Drivetest Nissan Micra (2011-2013)

1.2 80CP Visia
Nissan Micra (2011-2013) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 21.03.2012
Micro

Odată cu noua generaţie a lui Micra, Nissan a schimbat şi orientarea modelului său de segment B. Acum, Micra este un model unisex, menit să atragă latura conservatoare a clienţilor din întreaga lume, iar versiunea de serie a lui Invitation Concept va fi destinat clienţilor cu spirit practic. Micra este acum mai accesibil, spun cei de la Nissan, iar acest lucru se reflectă şi în capacităţile sale. Indiferent de publicul ţintă, versiunea CVT are un mare plus în oraş, modelul eliminând necesitatea schimbării treptelor de viteză atunci când eşti prins în aglomeraţie.

Nissan Micra (2011-2013)
1.2 80CP Visia

  • Pret de pornire 11.500 €
  • Pret model testat 14.000 €
  • Taxa auto 55 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Odată cu noua generaţie, Nissan a eliminat opţiunea diesel din gama Micra şi oferă doar un motor pe benzină cu trei cilindri în linie. Unitatea de 1.2 litri dezvoltă 80 CP şi 110 Nm şi poate fi comandată fie alături de o transmisie manuală cu cinci trepte, fie alături de o transmisie CVT. Deşi ştim cu toţii că transmisiile CVT nu sunt cea mai sportivă opţiune de pe piaţă, Micra nu are pretenţii sport. Până la urmă, o maşină de oraş trebuie să-ţi ofere confort, nu demaraje demne de concursurile de accelerare pe sfert de milă.

Cu toate acestea, transmisia lui Micra are şi un mod "Sport" pentru a compensa lipsa posibilităţii schimbării manuale a treptelor, mod în care motorul este ţinut la o turaţie mai ridicată pentru a permite un răspuns mai ager. Cât timp nu doriţi să puneţi biciul pe cei 80 de cai putere din dotare, butonul Sport nu este obligatoriu, dar acesta e util atât la reprizele 80-120 km/h, cât şi la accelerările rapide la viteze mai mari. Reprizele oferite de Micra sunt mai mult decât rezonabile pentru un model de oraş, iar trăsătura definitorie a acestei transmisii este confortul. Este suficient să cuplezi treapta D şi să apeşi delicat pedala de acceleraţie şi străbaţi tot oraşul fără niciun efort.

Strict din punctul de vedere al confortului, unităţile CVT sunt de preferat în faţa transmisiilor manuale pilotate, ca să nu vorbim de manualele convenţionale, care pot deveni un chin într-un oraş aglomerat. Am fi vrut ca antifonarea să fie ceva mai serioasă, ca să nu fim nevoiţi să ascultăm strigătele de efort ale motorului când ajungeam în partea superioară a plajei de turaţii. Totodată, experienţa la volan ar fi fost mult mai plăcută dacă vibraţiile generate de motor la ralanti ar fi fost amortizate mai bine.

Consum

Nissan Micra 1.2 CVT are un consum mixt declarat de 5.4 litri la sută. În mediul urban, cei de la Nissan anunţă un consum de 6.7 litri la sută, în timp ce mediul extraurban aduce un consum de 4.6 litri la sută. Chiar şi atunci când îl comparăm cu un Polo sau o Fabia 1.2 TSI cu DSG, Micra se prezintă foarte bine, diferenţa dintre acestea fiind de 0.1 litri la sută în regim mixt. Dintre subcompactele accesibile echipate cu transmisii automate sau automatizate, doar Opel Corsa iese în faţă la consum, versiunea 1.2 TwinPort Ecotec EasyTronic având un consum de 5.1 litri la sută, dar aceasta plăteşte un tribut serios la capitolul performanţe. Versiunea EasyTronic a lui Corsa se dovedeşte a fi atât de economică, încât surclasează chiar şi propria sa transmisie manuală, cu toate că între cele două modele există o diferenţă de 1.3 secunde la timpul 0-100 km/h. Mitsubishi Colt 1.3i Allshift are un consum mediu de 5.5 litri la sută, în condiţiile în care unitatea este mai performantă decât cea a lui Micra.

În traficul din Bucureşti, am obţinut un consum de 7.5 litri la sută rulând în ritm cu ceilalţi şoferi şi cu instalaţia de climatizare pornită în permanenţă. Dacă domolim ritmul şi prindem şi oraşul mai gol, putem atinge un consum de 6.2 litri la sută fără prea mari eforturi, adică sub valoarea declarată de constructor. În regim extraurban am înregistrat un consum de şapte litri la sută. Pe autostradă, Micra rulează la 120 km/h la doar 2.500 rpm şi afişează un consum de 6.9 litri la sută.

Performanţe

Ştiam că Micra nu va fi vreun campion la 0-100 km/h, iar această bănuială a fost confirmată în momentul în care am comparat performanţele sale cu cele ale rivalilor. Modelul are nevoie de 14.5 secunde pentru a atinge 100 km/h cu start de la zero. Doar versiunea cu transmisie automatizată a lui Opel Corsa 1.2 TwinPort este mai lentă până la 100 km/h. Dacă şoferul se încăpăţânează să rămână câteva clipe (mai lungi, ce-i drept) cu acceleraţia apăsată până la fund, Micra CVT poate atinge o viteză maximă de 161 km/h.

Rivalii săi sunt ceva mai rapizi până la 100 km/h, mai ales dacă vorbim de modelele din concernul Volkswagen, echipate cu motoare supraalimentate şi transmisii cu dublu-ambreiaj. Comparaţia cu modelele din concernul VAG nu este prea corectă faţă de Micra, deoarece Polo şi Fabia dezvoltă 105 CP, simţitor mai mult faţă de cei 80 CP ai modelului nipon.

Interior

Nissan s-a concentrat pe eficientizarea costurilor şi utilizarea inteligentă a spaţiului atunci când a creat interiorul lui Micra, aşa că plasticul este literă de lege pentru habitaclul acestui model. Însă trebuie să recunoaştem că Micra este spaţioasă pentru dimensiunile sale exterioare, subcompacta japoneză având un portbagaj aproape la fel de mare ca al lui Polo, deşi este cu 20 de centimetri mai scurt decât acesta. Spaţiul pentru pasagerii din spate este singurul capitol la care subcompactele mai mari îl surclasează pe micul model de la Nissan, acesta fiind suficient de spaţios pentru patru persoane, dar uşor inconfortabil dacă atinge capacitatea maximă.

Scaunele din faţă sunt destul de ferme şi nu au un suport lateral foarte generos, ceea ce ar putea deveni obositor dacă străbateţi oraşul în lung şi în lat de dimineaţa până seara, ca să nu mai vorbim de o excursie la sute de kilometri distanţă. Scaunul pasagerului din dreapta este echipat cu un suport pentru documente amplasat sub şezut, dar gradul de confidenţialitate al acestuia a ajuns aproape de zero în momentul publicării pe internet a locaţiei sale. În schimb, ne-a plăcut ergonomia comenzilor şi modul în care era structurat torpedoul, toate elementele necesare unui utilizator fiind la îndemână.

Preţ de achiziţie

Exemplarul testat de Automarket costă 14.000 de euro cu tot cu TVA. Destul de mult pentru o subcompactă, chiar şi una dotată destul de bine şi echipată cu o transmisie automată. Cei care caută un model mai ieftin pot apela la Opel Corsa, Chevrolet Aveo, Skoda Fabia sau Mitsubishi Colt. Mai există o alternativă accesibilă, anume Opel Corsa 1.2 EasyTronic în versiunea de echipare Enjoy, care are un preţ de 12.850 euro cu TVA inclus şi este echipat cu o transmisie manuală robotizată.

Nici Ford Fiesta nu are un preţ de achiziţie mai atrăgător, versiunea 1.4i Titanium a lui Fiesta cu cinci uşi costând 15.600 de euro cu TVA inclus. Citroen C3 1.4 VTi cu transmisie manuală pilotată costă 16.090 euro cu TVA inclus în versiunea de echipare Exclusive.

Siguranţă

Micra dispune de șase airbag-uri și de ESP în dotarea de serie, dotări pe care nu le găsim în versiunile de bază ale unor competitori din segmentul B. Din păcate pentru modelul japonez, rezultatul EuroNCAP nu s-a ridicat la pretenţiile dotărilor de siguranţă, Micra obţinând doar patru stele la testele de siguranţă ale organizaţiei independente europene. Sperăm ca Nissan să pregătească o îmbunătăţire la acest capitol.

Ţinută de drum

Micra are cea mai mică rază de bracare din segment, element extrem de util în parcări şi la manevrele prin spaţii înguste. Direcţia este asistată electronic şi are un comportament artificial, iar fermitatea sa creşte odată cu viteza de deplasare. Nu este cea mai sportivă direcţie posibilă şi nici cea mai amortizată, ceea ce înseamnă că oferă un echilibru foarte interesant între confort şi feedback. În ceea ce priveşte suspensiile, acestea sunt ceva mai ferme, lucru care ar putea deveni deranjant în peisajul urban românesc, mai ales după o iarnă crâncenă. În ceea ce priveşte abilităţile dinamice ale acestui model, situaţia nu este impresionantă în raport cu sportivele pe care le poţi cumpăra în segmentul B, dar comportamentul său este suficient de dinamic pentru a îndeplini necesităţile unui utilizator obişnuit.

Vizibilitate

Micra are suprafeţe vitrate mari, iar montanţii săi sunt amplasaţi suficient de bine încât să nu te încurce la nicio manevră. Chiar şi vizibilitatea prin lunetă este bună, deşi oglinda centrală este destul de mică. Singura problemă apare la nivelul oglinzilor laterale, care sunt ceva mai mici decât am fi dorit, un sacrificiu evident pe altarul design-ului.

Tehnologie

Segmentul B nu mai este limitat din punct de vedere tehnologic la strictul necesar la volan, iar Nissan Micra se ridică la nivelul necesarului unui clietn care-şi doreşte o astfel de maşină. Modelul este echipat cu un sistem audio cu conexiune USB şi AUX, conectare Bluetooth, climatizare cu reglare automată, comenzi pe volan, cruise control şi limitator de viteză şi senzori de parcare. Versiunile de echipare superioare pot fi comandate şi în compania unui GPS foarte precis.

Design

Nissan Micra a devenit un model global, ceea ce i-a obligat pe designerii săi la o formă prietenoasă pentru toată lumea. Partea frontală are un aspect feminin, în timp ce posteriorul are câteva trăsături retro. Din profil, celula pasagerilor are aspectul unei cupole, cu plafonul umflat special pentru a oferi cât mai mult spaţiu pentru cap. Dacă este un lucru pe care Micra nu-l face, acela este să şocheze publicul cu aspectul său exterior. 

Nu ne-a placut

  • Materiale interioare
  • Design șters
  • Insonorizare
  • Performanţele cutiei CVT
Date tehnice - Nissan Micra (2011-2013) 1.2 80CP Visia
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1198
Lungime mm
3780
Putere maxima CP (rpm)
80 (6000)
Latime mm
1665
Cuplu maxim Nm (rpm)
110 (4000)
Inaltime mm
1525
Viteza maxima km/h
170
Greutate kg
910
Acceleratie 0-100 km/h s
13.7
Ampatament mm
2450
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
41
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
265
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Nissan Micra (2011-2013)

Ultimele teste

Comentarii (9)

  • nedumeritul
    Cu tot ce ai scris la Motor / Transmisie, treceti totusi cutia cvt la minusuri. Eu nu mai inteleg nimic din articolul asta. E o harababura de test !
    22 8
  • pret
    la 13830 eur (pret catalog fara reduceri) mai e mazda 2 1.5 TE AT, 4 cil, 133 nm, 102 cp, ac automat, 6 airbaguri , dsc (esp). Manevrabilitate si confort superior lui micra.
    14 30
  • :)
    Alta cutie de carton la 14.000 de EURO.

    Masina asta n-ar trebui sa coste mai mult de 4-5000 de euro.
    10 22
  • @szx
    Degeaba incerci tu sa zici ca Mazda e mai ieftina, pt ca nu este! Mazda 2 are o medie de pret 13.480 euro, iar Nissan Micra 12.750 euro. Mazda 2 arata bine n-am ce zice, dar nici Micra nu-i de lepadat. Plus de asta, Nissan Micra are reputatia uneia dintre cele mai fiabile masini construite vreodata. Motorul in 3 cilindri e nou si consuma mult mai putin decat 1.5i mazda. Consuma mai putin si decat motorul entrylevel 1.3i de la Mazda.

    Si la 14.000 euro Micra ofera dotari pe care n-o sa le vezi pe Mazda 2 : cruise control si limitator de viteza, sistem de masurare a spatiului de parcare, senzori de parcare, senzori de ploaie, sistem navigatie cu SD card + display color touchscreen +radio CD MP3+Bluetooth + 6 boxe + port USB + mufa AUX. In fine, oferta e structurata altfel la Nissan fata de Mazda, dar raportul performante/dotari/pret e mai bun la Micra. Incearca sa privesti ambele oferte, nu numai una.
    20 2
  • micra
    masina e f scumpa pt ceea ce ofera. toate materialele par asa ieftine. doar sa iti placa f mult modelul sa o cumperi, atlfel, in banii astia gasesti masini din aceeasi clasa la fel sau chiar cu mai multe dotari mult mai ieftine. gen ibiza, polo, fabia.
    9 18
  • da, dar e o japoneza... nissan micra e peste orice ibiza, fabia sau vw la fiabilitate
    19 2
  • Aditza
    :)) Astia de la Nissan sunt paraleli si echidistanti cu designul pentru autoturismele normale (nu ma refer la 4x4).
    4 12
  • Masinuta nu-i urata deloc! E o gargarita mica de oras cu un design conventional, dar probabil asta deranjeaza pe unii. Deh, nu poti sa multumesti pe toata lumea! Tocmai de aceea in clasa mica Nissan are variante pentru toate gusturile - juke, invitation, micra
    11 0
  • La banii astia cele mai bune optiuni din clasa mi se par Mazda 2 1.3 86 CP si Opel Corsa 1.4 100 CP care costa 13.500 respectiv 14.000 euro.
    Ar mai fi si Skoda Fabia dar din pacate grupul VW a renuntat la motoarele pe injectie si astfel nu mai ofera un motor calumea.
    Poate si cei de la Kia/Hyundai au o oferta buna in segment dar nu stiu eu.
    1 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru