Mercedes Ener-G-Force, conceptul care vesteşte designul viitorului G-Klasse

de Bogdan Mirică
Luni, 19.11.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes a lansat la Salonul Auto de la Los Angeles conceptul Ener-G-Force. Prototipul anticipează limbajul de design al viitorului G-Klasse.

La sfârşitul săptămânii trecute vă anunţam că ediţia de anul acesta a Concursului de Design de la Los Angeles a aliniat la start nume importante din industria auto. Printre ele s-a aflat şi Mercedes, care a propus conceptul Ener-G-Force, în ton cu tema de anul acesta, şi anume crearea unui autovehicul de patrulare pentru anul 2025.

După ce a prezentat schiţele oficiale, Mercedes a revenit cu un concept în mărime naturală, concept ce ar putea prefigura o nouă direcţie de design a viitorului G-Klasse, model existent pe piaţă tocmai din 1979.

Gorden Wagener, directorul de design Mercedes, a declarat: ”Ener-G-Force reprezintă viziunea unui viitor concept off-road, reflectând asupra aventurilor de mâine cu o invocare a tradiţiei Mercedes în acest segment, G-Klasse. Cu un aer modern, conceptul ar putea fi un indiciu despre viitorul limbaj de design Mercedes-Benz.”

Conceptul vine cu o soluţie de depozitare inovativă, constând într-un compartiment glisant, ce poate suporta echipamente şi poate fi deschis fără a accesa hayonul maşinii.

Inovaţia îşi găseşte loc şi sub capotă. După cum o sugerează şi numele, propulsia este asigurată de mai multe unităţi electrice, ţinute în viaţă de pile de combustibil. Acestea consumă apă reciclată, stocată în rezervoare montate pe acoperiş.

Resursele vor fi suficiente pentru a pune în mişcare cele patru motoare electrice aflate în fiecare roată. Pilele de combustibil vor asigura o autonomie de cel puţin 800 de kilometri.

via Mercedes

Comentarii (9)

  • nu spun ca nu-i ....ok dar cel putin pt. mine actualul G ramane unic din toate punctele de vedere (PERFORMANTE ,DESIGN)...restul e...ma rog altceva...CONSIDER CA SE MAI PUTEA MERGE LEJER PE O RESTILIZARE A ACTUALULUI G....DAR CU O PASTRARE A LINIEI GENERALE DE DESIGN.
    6 1
  • zarnesteanu
    Nu stiu daca-mi place foarte tare designul acestui concept. In mod normal iti doresti sa vezi productia de masa cat mai aproape de concept. In cazul asta sper sa nu fie chiar asa ca in imaginea de mai sus. Mi se pare o departare prea mare fata de G Class cu care suntem obisnuiti. Totusi, sunt sigur ca Mercedes stie foarte bine ce face, mai ales cu un model emblematic pentru firma. Pe urma, la fel cu majoritatea modelelor Benz, incep sa-mi placa cu adevarat abia dupa ce trece o bucata de vreme, cateodata ani buni.

    In alta ordine de idei, sper din toata inima ca investitiile pe care le fac de zeci de ani in solutiile de propulsie alternativa sa fie in sfarsit implementate in productia de masa. Autonomia de 800 km pare ireala in conditiile in care astazi tot ce nu e petrol ajunge la 60-160 sau maxim 400 km. Bafta maxima!
    8 1
  • AndreiRN
    In sfarsit incepe sa arate si asta ca o japoneza de teren.
    Dar o sa aiba valoare similara?
    Or sa fie la fel de fiabil?
    3 9
  • zarnesteanu
    Punctul slab al comentariilor tale e ca nu stii niciodata daca faci doar misto, daca vrei sa starnesti polemici sau chiar esti atat de prost pe cat pari.
    Inclin spre ultimele doua.
    GL Class a fost declarat SUV anului in America de Nord in 2012. Cat despre G Class nu mai are rost sa-mi racesc gura cu tine.
    E interesant ca umbli cu o vechitura de Mercedes dar ridici in slavi taiota/legsuse ori de cate ori simti nevoia sa mai aprinzi un fitil.. Argumentul ca nu ai diesel pe taiota tine-l doar pentru tine si pe cine are timp sa te asculte.

    Te rog acuma, sa mai subliniezi inca odata ca lucrezi la NASA, ai salariu de nu-stiu-cate Loganuri pe luna si ca sa te simti bine cu adevarat, mai tine o data prediai la nivel de scoala generala despre stocurile de scule de pe floor.

    Apropos, garniturile alea de la motor pe care le-ai respins dintr-o invartitura de condei, le-ai calculat tu, le-ai testat, stii cu ce se mananca? Intr-o zi, cand trepadusii de la NASA chiar vor incepe sa-si faca treaba si sa nu mai taie frumza la caini pe internet cat e ziua de lunga. poate agentia o sa inceapa sa-si folosesasca resursele in scopul pentru care a fost creata. NASA inseamna Werner von Braun, Apollo, Discovery, Curiosity, MIT, samd. nu pitici de birou striviti de micimea propriei personalitati.
    Nu uita cand vii in Romania, sa-ti pui de gat cardul de la lucru. De cand te scoli, pana te culci. Poate asa te mai baga cineva in seama, macar in primele 5 minute.
    3 1
  • AndreiRN
    Hahahahaha ........
    Cum mai mustreste frustrarea si invidia dar .......... o sa-ti dau satisfactie ca sa sangerezi si mai tare.
    Pai si mistoul e treaba serioasa atunci cand iti stimuleaza cei 3 neuroni si dai din tine asa replici.


    Stim si noi foarte bine cum se dau trofeele masinilor anului dar cine este ceva mai atent este constient ca o masina isi arata adevarata valoare de abia dupa 10 ani de folosire.

    Fitilele aprinse de mine te fac pe tine sa fi viu si activ in viata ca altfel erai confundat cu o vegetala dupa bruma.

    Nu am zis niciodata ca am lucrat la NASA pt ca ..... nu am lucrat dar cu placere imi aduc aminte timpul cand eram inginer CTC pt Solid Rochet Booster - Thiokol sau rezervoarele de H2/O2 pt Naveta Spatiala produse pt Lookheed sau primele doua Mars Landers pt JPL sau noua capsula Orion si primele doua Ares din care unul a zburat.

    Ca sa nu mai vb de vehicule cu aripi frumoase. Am fost si sunt privelegiat de profesia si pozitia mea profesionala.

    Eu nu stiu de ce garnituri de motor vb tu ca ............ eu stiu doar de niste garnituri de la sistemul hidraulic care lucreaza la 5000 psi care nefiind din material corespunzator dadeau probleme si analiza mea a descoperit cand materialul a fost inlocuit si de cine.

    Spre dezamagirea ta nu am niciun card de lucru dar daca doresti oricand iti pot imprima pana si cu Disneyland si numele tau sa te simti si tu placut.

    Dar imi faci o bucurie cand observ cum imi sorbi cuvintele si le memorezi si te framanta zi si noapte cam tot ce zic eu.
    Asta da dedicare.
    1 1
  • zarnesteanu
    Baiete, ori esti un mincinos ordinar, ori esti dus cu capul. Ca sa te pun in fata faptului implinit:

    "Eu ........ 49 de ani si inginer la proiecte NASA de 15 ani pe langa alte jucari pt copii mari ...." Bla-bla-bla

    Vezi link-ul pe Automarket: Comentariul nr 7.
    http://www.automarket.ro/stiri/feature-volvo-introduce-airbagul-pentru-pietoni-pe-noul-v40-43649.html

    Ghinionul tau e ca am memoria buna. Deci nu numai pretinzi ca ai Mercedes si ii pupi in dos pe japonezi, dar odata lucrezi la NASA, odata lucrezi pentru altii. Esti plin de contradictii si nici macar nu stii sa fii consistent cand tragi minciuni. Ai auzit vorba asta: There is nothing more pathetic than a forgetful liar? Ti se potriveste la fix.

    Dupa toate astea, te rog sa-mi spui de ce as mai acorda macar un dram de atentie la tot ce postezi aici? Esti la fel de instabil ca si mafia care spune ca e proaspat posesor de C Class dar isi bate joc de Mercedes la fiecare pas. Pe langa asta scrii atat de prost si te exprimi atat te tamp si inconsistent incat e greu de crezut ca ai o meserie care sa implice o farama de responsabilitate.

    Iti sorb cuvintele? Sweet dreams stupid monkey. La 50 de ani in mod normal te astepti la o cantitate consistenta de maturitate. Ah, stai putin. Poate si faptul ca ai 50 de ani e la fel de adevarat ca si jobul de la NASA.
    2 3
  • AndreiRN
    Hahahahaha ...... memoria ta poate este buna dar tu nu intelegi nici macar ce citesti tu cu ochii tai si asta e o mare dificienta.
    A lucra la proiecte NASA nu inseamna a fi angajat la NASA.
    NASA este o organizatie de adminstrare si cercetare si nicidecum de productie a materialului fizic de zbor.
    Cat despre pupat in dos recunosc ca am o mare afinitate catre japoneze si a fost o placere doasebita aceasta activitate. Si inca ce dos .........

    Hahahahahaha ........ pt ca nu te poti stapani.
    Si cu toate deficientele mele de exprimare imi sorbi fiecare litera pe care o postez.
    Hahahahaha ......
    Nu esti nici primul si nici singurul asa ca nu dispera.

    Integritatea este un element ce nu poate fi invatat.
    Dar tu inca nu ai depasit faza de a intelege ceea ce citesti.
    1 1
  • AndreiRN
    Hahahahaha ......
    Amuzant ca un adolescent frustrat.
    Cand nu esti capabil sa ti un dialog pe baza informatiilor si a cunostintelor atunci incepi sa-ti arati adevaratul caracter si educatie.
    Esti om sau adolescent?
    1 2
  • kumite
    Am tot incercat sa ma abtin,dar nu pot.Trebuie sa mai ma duc pe la Washington Club din cand in cand.Modestia,bat-o vina,e pe cale de disparitie.Si cand incepi sa te lauzi,cazi rau de tot in ridicol.Specialist care lucreaza la Nasa(sau pt.NASA),caini lupi,albine,instalatie de biodiesel in garaj,motoare in doi timpi care au supape,si multe multe altele.Cu asa oameni,omenirea chiar ca are un viitor stralucit.Get a life,man!Asa-i ca tu porti o sapca cu un mare "L" pe frunte?Trebuie sa-ti spun de la ce vine"L"?
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru