Miercuri, 01.10.2025
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Audi a prezentat prima generație A6 în 1994 ca un succesor pentru alt model popular: Audi 100.
Cu fiecare iterație, Audi A6 s-a modernizat, s-a maturizat și a devenit din ce în ce mai bun. Cel mai nou A6 a debutat în vara anului trecut, prima oară în varianta electrică break, sau Avant în limbajul producătorului din Ingolstadt. Anul acesta am făcut cunoștință și cu variantele Sedan și Avant, ambele termice.
Marea noutate este că, pentru prima oară, clienții pot opta pentru o versiune pur electrică.
Cu această nouă generație, Audi A6 se află în cea mai bună formă a sa și reprezintă următorul pas evolutiv în categoria sedanurilor/break-urilor premium de dimensiuni medii. Îmbină rafinamentul, tehnologia și performanța într-un pachet bine echilibrat.
De la materialele premium pe care le regăsești în habitaclu până la soluțiile moderne de propulsie și sistemele inteligente de asistență pentru cel de la volan, noul A6 se vrea a fi o mașină confortabilă, dinamică și, nu în ultimul rând, foarte eficientă. Reușește? Am vrut să aflăm răspunsul la această întrebare, tocmai de aceea am condus noul A6 Avant.
Nu versiunea pur electrică ci o motorizare care te unge pe suflet: 3.0 litri V6, benzină.
Înainte să "disecăm" noul Audi A6 Avant, îți propun să urmărești un video cuprinzător cu mașina noastră de test.
PREZENTAREA VIDEO A NOULUI AUDI A6 AVANT
Audi A6 Avant
- Pret de pornire 84.302 €
- Pret model testat 114.500 €
Motor / Transmisie
Pentru cei care nu vor să treacă la o motorizare pur electrică, Audi oferă în continuare diverse motorizări termice, electrificate sau nu. Poți bifa inclusiv o versiune Plug-in Hybrid.
Noi am testat versiunea A6 Avant 55 TFSI quattro mild-hybrid Plus. Știu, un nume complicat, dar care poate fi tradus foarte ușor. Sub capotă ai un motor V6 de 3.0 litri, pe benzină, o tracțiune integrală, o transmisie automată S Tronic cu 7 rapoarte și cel mai modern sistem mild-hybrid al mărcii germane.
Întregul ansamblu oferă 367 de cai putere între 5.500 și 6.300 de rotații pe minut și un cuplu maxim de 550 Nm între 1.700 și 4.000 de rotații pe minut. Sistemul mild-hybrid Plus suplimentează cu 24 CP și 230 Nm în anumite situații. Bateria are o capacitate de 1.7 kWh.
Să le luăm pe rând și să vorbim, prima dată, despre unitatea V6 de 3.0 litri. Propulsorul pe benzină începe să tragă, cu adevărat, de la 2.000 de rotații pe minut, trage liniar și cu un sunet rafinat, specific unui V6 realizat așa cum trebuie și hrănit cu benzină.
Deși puterea maximă de 367 de cai putere este atinsă la turații înalte, pentru plaja redusă de turații ai motorul electric al sistemului mild-hybrid plus. Astfel că nu trebuie să îți faci nicio grijă la depășiri sau dacă vrei să pornești mai energic de pe loc. Până la urmă ai la dispoziție 230 Nm oferiți instant.
Întregul pachet este gândit pentru confort. Așadar nu te aștepta la ruperi de ritm. Dar poți să te aștepti, așa cum spuneam, la o livrare liniară a puterii și la schimbări foarte fine ale treptelor.
Noul sistem MHEV Plus este alcătuit din 3 componente principale: generatorul trenului de propulsie (PTG) cu sisteme electronice integrate și un motor sincron excitat permanent, o baterie de 48 de volți, litiu-ion, și un alternator pe post de demaror și acționat prin curea.
Toate componentele sistemului de 48 de volți sunt răcite cu lichid pentru condiții de operare optime.
Ce trebuie tu să reții este că, față de vechiul sistem mild-hybrid, noua tehnologie permite rulajul pur electric în anumite condiții, pe distanțe ceva mai mari. De pildă la pornirea de pe loc, la opriri, la mersul cu spatele și la parcări.
Eficiența este cuvântul de ordine în cazul pachetului electrificat oferit de noul Audi A6. Un subiect despre care vom vorbi, pe larg, în capitolul următor.
Consum
Ai sub capotă un V6 de 3.0 litri, pe benzină, și suficiente resurse pentru orice vrei să faci. Dar ești curios cât consumă un asemenea sistem de propulsie. Am ghicit? Ei bine, deloc mult.
Așa cum spuneam, noul sistem mild-hybrid plus permite rularea în modul pur electric pentru un timp mai îndelungat. Cele mai mari avantaje le vei observa în traficul urban
Într-un București foarte aglomerat, ca de obicei de altfel, noi am înregistrat un consum de 10.5 litri/100 de km. Am vrut să vedem cât consumă noul A6 Avant 55 TFSI quattro și într-un trafic mai lejer, de seară. Rezultatul? 8.4 litri/100 de km.
Traseul ales pentru testul în mediul extra-urban a inclus porțiuni de autostradă, drum național și diferențe de nivel. La finalul celor aproape 400 de kilometri, bordul a indicat un consum de 6.9 litri/100 de km.
Trebuie să recunosc. Observând că mașina nu se cere a fi condusă într-un mod sportiv, am vrut să văd cât de mult poate să scadă consumul, așa că am rulat, destul de mult, cu modul de rulare Efficiency.
Acesta amorțește sistemul de propulsie și când depășești 100 de km/h coboară suspensia pe cea mai de jos treaptă pentru a opune cât mai puțină rezistență aerului. Rezultă o aerodinamică mai bună și un consum cât mai redus.
Am uitat să menționeză că, pentru această motorizare, Audi declară un consum mediu de 6.9 litri/100 de km.
Audi A6 are doi rivali tradiționali cu care se luptă de ani buni în segmentul sedanurilor/break-urilor premium de dimensiuni medii. Este vorba despre BMW Seria 5 Touring și Mercedes-Benz Clasa E T-Modell.
Acum, Seria 5 Touring poate fi comandat cu o singură motorizare pe benzină, fără să fie Plug-in Hybrid. Este vorba despre 520i Touring, cu un motor de 2.0 litri care oferă 208 cai putere. Așadar, cum A6 Avant 55 TFSI are un motor de 3.0 litri, nu prea le putem compara.
De dragul discuției, o versiune apropiată de mașina noastră de test, chiar dacă este echipată cu un sistem de propulsie Plug-in Hybrid, este 530e Touring. Da, și aceasta are un motor de 2.0 litri sub capotă, dar măcar se apropie din alte considerente de A6 55 TFSI.
Fiind un model PHEV, nu putem să luăm în considerare consumul declarat de BMW. Adică 0.7 litri/100 de km.
De partea cealaltă, Mercedes-Benz chiar are un rival potrivit pentru A6 Avant 55 TFSI quattro. Ne referim la E 450 4Matic Estate. Motor de 3.0 litri, cu șase cilindri, sistem mild-hybrid și un consum declarat de 7.8 litri/100 de km.
Performanţe
Deși cântărește două tone, Audi A6 Avant 55 TFSI quattro dispune, totuși, de 367 CP, astfel că performanțele nu sunt deloc de lepădat. Suta de kilometri pe oră este atinsă în 4.7 secunde, iar viteza maximă se oprește (forțat) la 250 km/h. Clasic pentru modelele germane.
Așa cum spuneam, BMW nu are un rival asemănător, din punct de vedere al motorizărilor. De exemplu, 520i Touring oferă "doar" 208 cai putere, iar 530e xDrive Touring dispune de 299 de cai putere. Dacă urcăm la 550e xDrive Touring, sărim deja la 489 de cai putere.
Mercedes-Benz E 450 4Matic Estate vine la masă cu 381 de cai putere (+23 oferiți de sistemul mild-hybrid), astfel că egalează performanțele lui A6 Avant 55 TFSI: 0-100 km/h în 4.7 secunde și 250 km/h viteză maximă limitată electronic.
Interior
Părerile sunt împărțite atunci când vine vorba despre interioarele noilor modele Audi. Ai o dispunere cu trei ecrane, despre care voi vorbi mai încolo, extrem de puține butoane fizice, dar, în schimb, ai foarte multe zone tactile și acoperite cu negru lucios. Un finisaj care, dacă mă întrebi pe mine, știrbește puțin din rafinamentul modelului german.
Motivul este simplu: îl regăsești unde ajungi des cu mâinile (volan, tunel central etc.) așadar, inevitabil, vei avea aici foarte multe amprente și multe particule de praf pe care nu ai cum să le eviți.
Apropo, butoanele pentru reglarea oglinzilor laterale, pentru luminile exterioare și pentru funcția de memorie a scaunelor față le regăsești acum pe portiera șoferului, tot sub o suprafața finisată în negru lucios.
În ceea ce privește zonele tactile de pe volan, ar fi bine ca Audi să ia exemplul Volkswagen și să monteze aici butoane fizice, ca pe vremuri. În afară de faptul că sunt destul de mici, îți vor da destul de multe bătăi de cap atunci când iei viraje. Inevitabil vei schimba postul radio sau vei reduce la minim volumul. Mi s-a întâmplat de nenumărate ori, deși am petrecut doar trei zile cu mașina.
Să vorbim acum și despre părțile bune. Materialele și finisajele din habitaclu sunt calitative, iar întregul interior este asamblat cu simț de răspundere. Nu ai zgomote nedorite atunci când conduci pe un drum denivelat, iar antifonarea este foarte bună.
Scaunele și bancheta sunt confortabile. Cele din față au funcție de ventilație și încălzire (fără masaj), iar cele din spate au doar funcție de încălzire. Că tot veni vorba, mașina testată de noi a avut un sistem de climatizare pe patru zone.
Ai mai multe variante de tapițerie din care să alegi, dar, de departe, cea mai bună opțiune mi se pare tapițeria din piele și piele ecologică, în nuanța Maro Nutmeg, pe care am avut-o și noi. Dacă te ține buzunarul poți bifa un interior Exclusive în nuanțele Albastru Baikal și Neodymium, dar costă 16.600 de euro.
Dacă vrei un habitaclu mai sobru, dintr-un motiv numai de tine știut, poți opta și pentru o variantă neagră. Dar parcă îmi era dor să văd un interior mai "viu" pe mașinile Audi. Partea bună este că noul A6 vine cu un sistem de iluminare ambientală care însuflețește interiorul și mai mult în condiții de lumină slabă.
Noaptea, aceste benzi creează un efect vizual de plutire. Ai inclusiv o bandă LED de contur care interacționează cu tine.
Din nou, dacă te țin buzunarele, poți opta și pentru un plafon panoramic din sticlă cu transparență reglabilă. Costă 2.715 euro, dar este spectaculos și inundă habitaclul cu lumină naturală. Ce înseamnă transparență reglabilă? Devine transparent sau opac la apăsarea unui buton. Inclusiv pe secțiuni.
Spațiile de depozitare sunt suficiente și încăpătoare. Inclusiv pasagerii din spate au două suporturi pentru pahare în cotiera centrală. Deși vorbim despre un model premium, noul Audi A6 nu are o cotieră centrală dublă în față, dar nu te încurcă deloc acest aspect.
Chiar dacă ai o înălțime peste medie, ai suficient loc pe banchetă. Atât la genunchi cât și la cap.
Indiferent de versiunea pentru care optezi, Audi A6 Avant propune un portbagaj de 502 litri, cu bancheta în poziție normală. Nu este rău, dar rivalii săi se descurcă mai bine la acest capitol: Seria 5 Touring propune un portbagaj de 570 litri, iar Clasa E Estate un portbagaj de 615 litri.
Preţ de achiziţie
Înainte să bifezi orice dotare opțională, Audi A6 Avant 55 TFSI are un preț de 84.302 euro, cu TVA inclus. Iar lista cu dotări standard este mai mult decât generoasă.
Mașina testată de noi a fost echipată aproape complet, dacă nu chiar complet, iar acest lucru s-a reflectat în prețul de listă: 114.500 euro. Da, ai citit bine.
Printre cele mai scumpe dotări s-au numărat sistemul de direcție integrală (1.194 euro), suspensia pneumatică adaptivă (2.053 euro), plafonul panoramic, sistemul audio Bang & Olufsen 3D (1.632 euro), jantele Audi Sport de 20 de inch (2.424 euro), pachetul Tech Pro (9.369 euro), tapițeria din piele/piele ecologică (2.091 euro), iar lista poate continua.
BMW 520i Touring pornește în România de la 63.400 de euro, 530e xDrive Touring de la 73.447 de euro, iar 550e xDrive Touring de la 83.250 de euro. Pentru un Mercedes-Benz E 450 4Matic Estate trebuie să plătești de la 90.980 de euro în sus.
Siguranţă
Ca orice model premium care se respectă, Audi A6 este o mașină de 5 stele Euro NCAP. La testele de impact, belgienii i-au acordat 87% pentru protecția oferită pasagerilor adulți, 88% pentru protecția copiilor, 78% a primit protecția pentru pietoni și bicicliști, iar cu 77% a fost notată eficiența sistemelor de siguranță.
Și aici trebuie să fac o mențiune și, totodată, să îți dau un sfat. Modelul german este echipat cu cele mai moderne sisteme de asistență la care poți visa, dar dacă se murdăresc radarele frontale te vor inunda cu toate erorile din lume la fiecare pornire.
Nefiind protejate de nimic, împotriva intemperiilor, radarele se murdăresc foarte ușor, mai ales dacă prinzi o ploaie scurtă. Așadar, asigură-te că sunt întotdeauna curate.
Ţinută de drum
Atunci când am condus noul Audi A5, am fost impresionat de felul în care se conduce. Cum e A6? Și mai confortabil. Este genul de mașină care te cucerește tot mai mult cu fiecare kilometru parcurs.
Se conduce foarte plăcut, foarte lin și foarte confortabil. Desigur, are un cuvânt de spus și suspensia pneumatică, adaptivă. Plutește peste denivelări și gropi cu grația unei balerine de la faimosul teatru Balșoi.
În modul de rulare Comfort, direcția nu oferă mai mult feedback decât media segmentului, iar ruliul este destul de prezent dacă abordezi virajele mai curajos. Partea cea mai bună este că nu ai niciun motiv să o faci pentru că, așa cum spuneam, noul Audi A6 te încurajează să conduci relaxat.
Atunci când comuți în modul Dynamic, situația se îmbunătățește, în sensul că anulează puțin din ruliu, iar direcția devine ceva mai precisă și îți oferă mai multă încredere.
Vizibilitate
Pentru că vorbim despre varianta Avant, sau break în limbaj popular, suprafețele vitrate sunt generoase, inclusiv luneta. Astfel, vizibilitatea de la volan este foarte bună.
Oglinzile laterale sunt bine proporționate, iar pentru un plus de siguranță ai la dispoziție un asistent pentru unghiul mort, dar și un sistem de camere video cu vedere la 360 de grade și o imagine calitativă.
Tehnologie
Tehnologia noului Audi A6 impresionează încă dinainte să intri în mașină. Primele lucruri pe care le observi sunt farurile LED Matrix și stopurile cu tehnologie OLED. Ele au până la 8 semnături luminoase, pe care le poți schimba din meniul sistemului multimedia. Altfel spus, nu te plictisești niciodată pentru că în fiecare zi poți avea o semnătură luminoasă nouă.
Tot tehnologie OLED are și display-ul panoramic Audi MMI, care integrează instrumentarul digital Audi Virtual Cockpit de 11.9 inch, dar și ecranul central MMI Touch de 14.5 inch pentru sistemul multimedia. Ambele au o grafică foarte bună și îți dau impresia de calitate.
Sistemul multimedia funcționează bine, dar mi s-a întâmplat, de câteva ori, să nu încarce funcția Android Auto. Dar, dacă pățești și tu asta, cel mai probabil se rezolvă cu o actualizare de soft, pentru că sistemul este compatibil cu actualizările over-the-air.
Partea bună este că poți interacționa cu el inclusiv prin intermediul unui asistent digital cu inteligență artificială și peste 800 de funcții.
În standard primești doar cele două ecrane, dar dacă plătești 5.893 de euro în plus, pe pachetul Tech Plus, primești un al treilea display. Acesta este pentru pasagerul din dreapta, are o diagonală de 10.9 inch și poate rula chiar și conținut video.
În caz contrar, în partea dreaptă a bordului vei avea un capac de plastic, cu finisaj lucios. Cred că germanii puteau alege o variantă mai premium.
Revenind la cel de-al treilea display, nu trebuie să îți faci griji că te distrage de la condus, pentru că are o funcție Active Privacy Mode. Asta înseamnă că ecranul este vizibil doar pentru pasagerul din față, în timp ce pentru șofer, ecranul pasagerului apare ca fiind oprit.
Pentru încărcarea telefonului mobil ai la dispoziție o zonă de încărcare prin inducție, dar și două porturi USB-C (în partea din față) dacă vrei să încarci mai multe dispozitive deodată. Nu lipsește priza la 12V.
Și pasagerii din spate au două porturi USB-C, deasupra afișajului sistemului de climatizare.
Design
Designul unei mașini este subiectiv. De exemplu, după mine, cel mai bine desenat Audi A6 a fost generația C7. Cu linii drepte, masculine și impunătoare.
În ceea ce privește noua iterație A6, echipa de creație s-a întors, oarecum, la origini, la un design mai fluid, cu forme organice, rotunjite. Aripile spate evazate nu fac altceva decât să accentueze formele rubensiene.
Farurile subțiri și banda LED poziționată sub stopuri (deci nu le unește) dau o notă modernă.
Jantele au dimensiuni cuprinse între 18 și 21 de inch, iar paleta de culori exterioare include și acest verde care poate fi distins numai în soare puternic și care se numește Verde Midnight cu finisaj metalizat. Costă 1.214 euro, dar merită fiecare cent.
Ne-a placut
- Rafinat și confortabil
- Eficiența sistemului mild-hybrid plus
- Motorul V6
Nu ne-a placut
- Multe suprafețe tactile
- Mult piano black la interior
- Portbagaj mai mic decât al rivalilor
Ştiri despre Audi
-
Constructorul german de automobile a publicat primele imagini cu noua variantă Sportback a lui Q3. În afara siluetei de SUV cu alură de coupe și a portbagajului mai mic, noul Q3 Sportback este identic cu varianta obișnuită. (Luni, 25 August)
-
Germanii de la Audi au fost surprinși în timp ce testau o nouă versiune a modelului RS3 pe legendara buclă nordică a circuitului Nurburgring. Cel mai probabil, este o ediție de adio pentru actualul RS 3, așa cum îl știm noi. (Vineri, 22 August)
-
Potrivit celor mai recente informații, conceptul care anunță succesorul lui Audi TT ar putea debuta în toamna acestui an, cu ocazia Salonului Auto de la Munchen. Anunțul a fost făcut chiar de șeful mărcii din Ingolstadt. (Sambata, 26 Iulie)
-
Constructorul din Ingolstadt a publicat o primă imagine teaser cu noua generație Q3. SUV-ul de dimensiuni subcompacte va debuta oficial în data de 16 iunie. (Marti, 10 Iunie)
-
Noul Audi A6 Sedan poate fi comandat și la noi în țară. Prețurile încep de la 57.200 de euro, cu TVA inclus, iar lista de motorizări este compusă din propulsoare de 2.0 și 3.0 litri, pe benzină și diesel mild-hybrid. (Miercuri, 23 Aprilie)
Comentarii (0)
Adauga un comentariu