McLaren va prezenta în martie un nou model, dedicat puriştilor: 675LT

de Sebastian Toma
Miercuri, 28.01.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
McLaren a anunţat debutul la Salonul Auto de la Geneva al lui 675LT, cel mai uşor şi mai rapid model izvorât din gama bazată pe MP4-12C.

Esential 75 CP în plus va oferi viitorul 675LT faţă de modelul de competiţie McLaren F1 GTR Long Tail din 1997.
McLaren a anunţat în urmă cu două săptămâni debutul lui P1 GTR la Salonul Auto de la Geneva, dar standul britanicilor nu va include doar acest exponat, ci încă un model numit 675LT. De data aceasta, vorbim despre un model bazat pe 650S, înlocuitorul lui MP4-12C, care se bucură de un nume cu istorie în nomenclatura McLaren, LT semnificând ”Longtail”, o versiune revizuită a lui McLaren F1 lansată în 1997. Englezii anunţă un nivel superior de putere, cel mai probabil 675 CP, alături de o caroserie revizuită. Datorită modificărilor, modelul promite să fie cel mai agil produs al platformei MP4-12C şi să se bucure de o masă redusă faţă de cea a lui 650S, alături de o aerodinamică îmbunătăţită.

Modificările aplicate caroseriei sunt aşteptate să includă o schimbare semnificativă la nivelul posteriorului, pentru a evoca stilistic şi nu numai aspectul lui McLaren F1 GTR Long Tail.

Respectiva versiune a lui McLaren F1 GTR a fost construită pentru sezonul 1997 al campionatului FIA GT şi a concurat în clasa regină, GT1. Zece unităţi dedicate competiţiilor au fost construite, iar trei variante de serie, numite F1 GT, au ajuns pe stradă pentru a permite omologarea variantelor dedicate motorsportului. La vremea respectivă, versiunea GTR Long Tail a lui McLaren F1 a apărut dine nevoia dezvoltării unei variante mai aerodinamice a modelului în vederea respectării noilor norme FIA pentru clasa GT1 a campionatului respectiv.

McLaren F1 GTR Long Tail 1997. Foto: Tony Harrison.

Urmareste Automarket
În comparaţie cu un F1 GTR, varianta Long Tail avea o consolă frontală mai lungă, o consolă posterioară mai lungă, un eleron spate mai lat şi bosaje ale aripilor mărite pentru a acomoda cele mai mari anvelope permise de regulament.
Garda la solă a fost mărită cu 10 milimetri (total 70 mm) pentru puntea faţă, respectiv la 80 de milimetri pentru puntea spate. Transmisia standard a fost înlocuită cu o secvenţială X-trac cu şase trepte, în timp ce motorizării i-a fost redusă cursa în vederea modificării cilindreei cu 100 cmc, în timp ce puterea a rămas la 600 CP. La 18 de ani de atunci, McLaren lansează un model de serie cu 75 CP în plus faţă de varianta de competiţie folosită în clasa regină a campionatului FIA GT.

Via WCF | Sursă Foto

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru