inutile care iti iau ochii de la condus si obositoar de folosit. La partea de motorizari nu am nimic de spus.Mazda foloseste unele dintre cele mai fenomenale motorizari atat aspirate cat si diesel cu cel mai ridicat raport de compresie din industria auto.
    24 4
  • serifu
    Nici nu pute pe langa noul Passat TDi de 2,0 .buhahahaha..
    ....
    2 28
  • daca ar micsora grila de radiator, ar fi chiar foarte tare
    in schimb e mare, fara vreun sens, cu logo-ul pitit sus
    5 10
  • evident ca Mazda nici nu pute pe langa TEDEI. Passatul pute.

    Pute a un pic de lipsa de calitate.

    Pana si design-ul Mazda e mai bun. (Asta e dupa preferinte)
    19 9
  • În sfârşit, am sesizat pe AM o juxtapunere a cuvintelor “Mazda” şi “premium” (mai sus, realizată de @ddd, deşi n-a apelat la o echivalenţă, ci la o comparaţie) , aşa cum trebuie să fie! Sincer şi strict după părerea mea (subliniez că mă exprim subiectiv, ca să nu fiu acuzat de exclusivism), Mazda6 îi “ia faţa” oricărui model al mărcilor declarate premium la japonezi, Lexus şi Acura. Liniile ei “curg” şi se îmbină foarte plăcut ochiului…Această “filosofie de design”, Kodo, pare foarte bine individualizată, ceea ce îmi stârneşte jenă în privinţa lui…Cadillac, căruia i s-a pus pata pe “succesurile” de ecou universal ale lui BMW şi de aceea încearcă să le imite (caz în care încercarea…moarte are!).

    Cât despre interior, mda, nu este “ţipător” la prima vedere (despre lux nici atât n-ar avea rost să discutăm), dar putem oferi cu toţii exemple chiar mai celebre în acest sens…Una peste alta, imaginaţia “japilor” în domeniu, transpusă intelectual în capacitatea de a experimenta, n-a suferit o evoluţie prea spectaculoasă de-alungul ultimilor ani. Probabil că explicaţia cea mai pertinentă ne-o pot servi psihologii sau sociologii; bănuiesc că aceasta ar ţine cont de virtuţile naţionale din Ţara Soarelui Răsare, la loc de cinste figurând sobrietatea împletită (paradoxal, în mod armonios!) cu pragmatismul.

    Oricum, pe Mazda6 o descriu (maximum sigur pe mine) drept etalonul mondial al berlinelor contemporane! Mă rog, nu relevă vreo idee de sublim în branşa luxului şi nu propune nici pe departe “vână” sau “genă” sportivă, dar pur şi simplu “iradiază” prin toţi “porii” acel “ceva al ei” care o distinge de oceanul prozaic de pe străzi…De fapt, ar fi singura maşină din prezent pe care aş cumpăra-o nou-nouţă, din fabrică! Numai că nu prea mi-o permit…

    Cel mai forte (cu valoare de “asul din mânecă”) dintre punctele forte ale firmei Mazda este reprezentat, clar, de…motoare (exact ce-a scris şi @ddd). Per ansamblu, întreaga colecţie de tehnologii SkyActiv mă lasă mut de admiraţie…Apropo, nu vă duce şi pe voi, bă, devla să inventaţi ceva asemănător sau orice altceva care să-şi pună amprenta asupra istoriei? (cu voi vorbesc, liderii de tot râsul ai “noului GM” ! )
    13 3
  • Scrooge
    Daca facea VW retusuri similare la Passat in ziceau "generatie noua ". :)) Vad ca niponii o ard mai chill cu "retus discret".
    20 5
  • Andrei
    O masina pentru oameni cu creieri in cap!
    13 2
  • @ inexorabil

    Mi-a placut mult comentariul tau. Sunt de acord cu tine in ceea ce priveste faptul ca Mazda le ,,ia fata" celorlalti japonezi, inclusiv celor considerati premium. Unii comentau la articolul cu noul CX-3 ca prea seamana modelele intre ele. Intr-adevar, asa este. Dar, in cazul celor de la Mazda, cel putin in ultimii 20 de ani, s-a pastrat si o continuitate de la generatie la generatie in ceea ce priveste design-ul. Eu consider ca acesta este principalul lucru care da identitatea unei marci. In schimb, la Toyota, Honda, etc. modelele sunt prea diferite la exterior si raman in urma la capitolul tehnologie. Din pacate, Mitsubishi, producatorul japonez cu cea mai bogata istorie, isi pierde identitatea cu fiecare model nou lansat.

    Nu cred ca ar trebui sa te superi prea mult pe Cadillac. Mie mi se par intr-o oarecare revenire dupa ce au facut undele modele complet ratate (de exemplu, BLS).

    Si, de asemenea, si eu as cumpara o Mazda 6 facelift noua (daca imi permite bugetul).
    7 1
  • @ShelbyV8, să ştii că pe mine nu mă deranjează faptul că pe şefii Cadillac-ului îi domină mania emulaţiei, ci năstruşnicia de a-şi alege adversarul într-un mod total eronat, neconform cu tradiţia! Adică n-aş fi zis nimic negativ, dimpotrivă, chiar m-ar fi entuziasmat o eventuală decizie a lor de a provoca…RR-ul sau Bentley-ul. Înţelegi, nu? În consonanţă cu renumele pe care şi l-au făurit încă din zorii istoriei automobilului, superluxul trebuie să fie (să rămână!) câmpul lor de bătaie, nu luxul şi cu atât mai puţin…puterea brută, viteza, sportivitatea (uite că la Bentley aceste calităţi definitorii de bolid sunt compatibile cu estetica frapantă, dar trebuie să-ţi meargă mintea pentru a reuşi o asemenea combinaţie). Nici măcar XTS-ul n-ar avea vreo şansă de a umbri hegemonia tridentului S Klasse-A8-Seria 7 (logic: cum s-o facă dacă, de exemplu, mizează cu obstinaţie pe acel bord sărăcuţ, inexpresiv, hiperstandardizat, de parcă departamentul de “design” nu s-ar fi străduit mai deloc…păi de! MLC n-a mai avut nevoie de profesioniştii şi artiştii de la Fisher Body, cu care GM-ul clasic a colaborat atât de fructuos, decenii la rând!---altfel, cum ar fi stat vreo 70 de ani în fruntea clasamentului mondial al vânzărilor? este un truism faptul că nimeni nu ţi-ar cumpăra atâta vreme maşinile dacă îi propui sistematic o arhitectură instinctiv respingătoare sau care îl lasă indiferent). Dar, vezi, “eminenţele cenuşii” din RC au barat în mod samavolnic (s-au sinchisit vreodată să se consulte cu fanii înainte de a emite o hotărâre cu impact major?) accesul mărcilor care ar fi putut realmente să se măsoare cu BMW, în speţă Buick şi Oldsmobile. Este ca şi cum ai avea doi copii care ştiu să joace fotbal, dar îi scoţi de pe teren şi îl introduci pe al treilea, un pianist, ba încă îl arunci în confruntare directă cu Messi.
    De fapt, ce tot pomenesc de BMW, din moment ce nici cu Mazda nu se poate compara Caddy?! Cel puţin nu la capitolul aspect general. Ce am avea de observat sau de analizat în acest caz? Un bolovan cu colţuri şi muchii ascuţite (ehei, aceste caracteristici s-ar fi pretat senzaţional pe vremuri, la limuzinele acelea imense, nu la concepţii actuale şi ridicole de tip Logan!) versus o siluetă fluidă şi elegantă.
    4 2
  • @inexorabil
    Nu mai exagera in faptul ca Caddy nu se compara cu Mazda. Eu zic sa te urci intr-o Mazda si sa vezi ca imbinarile nu sunt chiar punctul lor forte, sa vezi ca materialele (cu exceptia echiparilor de top) nu sunt deloc cele mai bune, interioarele sunt proiectate prost (in spate ai o senzatie de claustrofobie), in anul de gratie 2015 nu ai butoane iluminate pentru geamuri, insonorizarea este sub masinile de volum europene etc. Caddy din cate stiu nu are problemele acestea, nu intotdeauna designul este cel mai important lucru la o masina (vezi comentariul tau cu designul colturos, bolovanos). Si da, as lua oricand o Toyota urata decat o Mazda frumoasa pentru ca la urma urmei este tot un Ford, chiar daca s-au despartit de ei de ceva vreme, pentru ca Mazda nu are forta financiara sa dezvolte platforme noi.
    6 4
  • cum ar spune italienii in doua cuvinte ...grande mazda
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru