Mercedes-Benz: Livrări amânate cu peste un an din cauza crizei mondiale de semiconductori

de Alexandru Monenciu
Luni, 27.09.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul german de automobile se vede nevoit să amâne livrările de modele noi chiar și cu peste un an, din cauza crizei mondiale de semiconductori care afectează din ce în ce mai tare industria auto.

Ca și cum nu erau de ajuns limitările impuse de pandemia de coronavirus, industria auto se confruntă și cu o criză mondială de semiconductori. Măsurile luate de producători se întind de la suspendarea producției la anumite uzine și până la livrarea de mașini cu dotări lipsă.

Deși este unul dintre cei mai importanți constructori din industrie, Mercedes-Benz nu a scăpat de problemele cauzate de această criză. Potrivit presei din Germania, clienții așteaptă chiar mai bine de un an pentru a le fi livrate noile mașini.

Informația a fost confirmată de șeful Daimler. "Cererea este uriașă pentru Mercedes-Benz și în același timp ne confruntăm cu limitări severe. Pentru unele modele timpul de așteptare este mai mare decât ne-am fi dorit, în unele cazuri depășind un an," a declarat Ola Kallenius pentru Reuters.

Kallenius este de părere că această criză va continua și anul viitor, deși impactul asupra producției de automobile nu va fi atât de mare.

Și conaționalii de la BMW susțin această teorie.

via Reuters

Comentarii (4)

  • Asta înseamnă că mașinile la mâna a doua se vor scumpi, situație care se întâmplă deja, partea bună este că se vor ieftini electricele cu 50%.
    11 1
  • Industria auto din UE plateste un pret scump acum, fiindca si-a mutat mare parte din productia de subansamble, piese, componente electronice in Asia (China si Taiwan in mod special), iar cu fiecare problema de aprovizionare (de ex. blocarea canalului Suez) raman cu buza umflata si nu prea au ce face.
    Aici se vede cum lacomia dupa profituri uriase duce la un moment dat la scenarii greu de cuantificat. Si nu e doar industria auto de aratat cu degetul, ci majoritatea marilor corporatii care au procedat la fel iar acum se dau cu capul de pereti, ca pur si simplu nu mai au ce vinde.
    19 0
  • Subscriu 100%. Paradoxal câștigul teoretic cu mutarea in Asia a producție a fost mult supraapreciat și odată cu creșterea diversității, scăderea ciclurilor de viața din cauza progresului tot mai rapid și nu in ultimul rând din cauza pierderilor legate de calitate, logistica, depozitare, perioade lungi de tranzit, întârzieri etc. lucrurile stau cu totul diferit fata de situația inițială.
    S-au cheltuit bani grei cu închiderea fabricilor in Europa, transfer know-how si totuși unii au luat bonusuri astronomice… știu caz concret.
    Acuma i-ai de unde nu-s si oricum nu este ca si cum ai parcat pe locul greșit si se poate rezolva rapid. O sa treacă mult timp pana se vor stabiliza lucrurile si sunt convins ca cei care au reușit sa convingă mutarea inițială in Asia vor reapărea si vor reuși sa facă același lucru… scuzați comparația dar suntem ca oile, merge unul arată profitul vine cu un pret mai jos si uite așa reîncepe transhumanta.
    Istoria se va repeta…
    6 0
  • Hai Dacia cu modelul 1310 (sper că mai sunt specificațiile tehnice), că pe criza asta de cip-uri, se poate vinde binișor o mașină care nu are nevoie de ele...
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru